Strona 1 z 1
N14 GTi - Rozkmina nad korektorami siły hamowania tylnej osi
: 2013-09-20, 22:35
autor: Chochlik
Zabrałem się ostatnio za hamulce tylnej osi i okazało się, że obciążeniowe korektory siły hamowania przy tylnej osi są w stanie niezbyt ciekawym. Łącznik od wahacza do korektora jest bardzo luźny i co za tym idzie raczej niedokładnie przekazuje wartość obciążenia do korektora.
I stąd moje pytanie: jak przerobić układ hamulcowy, żeby wyeliminować te korektory. Dodatkowo Sunny ma ABS.
Znalazłem schematy układów hamulcowych i doszukałem się dwóch różnych opcji.
Były 2 rodzaje układu hamulcowego w N14 z ABSem:

I czy zastępując "6-way connector" z układu z korektorami obciążenia na "Dual proportioning valve" z układu bez tych korektorów będzie wszystko działało? Z tego co pokazuje nissan4u.com i ta część i ta występowała w wielu nissanach. Tylko na jakiej zasadzie działa ten dual valve?
Przerabiał ktoś już ten temat?
: 2013-09-21, 08:26
autor: czajnik
tak kolego robiłem takie modyfikacje u siebie w N14 . wywaliłem całkowicie te gówniane korektory. ale i ABS poszedł do kosza ale to nie ma znaczenia
: 2013-09-21, 08:39
autor: Chochlik
Ok, ale zamontowałeś ten dual valve? To jest dupowóz, więc na razie chcę zostawić ABSy
: 2013-09-21, 09:19
autor: Pawel18PL
Chochlik, Przejrzyj mój temat.
: 2013-09-21, 12:29
autor: czajnik
możesz zamontować np z hondy. ja generalnie nie mam wogóle korektora. z przodu jest 4tłoczkowe Brembo a tył został seryjny. ponieważ przód jest o wiele mocniejszy od tyłu nie ma takiej potrzeby bo nic nie blokuje. do zwykłego dupowozu jesli zostawiasz ABS to zamontuj sobie ten dual... a tylnu wywal i będzie git. a jeśli zechcesz wywalić ABS to możesz zastosować np pompę gdzie korektory s a w pompie na wyjściachtylnych przewodów. nawet mam takie cos na półce jakby kto potrzebował:)
: 2013-09-21, 13:54
autor: Jarzyn
Ja wywaliłem ABS i wywaliłem korektory w swoim GTi, ale przy seryjnych hamulcach to mi trochę mocniej tył łapie

na razie tak zostawiłem, jest dość zabawnie przy dohamowywaniu

Ale docelowo muszę jakiś korektor na przewód, który idzie do tyłu wrzucić (przed wejściem sekcji tyłu na ten rozdzielacz 6-way conn.).
: 2013-09-21, 14:19
autor: czajnik
no tak bo jeśli zostawiasz seryjne przody które ogólnie są do dupy to niestety jakis korektor musisz daać albo pompę 4 wyjściową o której wspominałem wyżej. z Twoim pomusłem nie do końca jest tak jak mówisz. n14 ma układ krzyżowy a z pompy wychodza dwa przewody na rozdzielacz. wiec jesli dasz na jeden z nich to korekcja bedzie na jedno przednie i jedno tylne koło. jesli dasz na oba to korekcja zadziała na wszystkie 4 koła. dlatego trzeba przerobic troche układ hamulcowy.
: 2013-09-21, 15:09
autor: Jarzyn
No tak, chodziło mi o to, że puszczę z rozdzielacza tył osobno i przód osobno, tzn jedno wyjście z pompy będzie na przód, jedno na tył i na tym na tył dam korektor

: 2013-09-21, 15:13
autor: czajnik
tak to zadziała ale jeśli chciałbyś dać jakieś większe zaciski na przód to trzeba by zostać przy krzyzowym z razji pojemnosci sekcji pompy ale to już zaawansowany temat:)
jak zrobisz tak jak opisaaałeś to mozesz sobie regulowany zamontować na tym przewodzie
: 2013-09-21, 19:22
autor: Andrzejek_21
Pompa ABS... około 6 KG mniej

( tak słyszałem jak zważę osobiście dam znać ).
Wracając do tematu i Jarzyn sądzę że dobry jest korektor Wilwood'a z pokrętłem.
I najlepiej moim zdaniem model katalogowy 260-12627, który ma metryczne gwint i nie wymaga zastosowania przejściówek jak w przypadku 260-8419
: 2013-09-21, 19:53
autor: BaSsGrU
Tanim kosztem można dać na tył przewody z ogranicznikami od Fiata zamiast korektorów