Strona 1 z 4

przelot pomoc,rady primera p11

: 2015-01-06, 22:27
autor: gizmo
potrzebuję układ wydechowy pod kolektor 4-2-1.
najchetniej uzywka. Gdzie moge kupic do P11 ? Czy musze sam kompletowac (kolektor,strumienica,tlumiki ?) Czy od innych aut sa zestawy ktore podejda ? np s13 itp itd ?

: 2015-01-06, 22:50
autor: VE Killer
nie podejdzie raczej nic nawet z p10 bo to kwestia płyty podłogowej.

: 2015-01-06, 23:06
autor: Mariusz.b86
Raczej kompletacja. Ja mam parę części, ale to raczej trochę rur z kwasa i kolanek. Jak coś uda ci się skompletować to mogę coś pospawać. Jak potrzebujesz jakieś porady to pisz ;-) Pozdrawiam

: 2015-01-06, 23:56
autor: tumba
Po co Ci strumienica?

: 2015-01-07, 17:10
autor: gizmo
bo z rurka zamiast kata moze byc ciezko na przegladzie

: 2015-01-07, 17:16
autor: bombel
nissanek94, to lepiej obudowe kata zaloz na rurkę. Strumiennica zepsuje Ci wydech. Poza tym i tak wsadzają sonde w rure, wiec przy wydechu z nierdzewki nie przejdziesz. Bys musiał sportowy kat zamontować

: 2015-01-07, 18:16
autor: VE Killer
bombel pisze:Poza tym i tak wsadzają sonde w rure
ło Boże gdzie tak drobiazgowo sprawdzają??:))

: 2015-01-07, 18:26
autor: DubSon
Zaloz tlumik w obudowie kata, jakies awg i na to oslone z kata i git ;)

: 2015-01-07, 18:52
autor: bombel
VE Killer, w Warszawie jak tylko widzą nieseryjny wydech

: 2015-01-07, 19:10
autor: Ad@mus
DubSon pisze:Zaloz tlumik w obudowie kata, jakies awg i na to oslone z kata i git ;)
podobno taka puszka rozprezna jest nawet pozadanym elementem wydechu-nie liczylem tego tylko wyczytalem

: 2015-01-07, 22:42
autor: Ryba
aaa... tam takie wasze gadanie obliczanie, wymiarowanie, wróżenie z fusów.....
Chłopak ma zwykły samochód. To nie bolid F1. Standardy są proste a wszystko zależy od $$$
Chce tanio, to zrobić można 2.25 ze zwykłej stali na jakimś środkowym z SAABA + WM/HKS STYLE na koniec.
Inna opcja z kwasa, 2m rury i 12 kolanka 90", środkowy i końcowy magnaflow, ewentulanie dodatkowo jakaś ładna końcówka z rurki 2.5
Fajny dźwięk, zachowujemy komfort, zyskujemy elastyczności i odrobinę konia i niuta.

Wszystko zależy od mamony ;)

: 2015-01-08, 15:54
autor: gizmo
na koniec chciałem wm sport mugen , taki niepozorny z silencerem. Slyszalem ze 2.25 bedzie elegancko, zwykla stal moze nie koniecznie, bo jak juz zrobic to niekoniecznie na bogato ale ladnie i skromnie oraz pozytecznie.

: 2015-01-08, 16:23
autor: Wiooreck
To jeśli chcesz rozłożyć koszty, może robić to partiami? Są 3 części, od silnika do środkowego tłumika, od środkowego do końcowego i sam końcowy. Jak sobie zrobisz z kwasówki i to po kolei będziesz rozkładał wydatki, nie pociągnie aż tak mocno po kieszeni w jednym momencie :)

: 2015-01-08, 17:53
autor: gizmo
http://olx.pl/oferta/tlumik-srodkowy-sa ... 7aiUW.html


Ryba, o ten chodzi ? czemu od Saaba ?

