Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Srednica wydechu czyli obalamy mit?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2012-04-26, 20:24

moment nie powala choć jest dobry ale za to moc bardzo ciekawa :-D Choć troche dziwi mnie spadek mocy powyżej 7500 obr. być może to wydech trzyma.

mam dla was jeden temat do przemyślenia. a dokładnie chodzi mi o wydech - i tu wiem że zaraz bedą głosy że wszyscy robią inaczej itd ale do rzeczy. jak dobrze rozumiem chcecie puścić 2,5" na calej długości. To ja po raz kolejny (choć nie w tym temacie) powiem co ja sądzę - to jest za luźny wydech do N/A. Jak wiadomo spaliny tracą na ciepłocie i na prędkości co generuje spadek ciśnienia, więc żeby utrzymać ciśnienie robi się wydechy które zwężają ku końcowi auta. Zakładam że kolektor ma wyjście 2,5" i pewnie też dlatego między innymi chcecie dać taką średnice. Moim skromnym zdaniem powinniście dać zmianę średnicy z tych 2,5" chociaż na 2,25" gdzieś za pierwszym zakrętem układu (przed belką patrząc po biegu układu). I sądzę że przyniesie to lepszy skutek niż danie do końca pełnego 2,5".

to tylko taka drobna sugestia ;-)

Życze tych 2xxKM i 21xNm(a może więcej).
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2012-04-26, 21:48

.
PumaRST pisze:Choć troche dziwi mnie spadek mocy powyżej 7500 obr. być może to wydech trzyma.
Tez mnie to zastanawia, ale to nie jest jeszcze wprawdzie finalny wynik i myślę, że co nieco jeszcze będzie się dało poprawić.
No ogólnie Puma temat faktycznie do przedyskutowania, zwłaszcza biorąc pod uwagę wykres goago, który ma właśnie 2,25" po całości. Idąc dalej Twoim tokiem, to czy nie wystarczy dać na ostatnich kilkunastu cm. rury 2,25 przed tłumikiem końcowym z wejściem również na 2,25"?
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2012-04-26, 21:49

Tak jak Ryba pisał : forum domaga się fotek :D

2 z przodu bedzie samym dobrym dolotem i zapłonem

PumaRST ma racje. Wydech powinien na samym koncu w wolnossaku się zwężać. Lepsze falowanie ma wtedy. Nawet HKSy SuperDragstery niby mają po całości jedno fi a zawsze przed koncowym tłumikiem jest przesadzone kolano lub zgięcie, ktore teoretycznie ogranicza przepływ ( mogliby spokojnie dać inaczej i nie jest to spowodowane konstrukcjami podwozi)
2.5 cala to 63.5mm :!: to ja mam 65mm po całości w turbo (olać że całkowicie inaczej wypuszcza spaliny)

2.25 to będzie najlepszy wybór po całości, a jak chcecie mieć większą pojemność wydechu to przed koncowym dać 2.5->2.25 ( lub średnica w mm bliska 55mm)

a co się dzieje z AFRem przed odcinką?
trzeba też dać małą poprawke na wygładzanie wykresu przez oprogramowanie hamowni, ale nie aż tak
Zrobicie jak chcecie :) pozdro

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2012-04-26, 22:26

ja bym dawał trochę wcześniej.

na poparcie swojej teorii podam przykład. Wydech w mojej Corolli. za kolektorem jest 70mm po katalizatorze już dali 60mm ktore schodzi do 55m nad tylną belką i do końca. zakres obrotów 8200 odcięcie. Typ silnika zbliżony do sr20ve tyle ze 1,8.

Problem polega na tym ze w PL wszyscy ładowali do sr20 2,25 lub 2,5' zdaje się że jedynie ja mam mniej. co ciekawe w Pierwszej N15 miałem taki sam kolektor jak ty i 2,25mm teraz mam kolektor z P10GT oraz 55mm schodzące pod sam koniec do 50mm i mam znacznie wyższy moment obrotowy.

Ale z drugiej strony skonsultuj się z kimś bo mogę się mylić i nie chciał bym żebyś mial potem pretensje bo wydech nie bedzie kosztować 200zł tylko wiecej. Po prostu rzucam temat do przemyśleń
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2012-04-26, 22:42

PumaRST, testowałeś może różne setupy wydechu? Opierając się na wiedzy m.in z sr20 forum jedyny słuszny wydech przy modyfikowanym SR20DE to 2,5". Może VE po lekkich modach rządzi się innymi prawami, aczkolwiek w moim aucie większy wydech sprawuje się znakomicie :)

Pozdro

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2012-04-27, 06:12

A do hond z B16 (1.6 VTEC) też wkładają 2,5 cala i spisuje się. Więc nie ma reguł.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2012-04-27, 07:21

tak miałem 2 rodzaje 2,25" i obecnie 2". ale nie da się bezpośrednio porównać bo troche inne set upy były w obu autach.

