Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

przelot pomoc,rady primera p11

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-01-15, 12:30

Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-01-15, 12:32

PrzeRuSco, to nam daje końcowy 4"
Trochę dużo, ciśnienie znika.

Awatar użytkownika
gizmo
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2014-06-08, 19:10
Lokalizacja: Praga Płd, Warszawa

Post autor: gizmo » 2015-01-20, 21:13

Superoes Tor Kielce: http://youtu.be/VouZYEf2njw 2:25-2:27 to jest ten dzwiek upragniony na obr powyzej 3 tys.
Building a Nismo #daily #stay tuned
Obrazek

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-20, 21:38

To musisz Honde kupić
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-20, 21:44

Nieprawda, do tego celu potrzebujesz mocno rozprężny spiralny tłumik przelotowy, ale jakaś firmówka, a nie badziew. Musisz mieć jedynie na uwadze, że taki wydech nie będzie szczytem osiągów SR20, bo zostawiasz wąski wydech z rozprężającym końcowym.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2015-01-20, 22:55

Ale kombinujecie :) przelot z środkowym wystarczy..... Do tego wm np. Zakładasz wyciszenie i nic nie słychać....A przeglad mi na każdej stacji przechodzi i po problemie:)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-21, 23:41

nissanek94 pisze:Superoes Tor Kielce: http://youtu.be/VouZYEf2njw 2:25-2:27 to jest ten dzwiek upragniony na obr powyzej 3 tys.
to jest pierdzenie a nie ładny dzwiek wydechu. słychac dokładnie jaki rezonans jest... jak dlamnie lipa
XXX

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-01-22, 19:07

Że pierdzi, to się zgodzę ale nie musi to oznaczać mniejszej mocy. Pytanie czy komuś zależy bardziej na dźwięku czy na mocy.
Mój też podobnie pierdzi w zakresie 3-4tys. (wyżej już nie) a moc ma jak najbardziej słuszną.

Edit:
nissanek94 pisze:latwiej by bylo , gdyby cos tam posluchac roznych rozwiazan, bo kazde inne rozwiazanie brzmi inaczej. Jakby ktos mial nagrane na yt dzwiek tlumika to niech tu wstawi, pomoze mi bardzo.
Nagrałem dzisiaj filmik na hamowni ale niestety stanąłem w środku zamiast na zewnątrz i hałas hamowni wszystko zagłuszył :-/

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2015-01-22, 19:52

Na hamowni nic nie slychac prucz halasu,echa I hamowni :) wiec zle porownanie :) a na otwartej przestrzeni slychac ori czysty dzwiek:) wiem bo tez nagrywalem I bez porownania:)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-23, 09:07

teoretycznie:
Tłumik sportowy, przelotowy jest tym cichszy, im jego wymiary zewnętrzne (średnica zewnętrzna oraz długość ) są większe, a przekrój rury perforowanej w środku jest jak najmniejszy. Oczywiście jesteśmy ograniczeni wymiarami zewnętrznymi tłumika, gdyż nie mamy za wiele miejsca pod samochodem, a średnica wewnętrzna ogranicza moc silnika. Trzeba tu znaleźć złoty środek, w czym GT Performance zawsze chętnie pomoże.
Zazwyczaj układ wydechowy (sportowy) wykonuje sie z 1-3 tłumików przelotowych plus ewentualnie sportowy katalizator o większej przepustowości. Wszystko zależy od rodzaju silnika (diesel czy benzynowy) i średnicy rur, z których układ wydechowy ma zostać wykonany oraz preferencji właściciela samochodu. W zależnośc od tego, czy ,,wydech’’ ma być cichy, czy też robić trochę hałasu. Na krótkie trasy (1/4mili) sprawdzają się układy sportowe z rasowym dźwiękiem, natomiast na dłuższe odcinki - cichsze.


