Strona 2 z 3

: 2015-01-28, 16:13
autor: Nismo_Man
W 100nx'e mam caly przod na czerwonych poli. Jezdzi tak prawie 2 lata. Nie skrzypi jest ciut twardsze przedewszystkim niema bata zeby sie wyeksploatowalo.

W p10 gorne wahacze na zoltym poli z racji ze producent wycowal czerwone twierdzac ze zaslabe. Dla mnie doza roznica i na przyszlosc nie zamontuje juz czerwonych wole te twardsze.
Napewno duza roznica i efekt na +.

: 2015-01-28, 16:16
autor: majchrzok
zatem zakładamy skałe;)
dzięki

: 2015-01-28, 19:02
autor: vixo
Będę mieć niedługo komplet wahaczy z żółtym poli od N14 jakby ktoś chciał

: 2015-07-22, 15:18
autor: howard512
Walczyłem dzis w swoim z żółtymi na górne wahacze. Masakra. Same zolte gumki weszly lekko w miare, wystarczylo stuknac o blat. Gorzej z metalowa, przy wbijaniu żółte zaczęły wyłazic. Prasa nie pomogła. Musialem w srodku je podszlifowac. Niepotrzebnie moze z zewnątrz troche je przyszlifowałem( chciałem zeby tuleja metalowa lekko wystawała poza nie) Efekt tego jest taki , ze po zmontowaniu na samochód i jezdzie probnej znow wylazły lekko z wahacza te gumy. Jedna strona ciasno dolega do goleni, druga ma ok 2mm wolnej przestrzeni. Może tak być ?

Obrazek

Obrazek

: 2015-07-22, 15:23
autor: janusz
To u mnie jest mniejsza szczelina. Tak o połowę.

: 2015-07-22, 15:33
autor: howard512
No dobra i co z tym fantem robic? Podkładka metalowa? Wściekłem sie.

: 2015-07-22, 18:37
autor: Ad@mus
zapakuj podkladke i testuj
druga strona jak nic sie nie dzieje to nic nie rob
wachacz i tak pracuje tylko w osi

: 2015-07-22, 20:34
autor: VE Killer
przy poliuretanach trzeba najper ustawić obie połówki względem siebie aby tulejka nie natrafiała na krawedż przy wciskaniu :-P nic nie trzeba szlifować

: 2015-07-22, 21:52
autor: howard512
Teraz to musztarda po obiedzie. Mogłem wczesniej podpytac. Podkładek nie dalo rady wsadzic, ale przez metrową rurę dopie...dokręciłem :D az sie nagrzaly sruby. Golen sie lekko zagieła i to jarzmo i trzyma mocniej. O wiele lepiej. Dziwi mnie dodatki kąt kól w tej chwili. Przednie schodzą się do środka , nawet wygląda to dziwnie. Na geo bede musial sie wybrac. A jeśli chodzi o właściwości jezdne to samochód prowadzi sie REWELACYJNIE. Trzyma sie jak głupi. Kumpel potwierdził i był w szoku dzis na testach.

: 2015-07-22, 22:20
autor: VE Killer
to po co pytasz czy może tak być skoro i tak kwitujesz temat że teraz to już nie istotne??? :-o uważam że nie może tak być jak masz na zdjęciu i nie po to sa poliuretany robione pod konkretny samochód i model aby je szlifować :-P

: 2015-07-22, 22:38
autor: howard512
Dokręciłem mocniej i jest lepiej. Stykają się już z golenią. U Janusza tez troche wyszly bokiem jak szlifował i działa mu to. Spytałem zanim wzialem sie za poprawki :)

: 2015-07-22, 22:46
autor: janusz
Tylko u mnie to nie wylazło tyle, ile u Ciebie. Jakbyś nie piłował czoła to by było wszystko OK. Jakby nie to zjechane czoło poligumki to wszystko byłoby tak, jak należy.

: 2015-07-23, 10:54
autor: VE Killer
... cóz kazdy robi jak uważa, montowałem poliuretany do róznych samochodów nie tylko nissanów i nigdy nic nie musiałem szlifować jedynie dobrze wyczyscic wewnatrz tulei aby nie było zadnych zadziorów syfi czy korozji.

: 2015-07-23, 15:54
autor: howard512
Na błędach się uczę. Tym razem na swoich. Po skręceniu jest całkiem ok. Szczelin już praktycznie nie ma. Jeździ się tez git-to chyba najważniejsze. Tylko ten kąt jakos dziwnie.

: 2015-07-24, 17:42
autor: Zielkq
howard512, ale mówisz, że wyszedł negatyw? To ja poproszę zdjęcie :D

: 2015-07-24, 22:08
autor: VE Killer
pisze że zmienił się kąt tylko który?? wyprzedzenie ,pochylenie czy wyprzedzenie sworznia?? wszystkie sa nieregulowane więc za cholerę nie rozumiem jakim cudem:) przy zawieszeniu z jednym wahaczem i kolumna MC Persongdy zmienimu wysokość samochodu np. sprężynami zmieni się zbieżność. ale w tym przypadku to chyba nie wchodzi w gre bo primera ma inną konstrukcje zawiasu

: 2015-07-24, 22:15
autor: janusz
P11 z przodu ma pseudo McPhersona.

