Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Montaż poliuretanów

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-28, 15:57

Żółte zdecydowanie twardsze, ale szybko się układają i mniej skrzypią. U mnie wcale. Jak do dupowozu, żeby mieć spokój z wymianą to czerwone, jak progress to żółte plus dobry amor i sprężyny, rozpórki itd.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Nismo_Man
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-06-16, 19:19
Lokalizacja: Z GARAGE

Post autor: Nismo_Man » 2015-01-28, 16:13

W 100nx'e mam caly przod na czerwonych poli. Jezdzi tak prawie 2 lata. Nie skrzypi jest ciut twardsze przedewszystkim niema bata zeby sie wyeksploatowalo.

W p10 gorne wahacze na zoltym poli z racji ze producent wycowal czerwone twierdzac ze zaslabe. Dla mnie doza roznica i na przyszlosc nie zamontuje juz czerwonych wole te twardsze.
Napewno duza roznica i efekt na +.
Walczyc Trzeba Zawsze Do Konca.... Jak Zwykle Maximum Atak.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2035
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: majchrzok » 2015-01-28, 16:16

zatem zakładamy skałe;)
dzięki

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5654
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-28, 19:02

Będę mieć niedługo komplet wahaczy z żółtym poli od N14 jakby ktoś chciał
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-07-22, 15:18

Walczyłem dzis w swoim z żółtymi na górne wahacze. Masakra. Same zolte gumki weszly lekko w miare, wystarczylo stuknac o blat. Gorzej z metalowa, przy wbijaniu żółte zaczęły wyłazic. Prasa nie pomogła. Musialem w srodku je podszlifowac. Niepotrzebnie moze z zewnątrz troche je przyszlifowałem( chciałem zeby tuleja metalowa lekko wystawała poza nie) Efekt tego jest taki , ze po zmontowaniu na samochód i jezdzie probnej znow wylazły lekko z wahacza te gumy. Jedna strona ciasno dolega do goleni, druga ma ok 2mm wolnej przestrzeni. Może tak być ?

Obrazek

Obrazek
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8334
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-22, 15:23

To u mnie jest mniejsza szczelina. Tak o połowę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-07-22, 15:33

No dobra i co z tym fantem robic? Podkładka metalowa? Wściekłem sie.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-07-22, 18:37

zapakuj podkladke i testuj
druga strona jak nic sie nie dzieje to nic nie rob
wachacz i tak pracuje tylko w osi
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-22, 20:34

przy poliuretanach trzeba najper ustawić obie połówki względem siebie aby tulejka nie natrafiała na krawedż przy wciskaniu :-P nic nie trzeba szlifować
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-07-22, 21:52

Teraz to musztarda po obiedzie. Mogłem wczesniej podpytac. Podkładek nie dalo rady wsadzic, ale przez metrową rurę dopie...dokręciłem :D az sie nagrzaly sruby. Golen sie lekko zagieła i to jarzmo i trzyma mocniej. O wiele lepiej. Dziwi mnie dodatki kąt kól w tej chwili. Przednie schodzą się do środka , nawet wygląda to dziwnie. Na geo bede musial sie wybrac. A jeśli chodzi o właściwości jezdne to samochód prowadzi sie REWELACYJNIE. Trzyma sie jak głupi. Kumpel potwierdził i był w szoku dzis na testach.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-22, 22:20

to po co pytasz czy może tak być skoro i tak kwitujesz temat że teraz to już nie istotne??? :-o uważam że nie może tak być jak masz na zdjęciu i nie po to sa poliuretany robione pod konkretny samochód i model aby je szlifować :-P
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-07-22, 22:38

Dokręciłem mocniej i jest lepiej. Stykają się już z golenią. U Janusza tez troche wyszly bokiem jak szlifował i działa mu to. Spytałem zanim wzialem sie za poprawki :)
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8334
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-22, 22:46

Tylko u mnie to nie wylazło tyle, ile u Ciebie. Jakbyś nie piłował czoła to by było wszystko OK. Jakby nie to zjechane czoło poligumki to wszystko byłoby tak, jak należy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-23, 10:54

... cóz kazdy robi jak uważa, montowałem poliuretany do róznych samochodów nie tylko nissanów i nigdy nic nie musiałem szlifować jedynie dobrze wyczyscic wewnatrz tulei aby nie było zadnych zadziorów syfi czy korozji.
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-07-23, 15:54

Na błędach się uczę. Tym razem na swoich. Po skręceniu jest całkiem ok. Szczelin już praktycznie nie ma. Jeździ się tez git-to chyba najważniejsze. Tylko ten kąt jakos dziwnie.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-07-24, 17:42

howard512, ale mówisz, że wyszedł negatyw? To ja poproszę zdjęcie :D
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-24, 22:08

pisze że zmienił się kąt tylko który?? wyprzedzenie ,pochylenie czy wyprzedzenie sworznia?? wszystkie sa nieregulowane więc za cholerę nie rozumiem jakim cudem:) przy zawieszeniu z jednym wahaczem i kolumna MC Persongdy zmienimu wysokość samochodu np. sprężynami zmieni się zbieżność. ale w tym przypadku to chyba nie wchodzi w gre bo primera ma inną konstrukcje zawiasu
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8334
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-24, 22:15

