Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Obniżenie zawieszenia

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-04-16, 13:43

Sęk w tym, żeby tak umieścić tuleje, co by była nieruchomo. Mam przyjaciela w Olsztynie mazurskim, który amatorsko bawi się w sportach motorowych, od rajdów po rallycross, oni generalnie nie bawią się w takie bzdety, tylko pełne oryginalne gwinty, ciężko jednak czasem z takim pod konkretny samochód. Tu z pomocą właśnie przyszedł taki zestaw, wkładali to do MR2 pierwszej generacji, jak takie zestawy jeszcze były mało dostępne w polsce.

Do rzeczy: Jego zdaniem, jest to w sumie część normalnego zawieszenia gwintowanego, brakuje tylko regulacji amortyzatorem. I właśnie jeżeli się dobrze zamontuje tą tuleję nagwintowaną (oni ją przyspawali do amortyzatora) i nie przesadza się z regulacją, bo właśnie zbyt mocne ściśnięcie, nie dość że powoduje utratę resorowania przez sprężynę, to właśnie jest efekt jak wspomniał Czajnik, spring lata luźno na amortyzatorze co w skrajnych przypadkach powoduje nieprawidłowe osadzenie się sprężyny. Kolejną modyfikacją była wymiana sprężyn, bo oryginalne z zestawu nie spełniały oczekiwań, wtedy też sami doszli do wniosku, że lepiej było samemu wykonać taki zestawik. Dziś już się nie bawią w takie kity, bo dostępność gwintu jest niemal do każdego samochodu, a dla nich cena to drugorzędny parametr.

Jednakże, w jego opinii i jego kolegów z ekipy, na ulicę taki secik jest jak najbardziej godny uwagi, problem w tym tylko by odpowiednio dopasować sprężynę, żeby samochód prowadził się lepiej niż na seryjnym zestawie i do tego dawał regulację.

Wybaczcie za esej, pozdrawiam.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-16, 21:34

DubSon pisze:czajnik, wiem.
Używałbyś czegoś takiego?
http://allegro.pl/uniwersalne-sprezyny- ... 70521.html
Ja nie, skoro mam gwint na wkładach Bilsteina z regulacja kąta:)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2013-04-17, 19:58

Arias pisze:Mam przyjaciela w Olsztynie mazurskim, który amatorsko bawi się w sportach motorowych
...chyba wiem o kim mówisz ;-)
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
nismojoe
fanatyk nissana
Posty: 503
Rejestracja: 2010-01-25, 12:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nismojoe » 2013-04-18, 23:54

To rozwiązanie nosi nazwę coilovers na zachodzie jest to bardzo popularne.
jestem w stanie w przyzwoitej kasie ściągnąć takei coś dopasowane do konkretnego wozu, bo jak wiemy uniwersalne - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego...
Z gwintem nie można porównywać, ale fajna sprawa dla kogoś kto chce mieć wpływ na wysokość swojego zawiasu ceny od 550-1500 komplet zależy od firmy :)
Project: Midnight puprle Twin Turbo Z32 EU
Daily: Black g35 sedan US
Family car: Black Z50 EU

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-19, 07:34

no to taniej jednak wychodzi to z allegro kupiłbym to chociażby dla samych spręzyn bo za 180zeta 4 sprindi to dobra cena. tuleje i nakrętki ogarnie każdy tokarz

Awatar użytkownika
nismojoe
fanatyk nissana
Posty: 503
Rejestracja: 2010-01-25, 12:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nismojoe » 2013-04-20, 15:22

No tylko czy to wytrzyma zwykłą eksploatację? Nie mówię, że nie, ale producentem mogą być tylko CHINY, bo tylko tam się opłaca wyprodukować coś w takiej cenie :)
Project: Midnight puprle Twin Turbo Z32 EU
Daily: Black g35 sedan US
Family car: Black Z50 EU

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-20, 18:29

a myślisz że np H&R albo Eibach nie ma fabryki w Chinach?brembo w Polsce robią i do tego w takiej jakości że na pierwszy montaż idzie.
Opla robią w Polsce, Nissana w Holandi i Anglii:)

nie ważne gdzie robione ważne aby była odpowiednia kontrola jakości

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-04-20, 19:28

czajnik pisze:ważne aby była odpowiednia kontrola jakości
Po cenie tego ustrojstwa z allegro zapewne kontrola na mega poziomie :D

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-04-21, 09:01

A pytanie mam, czy seryjne springi z P11 GT jakby dorobić tuleje ze śrubą i skręcił je z 3cm to roboty nie zrobią ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-21, 09:14

ale musisz końec sprężyny ostatni zwój zeszlifować na płasko. inaczej nie będziesz w stanie zrobić talerzyka lużno osadzonego na amorze. trudno to wytłumaczyć słowami musiałbym Ci pokazać o co chodzi na amortyzatorze

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-04-21, 09:57

Wiem o co chodzi, tylko czy szlifując nie osłabię sprężyny ??

