Strona 1 z 1
: 2012-04-26, 20:24
autor: PumaRST
moment nie powala choć jest dobry ale za to moc bardzo ciekawa

Choć troche dziwi mnie spadek mocy powyżej 7500 obr. być może to wydech trzyma.
mam dla was jeden temat do przemyślenia. a dokładnie chodzi mi o wydech - i tu wiem że zaraz bedą głosy że wszyscy robią inaczej itd ale do rzeczy. jak dobrze rozumiem chcecie puścić 2,5" na calej długości. To ja po raz kolejny (choć nie w tym temacie) powiem co ja sądzę - to jest za luźny wydech do N/A. Jak wiadomo spaliny tracą na ciepłocie i na prędkości co generuje spadek ciśnienia, więc żeby utrzymać ciśnienie robi się wydechy które zwężają ku końcowi auta. Zakładam że kolektor ma wyjście 2,5" i pewnie też dlatego między innymi chcecie dać taką średnice. Moim skromnym zdaniem powinniście dać zmianę średnicy z tych 2,5" chociaż na 2,25" gdzieś za pierwszym zakrętem układu (przed belką patrząc po biegu układu). I sądzę że przyniesie to lepszy skutek niż danie do końca pełnego 2,5".
to tylko taka drobna sugestia
Życze tych 2xxKM i 21xNm(a może więcej).
: 2012-04-26, 21:48
autor: Modzelitto
.
PumaRST pisze:Choć troche dziwi mnie spadek mocy powyżej 7500 obr. być może to wydech trzyma.
Tez mnie to zastanawia, ale to nie jest jeszcze wprawdzie finalny wynik i myślę, że co nieco jeszcze będzie się dało poprawić.
No ogólnie Puma temat faktycznie do przedyskutowania, zwłaszcza biorąc pod uwagę wykres
goago, który ma właśnie 2,25" po całości. Idąc dalej Twoim tokiem, to czy nie wystarczy dać na ostatnich kilkunastu cm. rury 2,25 przed tłumikiem końcowym z wejściem również na 2,25"?
: 2012-04-26, 21:49
autor: yapko
Tak jak
Ryba pisał : forum domaga się fotek
2 z przodu bedzie samym dobrym dolotem i zapłonem
PumaRST ma racje. Wydech powinien na samym koncu w wolnossaku się zwężać. Lepsze falowanie ma wtedy. Nawet HKSy SuperDragstery niby mają po całości jedno fi a zawsze przed koncowym tłumikiem jest przesadzone kolano lub zgięcie, ktore teoretycznie ogranicza przepływ ( mogliby spokojnie dać inaczej i nie jest to spowodowane konstrukcjami podwozi)
2.5 cala to 63.5mm

to ja mam 65mm po całości w turbo (olać że całkowicie inaczej wypuszcza spaliny)
2.25 to będzie najlepszy wybór po całości, a jak chcecie mieć większą pojemność wydechu to przed koncowym dać 2.5->2.25 ( lub średnica w mm bliska 55mm)
a co się dzieje z AFRem przed odcinką?
trzeba też dać małą poprawke na wygładzanie wykresu przez oprogramowanie hamowni, ale nie aż tak
Zrobicie jak chcecie

pozdro
: 2012-04-26, 22:26
autor: PumaRST
ja bym dawał trochę wcześniej.
na poparcie swojej teorii podam przykład. Wydech w mojej Corolli. za kolektorem jest 70mm po katalizatorze już dali 60mm ktore schodzi do 55m nad tylną belką i do końca. zakres obrotów 8200 odcięcie. Typ silnika zbliżony do sr20ve tyle ze 1,8.
Problem polega na tym ze w PL wszyscy ładowali do sr20 2,25 lub 2,5' zdaje się że jedynie ja mam mniej. co ciekawe w Pierwszej N15 miałem taki sam kolektor jak ty i 2,25mm teraz mam kolektor z P10GT oraz 55mm schodzące pod sam koniec do 50mm i mam znacznie wyższy moment obrotowy.
Ale z drugiej strony skonsultuj się z kimś bo mogę się mylić i nie chciał bym żebyś mial potem pretensje bo wydech nie bedzie kosztować 200zł tylko wiecej. Po prostu rzucam temat do przemyśleń
: 2012-04-26, 22:42
autor: ammaimon
PumaRST, testowałeś może różne setupy wydechu? Opierając się na wiedzy m.in z sr20 forum jedyny słuszny wydech przy modyfikowanym SR20DE to 2,5". Może VE po lekkich modach rządzi się innymi prawami, aczkolwiek w moim aucie większy wydech sprawuje się znakomicie
Pozdro
: 2012-04-27, 06:12
autor: Ali-En
A do hond z B16 (1.6 VTEC) też wkładają 2,5 cala i spisuje się. Więc nie ma reguł.
: 2012-04-27, 07:21
autor: PumaRST
tak miałem 2 rodzaje 2,25" i obecnie 2". ale nie da się bezpośrednio porównać bo troche inne set upy były w obu autach.
co do VTI a czy ktokolwiek wsadził coś mniejszego niż 2,25". Nie bo wszyscy jadą po tym co wyczytają na Hamerykańskich forach.
: 2012-04-27, 07:48
autor: dylson
PumaRST pisze:co do VTI a czy ktokolwiek wsadził coś mniejszego niż 2,25". Nie bo wszyscy jadą po tym co wyczytają na Hamerykańskich forach.
Wlasnie napisales bardzo madre zdanie, ludzie za bardzo wierza w to co przeczytaja jesli zaczeli by wkladac 3" do sr-a to gwarantuje, ze pojawily by sie pytania czy aby 2,5 to nie za malo.
ammaimon pisze:w moim aucie większy wydech sprawuje się znakomicie
Wzgledem czego?
: 2012-04-27, 08:54
autor: DubSon
Z tego co się dowiedziałem gdy chciałem budować swój wydech, to w wolnossaku powinno być jakieś sprzężenie zwrotnie coby Nm nie uciekał