: 2015-01-08, 19:14
autor: Ryba
[ Dodano: 2015-01-08, 19:31 ]
nissanek94 pisze:na koniec chciałem wm sport mugen , taki niepozorny z silencerem. Slyszalem ze 2.25 bedzie elegancko, zwykla stal moze nie koniecznie, bo jak juz zrobic to niekoniecznie na bogato ale ladnie i skromnie oraz pozytecznie.
Nie wiem czy wydech może być pożyteczny czy nie ale wiem jedno zrobienie z 'kwasu' wydechu nie jest tanie. Jeżeli nie chcesz na bogato to zwykła stal spokojnie ci starczy.
Chyba ze zrobisz na raty tak jak radzi wiooreck :-)
Jedno jak pojdziesz w ta stronę i daj skusić na tanie środkowe i inne wynalazki z allegro.

Niekoniecznie ten z linku bo to jest jakiś parch. Każdy z modelów od 95r. w gore z silnikiem 2.0 turbo
Zaproponowanej z Saaba bo jest tani i mieści się do srodkowego tunelu primery. Jeśli chodzi o końcowy nie pchaj się w to gowno. Będziesz robił tylko hałas i każdy będzie zniesmaczony. Zwykły komorowy z fajna koncowk. Przy 2.25 i takiej konstrukcji silnik juz odetchnie i będzie elastyczniej.

: 2015-01-08, 19:56
autor: DubSon
Stal aluminiowa, nie gnije tak jak zwykła i dobrze się spawa ;)
Zgadzam sięz Rybą, z tym że ja mam WM Sport w cherry, bo muszę mieć tam dość lekki tłumik.
Generalnie nawet w 1.3 bez silencera jest tak głośno, że nie da się jeździć. Z silencerem w środku cisza.
No i generalnie są dostępne chyba tylko 2,5"

: 2015-01-08, 22:21
autor: Wiooreck
Im mniejsza puszka przelotowa tym będzie głośniej. Rybka poleca to z saaba, bo jest na prawdę spora, to już duzo da. Do tego daj na koniec dużą puchę i będzie na prawdę nieźle. Ja co prawda nie mam się co podpierać swoim przykładem, bo diesel całkiem inny dźwięk daje, a na dodatek suszarka wycisza wiele, ale na jednym przelotowym jest cichuteńko. Byłem mega zdziwiony :D

: 2015-01-09, 00:00
autor: Vendo
Tak jak koledzy piszą. Wydech z nierdzewki tani nie jest szczególnie jeśli ma być zrobiony zgodnie ze sztuką (gaz formujący itp.). Jeśli auto nie jest oczkiem w głowie i nie zamierzasz wydawać na wydech 2500-3000zł to odpuść "kwasa". Zrób sobie 60mm po całości za stali aluminiowanej (czy jak to się piszę) dwa maksymalnej wielkości tłumiki przelotowe lub środkowy przelotowy, a końcowy komorowy i jest cichutko. Jeśli dołożysz katalizator sportowy to i na przeglądzie masz spokój i wydech jeszcze cichszy, a na mocy za bardzo nie stracisz. W razie czego pytaj:)

: 2015-01-09, 23:55
autor: gizmo
-zwykla stal 2.5 lub 2.25 (ile tej rury ? ~3m ?)
- srodkowy od Saaba 95 2.0 od 95 rocznika,
- koncowy najlepiej komorowy (takie przelotowe z silencerem dla upartych tez okej ?
-kolektor od GT mam już. (4-2-1)

Co potrzebne jeszcze by ulepić wydech ? Chodzi o to zeby wydech bylo slychac na niskich obrotach ze jest nieseryjny a na wysokich (WRC SOUND).