Po drugie coilovery, czy to firmówki, czy uniwersalne, mają sprężynę nieszlifowaną i jakoś to działa, chodi mi tylko, czy ściśnięty seryjny spring z GT będzie dobrze resorował ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

SID
fanatyk nissana
Posty: 299
Rejestracja: 2011-05-02, 19:17
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: SID » 2013-04-22, 08:26

Mandhorm pisze:
Boro1989 pisze:u mnie w temacie możesz zobaczyć jak siedzi prima na H&R -40 , w sumie nie wiem jakie są odczucia odnośnie jazdy bo jeszcze po wymianie sprężyn prima mi nie odpaliła :D ale to co jeździłem na lince to jest kozak, a do tego dojeżdzam do pracy codziennie po 60 km w 5 osób.. ale myślę że będzie git :D
hmmm ale z tego co widzę to nie ta półka cenowa jak MTS'y :?
SID pisze:
Mandhorm pisze: MTS TECHNIK
raczej kiepska firma
skąd te domysły? znam ludzi ktorzy je mieli

a czy ktoś ma doświadczenie z jakąś firmą która robi sprężyny na zamówienie z Poznania czy inna PEWNĄ i godną polecenia i wtedy wszystko załatwiane kurierem?
Pisz do Dodo on ma namiar
There are no impossible things to do . There're only things which need more time. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-04-22, 21:28

dzisiaj po 2 tyg walki z primerą aby zagadała do mnie w końcu mogę opisać wrażenia odnośnie H&R w P11 , jest po prostu mega twardo, w końcu zniknęło wrażenie "pływania", ale nie są to sprężyny dla kogoś kto szuka komfortu, przy tych springach i pewnie jak innych obniżających traci się komfort, ale po zakrętach super się jeździ :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-04-22, 21:33

Na polskich drogach i tak nie ma komfortu, także strata chyba niezbyt duża...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-22, 22:16

Boro1989, mega twardo mówisz :-P u mnie jest dopiero mega twardo :D czasami mam wrażenie że zamiast amortyzatorów jakieś kątowniki mam włożone ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-23, 08:05

a jak byście chcieli zrobić nisko i komfortowo. spręzyny obnizajace musza być twardsze bo zmniejsza sieodległośc koła od nadkola, jesli posiadały by takie samo ubięcie to kołomogło by sie wbić w nadkole. nalezało sie tego spodziewać bo to przeciezżadna nowość :mrgreen:

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2013-04-25, 22:45

Wie ktoś może jakie jest bezpieczne obniżenie zawieszenia w Primerze żeby oryginalny amortyzator pracował normalnie?Tzn. bez dobijania.Myślę o ściśnięciu oryginalnych sprężyn u kowala i nie wiem na ile mogę sobie pozwolić.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-04-26, 07:12

40mm na luzie, tyle obniżają fabryczne H&R, a skoro montują to fabrycznie to musi być OK.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-04-27, 07:28

ale tyle obniżają przód, tył to jest raptem parę mm ,
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2013-05-01, 19:02

SID pisze:
Mandhorm pisze:
Boro1989 pisze:u mnie w temacie możesz zobaczyć jak siedzi prima na H&R -40 , w sumie nie wiem jakie są odczucia odnośnie jazdy bo jeszcze po wymianie sprężyn prima mi nie odpaliła :D ale to co jeździłem na lince to jest kozak, a do tego dojeżdzam do pracy codziennie po 60 km w 5 osób.. ale myślę że będzie git :D
hmmm ale z tego co widzę to nie ta półka cenowa jak MTS'y :?
SID pisze:
Mandhorm pisze: MTS TECHNIK
raczej kiepska firma
skąd te domysły? znam ludzi ktorzy je mieli

a czy ktoś ma doświadczenie z jakąś firmą która robi sprężyny na zamówienie z Poznania czy inna PEWNĄ i godną polecenia i wtedy wszystko załatwiane kurierem?
Pisz do Dodo on ma namiar
dzieki SID