Tak więc dobrze zrobić zwężenie, ja np. żałuję, że nie dałem

Mam po całości 2" w... 1.6 dla mnie to za dużo, ale druga sprawa, to RM8XXL nie ma mniejszej średnicy jak dwa cale, nie zrobiliby mi.
: 2012-04-28, 07:02
autor: Ali-En
PumaRST pisze:co do VTI a czy ktokolwiek wsadził coś mniejszego niż 2,25". Nie bo wszyscy jadą po tym co wyczytają na Hamerykańskich forach.
Wiesz, u mnie 2,5 calowy wydech fujitsubo i udrożniony dolot dał 21 KM w CRX EE8.
W ED9 (D16Z5, 1.6 bez VTEC) na 2,25 cala, kompletnym wydechu i dolocie dawało to przyrost 16 KM. Znaczy że działa.
Wszystko zależy jaki silnik, jaki przepływ spalin, jak skonstruowany układ, jaką ma pojemność. Wydech w wolnossącym silniku to nie tylko średnica.
: 2012-04-28, 07:06
autor: bombel
Tak jak i w piecu długośc komina ma tez znaczenie. Wystarczy popatrzec na Nm w Sunnych i Primerach. Dłuższy wydech = więcej momentu.
Prawda jest taka, że bez obliczeń to wróżenie z fusów
: 2012-04-28, 16:01
autor: ammaimon
Względem zwężającego się przy końcu. Nie hamowałem auta, ale przy uwolnionym całkowicie jest lepsza góra kosztem gorszego dołu. Takie same odczucia daje wydech z wkręconym silencerem i bez...
Prawda jest taka, że dobrze pospawany i policzony kolektor do SR20 (a nie gówniany SSAC), z odpowiednimi średnicami rur nie dość, że może dać dobre przyrosty to jeszcze nie będzie trzeba kombinować ze zwężkami. Oczywiście nie miałem przyjemności testować tego na SR-rze, ale widziałem jak wygląda efekt końcowy w innych autach np. BMW.
Oczywiście uważam, że eksperymentowanie zawsze jest wskazane, ale w tej kwestii jestem dość sceptyczny
Pozdro
: 2012-04-28, 22:27
autor: MacGayver
moje eksperymentowanie dało wymierne efekty jeśli chodzi o GA SR i VQ. być może mam szczęście, nie twierdzę że nie. Ale te które robiłem do tej pory i robię nadal dają bardzo dobre wyniki a nic nie wyliczałem. Wyszedłem z założenia co będzie to będzie i udało się akurat, zrobiłem wtedy pierwszy taki kolektor w przeciągu jednego dnia. Ktoś kiedyś na sąsiednim forum (stara gwardia wie pewnie o kogo chodzi) próbował robić wyliczenia itp itd, efekt był taki że walczył z tym z półtora roku a o efektach może wspomnieć Coobcio - kiepskie. także, nie bójmy się eksperymentować

