Strona 1 z 2
Wyciszanie wydechu przelotowego
: 2014-07-19, 09:13
autor: Modzelitto
Witam.
Mój 2,5" przelot jest już na tyle głośny, że jechać stałą prędkością 90km/h po prostu się nie da
Albo 80, albo 110
Obstawiam, że po materiałach wygłuszeniowych nie zostało już nic, więc postanowiłem własnoręcznie odbudować wygłuszenie tłumika końcowego. Analizując wątki na rożnych forach (począwszy od samochodowych skończywszy na motocyklowych), dowiedziałem się, że najefektywniejsze jest zastosowanie 2 różnych materiałów. Pierwszy (stosowany w pierwszej kolejności) służy do owinięcia rury perforowanej- to wata stalowa. Drugi, natomiast to typowy wypełniacz. Musi być niepalny, nie gnilny, najlepiej nie chłonący wody, odporny na różne syfy wypluwane z silnika.
I teraz pytanko do Was- jaki materiał polecacie? Jakąś watę szklaną, może ceramiczną? Czytałem nie raz nawet o zastosowaniu nawet koca gaśniczego
Może ktoś się dobrze zna na jakiś materiałach typowo budowlanych spełniających w/w wymagania?
P.S.
Watę stalową już kupiłem. Wziąłem ciut droższą, ale za to kwasoodporną- dłużej posłuży.
Pozdrawiam
: 2014-07-19, 12:14
autor: vixo
Może taśma do owijania kolektora ?:)
: 2014-07-19, 12:19
autor: Modzelitto
Hehe, mam owinięty kolektor tym badziewiem drugi rok i kruszy się po dotknięciu palcem
Przez pierwsze parę miesięcy był na prawdę git. Po upalaniu mogłeś chwycić ręką kolektor i nic. Teraz jest tak, jakby go tam nie było
: 2014-07-19, 19:44
autor: Lukicrx
pisz na PW, załatwię Ci co trzeba, niepalność 800 st. a w wydechu jest max 350 st. w materiały budowlane się nie baw, szkoda czasu i zachodu
: 2014-07-19, 21:53
autor: Ad@mus
a da to cos?
moze wymienic koncowy na jakis komorowo przelotowy ? np z rovera 620sdi? jest na 2,5" i podobno nie dusi a dodatkowo jest tanie i polecane do kombinatów nawet z turbodoładowaniem
: 2014-10-23, 13:51
autor: Modzelitto
Tłumik wyciszony. Jest znacząca poprawa i polecam każdemu, komu przeszkadza głośny wydech taki zabieg, bo warto.
Parę foto:
1. Otwarcie tłumika i widok pozostałości po profi wygłuszeniu wełną mineralną
:
2. Stare wygłuszenie out.
3. Pierwsza część wygłuszenia- wełna stalowa kwasoodporna.
Został mi metr, więc zużyłem ją do końca:
4. Drugi etap, to wypełnienie włókniną
Powertex odporną na temp. 800st.:
Dodatkowo po bokach ścieśniłem to wszystko starym wygłuszeniem.
Mod na duży plus. Podziękowania należą się koledze
Lukicrx, za fachową poradę i szybką wysyłkę włókniny
P.S.
Do pełni szczęścia brakuje wyciszenia środkowego dziada, który pękł mi już 4 raz. Ogólnie Motowydech z Konstancina jest mega drutem i nie polecam nikomu. Wygłuszenie marne, spawy do dupy, wytrzymałość średnia, np. po zdjęciu końcowego okazało się, że...
To samo było w przypadku drugiego wąsa
Pozdrawiam
: 2014-10-23, 14:06
autor: vixo
Te trytyki mistrz
: 2014-10-23, 14:08
autor: Modzelitto
Musiałem się czymś wspomóc
Stopią się i świat o nich zapomni
: 2014-10-23, 14:39
autor: Lukicrx
: 2014-10-31, 15:49
autor: wod2u
Modzelitto, efekt końcowy w kategoriach niższej głośności czy raczej zmiany tonu (mniej basu)?
