Strona 1 z 2

jak zrobić tzw fasolki tylnych amorów?

: 2013-06-14, 16:31
autor: SKEJCIOR
potrzebuję zwiększyć kąt tylnych kół ,nie wiem jak nawiercić otwory amortyzatora aby uzyskać większy negatyw ? robił ktoś coś takiego?

: 2013-06-14, 17:14
autor: master1642
a masz jakies zdjecie pogladowe amora? wydaje mi sie ze jak rozwiercic gorny otwor w strone budy to zacznie sie klasc jak zle mowie to poprawcie

: 2013-06-14, 21:34
autor: ciapek
master1642, odwrotnie ;-)

: 2013-06-14, 21:59
autor: master1642
no tak a wczesniej mialem do kola wpisane to zmienilem hehe ale zonk
:oops:

: 2013-06-15, 12:09
autor: Arias
a tak zapytam z innej beki, w jakim celu negatyw w FWD ?? Bo sugerując się podpisem avatara o Sunnego Gti chodzi ??

: 2013-06-15, 12:37
autor: Ryba
Arias pisze:a tak zapytam z innej beki, w jakim celu negatyw w FWD ?? Bo sugerując się podpisem avatara o Sunnego Gti chodzi ??
Zapewne kolega chce przygotować zawias typowo pod zakręty ;)

: 2013-06-15, 18:09
autor: SKEJCIOR
zakręty też .ale na dziś dzień mam fele 8'' szerokie et 25 i do tego dystans 25mm,do tego lekko napompowane tylne zakola i opona przy mocnym zakręcie lekko ociera o nadkole .myślę że mały negatyw załatwi sprawę. to jak ten otwór takie coś?Obrazek a umnie takie otwory jak na czarnym jak je nawiercić?Obrazek

: 2013-06-15, 18:29
autor: czajnik
nie nawiercasz tylko bierzesz pilnik okrągły i ognia piłujesz w stronę budy górną albo w stronę koła dolną. jak wolisz

ja robię regulację na śrubie mimośrodowej w moich zawieszeniach co ułatwia regulacje kąta.

: 2013-06-15, 18:32
autor: SKEJCIOR
to już zgłupiałem .to w którą stronę piłować czyli w drugą stronę jak na tym żółtym amorze

: 2013-06-15, 18:39
autor: czajnik
oki już zedytowałem. powinno to byc zrozumiałe

chodzi o to że nie zawsze jest na tyle miejsca aby zwrotnica przesuneła sie w stronę amora na tyle aby uzyskać dobry minus rozpiłowując górną srubę. dlatego trzeba sprawdzic czynie bedzie potrzeby rozpiłowywać dołu.

[ Dodano: 2013-06-15, 19:42 ]
masz seryjne amory więc nie koniecznie bedzie to mozliwe do zrobienia tak jak to robi Bilstein w b6 czy b8

: 2013-06-15, 18:44
autor: SKEJCIOR
najlepiej jakbyś jakiś rysunek zapodał ?

: 2013-06-15, 18:55
autor: czajnik
l l
l <- 0 l
l l
l l
l 0-> l
l_______l

Obrazek

: 2013-06-15, 19:00
autor: SKEJCIOR
oki rozumiem wielkie dzięki!

: 2013-06-15, 19:01
autor: czajnik
Obrazek

[ Dodano: 2013-06-15, 20:02 ]
Obrazek

Obrazek

: 2013-06-15, 19:04
autor: SKEJCIOR
masz rację raczej trzeba napierać dolną ,górną ogranicza zwrotnica.

: 2013-10-26, 16:40
autor: BeNeK
Mam obecnie amorki an wierzchu , i tu pytani . Czy jak mam wsio na stole to warto się bawić w robienie tych fasolek ? Samochód typowo i tylko i wyłącznie na zakręty . Czy rozwiercając już te mocowania , to będzie możliwość regulacji negatywu zy tyle ile rozwiercę tyle będzie i nie będzie dało się już wrócić do ORI ustawienia ? Albo gdzie zakupić te śruby mimośrodowe do mnie do nismo ? Czy warto robić negatyw na przód i tył do lekkiego FWD ? O ile spiłować żeby nie pogorszyć skręcania a polepszyć ?

Wiem wiem dużo pytań jak na jednego posta :oops: :roll:

: 2013-10-27, 09:08
autor: Limon
Warto. Polecam dać jeszcze dystanse. Negatyw na przód na miasto ok 1.5 stopnia, zbieżność na 0. A na tył też ok 1.5 stopnia bym ustawił i zbieżność po ok 0'10 stopnia zbieżnie z każdej strony.

Śruby mimośrodowe nie są potrzebne wystarczy tylko bardzo mocno skręcić.