co do VTI a czy ktokolwiek wsadził coś mniejszego niż 2,25". Nie bo wszyscy jadą po tym co wyczytają na Hamerykańskich forach.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-04-27, 07:48

PumaRST pisze:co do VTI a czy ktokolwiek wsadził coś mniejszego niż 2,25". Nie bo wszyscy jadą po tym co wyczytają na Hamerykańskich forach.
Wlasnie napisales bardzo madre zdanie, ludzie za bardzo wierza w to co przeczytaja jesli zaczeli by wkladac 3" do sr-a to gwarantuje, ze pojawily by sie pytania czy aby 2,5 to nie za malo.
ammaimon pisze:w moim aucie większy wydech sprawuje się znakomicie
Wzgledem czego?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-04-27, 08:54

Z tego co się dowiedziałem gdy chciałem budować swój wydech, to w wolnossaku powinno być jakieś sprzężenie zwrotnie coby Nm nie uciekał :) Tak więc dobrze zrobić zwężenie, ja np. żałuję, że nie dałem :(
Mam po całości 2" w... 1.6 dla mnie to za dużo, ale druga sprawa, to RM8XXL nie ma mniejszej średnicy jak dwa cale, nie zrobiliby mi.

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2012-04-28, 07:02

PumaRST pisze:co do VTI a czy ktokolwiek wsadził coś mniejszego niż 2,25". Nie bo wszyscy jadą po tym co wyczytają na Hamerykańskich forach.
Wiesz, u mnie 2,5 calowy wydech fujitsubo i udrożniony dolot dał 21 KM w CRX EE8.
W ED9 (D16Z5, 1.6 bez VTEC) na 2,25 cala, kompletnym wydechu i dolocie dawało to przyrost 16 KM. Znaczy że działa.

Wszystko zależy jaki silnik, jaki przepływ spalin, jak skonstruowany układ, jaką ma pojemność. Wydech w wolnossącym silniku to nie tylko średnica.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-28, 07:06

Tak jak i w piecu długośc komina ma tez znaczenie. Wystarczy popatrzec na Nm w Sunnych i Primerach. Dłuższy wydech = więcej momentu.

Prawda jest taka, że bez obliczeń to wróżenie z fusów

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2012-04-28, 16:01

Względem zwężającego się przy końcu. Nie hamowałem auta, ale przy uwolnionym całkowicie jest lepsza góra kosztem gorszego dołu. Takie same odczucia daje wydech z wkręconym silencerem i bez...
Prawda jest taka, że dobrze pospawany i policzony kolektor do SR20 (a nie gówniany SSAC), z odpowiednimi średnicami rur nie dość, że może dać dobre przyrosty to jeszcze nie będzie trzeba kombinować ze zwężkami. Oczywiście nie miałem przyjemności testować tego na SR-rze, ale widziałem jak wygląda efekt końcowy w innych autach np. BMW.
Oczywiście uważam, że eksperymentowanie zawsze jest wskazane, ale w tej kwestii jestem dość sceptyczny :)

Pozdro

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-04-28, 22:27

moje eksperymentowanie dało wymierne efekty jeśli chodzi o GA SR i VQ. być może mam szczęście, nie twierdzę że nie. Ale te które robiłem do tej pory i robię nadal dają bardzo dobre wyniki a nic nie wyliczałem. Wyszedłem z założenia co będzie to będzie i udało się akurat, zrobiłem wtedy pierwszy taki kolektor w przeciągu jednego dnia. Ktoś kiedyś na sąsiednim forum (stara gwardia wie pewnie o kogo chodzi) próbował robić wyliczenia itp itd, efekt był taki że walczył z tym z półtora roku a o efektach może wspomnieć Coobcio - kiepskie. także, nie bójmy się eksperymentować :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2012-04-29, 19:58

Mówiąc o dobrze policzonym kolektorze, miałem na myśli kogoś kto robi to często i do samochodów rajdowych/torowych, a nie garażowe eksperymenty. Wtedy faktycznie efekt był kiepski, ale wykonanie też było beznadziejne.

Pozdro

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2012-04-29, 20:24

Co do kolektorów Maca to eksperyment w moim aucie dał 11km. Więc myślę, że udany wynik.Nie wiem jak będzie po zrobieniu wydechu dalej.Ale to się okaże.

