Strona 2 z 3

: 2015-07-28, 11:40
autor: d3mox
Musi być gdzieś jakaś nieszczelność albo powietrze gdzieś siedzi. Innej opcji nie ma.

: 2015-07-28, 11:50
autor: vixo
Nieszczelność jakby była to za każdym razem by wpadał w podłogę raczej. A tu tylko za pierwszym i to jeszcze po czasie. Jak czesto hamuje to nie wpada.

: 2015-07-28, 16:03
autor: zuh
Jeżeli układ jest szczelny i odpowietrzony a pedał leci w dół to pompa padła i nie trzyma ciśnienia.

: 2015-07-28, 16:47
autor: vixo
Leci w dół tylko za pierwszym razem. Drugi już lepiej a trzeci to brzytwa :D

: 2015-07-28, 19:16
autor: PrzeRuSco
W poprzedniej preimerze też tak miałem i jak wymieniłem klocki to wszystko wróciło do normy ale ty już wymieniłeś

: 2015-07-28, 21:14
autor: zuh
Chyba, że masz jakąś mało wydajną pompę i musisz pompować aby odpowiednia ilość płynu była wtłoczona w układ. Ja u siebie też mam czterotłoczkowe i seryjną pompę i nie mam żadnego problemu.

: 2015-07-28, 21:17
autor: janusz
Może nie tyle samą pompę co serwo :]

: 2015-07-28, 21:23
autor: vixo
Wcześniej też nie miałem. Po długim postoju i zmianie tarcz i klocków tak wyszło

: 2015-07-29, 09:28
autor: VE Killer
przewody masz w opolo\cie czy gumowe? moze tu tez być problem. serwo jesli byłoby nie szczelne pedał raczej byłby twardy z racji braku wspomagania. objawy wskazują na pompę hamulcowa bo zakładam ze ABS wyebany masz. nie kręciłes przypadkiem tym bolcem który wypycha tłoczki pompy?

: 2015-07-29, 09:34
autor: vixo
Pompa abs jest. Przewody gumowe nie puchna ani nic w tym stylu ( w oplocie czekają na montaż ) niczym nie kręciłem. Na dniach założę inną pompę zobaczymy co się stanie

: 2015-07-29, 10:19
autor: VE Killer
to masz jeszcze drugą opcje poza pompą jak nie będzie efektu. pompa ABS. nie wiem czy taki test cos da ale spróbuj z wyciagnietym bezpiecznikiem ABSu czy jest to samo.

: 2015-07-29, 14:56
autor: vixo
Mam powyciągane bezpieczniki czujniki. Generalnie sama ta pompa została. W S13 widziałem, że pompa ABS ma swoje odpowietrzniki.

: 2015-08-22, 21:36
autor: janusz
No dobra wymieniłem serwo na takie z Maximy A32 (M215T) - różnica w hamowaniu kolosalna. Teraz jeszcze BM57 trzeba władować :d

: 2015-11-01, 16:42
autor: AdamP
W swoim 100NX GTI wrzuciłem do przodu zaciski z Mitsu 2tłoczkowe, w efekcie przy seryjnym serwie i pompie bm38 hamulce były mega słabe. Po obadaniu tematu, wywaliłem pompę abs całkowicie z auta, a przewody idące z pompy hamulcowej wpiąłem od razu w trójniki na ścianie grodziowej w efekcie trochę lepiej ale dalej lipa. Kupiłem serwo + pompę z 350Z anglika, serwo 10cali, pompa 1 i1/16 cala czyli coś jak BM57. Pompa z 350z nie podejdzie do serwa z GTI oraz dużego serwa z Altimy - jest inaczej skonstruowany trzpień który popycha pompę. Co do serwa + pompy z 350Z zestaw z anglika jest tańszy a pasuje przewód elastyczny od podciśnienia pasuje, a pompa ma wyjścia po stronie kielicha - przewody się mieszczą jeszcze jest luz. Na długość także nie ma problemu, pasuje przy oryginalnej puszcze filtra powietrza. Jedyna przeróbka jaką trzeba wykonać jest wyklepanie zgrzewu na ścianie grodziowej. serwo ma większa średnicę i trzeba się pobawić młotkiem - zrobić na serwem łuk. Śruby mocujące serwo są troszkę krótsze (35mm) ale bez problemu nakrętki łapią, nie trzeba wywalać oryginalnej ramki od strony kabiny ( jedynie polecam usunąć przyspawany do niej spory odważnik-zastosowany w niewiadomym celu). U mnie po wymianie hamulce są wreszcie takie jak powinny, dodatkowo mocniejsze serwo powoduje że hamulec jest przyjemnie miękki jak nowym aucie. Jednym zdaniem: Polecam serwo i pompę hamulcową z 350Z anglika :)

