[P11] tłumik końcowy z maximy 3.0 do p11
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
[P11] tłumik końcowy z maximy 3.0 do p11
Witam,
Wydaje mi się, że kończy mi się po mału tłumik końcowy w mojej p11. Zastanawiam się nad zaadoptowaniem do mojej bryki tłumika z maximy. Czy da to parę koni więcej? Czy jest to w ogóle możliwe bez jakiś przeróbek?
Wydaje mi się, że kończy mi się po mału tłumik końcowy w mojej p11. Zastanawiam się nad zaadoptowaniem do mojej bryki tłumika z maximy. Czy da to parę koni więcej? Czy jest to w ogóle możliwe bez jakiś przeróbek?
P11 97' SR2.0De 131KM | STAG 300-4 | Tomasetto Artic | Magic Jet |
Ja też myślę o takim modzie ale ze względu na zrobienie wydechu 2.5 cala i taki tłumik wyciszyłby całość.Więc podłączam się do tematu i czekam na jakąś odpowiedź.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Tak dodam, że kiedyś też o tym myślałem...
Tłumik końcowy nie wpłynie zbytnio na moc. Jeżeli nie ma innych modyfikacji układu wydechowego to końcowy nie stawia już zbytniego oporu. Myślę że to jest walka o jeden koń Wymiana oleju i filtrów może okazać się bardziej koniodajna. Tak czy inaczej tłumikiem od maxi się nic nie zepsuje, wchodzi do Primery tylko trzeba przerobić mocowania.
ANDREW, w przypadku 2.5 cala nie wsadzał bym tego tłumika, jak walka o moc to pełną parą... chociaż pewnie zabierze on ze 2 kuce względem przelotu a będzie dużo ciszej... ale metaliczny podźwięk i tak się będzie wydobywał a tłumik może się szybko przepalić.
Tłumik końcowy nie wpłynie zbytnio na moc. Jeżeli nie ma innych modyfikacji układu wydechowego to końcowy nie stawia już zbytniego oporu. Myślę że to jest walka o jeden koń Wymiana oleju i filtrów może okazać się bardziej koniodajna. Tak czy inaczej tłumikiem od maxi się nic nie zepsuje, wchodzi do Primery tylko trzeba przerobić mocowania.
ANDREW, w przypadku 2.5 cala nie wsadzał bym tego tłumika, jak walka o moc to pełną parą... chociaż pewnie zabierze on ze 2 kuce względem przelotu a będzie dużo ciszej... ale metaliczny podźwięk i tak się będzie wydobywał a tłumik może się szybko przepalić.
Nissan Primera SR20DE+T
zerknij sobie w mój temat Maximy. Maxima seryjnie ma średnice ostatniego tłumika ok 55mm. Ja robiłem całość na 2.5 cala i taki tłumik udało mi się znaleźć by była duża puszka, przelotowa i z wejściem na 2.5. Wszystko poskładałem i jest nawet chyba ciszej niż seryjnie a cały wydech mam przelotowy. Za tłumik zapłaciłem około 230zł - ale warto
Neptune ja za dużo jeżdżę (ponad 30tys rocznie) żeby na pełnym przelocie latać.Szału bym dostał chyba.A jeśli chodzi o metaliczny podźwięk to jestem jak najbardziej na takNeptune pisze: ANDREW, w przypadku 2.5 cala nie wsadzał bym tego tłumika, jak walka o moc to pełną parą... chociaż pewnie zabierze on ze 2 kuce względem przelotu a będzie dużo ciszej... ale metaliczny podźwięk i tak się będzie wydobywał a tłumik może się szybko przepalić.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
MacGayver pisze:zerknij sobie w mój temat Maximy. Maxima seryjnie ma średnice ostatniego tłumika ok 55mm. Ja robiłem całość na 2.5 cala i taki tłumik udało mi się znaleźć by była duża puszka, przelotowa i z wejściem na 2.5. Wszystko poskładałem i jest nawet chyba ciszej niż seryjnie a cały wydech mam przelotowy. Za tłumik zapłaciłem około 230zł - ale warto[/quote
Wg Ciebie w takim razie ma sens montaż takiego tłumika do seryjnego wydechu w P11?
P11 97' SR2.0De 131KM | STAG 300-4 | Tomasetto Artic | Magic Jet |
Jeszcze nie mam zrobionego wydechu (jest tylko kolektor 4-2-1) ale jest w planach zapodać 2.5'' końcowy od Maxi a środkowy z saaba żeby cicho było.Podobno ma być cicho na takim setupie. Kilka osób polecało 2.5'' a kilka 2'' więc ostateczna decyzja nie zapadładylson pisze:Sory to po co robiles 2,5'? Taki wydech ma sens przy mocach 200km+, celujesz tak wsoko z koniami?ANDREW pisze:Neptune ja za dużo jeżdżę (ponad 30tys rocznie) żeby na pełnym przelocie latać
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Moim zdaniem 2.0 - 2.25 spokojnie by wystarczyło, odrobinę mniej zapłacisz za materiał, wydech nie będzie bardzo rozluźniony, do tego środkowy tłumik i końcowy komorowy lub komorowo przelotowy.
Wiadomo jest to tylko kombi lub sedan i rakiety z tego nie zrobicie.
Będzie lepsza góra oraz brak laga przy redukcji biegu.
Tak jak napisał dylson, 2,5 to średnica gdy wiadome jest że moc seryjna nie pozostanie na długo niższa niż 200KM.
Na NKP był temat wielokrotnie omawiany, tam również możecie o tym poczytać.
Jednak co do końcowego z maxi. Ostatecznie nie porównywał bym wydechu i jego brzmienia z V6 do pospolitej SR-ki.. Po za tym tak jak sam MaC napisał, jego końcowy tłumik który "znalazł" to wielka pucha od SPRINTERA która w Primach nie ma szansa się zmieścić
Wiadomo jest to tylko kombi lub sedan i rakiety z tego nie zrobicie.
Będzie lepsza góra oraz brak laga przy redukcji biegu.
Tak jak napisał dylson, 2,5 to średnica gdy wiadome jest że moc seryjna nie pozostanie na długo niższa niż 200KM.
Na NKP był temat wielokrotnie omawiany, tam również możecie o tym poczytać.
Jednak co do końcowego z maxi. Ostatecznie nie porównywał bym wydechu i jego brzmienia z V6 do pospolitej SR-ki.. Po za tym tak jak sam MaC napisał, jego końcowy tłumik który "znalazł" to wielka pucha od SPRINTERA która w Primach nie ma szansa się zmieścić