P11 z przodu ma pseudo McPhersona.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-25, 08:19

zgadza się ale jest na podwójnym wahaczu. mi się wydaje że kolega miał zrobiona zbieżnośc na wydupczonych tulejkach a teraz jak wsadził nowe to się porozjeżdżało:)
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-07-27, 22:12

Miałem na myśli dodatni kąt pochylenia.
Obrazek

[ Dodano: 2015-07-27, 23:15 ]
W P11 regulować można tak na prawdę tylko na końcówkach drążka zbieżność. Chyba, że dla chcącego można poluzować dolną duża tuleję i o kawałki milimetra przesuwać mocowanie na śrubach
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 253
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-08-24, 20:45

A chciałbym zapytać czy poliuretan naprawdę nadaje się na tuleje wahaczy? Przecież po dokręceniu tulei ona nie reaguje w żadną stronę ( ni w górę ni w dół). Nie ma takiej możliwości gdyż jest złożona z dwóch części które nie są ciasno pasowane a co więcej prawidłowy montaż zalecany jest z użyciem smaru co tylko pogarsza problem. Rozumiem poliuretan na tulejkach stabilizatora lub łącznikach (ewentualnie na tylnych tulejkach wahacza takich jak w p11) albo na poduszkach od ławy czy silnika. Przez to mogą dostawać po tyłku amortyzatory i nie będzie właściwej przyczepności do nawierzchni. Więc moim zdaniem jeśli poli to tylko w zestawieniu z gwintem :) . Jakie są wasze doświadczenia/ teorie ?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-24, 21:10

kazdy ma swoją teorię i swoje doświadczenie ;)
ten co uwaza ze warto zalozyc ten zaklada, sa i tacy ktorzy nie sa przekonani i zakladaja wahacze z zamiennikow
najwazniejsze jest to zeby nie skrzypialo
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-24, 22:45

Oskr5, są cholernie ciasno pasowane, jak zamontujesz w wahacz to juz nie obrocisz ich.
góra-dół ma tłumic amortyzator a nie wahacz, poli ślizgają się po goleni tak na prawdę,
wahacz ma trzymać na boki goleń.
żeby nie piszczały trzeba dać sporo smaru i raz na jakiś czas powtarzać tę operację.
Mimo tego, że trochę spieprzyłem robotę jestem zadowolony z końcowego efektu. Udało mi się to poprawić i samochód prowadzi się znakomicie. Czuć różnicę. Polecam :)
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8334
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-08-24, 22:49

Ja po zrobieniu przodu na poli - górne+stab+łączniki żółte, dolne czerwone też jestem bardzo zadowolony. Auto prowadzi się dużo lepiej, zakręty można brać z większą prędkością.
U mnie łączniki jak były na gumach to po pół roku już się tłukły. Na poli już grubo ponad rok i spokój
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 253
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-08-25, 20:22

Napisałem bo miałem okazję zakładać nie dawno cały zestaw poli do patrola i nie było to wszystko ciasno spasowane, dla tego miałem wątpliwości. A tak dla sprostowania to tuleja musi też reagować góra dól :) . Różnica pewnie dla tego taka duża bo Twoje tuleje Janusz też w idealnym stanie nie były ;) .

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-25, 22:10

Tuleje były w stanie idealnym. Widocznie Tobie coś delikatnie mówiąc zepsuli. Góra/dól poli pracowac nie musi, ona na smarze miedzy golenią ma się obracać.
Góra-dól pracuje guma z zalaną tuleją metalową, dlatego tak szybko zdychają.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2015-12-10, 22:53

Panowie
Mam czerwone poli na dole (przód). Górne wahacze na łożyskach (SLR). Brak luzów - cytując handlarzy "nic nie puka nic nie stuka" a przy jeździe na wprost auto jest dziwne - szczególnie w koleinach. Zbieżność ustawiona na zero. Kąty grają. Po zakrętach auto jeździ ładnie ale te proste. Jest mało precyzyjne - ciągle muszę korygować a przy wyprzedzaniu w koleinach dobrze pilnować. Tylko że to nie jest nerwowe myszkowanie - raczej szwędanie powolne. Jakby taki brak precyzji. Jakieś pomysły?
Może warto zbieżność inaczej ustawić. A może w międzyczasie okazało sie że wahacze SLR nie są takie dobre?
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-12-10, 23:06

jedz sobie sprawdzic sama zbieznosc
czasem jest tak ze ustawią ją tak, że po zjechaniu ze stanowiska już inaczej pokazuje, ja sobie sam u kolegi na hunterze 3d robilem i zanim bylo ok 3 razy auto przetaczalem az w koncu bylo cacy

do sprawdzenia masz tez cisnienie opon-glupie ale warto wyeliminowac

sprawdz tez kondycje drazkow kierowniczych i sworzni wahacza

czy owe myszkowanie pojawilo sie po zmianie gornych na srl, czy po wlozeniu poli? a moze nagle sie pojawilo?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2035
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: majchrzok » 2015-12-10, 23:11

Moze tez to byc kwestia opon. Koleiny +slaba opona= dramat.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-12-10, 23:13

i amorów :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”