Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Nissan Maxima A32 wersja USA

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Nissan Maxima A32 wersja USA

Post autor: B 52 » 2010-04-14, 17:41

Witam !

Zaczynam myśleć nad ulepszeniem osiągów Maximy, w związku z tym zacznę najpierw od układu hamulcowego, następnie zawias, silnik itd.

Mój problem polega na tym, jeżeli to problem to lubię czasami pośmigać trochę szybciej niż emeryt a do tego mam zbyt słabe hamulce.

Już od prędkości 180 km/h jest problem z hamowaniem. Hamulce tracą skuteczność oraz bije pedał hamulca. Coś w stylu efektu przegrzania tarcz.

Nie myślę o zmianie zestawu na sportowe. Jeżdżę głównie po mieście także wystarczą mi oryginalne Nissan'owskie części. No chyba, że pójść trochę dalej.

Zastanawiam się czy można by przełożyć tarcze i klocki od wersji europejskiej QX'a A32, mają one większą średnice. A może od wersji A33 lu A34 ??

Co muszę przygotować prócz klocków i tarcz ? Jakie czynności trzeba wykonać, przeróbki ?

Z góry dziękuje ze pomoc.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-14, 18:36

B 52 pisze:Zastanawiam się czy można by przełożyć tarcze i klocki od wersji europejskiej QX'a A32, mają one większą średnice.
Srednica w qx i us jest taka sama roznica jest jedynie w grubosci tarczy. Us ma 22mm a qx 26mm. A33 ma tez srednice 280mm ale tarcza jest jeszcze grubsza od tej z a32 qx i ma 28mm. Inne sa natomiast zaciski. A32 qx ma dwutloczkowy, a33 tez. Jesli nie jezdzisz na felgach 15" tylko wiekszych mozna zastosowac hamulce z a33 3.5 lub a34. Nie pamietam jaka maja srednice ale cos ok 300mm. Poszukaj jeszcze na maxima.org bo wydaje mi sie, ze ktos tam kladl pod seryjny zacisk wieksze tarcze.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-04-14, 21:23

Ja do J30 Us założyłem zaciski i tarcze od wersji europejskiej poza zaciskami i tarczami musisz jeszcze przełozyć uchwyt zacisku (u mnie konieczne było rozwiercanie ze wzgledu na wiekszy rozmiar srub w wersji euopejskiej)\Poza tym mam felgi orginalne 15 od wersji europejskiej pasują bez problemu a od wersji Us pasują ale na dystansach :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-04-14, 22:05

Michalllo pisze:Ja do J30 Us założyłem zaciski i tarcze od wersji europejskiej poza zaciskami i tarczami musisz jeszcze przełozyć uchwyt zacisku (u mnie konieczne było rozwiercanie ze wzgledu na wiekszy rozmiar srub w wersji euopejskiej)\Poza tym mam felgi orginalne 15 od wersji europejskiej pasują bez problemu a od wersji Us pasują ale na dystansach :)
Do J30 czy do I30, jest to stanowcza różnica.

J30 jest starszym modelem a jego następcą jest I30.

Bliższa do Maximy jest I30.

Dziękuje za wszelką pomoc i podpowiedzi.

[ Dodano: 2010-04-14, 23:32 ]
dylson pisze:
B 52 pisze:Zastanawiam się czy można by przełożyć tarcze i klocki od wersji europejskiej QX'a A32, mają one większą średnice.
Srednica w qx i us jest taka sama roznica jest jedynie w grubosci tarczy. Us ma 22mm a qx 26mm. A33 ma tez srednice 280mm ale tarcza jest jeszcze grubsza od tej z a32 qx i ma 28mm. Inne sa natomiast zaciski. A32 qx ma dwutloczkowy, a33 tez. Jesli nie jezdzisz na felgach 15" tylko wiekszych mozna zastosowac hamulce z a33 3.5 lub a34. Nie pamietam jaka maja srednice ale cos ok 300mm. Poszukaj jeszcze na maxima.org bo wydaje mi sie, ze ktos tam kladl pod seryjny zacisk wieksze tarcze.

