Strona 1 z 2
jak zrobić tzw fasolki tylnych amorów?
: 2013-06-14, 16:31
autor: SKEJCIOR
potrzebuję zwiększyć kąt tylnych kół ,nie wiem jak nawiercić otwory amortyzatora aby uzyskać większy negatyw ? robił ktoś coś takiego?
: 2013-06-14, 17:14
autor: master1642
a masz jakies zdjecie pogladowe amora? wydaje mi sie ze jak rozwiercic gorny otwor w strone budy to zacznie sie klasc jak zle mowie to poprawcie
: 2013-06-14, 21:34
autor: ciapek
master1642, odwrotnie
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
: 2013-06-14, 21:59
autor: master1642
no tak a wczesniej mialem do kola wpisane to zmienilem hehe ale zonk
![:oops:](./images/smilies/oops.gif)
: 2013-06-15, 12:09
autor: Arias
a tak zapytam z innej beki, w jakim celu negatyw w FWD
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Bo sugerując się podpisem avatara o Sunnego Gti chodzi
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
: 2013-06-15, 12:37
autor: Ryba
Arias pisze:a tak zapytam z innej beki, w jakim celu negatyw w FWD
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Bo sugerując się podpisem avatara o Sunnego Gti chodzi
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Zapewne kolega chce przygotować zawias typowo pod zakręty
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
: 2013-06-15, 18:09
autor: SKEJCIOR
zakręty też .ale na dziś dzień mam fele 8'' szerokie et 25 i do tego dystans 25mm,do tego lekko napompowane tylne zakola i opona przy mocnym zakręcie lekko ociera o nadkole .myślę że mały negatyw załatwi sprawę. to jak ten otwór takie coś?
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1984/742e3bfbd09868e8m.jpg)
a umnie takie otwory jak na czarnym jak je nawiercić?
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/2071/1530f60efec7595cm.jpg)
: 2013-06-15, 18:29
autor: czajnik
nie nawiercasz tylko bierzesz pilnik okrągły i ognia piłujesz w stronę budy górną albo w stronę koła dolną. jak wolisz
ja robię regulację na śrubie mimośrodowej w moich zawieszeniach co ułatwia regulacje kąta.
: 2013-06-15, 18:32
autor: SKEJCIOR
to już zgłupiałem .to w którą stronę piłować czyli w drugą stronę jak na tym żółtym amorze
: 2013-06-15, 18:39
autor: czajnik
oki już zedytowałem. powinno to byc zrozumiałe
chodzi o to że nie zawsze jest na tyle miejsca aby zwrotnica przesuneła sie w stronę amora na tyle aby uzyskać dobry minus rozpiłowując górną srubę. dlatego trzeba sprawdzic czynie bedzie potrzeby rozpiłowywać dołu.
[ Dodano: 2013-06-15, 19:42 ]
masz seryjne amory więc nie koniecznie bedzie to mozliwe do zrobienia tak jak to robi Bilstein w b6 czy b8
: 2013-06-15, 18:44
autor: SKEJCIOR
najlepiej jakbyś jakiś rysunek zapodał ?
: 2013-06-15, 18:55
autor: czajnik
l l
l <- 0 l
l l
l l
l 0-> l
l_______l
![Obrazek](http://http//img580.imageshack.us/img580/1820/68tz.png)
: 2013-06-15, 19:00
autor: SKEJCIOR
oki rozumiem wielkie dzięki!
: 2013-06-15, 19:01
autor: czajnik
[ Dodano: 2013-06-15, 20:02 ]
![Obrazek](http://imageshack.us/photo/my-images/580/68tz.png/)
: 2013-06-15, 19:04
autor: SKEJCIOR
masz rację raczej trzeba napierać dolną ,górną ogranicza zwrotnica.
: 2013-10-26, 16:40
autor: BeNeK
Mam obecnie amorki an wierzchu , i tu pytani . Czy jak mam wsio na stole to warto się bawić w robienie tych fasolek ? Samochód typowo i tylko i wyłącznie na zakręty . Czy rozwiercając już te mocowania , to będzie możliwość regulacji negatywu zy tyle ile rozwiercę tyle będzie i nie będzie dało się już wrócić do ORI ustawienia ? Albo gdzie zakupić te śruby mimośrodowe do mnie do nismo ? Czy warto robić negatyw na przód i tył do lekkiego FWD ? O ile spiłować żeby nie pogorszyć skręcania a polepszyć ?
Wiem wiem dużo pytań jak na jednego posta
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
: 2013-10-27, 09:08
autor: Limon
Warto. Polecam dać jeszcze dystanse. Negatyw na przód na miasto ok 1.5 stopnia, zbieżność na 0. A na tył też ok 1.5 stopnia bym ustawił i zbieżność po ok 0'10 stopnia zbieżnie z każdej strony.