: 2014-12-13, 16:53
autor: Modzelitto
: 2014-12-13, 20:54
autor: KTR
Jakiej firmy to tłumiki?? Swego czasu można było wyczytać o motowydechu same pochwały a tu widzę psikus
: 2014-12-13, 21:41
autor: Ryba
W temacie Primery P10 użytkownika primaraP10 też to znajdziecie
: 2014-12-14, 15:45
autor: Modzelitto
KTR pisze:Jakiej firmy to tłumiki?
To wyrób własny firmy Motowydech. W kwestii użytego materiału nie mam zastrzeżeń, ale jakość wykonania i spawów poniżej krytyki. Środkowy pękł 3 razy w miejscu łączenia denek... Końcowy można obejrzeć na początku tematu. Nie polecam. Za niecałe 400zł więcej miałbym pięknie wykonany i cichy wydech El-Tec'a. Ale to następnym razem może już w X-Trail'u...
Ryba, moje tłumiki nie są z Alle
: 2014-12-14, 22:27
autor: misiar90
Dobra robota
Czy ktoś z forumowiczów rozcinał końcowy tłumik ori gti? jak to tam w środku wygląda?
: 2014-12-14, 22:47
autor: foo
Sadza, dużo sadzy i ciemno.
: 2014-12-14, 22:53
autor: misiar90
chodziło mi bardziej o to czy jest komorowy? przelotowy? W którym miejscu nalepiej ciąć żeby też wykonać taką operacje?
foo, dzięki
: 2015-08-02, 22:12
autor: hayboss
UWAGA UWAGA ODKOPUJE
!!
Mam końcowy przelotowo-komorowy proexa i po 30 tys zaczyna coraz bardziej drzeć jape , na mieście spoko jak w kamienicach szyby pękają ale jak zrobiłem dzisiaj 500 km prawie ciągiem to robi sie słabo . Da radę u mnie zrobić to samo przy przelotowo-komorowy jest inaczej tłumiony? Nigdy nie zagłębiałem sie w szczegóły. Wiem jedno wydech za prawie 500 zł powinien dłużej pochodzić
: 2015-08-03, 10:56
autor: Ad@mus
hayboss, komorowo przelotowy ma komore rozprezna w srodku a przelot to tylko rura perforowana wsadzona w drugą, większa... w zaleznosci od producenta wyciszona włóknem mniej lub bardziej
coraj częściej myślę, że dobry wydech to po prostu seryjna pojemność puszek + większa średnica rur. Po sprawie. Przykłądem jest Vilkowa wp co na końcowym komorowym/a nie przelocie robi 170ps, drugi przykład to Howard z seryjnym końcowym i większą średnicą rur na 421 z gti co zyskało po wydechu 7ps(zasługa kolektora i flow)
Kiedyś też ,,,,pamiętam wielki test końcowych tłumików w GT. Tłumiki tam np. końcowy WM ala Mugen z wkładką robił więcej cyferek na hamowni jak bez wkładki... Za niedługo będę modził kolejny raz swój wydech, wpakuje duuuuzy srodkowy z Signum i końcowy prawdopodobnie seryjny na seryjnej pitkowatej końcówce fi 50. Mam dziwne wrażenie że mocy nie stracę a zyskam ciszę
: 2015-08-03, 12:52
autor: Modzelitto
hayboss, hmmm... Jak komorowo-przelotowy drze japę, to musi być już na prawdę kicha. U mnie po w/w zabiegu zrobiło się ok. 4dB mniej, a to nawet spoko osiągnięcie. Jednak osobiście oczekiwałem więcej i dlatego spróbuję teraz tego:
(Zdjęcie zapożyczone z Allegro)
: 2015-08-03, 14:22
autor: Ad@mus
ROZCIĘTY KOMOROWY :
ale komorowy przelot to jeszcze coś innego, no ale... nie ma co buceć na wsi. Dobry mało restrykcyjny wydech na koniec i będzie i moc i cisza
: 2015-08-03, 15:42
autor: tumba
Hayboss, też miałem końcowy komorowo-przelotowy proexa i wcale nie bylo ciszej niż mam obecnie. Teraz mam obie puchy w pełni przelotowe i jest cicho. Środkowy o 10cm dłuższy niż seria, końcowy o wymiarach serii...