MTS'y 40/40 zamówiłem i przyszły, dziś był czas na montaż i się strasznie wk.....
stara sprężyna
Obrazek
nowa
Obrazek
różnica w średnicy jakieś 2-3cm
liczba zwojów w serwisówce (rysunek) przód 9,tył 5- zgadza się tyle mam na starej sprężynie z przodu i tyłu, czyli mam standardowe zawieszenie w mojej p10 ponieważ jak na mój gust mam już dość twardo i zastanawiało mnie to czy przypadkiem wcześniejszy właściciel z zawiechą czegoś nie pomodził, ale wychodzi na to, że nie... Miałem też sporo wątpliwości właśnie czy przypadkiem u mnie coś nie odbiega od stanardu, bo jednak nie ja pierwszy do p10 zamawiałem MTS'y, ale cóż, szkoda tylko, że akurat w mojej paczuszce się pomylili i trzeba było wszystko na nowo składać....
no bo mi chyba nie powiecie, że to ma tak leżeć (jak na drugim foto) ?? ?? ?? ??
Obrazek
B13 był :P
P10 było :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-05-02, 07:59

przyszły ci sprężyny do p11, nie bedzie pasowalo bo p11 ma uzwojenie do stożka... :razz:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-02, 09:45

Ad@mus pisze:przyszły ci sprężyny do p11, nie bedzie pasowalo bo p11 ma uzwojenie do stożka..
?????

z tego co ja wiem to p11 ma belkę na tył tak jak n15 i spręzyny krótkie w stożek.

p10 ma tył konstrukcyjnie jak n14 zawias wielowahaczowy i spręzyn o równej średnicy zwoja.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-05-02, 09:56

P11ma z przodu stożkowe ale w P10 są takie same, a na tyle tak jak czajnik, pisze P11 ma belke a P10 ma wielowahacz. Sprężyny w P11 z tyłu są zwinięte w delikatny stożek.

Czyli całkiiem możliwe że dostałeś z P11 i dlatego nie pasują.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-05-02, 10:10

czajnik, przeca pisze ze te springi co mu przyszło to z p11 i są do stożka a powinien miec do p10 walcowate :)
nie zaleznie czy przód czy tył sprężyn sie nie podmieni, z p10 do p11 niet z p11 do p10 niet
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-05-02, 11:02

Z tego co wiem to przód w P10 i P11 są zamienne.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-02, 11:42

Przód ten sam ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2013-05-02, 11:53

w serwisówce przód jest stożkowaty, tył walcowaty
ja dostałem 4 walce po parze o różnej długości
czyli w p11 albo wszędzie jest walec, albo już całkiem namieszali i nie te springi mi wysłali
żeby było zabawniej to na opakowaniu tył-walec,przód stożek + fotka z aukcji
Obrazek
Obrazek
paczuszka
Obrazek
no i dla porównania średnic
16cm w p10 na tyle
Obrazek
to co dostałem ma 13 cm ( trochę krzywo fotka wyszła)
Obrazek

sprawa chyba wyjaśniona - przynajmniej z tym że złe dostałem :shock:
Obrazek
B13 był :P
P10 było :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-02, 12:22

W10 :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-05-02, 12:27

fota spręzyn z aukci to foto pogladowe na bank-nie sa to springi ani z p11 ani z p10
pewno z jakiegoś gofra dali foto bo to norma :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2013-05-03, 02:25

może być ;)
ale foto z aukcji dla mtsów dla hond np. jest inne hehe :P
przynajmniej w innym ułożeniu

EDYCJA
już wiem Panowie do czego dostałem spręzyny na 99% (nie zaryzykuje i 1% zostawię na niespodziankę- oby żadnej nie było :evil: :!: )
na pudełku jest kod MTSXNIO54, wszedlem na strone mts i wg. ich "katalogu" te sprężyny pasują do CYTUJĘ :


Numer katalogowyMTSXNI054
MarkaNISSAN
ModelPrimera Sedan / Liftback P10
Przeznaczenie2.0D (bez Kombi)
Rocznik09/90-08/96
TypP10
CENA 319zł gdzie jakoś kilka zł więcej zapłaciłem z przesyłką. Zatem powinny przyjść do mnie:


Numer katalogowyMTSXNI053
MarkaNISSAN
ModelPrimera Sedan / Liftback P10
Przeznaczenie2.0 (bez Kombi)
Rocznik09/90-08/96
TypP10
za 415zł, ciekaw jestem jaką bajeczkę będzie chciał mi wcisnąć sprzedawca z alledrogo, oczywiście odesłanie przesyłki na mój koszt będzie...jedna mała literka "D" w aukcji której zabrakło, a będzie się użerania co nie miara jak znam życie.

Czyli Vixo trafiłeś :-)
Obrazek
B13 był :P
P10 było :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”