: 2013-10-27, 10:59
autor: BeNeK
Czyli po wymianie amorków jak podjadę na ustawienie geometrii i powiem im żeby mi ustawili tak jak napisałeś Limonie to mi tak ustawią bez żadnych przeróbek typu Fasolki czy śruby mimośrodowe ?

: 2013-10-27, 12:19
autor: DubSon
BeNeK, w N14/B13 chyba nie ustawisz negatywu bez rzeźbienia mocowań kolumn.

: 2013-10-27, 12:23
autor: Limon
Musisz zrobić fasolki ;-)

: 2013-10-27, 13:39
autor: BeNeK
Ok , tylko tak się zastanawiam . Jak to zrobić aby było to pod odpowiednim kątem rozwiercone , o ile rozwiercić , co by nie spieprzyć tego ? Sory za tyle pytań , ale mechanikiem nie jestem i nie będę i co za tym idzie nie wszystko ogarniam :roll:

: 2013-10-29, 16:12
autor: podj
Proponuje zlecić ustawienie kątów jakiemuś warsztatowi według twoich wytycznych. Wtedy rozpiłują gdzie będzie trzeba i jak będzie trzeba. Ja mam ustawione przód na -1.5 Stopnia, tył - 2.5 stopnia i zbieżność z przodu i z tyłu na zero.

: 2013-11-17, 20:37
autor: BeNeK
Dobra Pany bo ja tak jak pisałem niezbyt to ogarniam :D
Rozwiercamy to w ten sposób ?
Obrazek
Górne otwory tylko ? O ile je powiększyć względem seryjnych otworów aby uzyskać negatyw tak jak chłopaki radzili 1,5stopnia ? Czy po porostu rozpiłować powiedzmy 1,5 cm , złożyć wszystko byle tylko dojechać do warsztatu i tam poprosić aby oni wszystko ustawili ? Bo jak pojadę do warsztatu żeby oni mi wyjęli amorki i wszystko zrobili to mnie pewnie ładnie podliczą , więc wole zrobić to sam a im powierzyć jedynie ustawienie wszystkiego .

: 2013-11-17, 22:44
autor: MacGayver
dokładnie w to miejsce i w tą stronę którą zaznaczyłeś tylko jakbyś zrobił 1.5cm to byś negatyw chyba 15 stopni to raz a dwa amortyzator by Ci na to nie pozwolił bo by się opona klinowała :-P wystarczy zrobić jakieś 5mm ;-)

: 2013-11-17, 23:22
autor: BeNeK
Mac'u dzięki wielkie ! <soczek>
I rozumiem że tymi 5mm ugram te 1,5 stopnia ?

: 2013-11-17, 23:24
autor: MacGayver
u mnie tyle wystarczyło żeby zrobić niecałe 2 stopnie także biorąc pod uwagę że rozmiar opony zapewne ten sam więc powinno spokojnie wystarczyć ;-)

: 2014-10-01, 16:26
autor: BeNeK
Jasno i na temat ! Jeszcze raz wielkie dzięki ! <soczek>

[ Dodano: 2014-10-01, 17:22 ]
Wreszcie w poniedziałek jadę na ustawienie zbieżności :mrgreen:
A Przy okazji wymiany sprzęgła rozpiłuje górny otwór tak jak Mac'u pisał o około 5mm .
Dolne tez trzeba o tyle rozwiercić czy samo górne starczy .
Jako że mój samochód przez 2 lata zrobił 1000km to mogę poszaleć , ile ustawić negatyw ? Wiadomo prowadzenie przede wszystkim .
Tak jak pisał Limon
Negatyw na przód na miasto ok 1.5 stopnia, zbieżność na 0. A na tył też ok 1.5 stopnia bym ustawił i zbieżność po ok 0'10 stopnia zbieżnie z każdej strony.
czy tak jak napisał podj ?:
przód na -1.5 Stopnia, tył - 2.5 stopnia i zbieżność z przodu i z tyłu na zero.

: 2015-02-08, 15:45
autor: majchrzok
takie pytanie, czy w warunkach domowych jestem w stanie w jakiś szprytny sposób zmierzyć sobie ustawienie kąta pochylenia koła?

: 2015-02-08, 16:48
autor: VE Killer
tak
bierzesz poziomice istawiasz ja w pionie tak aby oko było idealne i mierzysz odległosć do górnej cząści felgi. majac tą odległość wyliczysz sobie kąt pochylenia

[ Dodano: 2015-02-08, 16:52 ]
oczywiście dolna cząśc poziomicy musi felgi w dolnej czesci.

: 2015-02-08, 16:53
autor: janusz
Pitagoras wiecznie żywy :D