Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Rozwiazania przednich hamulców w 200SX

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

czajnik

Rozwiazania przednich hamulców w 200SX

Post autor: czajnik » 2013-03-02, 07:21

W moim wykonaniu wygląda to tak:

Brembo 4 tłoczkowe oczywiście rozebrane odczyszczone pomalowane + nowe tarcze
Ostatnio zmieniony 2013-03-02, 07:46 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-02, 07:22

NIe ma zdjęć :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-02, 07:22

Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2013-03-02, 07:23 ]
no chwila cierpliwosci nie zaszkodzi przecież nie da sie wszystkiegona raz zrobic

[ Dodano: 2013-03-02, 07:30 ]
oczywiście wszystko ogarnia seryjna pompa hamulcowa

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-02, 07:43

A to moje rowiązanie xD
Obrazek
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-02, 07:45

no ale to chyba jednak nie jest w 200sx

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-02, 07:47

A bo to chodzi, że w 200sx takie hamulce. My faul

[ Dodano: 2013-03-02, 07:50 ]
Teraz czytając poprawiony temat wszystko się rozjaśnilo ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-02, 08:02

wcześniej też o to chodziło. ale może bardziej zawile było napisane. poprawiłem zatem:)

ale opisz te rozwiazanie do p10 z wykorzystaniem tych z 200sx bo i pewnie do p11 pasuje. a dla potomnych sie przyda

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2013-03-02, 11:56

czajnik pisze:bo i pewnie do p11 pasuje
Pasuje bo u mnie też taki system siedzi,aktualnie jest w fazie szykowania na wiosnę.

Obrazek
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

PeeS
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2013-02-20, 15:27
Lokalizacja: Nowa Dęba

Post autor: PeeS » 2013-03-13, 11:00

ale te zaciski są z 200sx s13 czy s14 czy to obojetne bo też rozglądam się za takim zestawem do primy???

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-13, 11:06

PeeS te są z S14. S13 ma to samo co P11.144 w serii

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-13, 11:22

PeeS pisze:ale te zaciski są z 200sx s13 czy s14 czy to obojetne bo też rozglądam się za takim zestawem do primy???
Na nissantech-u jest na sprzedaż zestaw ze Sky-a R32, 4-tłoczki + tarcze 296mm. Ale do tego felga 16 chyba min.
pozdr. Kamil

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-13, 19:24

NIE KONIECZNIE 305mm z 4 tłokiem brembo u mnie wchodzi w 15:)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-03-13, 21:16

a jaki dystans :D ?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 01:30

3cm:))) :mrgreen:

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-14, 14:40

czajnik pisze:3cm:))) :mrgreen:
Chodzi o to, żeby odsunąć zacisk wgłąb felgi i ominąć bardziej wystającą część ("próg") przy samych ramionach felgi, tak?
pozdr. Kamil

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 14:45

dokłanie tak.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-14, 14:47

Dokładnie o to chodzi ja u siebie mam 2cm :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 14:57

ale 16felge?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-14, 15:05

16-15 ale mowa o P10 i hamulce s14
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 15:28

oki kumam

[ Dodano: 2013-03-14, 15:34 ]
faktem jest że niezależnie do jakiego samochodu montujesz to jesli chcesz mieć odpowiednia felgę do konkretnego zeztawu to grubość dystansu będzie taka sama. np. te brembo 4 tłoczkowe któr mam u siebie z tarczą 305mm wchodzi mi w 15" przy zastosowaniu 3cm dystansu. i mogę to zamontować również do innego samochodu ale też z takim dystansem bo inaczej felga nie wejdzie. własnie ostatnio taki kit zamontowałem w Polonezie:)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-14, 15:56

Ja mam cichą nadzieję, że do moich z 300ZX podejdą jakieś 15-ki na zimę, jak mierzyłem do 16-tek to tak to wyglądało (bez dystansów):
ObrazekObrazekObrazek

czajnik, a przy okazji, czy do zacisków z 300ZX, w których oryginalnie był przewód wkręcany w zacisk mogę zastosować przewód hamulcowy z P11.144 z końcówką oczkową? Będzie pasował pod warunkiem zastosowania krótszej śruby (od N14) tylko czy to się dobrze uszczelni? Oczywiście będą podkładki miedziowe zastosowane.
pozdr. Kamil

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 16:10

to widzę 300zx Z32. jeśli przewód wchodzi bezpośrednio w zacisk to tam jest gwint 10x1 . a przewód z oczkiem jest pontowany za pomocą takie śrubk. ona ma na 1000% wiekszą średnicę 14 albo 16 nawet. niepodejdzie. poza tym przedód z oczkiem jest uszczelniany jak sam wiesz podkładkami miedzianymi czyli powierżchnia przylegania musi być prosta i gładka. normalny wkręcany przewód uszczelnia sie w środku na grzybku lub lejku po dokręcenu go do końca. oba opisane przewody maja inne jak widać sposoby uszczelnienia wiecmyslę że dałemCi odpowiedź:)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-14, 16:26

To jest tak, że ta śruba pasuje średnicą i gwintem, wkręca się, w ASO nówki kosztowały parę złotych to kupiłem żeby potestować:P Co do powierzchni przylegania to nie widzę problemu, żeby ją zeszlifować (zacisk z alu więc dużo wysiłku nie ma), bo tak jak piszesz, to nie było przewidziane do takiego uszczelnienia i w tej chwili ta powierzchnia nie jest płaska. Wiem, że niektórzy tak jeżdżą, stąd pytanie.
Z drugiej strony pytałem już u dystrybutora przewodów w oplocie Hel i zrobią mi przewody z taką końcówką, z jaką będę chciał. To są jednak hamulce i dlatego wolałbym nie ryzykować niepewnych rozwiązań.
PS: zaciski są z Z32 NA 1990, pod tarcze 280x26mm, sam zacisk jest węższy od tego z S14 i Z32 biturbo (obstawiam, że o jakieś 5mm). Ja mam zamiar założyć je na seryjnej tarczy 280x22mm (może z podkładkami pod klocki ale to się zobaczy jeszcze).
pozdr. Kamil

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 16:38

ok właśnie nie kombinowałem z takimi dlatego dobrze że wyjaśniłeś . proponuje dorobić przewody w oplocie pod taki konkretny zacisk i odpuścic sobie piłowanie bo nie zrobisz tego idealnie dokładnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”