Silnik diesla a szczególnie turbo-diesla nie osiąga tak wysokich obrotów jak silnik benzynowy. Ma większą sprawność, a więc dużo łatwiej jest wykonać taki układ, aby nie był za głośny a dał spory przyrost mocy – dwa porządnie wykonane tłumiki przelotowe wystarczą. W większości wykonuje się układ z jednym tłumikiem przelotowym (końcowym), gdyż ta wersja jest tańsza, a nie jest na tyle głośna, zeby nie dało sie jeździć w dłuższe trasy (słychać tylko delikatny pomruk). Dzieje się tak głównie za sprawą turbosprężarki, która wykorzystuje dość sporą energię spalin, co ma również spore znaczenie w silnikach turbo-benzynowych.


W silnikach benzynowych wolnossących wygląda to zupełnie inaczej i nie jest to takie proste jak wydawać by sie mogło . Sporą role odgrywa kolektor wydechowy, który w pierwszej fazie przejmuje spaliny z komory spalania (pomijając głowice) do dalszej części układu wydechowego. Ważna jest również kwestia oporu układu wydechowego dla silnika wolnossącego, którego funkcję może pełnić np. katalizator i nie za duża średnica rur, gdyż rozprężając układ wydechowy, zmniejszamy prędkość gazów wylotowych, co nie ma pozytywnego wpływu, ani na moc, ani na dźwięk układu wydechowego.

zassane z jakiegoś neta

im więcej o tym czytam tym bardziej się przekonuje ze nie robi się niczego na pałe, odpowiednia dlugosc rur, tlumikow, srednice, oraz rodzaje uzytych puszek (komorowe, przelotowe) wpływają różnie na moc, moment i dźwięk ukladu
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-01-23, 09:37

Ad@mus pisze:teoretycznie:
Tłumik sportowy, przelotowy jest tym cichszy, im jego wymiary zewnętrzne (średnica zewnętrzna oraz długość ) są większe, a przekrój rury perforowanej w środku jest jak najmniejszy.
Dlatego twierdziłem, że duża końcowa pucha przelotu nie gwarantuje ciszy, sam jestem tego przykładem: puszka taka, że ledwo weszła pod zderzak, a w trasie jednak hałas przeszkadza. Średnica rury wewnętrzna to chyba aż 63mm, co na 2.0 jest przesadą. Aczkolwiek dźwięk ekstra, głęboki, fajny bas, żadnego rezonansu. Gdzieś w temacie Modzelitto jest wykres z hamowni, że jego VE na rurach 48mm osiągało 199KM, po zmianie na szersze udało się wyciągnąć coś koło 215 (piszę z pamięci).
Ja planuję założyć tłumik zastępczy komorowy, rozciąć mój przelot i wspawać dwie węższe rurki perforowane zamiast tej jednej szerokiej, bardzo jestem ciekaw ile to da. Do tego nowe wygłuszenie. Te dwie rurki razem mają większą powierzchnię perforowaną niż jedna szeroka rura, myślę że to też pomoże w redukcji hałasu. No i teoretycznie przepustowość tłumika będę miał zachowaną.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
gizmo
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2014-06-08, 19:10
Lokalizacja: Praga Płd, Warszawa

Post autor: gizmo » 2015-01-23, 14:25

nie zrobię bolidu z tego, jeśli ten silnik w almerze gti wypluł 169KM, no to niech w primerze chociaz 160 wypluje, wydechem nie chcę osiągnąć dużej mocy, aczkolwiek nie mówie :nie . Dzwiek,moc,moment, trzeba znalezc kompromis i to wszystko pogodzic bo do tego tez finanse dochodza, nie jest łatwa sprawa, cieszę się, że temat się rozwinął i każdy wnosi coś do tematu, dzięki wielkie.

Jak na razie wydaję mi się, że to bedzie dobry zestaw : kolektor z gt 4-2-1, środkowy od saaba 95 2.0 , a koncowy to zastanawiam się jeszcze nad mugen apexi z silencerem
Building a Nismo #daily #stay tuned
Obrazek

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-23, 14:37

Czemu w primerze miałby mniej wypluc :) ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
gizmo
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2014-06-08, 19:10
Lokalizacja: Praga Płd, Warszawa

Post autor: gizmo » 2015-01-23, 23:40

bo jest ciężka i mam butle w kole zapasowym, w dowodzie 1350kg
Building a Nismo #daily #stay tuned
Obrazek

