Strona 1 z 2

P11 2.0 Tłumik Końcowy, wydech

: 2010-04-21, 06:32
autor: Hiszpan 207
Po przejechaniu przez stary przejazd kolejowy pekła (juz troche przerdzewiała) rura przed koncowym tłumikiem. Jako że mam już SSAca 4-2-1 zastanawiam sie czy wymienić tłumik na nowy seryjny, czy kupić przelotowo komorowy i przy okazji dopłacić i wymienić wydech za SSACiem na 2,5" i na koniec dać przelotowo komorowy.
Czy mogłby ktoś polecić jakiś przelotowo komorowy i podać ile mniejwięcej taki kosztuje?
Ile powinna kosztować wymiana wydechu na 2,5" (za ssaciem do tłumika przelotowo komorowego - włącznie)?

Dodam, że facet od tłumików za nowy tłumik (polski zamiennik) wraz z montażem liczy sobie 180 zł.

: 2010-04-21, 06:39
autor: bombel
Hiszpan 207 pisze:czy kupić przelotowo komorowy i przy okazji dopłacić i wymienić wydech za SSACiem na 2,5" i na koniec dać przelotowo komorowy.
Mnie z kwasa kosztował 1700 zł. Ze zwykłej stali może byc taniej, ale o wiele cięższy

: 2010-04-21, 07:08
autor: Hiszpan 207
bombel pisze:Mnie z kwasa kosztował 1700 zł.
rozumiem że to razem z tłumikiem? a jakiś tłumik możesz polecić?
sporo kasy, tym bardziej że samochód nie posłuży dłużej niż 3-4 lata.

: 2010-04-21, 07:20
autor: bombel
Ja mam pierwszy tłumik przelotowy a drugi przelotowo komorowy. Jeśli chodzi o końcowy to ten: http://allegro.pl/item996735320_tlumik_ ... ienie.html dużo osób poleca i ma silencer. Custom np w El-tecu kosztuje 450 zł

: 2010-04-21, 07:38
autor: dylson
Nie rob 2,5" idz lepiej w 2,25".

: 2010-04-21, 08:55
autor: MacGayver
ja robiłem u siebie ze stali tzw aluminiowanej (do wydechów)
http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=451&start=0

jak co to mogę Ci wyspawać jak będziesz chciał, jak coś to PW :-P

: 2010-04-21, 13:30
autor: wronek
bombel pisze: Mnie z kwasa kosztował 1700 zł. Ze zwykłej stali może byc taniej, ale o wiele cięższy
Możesz bardziej rozwinąć? O jakich liczbach mówimy?

: 2010-04-21, 22:32
autor: MacGayver
jak chcesz do siebie wronek cały wydech to wal na gg, to CI powiem ile takie coś może kosztować, wyliczy się ;-)

: 2010-04-22, 07:44
autor: p'xxl
bombel pisze:Jeśli chodzi o końcowy to ten: http://allegro.pl/item996..._brzmienie.html dużo osób poleca i ma silencer.
A jak z brzmieniem, z regulacją silencera. Też mi ten polecano. Czy ktoś kto to ma na aucie może się wypowiedzieć jak toto pracuje?

: 2010-04-22, 07:53
autor: bombel
p'xxl pisze:Czy ktoś kto to ma na aucie może się wypowiedzieć jak toto pracuje?
U PMW bez silencera urywało łeb, no ale on mial wydech 2,5". Jak zalozyl to było znośnie

: 2010-04-22, 15:06
autor: wronek
Chyba źle sie wyraziłem, mówiąc o liczbach chodziło mi o wagę wydechu, jak wygląda waga porównując kwas, nierdzewke i zwykłą stal?

: 2010-04-27, 19:47
autor: bodek
Ważą tyle samo :) To tak jak pytanie co jest lżejsze? Tona puchu czy tona stali? ;-) Zasadniczą sprawa jest grubość blachy użytej do wyprodukowania takiego wydechu i tłumików. Wydechy z kwasa robi się najczęściej z blachy i rur 1,5mm. Wydechy ze zwykłej stali, zależy od producenta. Seryjne są z blach i rur 1-2mm a "customowe" np Tomali z blach 2-4mm.

: 2010-06-24, 21:39
autor: Piotrek_S
Wronek - ja robiłem u siebie budżetowo ze zwykłej stali - 2.5 cala - w sumie to trochę ponad bo rura w środku ma ponad 65mm. Rury kupiłem 3.3 metra i do tego 4 kolanka - zapłaciłem 170 zł za materiał i jeszcze mi z metr rury zostało.

http://picasaweb.google.pl/PiotrekS222/Wydech25Cala - tak to wyglądało wszystko, wymaga jeszcze dopracowania :) Na razie mam ostatni fabryczny tłumik, ale już w drodze jest przelotowy środkowy - za 60zł ze zwykłej stali, i replika "APEXi" za ok 140 zł na końcowy. Wszystkie tłumiki 2.5 cala :) Można z kwasa mieć wydech za grubszą kasę, a można i mieć budżetowo za mniejszą. Wiadomo - z kwasa TIGiem spawane będzie lepsze niż zwykła stal migomatem, ale koszty kwasa większe zdecydowanie.