Ok chłopaki!

W takim razie czy warto czy to będzie skórka za wyprawkę jeżeli zmienię moje tarcze usa na grubsze tarcze od QX czy efekt będzie mizerny. (czuje, że tak)

- czy w ogóle tarcze od QX podejdą do moich zacisków USA

- czy hamulce z A33 są takie same jak w A34 i które zastosować ?

Po hamulcach przyjdzie czas na zmiany w tłumiku i silniku, także raczej hamulce od A32 QX odpadają. Bardziej dostępne są graty do A34 niż do A32 (tak mi się wydaje), tylko czy wejdzie do mojej Maximy taki zestaw ?



P.S. szukałem na orgu ale nie mogę znaleźć
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-15, 09:34

B 52 pisze:czy w ogóle tarcze od QX podejdą do moich zacisków USA
Nawet jesli podejda to nie bedzie to mialo wiekszego sensu bez zmiany zaciskow.
B 52 pisze:czy hamulce z A33 są takie same jak w A34 i które zastosować ?
Zalezy jakiej a33.
A33QX - 280mm, 28mm
A33US - 280mm, 26mm*
A33 3.5 - 295mm, 26mm*
A34 - 320mm*
* - dane z ebay :-)
Jesli chcesz zalozyc felgi 15" to zostan przy srednicy 280mm, w innym wypadku idz w wieksza srednice. Czesci do A32 qx jest pelno ;-)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-04-15, 11:37

dylson pisze:
B 52 pisze:czy w ogóle tarcze od QX podejdą do moich zacisków USA
Nawet jesli podejda to nie bedzie to mialo wiekszego sensu bez zmiany zaciskow.
B 52 pisze:czy hamulce z A33 są takie same jak w A34 i które zastosować ?
Zalezy jakiej a33.
A33QX - 280mm, 28mm
A33US - 280mm, 26mm*
A33 3.5 - 295mm, 26mm*
A34 - 320mm*
* - dane z ebay :-)
Jesli chcesz zalozyc felgi 15" to zostan przy srednicy 280mm, w innym wypadku idz w wieksza srednice. Czesci do A32 qx jest pelno ;-)
Wybór pada na A34.

Tylko czy felga 17" wystarczy, bo 16" to już chyba za małe będą ?
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-15, 11:50

Znalazlem link z maxima.org o ktorym mowilem
http://forums.maxima.org/4th-generation ... h-gen.html
Gosc zalozyl tarcze z A33 3.5, zacisk tez zmienial, ale wyglada on identycznie jak ten z A32qx :roll: A jednak inaczej :-P
B 52 pisze:Tylko czy felga 17" wystarczy, bo 16" to już chyba za małe będą ?
To tez chyba zalezy od felgi i konstrukcji zacisku. Coobcio upchnal chyba tarcze o podobnej srednicy pod fele 16".
Ostatnio zmieniony 2010-04-15, 12:33 przez dylson, łącznie zmieniany 1 raz.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-04-15, 12:18

Ja nie chciałbym nacinać osłony ze zwrotnicy tylko zamontować odpowiednią z A34, jeżeli nie podejdzie zestaw do alu 16" to poszukam 17".
Poprawi się wygląd, niestety kosztem pewnie komfortu.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-15, 12:38


B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-04-15, 12:46

Ok, rozumiem, że konieczne będą koła 17".
Dzięki.

[ Dodano: 2010-04-16, 22:21 ]
Czy zmiany na inną pompę hamulcową, serwo będą konieczne ?

[ Dodano: 2010-04-20, 13:16 ]
Mam okazje zakupu tanio układu hamulcowego, silnika i skrzyni.


Czy od tego Infiniti to podejdzie oraz czy hamulce są takie jak od QX A33 ?
Dzięki.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-03-17, 19:46

ma ktoś dane jakie są wyniki hamowania z danej prędkości w metrach obu wersji??? przymierzam się do swapu i nie wiem już czy jest sens....no bo serio lipa jest jak się z 200 hamuje...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”