Strona 1 z 1

[P11] tłumik końcowy z maximy 3.0 do p11

: 2011-08-06, 22:09
autor: d3ck
Witam,
Wydaje mi się, że kończy mi się po mału tłumik końcowy w mojej p11. Zastanawiam się nad zaadoptowaniem do mojej bryki tłumika z maximy. Czy da to parę koni więcej? Czy jest to w ogóle możliwe bez jakiś przeróbek?

: 2011-08-06, 22:37
autor: nismojoe
Jeśli się zmieści na długość to bez problemu podejdzie, tłumikarz Ci wszystko zrobi, ale nie wiem czy ktoś to testował czy coś to daje?
Masz na myśli tłumik tuningowy dedykowany do maxi czy seria?

: 2011-08-10, 22:54
autor: d3ck
seria! chcialbym troszkę wzmocnić auto nie tracąc na komforcie.

: 2011-08-11, 10:48
autor: ANDREW
Ja też myślę o takim modzie ale ze względu na zrobienie wydechu 2.5 cala i taki tłumik wyciszyłby całość.Więc podłączam się do tematu i czekam na jakąś odpowiedź.

: 2011-08-11, 20:05
autor: Neptune
Tak dodam, że kiedyś też o tym myślałem...

Tłumik końcowy nie wpłynie zbytnio na moc. Jeżeli nie ma innych modyfikacji układu wydechowego to końcowy nie stawia już zbytniego oporu. Myślę że to jest walka o jeden koń :D Wymiana oleju i filtrów może okazać się bardziej koniodajna. Tak czy inaczej tłumikiem od maxi się nic nie zepsuje, wchodzi do Primery tylko trzeba przerobić mocowania.
ANDREW, w przypadku 2.5 cala nie wsadzał bym tego tłumika, jak walka o moc to pełną parą... chociaż pewnie zabierze on ze 2 kuce względem przelotu a będzie dużo ciszej... ale metaliczny podźwięk i tak się będzie wydobywał a tłumik może się szybko przepalić.

: 2011-08-11, 23:53
autor: MacGayver
zerknij sobie w mój temat Maximy. Maxima seryjnie ma średnice ostatniego tłumika ok 55mm. Ja robiłem całość na 2.5 cala i taki tłumik udało mi się znaleźć by była duża puszka, przelotowa i z wejściem na 2.5. Wszystko poskładałem i jest nawet chyba ciszej niż seryjnie a cały wydech mam przelotowy. Za tłumik zapłaciłem około 230zł - ale warto

: 2011-08-12, 11:30
autor: ANDREW
Neptune pisze: ANDREW, w przypadku 2.5 cala nie wsadzał bym tego tłumika, jak walka o moc to pełną parą... chociaż pewnie zabierze on ze 2 kuce względem przelotu a będzie dużo ciszej... ale metaliczny podźwięk i tak się będzie wydobywał a tłumik może się szybko przepalić.
Neptune ja za dużo jeżdżę (ponad 30tys rocznie) żeby na pełnym przelocie latać.Szału bym dostał chyba.A jeśli chodzi o metaliczny podźwięk to jestem jak najbardziej na tak :D

: 2011-08-12, 15:59
autor: dylson
ANDREW pisze:Neptune ja za dużo jeżdżę (ponad 30tys rocznie) żeby na pełnym przelocie latać
Sory to po co robiles 2,5'? Taki wydech ma sens przy mocach 200km+, celujesz tak wsoko z koniami?

: 2011-08-13, 09:29
autor: d3ck
MacGayver pisze:zerknij sobie w mój temat Maximy. Maxima seryjnie ma średnice ostatniego tłumika ok 55mm. Ja robiłem całość na 2.5 cala i taki tłumik udało mi się znaleźć by była duża puszka, przelotowa i z wejściem na 2.5. Wszystko poskładałem i jest nawet chyba ciszej niż seryjnie a cały wydech mam przelotowy. Za tłumik zapłaciłem około 230zł - ale warto[/quote
Wg Ciebie w takim razie ma sens montaż takiego tłumika do seryjnego wydechu w P11?

: 2011-08-15, 18:06
autor: ANDREW
dylson pisze:
ANDREW pisze:Neptune ja za dużo jeżdżę (ponad 30tys rocznie) żeby na pełnym przelocie latać
Sory to po co robiles 2,5'? Taki wydech ma sens przy mocach 200km+, celujesz tak wsoko z koniami?
Jeszcze nie mam zrobionego wydechu (jest tylko kolektor 4-2-1) ale jest w planach zapodać 2.5'' końcowy od Maxi a środkowy z saaba żeby cicho było.Podobno ma być cicho na takim setupie. Kilka osób polecało 2.5'' a kilka 2'' więc ostateczna decyzja nie zapadła :D

: 2011-08-15, 23:39
autor: MacGayver
d3ck pisze:Wg Ciebie w takim razie ma sens montaż takiego tłumika do seryjnego wydechu w P11?
sam końcowy wydech raczej nie, co innego gdyby był puszczony po całości

: 2011-08-18, 22:33
autor: Ryba
Moim zdaniem 2.0 - 2.25 spokojnie by wystarczyło, odrobinę mniej zapłacisz za materiał, wydech nie będzie bardzo rozluźniony, do tego środkowy tłumik i końcowy komorowy lub komorowo przelotowy.

Wiadomo jest to tylko kombi lub sedan i rakiety z tego nie zrobicie.
Będzie lepsza góra oraz brak laga przy redukcji biegu.


Tak jak napisał dylson, 2,5 to średnica gdy wiadome jest że moc seryjna nie pozostanie na długo niższa niż 200KM.

Na NKP był temat wielokrotnie omawiany, tam również możecie o tym poczytać.

Jednak co do końcowego z maxi. Ostatecznie nie porównywał bym wydechu i jego brzmienia z V6 do pospolitej SR-ki.. Po za tym tak jak sam MaC napisał, jego końcowy tłumik który "znalazł" to wielka pucha od SPRINTERA która w Primach nie ma szansa się zmieścić :)

: 2011-08-24, 22:31
autor: MacGayver
Ryba pisze:Po za tym tak jak sam MaC napisał, jego końcowy tłumik który "znalazł" to wielka pucha od SPRINTERA która w Primach nie ma szansa się zmieścić :)
puszka od Sprintera ma wymiary 50x30 więc myślę że powinna się zmieścić, kwestia sprawdzenia tych wymiarów w P11