: 2010-06-24, 22:21
autor: Ryba
Mam nadzieje ze w drodze zakupów nie zapomniałeś o wkładce do tłumika końcowego :P

: 2010-06-25, 07:52
autor: Piotrek_S
Ryba pisze:Mam nadzieje ze w drodze zakupów nie zapomniałeś o wkładce do tłumika końcowego :P
W sensie ze "łeb urwie" jak odpalę na tym? :) Do końcowego jest ten silecer - zobaczymy. Jak będzie za głośno to się pomyśli co dalej :)

: 2010-06-25, 10:54
autor: alib1984
A tam zaraz "łeb urwie"... U mnie w całości jest przelot 2.5" i wiadomo, że ciszy nie mam, ale nie jest tak tragicznie. Czasem jak transportuje osoby, to przychodzi mi do głowy, żeby wystrugać jakiś "waciok" na koniec, bo niektórzy nie lubią słuchać motoru...

: 2010-06-25, 11:31
autor: Neptune
Też wiem coś o tym :-P Ja mam full przelot na środkowym ala katalizator i końcowym przelotowym podobnym do Apexi i bez silencera jest głośno. Na początku wydaje się nie do wytrzymania ale później człowiek się przyzwyczaja :mrgreen: W trasie przy 120-130 ciężko radio zrozumieć i do tego pogaduchy z pasażerem to już w ogóle niezły dialog.
Faktem jest że po założeniu silencera wydaje się być o połowę ciszej za to zmienia się bardzo na niekorzyść efekt dzwiękowy :/ Popierduje kijowo na wolnych obrotach, pomiędzy sciankami wkładki przedostaje się powietrze i dlatego. Za to większy komfort jazdy. Ciężko wypoziomować kurcze ale jakiś komorowy by się przydał ;-)

A jak tam wrażenia po założeniu SSAC-a? BO w P11 jest kolektor z katem:D hehe powinna być różnica.

: 2010-06-25, 11:36
autor: Piotrek_S
U mnie wrażenia pozytywne :)
Na tym wydechu, mimo że jeszcze nie jest kompletny przelot jest różnica. Dodatkowo razem z wydechem zrobiłem mod rozrządu i powiem szczerze, że chyba mam luzy na wahaczach dolnych :) bo teraz na 2 biegu od 4 tys obrotów jak zaczyna ciągnąć to auta nie mogę opanować - lata w prawo lewo.
Zobaczymy jak przyjadą tłumiki przelotowe - na pewno też się poprawi jeszcze trochę, bo ten fabryczny komorowy ostatni to straszna lipa - zatyczka jak kartofel w wydechu :)

: 2010-07-08, 21:03
autor: zwojak
jeśli wydech dobry za normalne siano to mogę polecić tego gościa http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=13137266
Mam wydech od niego w swojej nysce i po 4tys jest tak jakbym go co dopiero założył

: 2010-07-08, 21:44
autor: p'xxl
zwojak, właśnie zamówiłem wydech o tego gościa. Zamowiłem ten do civica/rovera z dużą puszką. będzie gitarra.

: 2010-07-09, 09:00
autor: Ryba
ciekawe jak osiągi : P

: 2010-07-09, 11:05
autor: zwojak
na samym końcowym wiele nie ugrasz i to wszyscy wiedzą

: 2010-07-09, 16:48
autor: p'xxl
Spokojnie. U mnie teraz wisi głośnowyjący WM Sport przelotowy. Zamierzam hamować auto przed i po zmianie. Dam znać co i jak.

: 2010-11-07, 10:54
autor: kubek
Witam odswierze temat troche mianowicie wsadziłem wczoraj przelot na koniec i jest padaka auto sie zamuliło i tak myśle czy w moim przypadku nie bedzie lepiej dać od kata wydech z 2,0 np z gt co wy na to? Powinno być chyba sporo ciszej i lepiej z osiagami

[ Dodano: 2010-11-07, 11:02 ]
dodam ze mój silnik to ga16 o pełnej mocy 102 km

: 2010-11-07, 19:37
autor: zwojak
jaki przelot wsadziłeś?

: 2010-11-07, 19:53
autor: kubek
nie wiem dokładnie co to za firma w każdym bądz razie tłumik jest krótki bardzo dzwięk ma baaardzo basowy ale zamulił mi auto wzglądem seri myslałem ze sie poprawi ale nic z tego
:lol:

[ Dodano: 2010-11-07, 21:15 ]
wpadłem na pomysł zeby zaadaptować wydech z maximy 3,0 końcowe tłumiki ludzie jakos wsadzają wiec moze i srodkowy + koncowy sie uda

: 2010-11-07, 21:27
autor: GRZECHu
A co masz zrobione w dolocie? Jak wygląda reszta wydechu?

: 2010-11-07, 21:34
autor: Piotrek_S
a czym mierzyleś samochód? Był na hamowni? Gtechem pomiary robiłeś ? Skad wiesz ze zamuliło?

: 2010-11-08, 06:56
autor: kubek
wszystko seria a ze sie auto zamuliło to sie czuje

: 2010-11-08, 15:16
autor: Piotrek_S
Przy samej zmianie końcowego tłumika na przelot różnicy gigantycznej w mocy nie odczujesz.
A bez pomiarów to ciężko stwierdzić tak naprawdę to czy mocy przybyło czy auto się zamuliło. Dupohamownia jest dość zawodna - wiem po sobie bo często mi się wydawało że po jakimś modzie sie nie wiele zmieniło a po zrobieniu najprostszych pomiarów choćby gtechem różnice było widać od razu.