: 2015-01-10, 00:30
autor: killer2000
komorowy tłumik zabierze Ci kilka kuca

: 2015-01-10, 01:09
autor: Vendo
Na primerę 3m rury może być mało lub na styk.
Jeszcze potrzebujesz:
- kolanka (można też zrobić samemu ale to strasznie dużo zabawy)
- jakiś metr pręta na wieszaki
- łączniki, bo przecież nie zespawasz wszystkiego razem do kupy. Po jakości - v-band, po taniości - zwykłe flansze do wspawania.
- jak kupisz flansze to będziesz potrzebował śrub i uszczelek do nich (w przypadku v-band nie potrzebujesz tego)

Jeśli na niskich ma być nieseryjny a na wysokich WRC to polecam końcowy przelotowy tylko dużą puchę - allegro i do boju! ;-)

: 2015-01-11, 13:08
autor: Ryba
killer2000 pisze:komorowy tłumik zabierze Ci kilka kuca
:what:

killer2000 z pewnością będzie lepiej niż seria ...
Jeżeli, idziesz w stal to tylko flansze, V-band jest z kwasówki

: 2015-01-13, 19:08
autor: gizmo
chyba pójdę w stal, od saaba srdk i koncowy wm lub turboworks. Czekam na odp od Mariusza , zobaczymy co to wyjdzie.

: 2015-01-13, 19:15
autor: Ad@mus
nissanek ty w ogole powiedz pod jaki set ten wydech bo nie wiadomo cos podlubal, i na czym ci zależy, czy na max power czy max NM

: 2015-01-13, 19:30
autor: Mariusz.b86
nissanek94 pisze:chyba pójdę w stal, od saaba srdk i koncowy wm lub turboworks. Czekam na odp od Mariusza , zobaczymy co to wyjdzie.
Jeszcze nic nie sprawdzałem, ale z tymi tłumikami będzie milo mruczeć ;) na razie nie słyszałem przyje mniszego dźwięku wydechu ja niestety musiałem zrezygnować z takiego setupu, ze względu na gabaryty tłumika i na pewno odmuli silnik ale nie spełnia twoich oczekiwań dźwiękowych bo on naprawdę będzie cichy i będzie dopiero hałasować powyżej 3 tys/obr. Pomyśl Ja namawiał bym cie na ten tłumik, ale każdy lubi co innego tymbarskiej ze nie masz zbytnio zmodyfikowanego silnika.

: 2015-01-13, 20:38
autor: gizmo
latwiej by bylo , gdyby cos tam posluchac roznych rozwiazan, bo kazde inne rozwiazanie brzmi inaczej. Jakby ktos mial nagrane na yt dzwiek tlumika to niech tu wstawi, pomoze mi bardzo.

: 2015-01-14, 06:30
autor: Mariusz.b86
Ten sam wydech końcowy przy rożnych układach wydechowych będzie różnie hałasować. Skale głosową, którą chciał byś uzyskać osiągnęli byśmy przez włożenie seryjnej cześć układu wydechowego i końcowym o którym mówisz. Z tym środkowym tłumikiem przelotowym od saaba ten sam wydech będzie brzmiał ciszej.

: 2015-01-14, 22:23
autor: killer2000
przepis na w miare cicho na przelocie to dwa duze tłumiki przelotowe pod autem i koniec tez przelot duza pucha

: 2015-01-15, 12:03
autor: wod2u
Jak się przesadzi ze średnicą rur to niestety "w miarę cicho" zaczyna przeszkadzać w dłuższej trasie :-P
Zastanawiam się jakby brzmiał przelot na końcowym tłumiku z dwoma mniejszymi końcówkami zamiast jednej, oczywiście żeby to miało sens w środku tłumika musiały by być dwie rury perforowane mniejszej średnicy niż rura wejściowa. Na logikę powinno być ciszej bez zwiększania restrykcji.

: 2015-01-15, 12:28
autor: DubSon
wod2u, będzie ciszej, bo to końcowe wiadro produkuje taki bas.
Sam się zastanawiam czy nie wsadzić na tył środkowego rm motors i schować jakoś końcówkę. Obecnie przy WM Sport ( :mrgreen: ) nawet to 1.3 wydaje dźwięki, które w trasie mogą przeszkadzać tym, którzy lubią słuchać cicho radia :lol: