Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Wzmocnienie wahaczy P10GT

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Wzmocnienie wahaczy P10GT

Post autor: vixo » 2012-03-15, 22:05

Jak w temacie. Macie jakieś patenty, żeby wzmocnić tylne wahacze, które według mnie są jakieś takie słabe, cienkie :?: Po przygodzie z urwanym kołem :| chciałbym się jakoś zabezpieczyć przed takiego typu niespodziankami :-(
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-03-15, 22:31

Obstawiam że chodzi Ci o poprzeczne, zazwyczaj mają konstrukcje ceownika wiec wystarczy zrobić z niego puszkę czyt. wspawać od dołu po całości blachę żeby był profil zamknięty. tylko delikatnym amperażem co by banan się nie zrobił.
PS. Masz fotke starego/pękniętego? pokaż gdzie trzasnął

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-03-16, 08:32

Jestes pewny ze ten wachacz trzasnal i dlatego poszedles bokiem a nie dupa ci uciekla i wachacz trzasnal przy uderzeniu???
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2012-03-16, 09:53

SiwoL pisze:Jestes pewny ze ten wachacz trzasnal i dlatego poszedles bokiem a nie dupa ci uciekla i wachacz trzasnal przy uderzeniu???
Jestem na 90% pewien zanim w cokolwiek uderzyłem ob kręciło mnie 3razy i fajerwerki jak w sylwestra temu towarzyszyły
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-16, 10:04

vixo57 pisze:Jak w temacie. Macie jakieś patenty, żeby wzmocnić tylne wahacze, które według mnie są jakieś takie słabe, cienkie
Patrze na zdjęcia i nie wierzę co piszesz. Wahacz wg mnie po prostu przerdzewiał. Auto ma prawie 20 lat, więc takie rzeczy ze starości się dzieją a nie dlatego, że to wada konstrukcyjna. Jak jeszcze niegdy nie był wymieniany to przyszła jego pora.

Wymien na nowe (oba) i jeździj dalej

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2012-03-16, 10:15

Nie był przerdzewiały teraz auto stoi na dworze od dłuższego czasu na boku i tak wygląda to na chwile obecna. Po oględzinach po wypadku wyglądało jakby spawy puściły nie było żadnych wygięć czy czegokolwiek części pasowały do siebie idealnie.

[ Dodano: 2012-03-16, 10:18 ]
bombel pisze:Wymien na nowe (oba) i jeździj dalej
Nie za bardzo wymiana by pomogła ponieważ na wahaczach się niestety nie skończyło
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-03-16, 10:22

Dalej na te foty patrzec nie moge auto z mojego avatara
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-04-04, 20:30

Mojego brata szwagier miał taki sam przypadek , tylko jego jazda zakończyła się czołowo na drzewie.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2012-04-04, 22:42

Od tego czasu boje się wgl jeździć ;(
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-04-05, 07:47

Ja również skłonię się ku opinii bombla. Rdza osłabiła konstrukcję wahacza a że największy moment działa przy zamocowaniu wahacza to puścił na spawie. Tylne wahacze wymienia się bardzo rzadko ale jednak trzeba je obadać raz na jakiś czas.
Metodą na wzmocnienie jest obspawanie kształtkami z blachy np. 4mm. Znam to z doświadczenia przy rajdówkach.

Na szczęście w wypadku nie zginęli ludzie. Jeździj dalej, kontroluj stan zawieszenia, przeglądy rób zgodnie z prawem i wszystko będzie ok.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2012-04-05, 09:57

(
bodek pisze:Na szczęście w wypadku nie zginęli ludzie. Jeździj dalej, kontroluj stan zawieszenia, przeglądy rób zgodnie z prawem i wszystko będzie ok.
Jeżdżę tylko szkoda, że już nie czerwoną ;( Co do przeglądów to zawsze wszystko zgodnie z prawem idzie ;-) Czerwonej nie zdążyłem przebadać
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-04-05, 10:33

vixo57 pisze:(
bodek pisze:Na szczęście w wypadku nie zginęli ludzie. Jeździj dalej, kontroluj stan zawieszenia, przeglądy rób zgodnie z prawem i wszystko będzie ok.
Jeżdżę tylko szkoda, że już nie czerwoną ;( Co do przeglądów to zawsze wszystko zgodnie z prawem idzie ;-) Czerwonej nie zdążyłem przebadać
Czerwona ja badałem przegląd przepisowy wachacze przednie wymienione a tylnie nie wykazywał że coś się dzieje:)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Saqu
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2012-01-25, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Saqu » 2013-03-24, 22:46

ten wahacz nie wygląda na parodniową korozję, więc miało prawo to puścić ...
jak ją odbudujesz to powymieniaj wahacze na nowe i będzie spokój na 10-15lat

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-24, 23:10

No, wykopałeś temat :)

Saqu
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2012-01-25, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Saqu » 2013-03-25, 23:56

uuu faktycznie, nie popatrzyłem na daty, znajomy podesłał mi link myślałem, że temat aktualny a tu kotlet jak smok :D

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-25, 23:59

No dawno to było auto się do niczego nie nadawało po tej akcji :(
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-26, 07:50

ale w czym problem? jak sa zgnite to nic nie pomoże.:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”