Srednica wydechu czyli obalamy mit?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
moment nie powala choć jest dobry ale za to moc bardzo ciekawa Choć troche dziwi mnie spadek mocy powyżej 7500 obr. być może to wydech trzyma.
mam dla was jeden temat do przemyślenia. a dokładnie chodzi mi o wydech - i tu wiem że zaraz bedą głosy że wszyscy robią inaczej itd ale do rzeczy. jak dobrze rozumiem chcecie puścić 2,5" na calej długości. To ja po raz kolejny (choć nie w tym temacie) powiem co ja sądzę - to jest za luźny wydech do N/A. Jak wiadomo spaliny tracą na ciepłocie i na prędkości co generuje spadek ciśnienia, więc żeby utrzymać ciśnienie robi się wydechy które zwężają ku końcowi auta. Zakładam że kolektor ma wyjście 2,5" i pewnie też dlatego między innymi chcecie dać taką średnice. Moim skromnym zdaniem powinniście dać zmianę średnicy z tych 2,5" chociaż na 2,25" gdzieś za pierwszym zakrętem układu (przed belką patrząc po biegu układu). I sądzę że przyniesie to lepszy skutek niż danie do końca pełnego 2,5".
to tylko taka drobna sugestia
Życze tych 2xxKM i 21xNm(a może więcej).
mam dla was jeden temat do przemyślenia. a dokładnie chodzi mi o wydech - i tu wiem że zaraz bedą głosy że wszyscy robią inaczej itd ale do rzeczy. jak dobrze rozumiem chcecie puścić 2,5" na calej długości. To ja po raz kolejny (choć nie w tym temacie) powiem co ja sądzę - to jest za luźny wydech do N/A. Jak wiadomo spaliny tracą na ciepłocie i na prędkości co generuje spadek ciśnienia, więc żeby utrzymać ciśnienie robi się wydechy które zwężają ku końcowi auta. Zakładam że kolektor ma wyjście 2,5" i pewnie też dlatego między innymi chcecie dać taką średnice. Moim skromnym zdaniem powinniście dać zmianę średnicy z tych 2,5" chociaż na 2,25" gdzieś za pierwszym zakrętem układu (przed belką patrząc po biegu układu). I sądzę że przyniesie to lepszy skutek niż danie do końca pełnego 2,5".
to tylko taka drobna sugestia
Życze tych 2xxKM i 21xNm(a może więcej).
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
.
No ogólnie Puma temat faktycznie do przedyskutowania, zwłaszcza biorąc pod uwagę wykres goago, który ma właśnie 2,25" po całości. Idąc dalej Twoim tokiem, to czy nie wystarczy dać na ostatnich kilkunastu cm. rury 2,25 przed tłumikiem końcowym z wejściem również na 2,25"?
Tez mnie to zastanawia, ale to nie jest jeszcze wprawdzie finalny wynik i myślę, że co nieco jeszcze będzie się dało poprawić.PumaRST pisze:Choć troche dziwi mnie spadek mocy powyżej 7500 obr. być może to wydech trzyma.
No ogólnie Puma temat faktycznie do przedyskutowania, zwłaszcza biorąc pod uwagę wykres goago, który ma właśnie 2,25" po całości. Idąc dalej Twoim tokiem, to czy nie wystarczy dać na ostatnich kilkunastu cm. rury 2,25 przed tłumikiem końcowym z wejściem również na 2,25"?
QG15+
Tak jak Ryba pisał : forum domaga się fotek
2 z przodu bedzie samym dobrym dolotem i zapłonem
PumaRST ma racje. Wydech powinien na samym koncu w wolnossaku się zwężać. Lepsze falowanie ma wtedy. Nawet HKSy SuperDragstery niby mają po całości jedno fi a zawsze przed koncowym tłumikiem jest przesadzone kolano lub zgięcie, ktore teoretycznie ogranicza przepływ ( mogliby spokojnie dać inaczej i nie jest to spowodowane konstrukcjami podwozi)
2.5 cala to 63.5mm to ja mam 65mm po całości w turbo (olać że całkowicie inaczej wypuszcza spaliny)
2.25 to będzie najlepszy wybór po całości, a jak chcecie mieć większą pojemność wydechu to przed koncowym dać 2.5->2.25 ( lub średnica w mm bliska 55mm)
a co się dzieje z AFRem przed odcinką?
trzeba też dać małą poprawke na wygładzanie wykresu przez oprogramowanie hamowni, ale nie aż tak
Zrobicie jak chcecie pozdro
2 z przodu bedzie samym dobrym dolotem i zapłonem
PumaRST ma racje. Wydech powinien na samym koncu w wolnossaku się zwężać. Lepsze falowanie ma wtedy. Nawet HKSy SuperDragstery niby mają po całości jedno fi a zawsze przed koncowym tłumikiem jest przesadzone kolano lub zgięcie, ktore teoretycznie ogranicza przepływ ( mogliby spokojnie dać inaczej i nie jest to spowodowane konstrukcjami podwozi)
2.5 cala to 63.5mm to ja mam 65mm po całości w turbo (olać że całkowicie inaczej wypuszcza spaliny)
2.25 to będzie najlepszy wybór po całości, a jak chcecie mieć większą pojemność wydechu to przed koncowym dać 2.5->2.25 ( lub średnica w mm bliska 55mm)
a co się dzieje z AFRem przed odcinką?
trzeba też dać małą poprawke na wygładzanie wykresu przez oprogramowanie hamowni, ale nie aż tak
Zrobicie jak chcecie pozdro
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
ja bym dawał trochę wcześniej.
na poparcie swojej teorii podam przykład. Wydech w mojej Corolli. za kolektorem jest 70mm po katalizatorze już dali 60mm ktore schodzi do 55m nad tylną belką i do końca. zakres obrotów 8200 odcięcie. Typ silnika zbliżony do sr20ve tyle ze 1,8.
Problem polega na tym ze w PL wszyscy ładowali do sr20 2,25 lub 2,5' zdaje się że jedynie ja mam mniej. co ciekawe w Pierwszej N15 miałem taki sam kolektor jak ty i 2,25mm teraz mam kolektor z P10GT oraz 55mm schodzące pod sam koniec do 50mm i mam znacznie wyższy moment obrotowy.
Ale z drugiej strony skonsultuj się z kimś bo mogę się mylić i nie chciał bym żebyś mial potem pretensje bo wydech nie bedzie kosztować 200zł tylko wiecej. Po prostu rzucam temat do przemyśleń
na poparcie swojej teorii podam przykład. Wydech w mojej Corolli. za kolektorem jest 70mm po katalizatorze już dali 60mm ktore schodzi do 55m nad tylną belką i do końca. zakres obrotów 8200 odcięcie. Typ silnika zbliżony do sr20ve tyle ze 1,8.
Problem polega na tym ze w PL wszyscy ładowali do sr20 2,25 lub 2,5' zdaje się że jedynie ja mam mniej. co ciekawe w Pierwszej N15 miałem taki sam kolektor jak ty i 2,25mm teraz mam kolektor z P10GT oraz 55mm schodzące pod sam koniec do 50mm i mam znacznie wyższy moment obrotowy.
Ale z drugiej strony skonsultuj się z kimś bo mogę się mylić i nie chciał bym żebyś mial potem pretensje bo wydech nie bedzie kosztować 200zł tylko wiecej. Po prostu rzucam temat do przemyśleń
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Wlasnie napisales bardzo madre zdanie, ludzie za bardzo wierza w to co przeczytaja jesli zaczeli by wkladac 3" do sr-a to gwarantuje, ze pojawily by sie pytania czy aby 2,5 to nie za malo.PumaRST pisze:co do VTI a czy ktokolwiek wsadził coś mniejszego niż 2,25". Nie bo wszyscy jadą po tym co wyczytają na Hamerykańskich forach.
Wzgledem czego?ammaimon pisze:w moim aucie większy wydech sprawuje się znakomicie
Z tego co się dowiedziałem gdy chciałem budować swój wydech, to w wolnossaku powinno być jakieś sprzężenie zwrotnie coby Nm nie uciekał Tak więc dobrze zrobić zwężenie, ja np. żałuję, że nie dałem
Mam po całości 2" w... 1.6 dla mnie to za dużo, ale druga sprawa, to RM8XXL nie ma mniejszej średnicy jak dwa cale, nie zrobiliby mi.
Mam po całości 2" w... 1.6 dla mnie to za dużo, ale druga sprawa, to RM8XXL nie ma mniejszej średnicy jak dwa cale, nie zrobiliby mi.
Wiesz, u mnie 2,5 calowy wydech fujitsubo i udrożniony dolot dał 21 KM w CRX EE8.PumaRST pisze:co do VTI a czy ktokolwiek wsadził coś mniejszego niż 2,25". Nie bo wszyscy jadą po tym co wyczytają na Hamerykańskich forach.
W ED9 (D16Z5, 1.6 bez VTEC) na 2,25 cala, kompletnym wydechu i dolocie dawało to przyrost 16 KM. Znaczy że działa.
Wszystko zależy jaki silnik, jaki przepływ spalin, jak skonstruowany układ, jaką ma pojemność. Wydech w wolnossącym silniku to nie tylko średnica.
N14 GTI NEO VVL
Względem zwężającego się przy końcu. Nie hamowałem auta, ale przy uwolnionym całkowicie jest lepsza góra kosztem gorszego dołu. Takie same odczucia daje wydech z wkręconym silencerem i bez...
Prawda jest taka, że dobrze pospawany i policzony kolektor do SR20 (a nie gówniany SSAC), z odpowiednimi średnicami rur nie dość, że może dać dobre przyrosty to jeszcze nie będzie trzeba kombinować ze zwężkami. Oczywiście nie miałem przyjemności testować tego na SR-rze, ale widziałem jak wygląda efekt końcowy w innych autach np. BMW.
Oczywiście uważam, że eksperymentowanie zawsze jest wskazane, ale w tej kwestii jestem dość sceptyczny
Pozdro
Prawda jest taka, że dobrze pospawany i policzony kolektor do SR20 (a nie gówniany SSAC), z odpowiednimi średnicami rur nie dość, że może dać dobre przyrosty to jeszcze nie będzie trzeba kombinować ze zwężkami. Oczywiście nie miałem przyjemności testować tego na SR-rze, ale widziałem jak wygląda efekt końcowy w innych autach np. BMW.
Oczywiście uważam, że eksperymentowanie zawsze jest wskazane, ale w tej kwestii jestem dość sceptyczny
Pozdro
moje eksperymentowanie dało wymierne efekty jeśli chodzi o GA SR i VQ. być może mam szczęście, nie twierdzę że nie. Ale te które robiłem do tej pory i robię nadal dają bardzo dobre wyniki a nic nie wyliczałem. Wyszedłem z założenia co będzie to będzie i udało się akurat, zrobiłem wtedy pierwszy taki kolektor w przeciągu jednego dnia. Ktoś kiedyś na sąsiednim forum (stara gwardia wie pewnie o kogo chodzi) próbował robić wyliczenia itp itd, efekt był taki że walczył z tym z półtora roku a o efektach może wspomnieć Coobcio - kiepskie. także, nie bójmy się eksperymentować
Co do kolektorów Maca to eksperyment w moim aucie dał 11km. Więc myślę, że udany wynik.Nie wiem jak będzie po zrobieniu wydechu dalej.Ale to się okaże.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
4-2-1 +wydech-przelot 2,5 , Coobcia ze starej srebrnej 15KM+
p.s.
Mam Jansporta na zbyciu, może Ktoś jest zainteresowany- ładny i prawie nowy wylot blysk.
p.s.
Mam Jansporta na zbyciu, może Ktoś jest zainteresowany- ładny i prawie nowy wylot blysk.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
panowie zamówiłem do swojej primery p11gt kwasówę 3 metry i kumpel miał załatwić 2,5 cala ścianka 1,5mm okazało się że jest to 2,75 średnica wewn 69mm i nie wiem czy mogę taką założyć czy gadac z nim żeby postarał się to wymienić na 2,5? chce do tego jakis środkowy przelot załozyć i na koniec mam oryginalny supersprinta dedykowany do p11 gt. proszę o szybką odpowiedź najlepiej gg 6727497 z góry dziękuję
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Lub jak koledzy wyżej radzą 2.25... no chyba że planujesz turbo.MacGayver pisze:2.75 to chyba mocne turbo planujesz A tak poważnie to nie ma sensu najmniejszego tego zakładać, wymieniaj na 2.5
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
Na ten temat rozmawiałem z kolegą katodem z drift teamu. Było to tuż przed moim rzeźbieniem wydechu, Powiedział mi podobnie, że 2,5" to za dużo na N/A w SR20. 2,25 to max. Poza tym jedna ważna rzecz, którą mi doradził to jak już komuś zależy, żeby siedziało 2,5 calowa rura to do miejsca, w którym jest kat 2,25 i dalej spokojnie można wrzucić 2,5. Ale to bez sensu bo po co robić wydech na dwóch średnicach. Ponadto kwestia kolektora wydechowego i ssac z wyjściem na 2,5 cala to za dużo. Zatem jeżeli ktoś planuje kompresor na przyszłość, jakies VE albo ślimaka to śmiało. Do N/A max 2,25" przynajmniej do kata.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
W P11.144 SR20DE wejście (wyjście zresztą też) drugiego kata jest na 2.5cala więc SSAC akurat pasuje jak ulał. Pierwsza zwężka w seryjnym wydechu jest dopiero zaraz za środkowym tłumikiem. Ja osobiście przychylam się tu do opinii Maca, szczególnie, że wg opisów z sieci zwężka gdzieś pod koniec podnosi moment. Zresztą w serii nie zrobili zwężki dlatego, że im materiału było szkoda, to musi mieć jakiś cel. Ja osobiście będę wrzucał do siebie rury o nieco większej średnicy, ale zwężkę zostawię, bo zależy mi na NM.
pozdr. Kamil
fajne kalkulatory
http://dairally.net/daihard/chas/MiscCa ... iPipes.htm
http://img122.imageshack.us/img122/7695/1321339hg.png
http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator5.php
http://dairally.net/daihard/chas/MiscCa ... iPipes.htm
http://img122.imageshack.us/img122/7695/1321339hg.png
http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator5.php
nissan tu nissan tam almere mam
GTI
dolot custom
wydech Proex
zawieszenie ???
felgi BBS
audio - a po co?
GTI
dolot custom
wydech Proex
zawieszenie ???
felgi BBS
audio - a po co?