: 2012-04-29, 19:58
autor: ammaimon
Mówiąc o dobrze policzonym kolektorze, miałem na myśli kogoś kto robi to często i do samochodów rajdowych/torowych, a nie garażowe eksperymenty. Wtedy faktycznie efekt był kiepski, ale wykonanie też było beznadziejne.
Pozdro
: 2012-04-29, 20:24
autor: ANDREW
Co do kolektorów Maca to eksperyment w moim aucie dał 11km. Więc myślę, że udany wynik.Nie wiem jak będzie po zrobieniu wydechu dalej.Ale to się okaże.
: 2012-04-30, 18:41
autor: xtomek
4-2-1 +wydech-przelot 2,5 , Coobcia ze starej srebrnej 15KM+
p.s.
Mam Jansporta na zbyciu, może Ktoś jest zainteresowany- ładny i prawie nowy

wylot blysk.
: 2012-06-01, 14:45
autor: marcian11
panowie zamówiłem do swojej primery p11gt kwasówę 3 metry i kumpel miał załatwić 2,5 cala ścianka 1,5mm okazało się że jest to 2,75 średnica wewn 69mm i nie wiem czy mogę taką założyć czy gadac z nim żeby postarał się to wymienić na 2,5? chce do tego jakis środkowy przelot załozyć i na koniec mam oryginalny supersprinta dedykowany do p11 gt. proszę o szybką odpowiedź najlepiej gg 6727497 z góry dziękuję

: 2012-06-01, 16:45
autor: MacGayver
2.75 to chyba mocne turbo planujesz

A tak poważnie to nie ma sensu najmniejszego tego zakładać, wymieniaj na 2.5
: 2012-06-01, 17:48
autor: GRZECHu
MacGayver pisze:2.75 to chyba mocne turbo planujesz

A tak poważnie to nie ma sensu najmniejszego tego zakładać, wymieniaj na 2.5
Lub jak koledzy wyżej radzą 2.25... no chyba że planujesz turbo.
: 2012-06-01, 18:22
autor: DubSon
Ja jestem za tym aby dać te 2.5 cala i przed końcowym (0,5 - 1m) zwężenie na 2.25" i końcowy taki sam

: 2012-06-04, 12:58
autor: marcian11
planuję uturbić go do ok 270km więc myślę że 2,5 będzie spoko, myślę jeszcze nad opcja aby wpierw wsadzić VVL a za rok turbo. Ma ktos jakieś info odnośnie turbokitu jakiegoś na sprzedaż?
: 2012-06-04, 13:38
autor: bombel
marcian11 pisze:Ma ktos jakieś info odnośnie turbokitu jakiegoś na sprzedaż?
Zobaczymy po dniu dzisiajeszym. MOże bedzie mój razem z wydechem
: 2012-06-06, 09:28
autor: p'xxl
Na ten temat rozmawiałem z kolegą katodem z drift teamu. Było to tuż przed moim rzeźbieniem wydechu, Powiedział mi podobnie, że 2,5" to za dużo na N/A w SR20. 2,25 to max. Poza tym jedna ważna rzecz, którą mi doradził to jak już komuś zależy, żeby siedziało 2,5 calowa rura to do miejsca, w którym jest kat 2,25 i dalej spokojnie można wrzucić 2,5. Ale to bez sensu bo po co robić wydech na dwóch średnicach. Ponadto kwestia kolektora wydechowego i ssac z wyjściem na 2,5 cala to za dużo. Zatem jeżeli ktoś planuje kompresor na przyszłość, jakies VE albo ślimaka to śmiało. Do N/A max 2,25" przynajmniej do kata.
Pozdrawiam
: 2012-06-06, 09:36
autor: MacGayver
co do wyjścia z kolektora że nie może być 2.5 to jestem innego zdania. Wyniki na hamowni mówiły co innego ale oczywiście mogę się mylić

Inna kwestia że jestem zdania żeby na samym końcu przed końcowym wydechem zrobić zwężenie do około właśnie 2.25 żeby utrzymać ciśnienie w układzie

: 2012-06-06, 10:51
autor: wod2u
W P11.144 SR20DE wejście (wyjście zresztą też) drugiego kata jest na 2.5cala więc SSAC akurat pasuje jak ulał. Pierwsza zwężka w seryjnym wydechu jest dopiero zaraz za środkowym tłumikiem. Ja osobiście przychylam się tu do opinii Maca, szczególnie, że wg opisów z sieci zwężka gdzieś pod koniec podnosi moment. Zresztą w serii nie zrobili zwężki dlatego, że im materiału było szkoda, to musi mieć jakiś cel. Ja osobiście będę wrzucał do siebie rury o nieco większej średnicy, ale zwężkę zostawię, bo zależy mi na NM.
: 2012-07-09, 21:48
autor: zwojak
: 2012-08-04, 16:52
autor: KTR
a ja mam pytanie, czy np środkowy tłumik lepiej montować odrazu za kolektorem czy dawać jakąś rure i później tłumik? bedzie jakaś różnica?? Kolektor SSAC 2,5'' środkowy przelot 2,25'' długi 50cm.Wydech do końca ma być 2,25.
: 2012-08-09, 23:48
autor: zwojak
im bliżej kolektora zamontujesz tym bardziej wyciszysz
: 2012-08-11, 13:28
autor: KTR
no to trzeba bedzie pójść ta droga bo zależy mi na ciszy

srodkowy na flanszy zapodam zaraz za kolektorem

: 2012-09-07, 22:16
autor: zwojak
i tak trzymać