Śruby mimośrodowe nie są potrzebne wystarczy tylko bardzo mocno skręcić.
: 2013-10-27, 10:59
autor: BeNeK
Czyli po wymianie amorków jak podjadę na ustawienie geometrii i powiem im żeby mi ustawili tak jak napisałeś Limonie to mi tak ustawią bez żadnych przeróbek typu Fasolki czy śruby mimośrodowe ?
: 2013-10-27, 12:19
autor: DubSon
BeNeK, w N14/B13 chyba nie ustawisz negatywu bez rzeźbienia mocowań kolumn.
: 2013-10-27, 12:23
autor: Limon
Musisz zrobić fasolki
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
: 2013-10-27, 13:39
autor: BeNeK
Ok , tylko tak się zastanawiam . Jak to zrobić aby było to pod odpowiednim kątem rozwiercone , o ile rozwiercić , co by nie spieprzyć tego ? Sory za tyle pytań , ale mechanikiem nie jestem i nie będę i co za tym idzie nie wszystko ogarniam
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
: 2013-10-29, 16:12
autor: podj
Proponuje zlecić ustawienie kątów jakiemuś warsztatowi według twoich wytycznych. Wtedy rozpiłują gdzie będzie trzeba i jak będzie trzeba. Ja mam ustawione przód na -1.5 Stopnia, tył - 2.5 stopnia i zbieżność z przodu i z tyłu na zero.
: 2013-11-17, 20:37
autor: BeNeK
Dobra Pany bo ja tak jak pisałem niezbyt to ogarniam
Rozwiercamy to w ten sposób ?
Górne otwory tylko ? O ile je powiększyć względem seryjnych otworów aby uzyskać negatyw tak jak chłopaki radzili 1,5stopnia ? Czy po porostu rozpiłować powiedzmy 1,5 cm , złożyć wszystko byle tylko dojechać do warsztatu i tam poprosić aby oni wszystko ustawili ? Bo jak pojadę do warsztatu żeby oni mi wyjęli amorki i wszystko zrobili to mnie pewnie ładnie podliczą , więc wole zrobić to sam a im powierzyć jedynie ustawienie wszystkiego .
: 2013-11-17, 22:44
autor: MacGayver
dokładnie w to miejsce i w tą stronę którą zaznaczyłeś tylko jakbyś zrobił 1.5cm to byś negatyw chyba 15 stopni to raz a dwa amortyzator by Ci na to nie pozwolił bo by się opona klinowała
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
wystarczy zrobić jakieś 5mm
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
: 2013-11-17, 23:22
autor: BeNeK
Mac'u dzięki wielkie !
I rozumiem że tymi 5mm ugram te 1,5 stopnia ?
: 2013-11-17, 23:24
autor: MacGayver
u mnie tyle wystarczyło żeby zrobić niecałe 2 stopnie także biorąc pod uwagę że rozmiar opony zapewne ten sam więc powinno spokojnie wystarczyć
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
: 2014-10-01, 16:26
autor: BeNeK
Jasno i na temat ! Jeszcze raz wielkie dzięki !
[ Dodano: 2014-10-01, 17:22 ]
Wreszcie w poniedziałek jadę na ustawienie zbieżności
A Przy okazji wymiany sprzęgła rozpiłuje górny otwór tak jak Mac'u pisał o około 5mm .
Dolne tez trzeba o tyle rozwiercić czy samo górne starczy .
Jako że mój samochód przez 2 lata zrobił 1000km to mogę poszaleć , ile ustawić negatyw ? Wiadomo prowadzenie przede wszystkim .
Tak jak pisał Limon
Negatyw na przód na miasto ok 1.5 stopnia, zbieżność na 0. A na tył też ok 1.5 stopnia bym ustawił i zbieżność po ok 0'10 stopnia zbieżnie z każdej strony.
czy tak jak napisał podj ?:
przód na -1.5 Stopnia, tył - 2.5 stopnia i zbieżność z przodu i z tyłu na zero.
: 2015-02-08, 15:45
autor: majchrzok
takie pytanie, czy w warunkach domowych jestem w stanie w jakiś szprytny sposób zmierzyć sobie ustawienie kąta pochylenia koła?
: 2015-02-08, 16:48
autor: VE Killer
tak
bierzesz poziomice istawiasz ja w pionie tak aby oko było idealne i mierzysz odległosć do górnej cząści felgi. majac tą odległość wyliczysz sobie kąt pochylenia
[ Dodano: 2015-02-08, 16:52 ]
oczywiście dolna cząśc poziomicy musi felgi w dolnej czesci.
: 2015-02-08, 16:53
autor: janusz
Pitagoras wiecznie żywy
![:D](./images/smilies/biggrin.png)