: 2016-01-11, 16:56
autor: EnriQe
Majstry mam u siebie takie setup SSAC --> Fi60 --> środkowy oem --> 2.25 Cala --> RM Motors Elipsa Przelot ( wejście 2.25 i w środku sie rozbiega na 2 wyloty 2.25 i końcówki 2.5 cala ) dźwięk fajny w a to ci klops w zakresie jakoś do 3.5k rpm jak subaryna ale jest troche za głośno i nie chcał bym zmieniać końcowego , ktoś ma sprawdzony pomysł jak skubańca troche wyciszyć tak żebym mógł sobie nad morze z dziewczyną pojechać bez zakładania nauszników
: 2016-01-11, 17:55
autor: marlos90
środkowy z saaba?
: 2016-01-11, 18:12
autor: EnriQe
hmmmm ok ... a ktoś może potwierdzić rzekome cudowne działanie tłumików ( środkowych ) magnaflowa ?
: 2016-01-11, 21:46
autor: DubSon
Zmierz jak dlugi srodkowy Ci wejdzie i odezwij sie o cene do rm motors - chyba ze budzetowo to awg najdluzszy kup
: 2016-01-11, 22:23
autor: cloud_9
Akurat mam środkowy magnaflow od miesiąca to się wypowiem.
Magnaflow 12641 mieści się do P11.144 tylko zmniejsza prześwit lekko, ale po długości bez problemu, jak nie masz kata. Sama pucha ma chyba 78 cm, średnica koło 16cm.
https://www.magnaflow.com/products?partNumber=12641
Mam tego środkowego 3" i mam ciszej niz miałem wczesniej na 2.25" strumienica + proex srodowy do primery dedykowany, ale miałem kiepskie spawy, lekko mówiąc, na tym przejsciu nad belką. Na końcu mam zwężenie 2,5" na wejsciu i wyjście 2x2,5" (Y w srodku), ale to do poprawki. Ogólnie z silencerami można jeździć, choć nie jest to cisza, bo zostaje to buczenie jak odpuścisz gaz i koło 3krpm. Brzmienie ma bardzo fajne przy przyspieszaniu:) Jeżeli wierzyć pomiarom z komórki to podczas jazdy będzie koło 90 dB z wydechu, na luzie 80-85, w środku 65 - 75 .
Nie wiem czy ktoś testował, ale taki sposób na wyciszenie polecaja:
http://www.camaro5.com/forums/showthrea ... 75&page=14
nawet są wzory podane jak ktoś chce sobie liczyć.
lub prościej:
http://www.dynomax.com/mufflers/dynomax-vt-mufflers
tutaj jest klapka ktora sie przymyka jak odpuścisz i podobno nie ma w ogole buczenia.
Filmik z czeską Primerą VE + Dynomax VT
https://www.youtube.com/watch?v=LReKWNeuvPU
tylko ten tłumik to raczej tylko z USA trzeba ściagać, koszt samego 80-90 dolarów.
Alternatywnie to elektroniczna przepustnica wydechu lub jak w BMW sterowana podciśnieniem chyba. Na facebooku polecam profil GTPerformance, robią bardzo fajne układy, jest filmik z Focusem z elektroniczna przepustnicą wydechu, post 9. X. 2015
: 2016-01-11, 22:29
autor: EnriQe
Myśle że z 50cm spokojnie tam wejdzie i środkowy przelotowy wyciszy jako tako ?
[ Dodano: 2016-01-11, 22:35 ]
No właśnie jest takie fajne buczenie tylko za głośne
: 2016-01-12, 10:42
autor: cloud_9
Dodam tylko, że rozmawiałem z sprzedawcą Magnaflow i komorowe odradza do SR20 ponieważ Magnaflow projektuje tłumiki do V8, więc komory są za duże dla normalnego silnika, nawet bardzo mocnego. Moze być w tym coś racji:)
: 2016-01-12, 13:56
autor: EnriQe
Aa tego nie wiedziałem
no dobra ale czy wymiana środkowego na dosyć długi przelotowy zredukuje buczenie