: 2015-11-01, 19:50
autor: VE Killer
no jak z Angola jest ok to chyba z europejczyka tez bedzie działało :))))

: 2015-11-01, 20:38
autor: AdamP
Europejczyk ma z drugiej strony króciec podciśnienia w serwie i chyba z drugiej strony wyjścia z pompy :) myślę ze też powinno pasować

: 2015-11-01, 20:46
autor: janusz
AdamP, jeśli chodzi o wyjście w serwie na kolektor to zarówno angol jak i eu ma z tej samej strony. Pompa hamulcowa ma wyjścia po przeciwnej stronie.

Co więcej - to, co napisałeś potwierdza tylko to, że sama wymiana zacisków zbytnio nic nie daje. Trzeba jeszcze odpowiednio dobrać do tego resztę układu - pompa, serwo etc.

: 2015-11-01, 22:04
autor: zuh
W moim polifcie jak wymieniłem zaciski na 4 tłoczki to jest poprawa. Na pewno wymieniając serwo, pompę będzie lepiej (ale to dopiero na wiosnę zrobię) ale same zaciski też dają. Ale faktem jest też że lepsze klocki od razu wleciały.

: 2015-11-03, 15:25
autor: diavel
Widzę że AdamP montował serwo wraz z pompą z 350z do 100nx a czy ktoś robił podobny zabieg w P10 ? Bo moje hamulce można nazwać spowalniaczami i myślę nad poprawą sprawności tego układu.

: 2015-11-03, 15:29
autor: janusz
diavel, zrób zdjęcie ściany grodziowej nad serwem, zobaczymy ile tam jest miejsca i czy da się wcisnąć serwo od Maximy/Patrola.

: 2015-11-03, 15:47
autor: diavel
janusz tak to wygląda.
Obrazek
Obrazek

: 2015-11-03, 19:21
autor: janusz
Ciężko będzie wsadzić większe serwo.......

: 2015-11-03, 19:33
autor: majchrzok
diavel pisze:Widzę że AdamP ...Bo moje hamulce można nazwać spowalniaczami...
zakładaj dobry klocek hamulcowy oraz tarcze. większe serwo powoduje "lżejsze" działanie pedału hamulca. skuteczności, a właściwie drogi hamowania to nie polepsza.

: 2015-11-03, 20:16
autor: diavel
No cóż szkoda bo myślałem nad big brake kitem jak skończą sie obecne klocki bo poprzedni właściciel zmieniał tarcze i klocki z przodu niestety jakiej firmy sa tarcze to nie wiem ale klocki sa firmy SAKURA :/ a co do pedału hamulca to czasami jest normalny a czasami bardzo miękki a płyn hamulcowy zmienialem.

: 2015-11-04, 18:07
autor: AdamP
Nie widzę fotki ile jest miejsca w P10, ale jeśli jest tyle samo co w Sunny to śmiało dawaj serwo z Altimy albo 350Z :)

: 2015-11-04, 19:06
autor: diavel
Zestaw pompa plus serwo z Zetki nie jest drogi wiec zaryzykuje i moze cos sie uda z tego ulepić ;)

: 2015-11-04, 19:10
autor: radziejwwl
tez jestem na etapie myslenia o tym , do wiosny jest czas zeby cos duzego wsadzic ;)

: 2015-11-04, 21:01
autor: AdamP
Ok widzę fotkę :) myśle ze powinno się udać wyrysuj sobie markerem łuk nad serwem na tym łączeniu blach (zgrzewie) weź większy młotek i wyklep go w górę dość sporo. Przymierz nowe serwo i ewentualnie popraw. W nowym serwie musisz wyregulować długość trzpienia przy pedale hamulca.

: 2015-11-04, 21:40
autor: janusz
AdamP, jeśli się pokrywa długość, to nie trzeba regulować - przynajmniej ja tak miałem jak pakowałem serwo od Maximy :]

: 2016-03-06, 13:29
autor: vixo
A serwo mt245 będzie lepsze niż mt215??