Strona 1 z 2
Hydrauliczny ręczny do naszych Nysek
: 2013-02-28, 12:05
autor: Ryba
Wiemy wszyscy, że linki do tylnich tarczowych hamulców nie zawsze sprawdzają się podczas zabawy autem.
Chcą to zmienić przyszło mi do głowy zamontowanie hydraulicznego hamulca ręcznego.
Chciałbym Was spytać co o tym sądzicie
Jakie są sposoby montażu??
Czy macie jakieś doświadczenia z tego typu urządzeniem.
Pozdrawiam
: 2013-02-28, 12:25
autor: vixo
Też nad tym myślałem

najlepszym rozwiązaniem jest pompą hamulcówa od bodajże frytki

muszę kolegę podpytać bo on właśnie hydrolape

: 2013-02-28, 18:48
autor: radziejwwl
Tez mi to chodziło po głowie , jak myślałem nad jakimis fajniejszymi zaciskami do tyłu ;P moze chocby z s14 chyba dwa tłoki tam sa

: 2013-02-28, 19:00
autor: czajnik
montowałem cos takiego.
: 2013-02-28, 19:25
autor: killer2000
czyli jak wrzuce to do almy to bedę mógł tyłem zamiatać jak będę chciał bo teraz jest słabo
: 2013-02-28, 19:48
autor: czajnik
to nie takie proste. Pompa jest montowana na przewód hamulcowy idący na tyle koła. z racji tego że do tyłu ida dwa przewody to trzeba zmodyfikować cały układ. kolejna sprawa jest ABS. jesli zasadzisz hydraulika to nie wiem czy ABS nie dostanie pier...olca jak zaciągniesz łapę.
jeśli jesteście faktycznie zainteresowani to mogę opisać co nalezy zmienić aby zamontować w zależności od tego czy to almera primera i która wersja. układy hamulcowe się różnią. paza tym to hamulce nie ma miejsca na jakiekolwiek błędy.
: 2013-02-28, 19:58
autor: vixo
czajnik, dajesz

: 2013-02-28, 20:00
autor: czajnik
to się określ jaka fura i co masz przerobione już w hamulcach
: 2013-02-28, 20:22
autor: vixo
P10eGT tarcza przód 280 zacisk z s14 4tłoczek na przód tył seria nowe linki ręcznego klocki tył ferrodo

: 2013-02-28, 20:31
autor: czajnik
ABS, korektory siły hamowania?
: 2013-02-28, 21:15
autor: Ryba
Czajnik zaciski 200sx s 14 tarcza 280 przód tył pełna seria pompa i serwo z Skyneline R33 brak ABS i kolektorów siły hamowania.
Jeżeli jesteś na tyle uprzejmy bardzo prosze o narysowanie schematu.
: 2013-02-28, 21:19
autor: vixo
ABS nie działa zostanie wywalony, korektory siły hamowania - brak
: 2013-03-01, 06:32
autor: czajnik
Ryba czy układ po wywaleniu ABS został krzyżowy? ile jest wyjść z pompy hamulcowej.
Vixo pompa hamulcowa jest u Ciebie z primery? dwa wyjścia czy więcej? u ciebie proponuję całość zrobić na nowo zgrywając to z wywalenie ABS
[ Dodano: 2013-03-01, 06:37 ]
Obaj macie mocny hamulec z przodu i bardzo zarąbiście bo to pozwala na wywalenie korektora/rów hamowania. w innym wypadku należy zamontować korektor np regulowany przed pompą ręcznego.
jak już będę wszystko wiedział od Was to naskrobie schemat bo najprawdopodobniej będzie taki sam dla obu fur:)
: 2013-03-01, 07:51
autor: vixo
Jest z Primery obecnie ale będzie wlatywać z 350z. W sumie to samo co u Ryby

: 2013-03-01, 08:54
autor: Ryba
Dziś postaram Ci się jakąś fote strzelić pompy

: 2013-03-01, 09:09
autor: czajnik
ta z primery jest ok ona wyrabia u mnie na brembo 4 tłoczkowych i tarczach 305.
Ryba zobacz tylko czy ma dwa wejścia czy wiecej reszta nie istotna.
: 2013-03-01, 09:12
autor: vixo
To na tej od Primery jak to będzie wygladac

: 2013-03-01, 09:24
autor: czajnik
[ Dodano: 2013-03-01, 09:24 ]
myślę że to Wam wystarczy:)
[ Dodano: 2013-03-01, 09:25 ]
jeśli chcecie pozostać przy układzie krzyzowym trzeba zamontować dwiepompy i schemat jest wtedy inny. odrazu uprzedzam że róznie podchodzą do tego na KJS. w niektórych klubach zabraniają hydraulicznego bo jest to modyfikacja hamulców. poza tym musi to być zrobione porządnie. na rajdach wyższej rangi przeróbki muszą być zgodne z homologacją FIAi jesli nie sa to samochód nie wystartuje.
[ Dodano: 2013-03-01, 09:34 ]
zalecam aby do budowy układu użyć nowych przewodów. poprorowadzic i pomocować je tak aby nie obcierały się bo wiadomo czym to z czasem skutkuje.
: 2013-03-01, 10:00
autor: vixo
Pompa ręcznego jakaś specjal

: 2013-03-01, 10:35
autor: MacGayver
a ja radzę i Rybie i Vixo i Tobie Killer żebyście zrobili sobie od A do Z z tyłu hamulce, rozebrać zaciski i zapewniam Was że nie będziecie narzekać. Zastanawiacie się jak zrobić super hebel z tyłu, nie mając podstawowego jak z fabryki. Jak klientom regeneruje zaciski z tyłu to się dziwią, bo takiego nigdy nie mieli. I wreszcie mogą się pobawić nawet na suchym asfalcie. Zacznijcie od tego

: 2013-03-01, 10:59
autor: vixo
Ja w kombi miałem taki że przy 160w lato blokował

: 2013-03-01, 18:31
autor: czajnik
no to nie wiem po cholere sie produkuję.
powodzenia
: 2013-03-01, 18:49
autor: Ryba
Mac-u ja mam ręczny zrobiony. W ubiegłym sezonie było to ogarnięte tak jak P. Bóg przykazał.

Jednak po moim zaciągnięciu ręcznego, linka poszła dwa razy.
Czajnik dziękuje za info z pewnością się przyda, Jak będę miał jeszcze jakieś pytania napisze

: 2013-03-01, 18:51
autor: vixo
czajnik, mi o to chodzi że miałem taki w poprzednim aucie a tu niestety lipa jest straszna

: 2013-03-01, 18:56
autor: czajnik
Vixo to skoro miałeś tak w poprzednim to zrób żeby było w tym tak samo
: 2013-03-01, 21:22
autor: killer2000
ja zaciski tył regenerowałem i dupa jest
: 2013-03-01, 21:25
autor: vixo
czajnik pisze:Vixo to skoro miałeś tak w poprzednim to zrób żeby było w tym tak samo
Super

nie pomyslalem o tym wgl przecież to takie proste....
: 2013-03-01, 22:10
autor: MacGayver
killer2000 pisze:ja zaciski tył regenerowałem i dupa jest
ale oddałeś komuś do regeneracji czy robiłeś sam? zaciągasz ręczny i nie blokuje Ci kół? to może ja Ci zrobię, co?

: 2013-03-01, 22:12
autor: vixo
Jak zrobisz u mnie kose to pijemy

: 2013-03-01, 22:21
autor: killer2000
oddałem