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-24, 00:39

nissanek94, masa samochodu ma się ni jak do mocy silnika :) ales teraz dorzucil do pieca :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-01-24, 00:46

Dokładnie co najwyżej do przyspieszenia, jeśli chodzi o KM to wpływ ma komp, dolot i to o czym jest temat
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-24, 01:42

nissanek94 pisze: bo do tego tez finanse dochodza,
nissanek94 pisze:a koncowy to zastanawiam się jeszcze nad mugen apexi z silencerem
jak na mój gust to raczej tanie rozwiazanie końcowego nie jest :mrgreen:
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-24, 10:52

Ad@mus, zależy czy mówimy o mocy na kołach czy na silniku :)

VE Killer, kolega nissanek94, raczej o replice pisze, bo raz że mugen, a apexi to dwie różne marki, dwa ciężko u nas dostępne, trzy ceny zaczynają się od 1200zł za sam tłumik końcowy :]
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
gizmo
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2014-06-08, 19:10
Lokalizacja: Praga Płd, Warszawa

Post autor: gizmo » 2015-01-24, 12:38

mocy na kołach oczywiście, ale nie o tym temat :D
LINK

nie bede operowal nazwami tylko linkami, tlumik fajny elegancko, tylko wymiary potrzebne , co pewnie nie znajde .
Ostatnio zmieniony 2015-01-24, 13:03 przez gizmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Building a Nismo #daily #stay tuned
Obrazek

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-24, 13:18

strasznie buczą te tłumiki, jak chcesz replike Apexi N1, albo Mugena to wal do RM Motors, ena dwa razy taka ale stokroć lepszy wyrób
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-01-24, 14:48

nissanek94 pisze: tlumik fajny elegancko, tylko wymiary potrzebne , co pewnie nie znajde .
Chłopie, to najtańszy nowy tłumik na allegro, on tylko wygląda.
O wymiarach już Ci pisałem, że podejdzie... nie wiem czego Ty jeszcze oczekujesz...
wymiary tłumika masz w aukcji, a rzucić okiem pod auto chyba nie jest tak ciężko? :roll:

Sam mam wm sport i nie jestem zadowolony. Wolałbym dołożyć 70zł i kupić zwykły środkowy od RM Motors.

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2015-01-24, 17:38

ja mam przelot: ssac 2,5'' pózniej 2,5'' kwasa i tylko końcowy RM MOTORS
i chodzi tak:)

https://www.youtube.com/watch?v=E7F3Nia ... e=youtu.be
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2015-01-24, 19:17

nismo46 nieźle :)

M!R@S
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-01-23, 22:52
Lokalizacja: Polkowice
Kontakt:

Post autor: M!R@S » 2015-01-24, 21:02

W rzeczywistości też jest jeszcze lepiej :mrgreen:
Wytwórnia filmowa
- Teledysk
- Ślub
- Reklama itd.
http://www.4starsstudio.pl

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-24, 22:10

Arias pisze:zależy czy mówimy o mocy na kołach czy na silniku
przeciez masa samochodu nie ma wpływy alni na moc silnika ani na moc na kołach... jedynie na osiagi samochodu bo wtedy stosunek mocy do masy jest istotny. przeciez to logiczne
XXX

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2015-01-25, 01:08

M!R@S, siemanko:)
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-25, 09:26

a kolega to chyba działy pomylił bo to nie jest " TU SIĘ WITAMY" :mrgreen:
XXX

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2015-01-25, 10:01

VE Killer czemu pomylil dzialy? Nie widze w tym nic dziwnego ......

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-25, 10:05

nismo46 pisze:M!R@S, siemanko:)
gdzie ten przelot z nierdzewki?? :-P

[ Dodano: 2015-01-25, 10:08 ]
NissanDreams pisze:VE Killer czemu pomylil dzialy? Nie widze w tym nic dziwnego ......
w czym :-o
XXX

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2015-01-25, 11:06

VE Killer pisze:a kolega to chyba działy pomylił bo to nie jest " TU SIĘ WITAMY" :mrgreen:
O tym mowa:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”