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2012-04-30, 18:41

4-2-1 +wydech-przelot 2,5 , Coobcia ze starej srebrnej 15KM+
p.s.
Mam Jansporta na zbyciu, może Ktoś jest zainteresowany- ładny i prawie nowy :-P wylot blysk.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

marcian11
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-12-26, 16:41
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: marcian11 » 2012-06-01, 14:45

panowie zamówiłem do swojej primery p11gt kwasówę 3 metry i kumpel miał załatwić 2,5 cala ścianka 1,5mm okazało się że jest to 2,75 średnica wewn 69mm i nie wiem czy mogę taką założyć czy gadac z nim żeby postarał się to wymienić na 2,5? chce do tego jakis środkowy przelot załozyć i na koniec mam oryginalny supersprinta dedykowany do p11 gt. proszę o szybką odpowiedź najlepiej gg 6727497 z góry dziękuję ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-06-01, 16:45

2.75 to chyba mocne turbo planujesz ;) A tak poważnie to nie ma sensu najmniejszego tego zakładać, wymieniaj na 2.5
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-06-01, 17:48

MacGayver pisze:2.75 to chyba mocne turbo planujesz ;) A tak poważnie to nie ma sensu najmniejszego tego zakładać, wymieniaj na 2.5
Lub jak koledzy wyżej radzą 2.25... no chyba że planujesz turbo.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-06-01, 18:22

Ja jestem za tym aby dać te 2.5 cala i przed końcowym (0,5 - 1m) zwężenie na 2.25" i końcowy taki sam ;)

marcian11
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-12-26, 16:41
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: marcian11 » 2012-06-04, 12:58

planuję uturbić go do ok 270km więc myślę że 2,5 będzie spoko, myślę jeszcze nad opcja aby wpierw wsadzić VVL a za rok turbo. Ma ktos jakieś info odnośnie turbokitu jakiegoś na sprzedaż?
Zeby sztywna byla furka w furce musi byc rozpórka

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-04, 13:38

marcian11 pisze:Ma ktos jakieś info odnośnie turbokitu jakiegoś na sprzedaż?
Zobaczymy po dniu dzisiajeszym. MOże bedzie mój razem z wydechem

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2012-06-06, 09:28

Na ten temat rozmawiałem z kolegą katodem z drift teamu. Było to tuż przed moim rzeźbieniem wydechu, Powiedział mi podobnie, że 2,5" to za dużo na N/A w SR20. 2,25 to max. Poza tym jedna ważna rzecz, którą mi doradził to jak już komuś zależy, żeby siedziało 2,5 calowa rura to do miejsca, w którym jest kat 2,25 i dalej spokojnie można wrzucić 2,5. Ale to bez sensu bo po co robić wydech na dwóch średnicach. Ponadto kwestia kolektora wydechowego i ssac z wyjściem na 2,5 cala to za dużo. Zatem jeżeli ktoś planuje kompresor na przyszłość, jakies VE albo ślimaka to śmiało. Do N/A max 2,25" przynajmniej do kata.

Pozdrawiam
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-06-06, 09:36

co do wyjścia z kolektora że nie może być 2.5 to jestem innego zdania. Wyniki na hamowni mówiły co innego ale oczywiście mogę się mylić ;-) Inna kwestia że jestem zdania żeby na samym końcu przed końcowym wydechem zrobić zwężenie do około właśnie 2.25 żeby utrzymać ciśnienie w układzie ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-06-06, 10:51

W P11.144 SR20DE wejście (wyjście zresztą też) drugiego kata jest na 2.5cala więc SSAC akurat pasuje jak ulał. Pierwsza zwężka w seryjnym wydechu jest dopiero zaraz za środkowym tłumikiem. Ja osobiście przychylam się tu do opinii Maca, szczególnie, że wg opisów z sieci zwężka gdzieś pod koniec podnosi moment. Zresztą w serii nie zrobili zwężki dlatego, że im materiału było szkoda, to musi mieć jakiś cel. Ja osobiście będę wrzucał do siebie rury o nieco większej średnicy, ale zwężkę zostawię, bo zależy mi na NM.
pozdr. Kamil

zwojak
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2010-07-08, 10:41
Lokalizacja: boguslawice

Post autor: zwojak » 2012-07-09, 21:48

nissan tu nissan tam almere mam
GTI
dolot custom
wydech Proex
zawieszenie ?????
felgi BBS
audio - a po co?

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2012-08-04, 16:52

a ja mam pytanie, czy np środkowy tłumik lepiej montować odrazu za kolektorem czy dawać jakąś rure i później tłumik? bedzie jakaś różnica?? Kolektor SSAC 2,5'' środkowy przelot 2,25'' długi 50cm.Wydech do końca ma być 2,25.
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

zwojak
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2010-07-08, 10:41
Lokalizacja: boguslawice

Post autor: zwojak » 2012-08-09, 23:48

im bliżej kolektora zamontujesz tym bardziej wyciszysz
nissan tu nissan tam almere mam
GTI
dolot custom
wydech Proex
zawieszenie ?????
felgi BBS
audio - a po co?

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2012-08-11, 13:28

no to trzeba bedzie pójść ta droga bo zależy mi na ciszy ;-) srodkowy na flanszy zapodam zaraz za kolektorem :-)
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

zwojak
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2010-07-08, 10:41
Lokalizacja: boguslawice

Post autor: zwojak » 2012-09-07, 22:16

i tak trzymać
nissan tu nissan tam almere mam
GTI
dolot custom
wydech Proex
zawieszenie ?????
felgi BBS
audio - a po co?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”