Strona 1 z 1
JAKI KOŃCOWY TŁUMIK DO P11 GT SSAC 4-2-1. 2,25cala
: 2012-08-07, 20:54
autor: Wolfshade
Witam,
Od dłuższego czasu śmigam na przerobionym wydechu w mojej P11GT, mam ssac 4-2-1, dalej przelot o średnicy 2,25cala na 2 tłumikach, końcowy przelot Ulter .
Niestety od pewnego czasu zaczyna mnie męczyć ten hałas tym bardziej na długich trasach i planuję tam wsadzić jakiś dobry tłumik przelotowo komorowy na 2,25cala, żeby też nie zamulał mi auta a był przy tym cichy
Może macie jakieś ciekawe propozycje ?
pozdrawiam i dziękuję za pomoc,
Wolfshade
: 2012-08-07, 21:42
autor: KTR
Hmmm podejrzewam, że jakiś El-tec, czy inny M-tech pwinien zdać egzamin

Ja do siebie planuje zrobić też 2,25'' na 2 przelotach proexa, mam przedłużony wyciszajacy środkowy tłumik który podobno ma naprawde wyciszyć cały układ wydechowy. Zobaczymy czy sie spr, Rozwiazanie raczej budżetowe ale a nóż coś z tego wyjdzie

Z czego i ile wyniósł Cie wydech, jeżli można spytać to poprosze pw
pozdro
: 2012-08-08, 05:52
autor: smeru
Jaki masz kształt i wielkość tłumików?
Ja zmieniłem końcowy z okrągłego WM na jajkowaty o dużych rozmiarach i poziom hałasu spadł o 10 decybeli i to pozostając przy pełnym przelocie na 2,5''.
Dalej to można zmienić środkowy na większy oraz wstawić sportowy katalizator. Magnaflowa podobno można już dostać za 350zł i auto spełnia wtedy Euro 3.
: 2012-08-08, 08:09
autor: Wolfshade
smeru, środkowy ma około 60 cm pewnie, firmy nie podam - nie pamiętam niestety. Natomiast ostatni jest Ulter, taka lepsza seria z nierdzewki.
Tak wygląda ten wydech :
http://imageshack.us/photo/my-images/718/79616056.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/823/50042640.jpg/
pozdrawiam,
Wolfshade
: 2012-08-08, 09:31
autor: smeru
: 2012-08-08, 18:06
autor: Wolfshade
smeru, rozumiem, że to jest przelotowo-komorowy ? ile dałeś jeśli można wiedzieć, jest głośniejszy od seryjnego ? i pod jaką średnicę rury zrobił Ci ten tłumik ?
: 2012-08-09, 05:23
autor: smeru
Ten końcowy tłumik to pełen przelot 2,5". Koszt około 450zł z montażem.
: 2012-08-09, 23:45
autor: zwojak
zgłoś się do proexa - "chłopaki wiedzą co czynią"
: 2012-08-17, 19:27
autor: Wolfshade
dzięki wszystkim za info
na początek stwierdziłem, że zacznę od środkowego (wleci od saaba 9-5) a jeśli nadal będzie za głośno wyleci ostatni tłumik...
: 2012-09-03, 19:46
autor: jswistow
witam
a ja mam inne pytanie, na początek chcę wywalić ze swojej nyski oba katalizatory, a kolektor zastąpić kolektorem 4-2-1 z N14 GT, z czasem pomyślę nad resztą wydechu
moje pytanie czy będzie pasował bez większych problemów

nie spodziewam się znacznego przyrostu mocy ale myślę że coś zawsze przybędzie
jeśli się mylę proszę o wasze sugestie
: 2012-09-03, 19:51
autor: bombel
jswistow to ten sam silnik, wiec bedzie pasował
: 2012-09-03, 20:03
autor: jswistow
bombel pisze:jswistow to ten sam silnik, wiec bedzie pasował
ok
a czy jest sens inwestować pozostawiając serię za kataliztorem
: 2012-09-03, 20:06
autor: bombel
jswistow zalezy ile zaplacisz za ten kolektor. Generalnie zmiana bedzie niewielka. Lepiej zrobic mod rozrzadu
: 2012-09-04, 12:24
autor: polo33
jswistow, u mnie własnie siedzi kolektor z p10gt, kupiłem za grosze do tego owinięty bandażem, teraz o niebo lepiej wyglada pod maską. Jak wywalisz drugiego kata moze być lecz nie musi nieprzyjemny metaliczny dźwięk, u siebie zostawiłem go.
: 2012-09-04, 12:32
autor: wod2u
U mnie na SSACu i drugim kacie zostawionym był już ten metaliczny odgłos, ale winny był wypalony trochę tłumik końcowy. Teraz mam nowy tłumik dobrany przez Mac-a i pięknie niskim basem podaje

Ale po montażu i tak musiałem podłogę bagażnika wygłuszyć, cały czas coś tam jeszcze poprawiam, żeby odgłosy nie męczyły w trasie

: 2012-09-07, 22:14
autor: zwojak
to trzeba tłumik zamiast kata wstawić a nie niepotrzebnie masy dokładać. Pełen przelot na porządnie wygłuszonych i zrobionych pod silnik tłumikach jest cichy