: 2015-07-25, 08:19
autor: VE Killer
zgadza się ale jest na podwójnym wahaczu. mi się wydaje że kolega miał zrobiona zbieżnośc na wydupczonych tulejkach a teraz jak wsadził nowe to się porozjeżdżało:)

: 2015-07-27, 22:12
autor: howard512
Miałem na myśli dodatni kąt pochylenia.
Obrazek

[ Dodano: 2015-07-27, 23:15 ]
W P11 regulować można tak na prawdę tylko na końcówkach drążka zbieżność. Chyba, że dla chcącego można poluzować dolną duża tuleję i o kawałki milimetra przesuwać mocowanie na śrubach

: 2015-08-24, 20:45
autor: Oskr5
A chciałbym zapytać czy poliuretan naprawdę nadaje się na tuleje wahaczy? Przecież po dokręceniu tulei ona nie reaguje w żadną stronę ( ni w górę ni w dół). Nie ma takiej możliwości gdyż jest złożona z dwóch części które nie są ciasno pasowane a co więcej prawidłowy montaż zalecany jest z użyciem smaru co tylko pogarsza problem. Rozumiem poliuretan na tulejkach stabilizatora lub łącznikach (ewentualnie na tylnych tulejkach wahacza takich jak w p11) albo na poduszkach od ławy czy silnika. Przez to mogą dostawać po tyłku amortyzatory i nie będzie właściwej przyczepności do nawierzchni. Więc moim zdaniem jeśli poli to tylko w zestawieniu z gwintem :) . Jakie są wasze doświadczenia/ teorie ?

: 2015-08-24, 21:10
autor: Ad@mus
kazdy ma swoją teorię i swoje doświadczenie ;)
ten co uwaza ze warto zalozyc ten zaklada, sa i tacy ktorzy nie sa przekonani i zakladaja wahacze z zamiennikow
najwazniejsze jest to zeby nie skrzypialo

: 2015-08-24, 22:45
autor: howard512
Oskr5, są cholernie ciasno pasowane, jak zamontujesz w wahacz to juz nie obrocisz ich.
góra-dół ma tłumic amortyzator a nie wahacz, poli ślizgają się po goleni tak na prawdę,
wahacz ma trzymać na boki goleń.
żeby nie piszczały trzeba dać sporo smaru i raz na jakiś czas powtarzać tę operację.
Mimo tego, że trochę spieprzyłem robotę jestem zadowolony z końcowego efektu. Udało mi się to poprawić i samochód prowadzi się znakomicie. Czuć różnicę. Polecam :)

: 2015-08-24, 22:49
autor: janusz
Ja po zrobieniu przodu na poli - górne+stab+łączniki żółte, dolne czerwone też jestem bardzo zadowolony. Auto prowadzi się dużo lepiej, zakręty można brać z większą prędkością.
U mnie łączniki jak były na gumach to po pół roku już się tłukły. Na poli już grubo ponad rok i spokój

: 2015-08-25, 20:22
autor: Oskr5
Napisałem bo miałem okazję zakładać nie dawno cały zestaw poli do patrola i nie było to wszystko ciasno spasowane, dla tego miałem wątpliwości. A tak dla sprostowania to tuleja musi też reagować góra dól :) . Różnica pewnie dla tego taka duża bo Twoje tuleje Janusz też w idealnym stanie nie były ;) .

: 2015-08-25, 22:10
autor: howard512
Tuleje były w stanie idealnym. Widocznie Tobie coś delikatnie mówiąc zepsuli. Góra/dól poli pracowac nie musi, ona na smarze miedzy golenią ma się obracać.
Góra-dól pracuje guma z zalaną tuleją metalową, dlatego tak szybko zdychają.

: 2015-12-10, 22:53
autor: tmx
Panowie
Mam czerwone poli na dole (przód). Górne wahacze na łożyskach (SLR). Brak luzów - cytując handlarzy "nic nie puka nic nie stuka" a przy jeździe na wprost auto jest dziwne - szczególnie w koleinach. Zbieżność ustawiona na zero. Kąty grają. Po zakrętach auto jeździ ładnie ale te proste. Jest mało precyzyjne - ciągle muszę korygować a przy wyprzedzaniu w koleinach dobrze pilnować. Tylko że to nie jest nerwowe myszkowanie - raczej szwędanie powolne. Jakby taki brak precyzji. Jakieś pomysły?
Może warto zbieżność inaczej ustawić. A może w międzyczasie okazało sie że wahacze SLR nie są takie dobre?

: 2015-12-10, 23:06
autor: Ad@mus
jedz sobie sprawdzic sama zbieznosc
czasem jest tak ze ustawią ją tak, że po zjechaniu ze stanowiska już inaczej pokazuje, ja sobie sam u kolegi na hunterze 3d robilem i zanim bylo ok 3 razy auto przetaczalem az w koncu bylo cacy

do sprawdzenia masz tez cisnienie opon-glupie ale warto wyeliminowac

sprawdz tez kondycje drazkow kierowniczych i sworzni wahacza

czy owe myszkowanie pojawilo sie po zmianie gornych na srl, czy po wlozeniu poli? a moze nagle sie pojawilo?

: 2015-12-10, 23:11
autor: majchrzok
Moze tez to byc kwestia opon. Koleiny +slaba opona= dramat.

: 2015-12-10, 23:13
autor: Ad@mus
i amorów :D

: 2015-12-10, 23:20
autor: janusz
U mnie po montażu poli, auto w końcu zaczęło się normalnie prowadzić - dużo pewniej. Sama wymiana górnych wahaczy sporo dała.