Strona 1 z 1

N14 GTi - Rozkmina nad korektorami siły hamowania tylnej osi

: 2013-09-20, 22:35
autor: Chochlik
Zabrałem się ostatnio za hamulce tylnej osi i okazało się, że obciążeniowe korektory siły hamowania przy tylnej osi są w stanie niezbyt ciekawym. Łącznik od wahacza do korektora jest bardzo luźny i co za tym idzie raczej niedokładnie przekazuje wartość obciążenia do korektora.

I stąd moje pytanie: jak przerobić układ hamulcowy, żeby wyeliminować te korektory. Dodatkowo Sunny ma ABS.

Znalazłem schematy układów hamulcowych i doszukałem się dwóch różnych opcji.
Były 2 rodzaje układu hamulcowego w N14 z ABSem:
Obrazek
I czy zastępując "6-way connector" z układu z korektorami obciążenia na "Dual proportioning valve" z układu bez tych korektorów będzie wszystko działało? Z tego co pokazuje nissan4u.com i ta część i ta występowała w wielu nissanach. Tylko na jakiej zasadzie działa ten dual valve?
Przerabiał ktoś już ten temat?

: 2013-09-21, 08:26
autor: czajnik
tak kolego robiłem takie modyfikacje u siebie w N14 . wywaliłem całkowicie te gówniane korektory. ale i ABS poszedł do kosza ale to nie ma znaczenia

: 2013-09-21, 08:39
autor: Chochlik
Ok, ale zamontowałeś ten dual valve? To jest dupowóz, więc na razie chcę zostawić ABSy

: 2013-09-21, 09:19
autor: Pawel18PL
Chochlik, Przejrzyj mój temat.

: 2013-09-21, 12:29
autor: czajnik
możesz zamontować np z hondy. ja generalnie nie mam wogóle korektora. z przodu jest 4tłoczkowe Brembo a tył został seryjny. ponieważ przód jest o wiele mocniejszy od tyłu nie ma takiej potrzeby bo nic nie blokuje. do zwykłego dupowozu jesli zostawiasz ABS to zamontuj sobie ten dual... a tylnu wywal i będzie git. a jeśli zechcesz wywalić ABS to możesz zastosować np pompę gdzie korektory s a w pompie na wyjściachtylnych przewodów. nawet mam takie cos na półce jakby kto potrzebował:)

: 2013-09-21, 13:54
autor: Jarzyn
Ja wywaliłem ABS i wywaliłem korektory w swoim GTi, ale przy seryjnych hamulcach to mi trochę mocniej tył łapie ;) na razie tak zostawiłem, jest dość zabawnie przy dohamowywaniu ;) Ale docelowo muszę jakiś korektor na przewód, który idzie do tyłu wrzucić (przed wejściem sekcji tyłu na ten rozdzielacz 6-way conn.).

: 2013-09-21, 14:19
autor: czajnik
no tak bo jeśli zostawiasz seryjne przody które ogólnie są do dupy to niestety jakis korektor musisz daać albo pompę 4 wyjściową o której wspominałem wyżej. z Twoim pomusłem nie do końca jest tak jak mówisz. n14 ma układ krzyżowy a z pompy wychodza dwa przewody na rozdzielacz. wiec jesli dasz na jeden z nich to korekcja bedzie na jedno przednie i jedno tylne koło. jesli dasz na oba to korekcja zadziała na wszystkie 4 koła. dlatego trzeba przerobic troche układ hamulcowy.

: 2013-09-21, 15:09
autor: Jarzyn
No tak, chodziło mi o to, że puszczę z rozdzielacza tył osobno i przód osobno, tzn jedno wyjście z pompy będzie na przód, jedno na tył i na tym na tył dam korektor ;)

: 2013-09-21, 15:13
autor: czajnik
tak to zadziała ale jeśli chciałbyś dać jakieś większe zaciski na przód to trzeba by zostać przy krzyzowym z razji pojemnosci sekcji pompy ale to już zaawansowany temat:)

jak zrobisz tak jak opisaaałeś to mozesz sobie regulowany zamontować na tym przewodzie

: 2013-09-21, 19:22
autor: Andrzejek_21
Pompa ABS... około 6 KG mniej ;-) ( tak słyszałem jak zważę osobiście dam znać ).
Wracając do tematu i Jarzyn sądzę że dobry jest korektor Wilwood'a z pokrętłem.


I najlepiej moim zdaniem model katalogowy 260-12627, który ma metryczne gwint i nie wymaga zastosowania przejściówek jak w przypadku 260-8419

: 2013-09-21, 19:53
autor: BaSsGrU
Tanim kosztem można dać na tył przewody z ogranicznikami od Fiata zamiast korektorów