Strona 2 z 2
: 2014-01-23, 16:17
autor: cesiu111
yapko pisze:takie pytanie z czapy- Dlaczego tak boicie się "strojenia" ? (...)
Polecam opcje LPG ( już słysze śmiech) na sekwencji z komputerem który ma możliwość modyfikowania mapy 3D, mnożnika itp. Nie trzeba kupować i lutować EcuMastera, jest taniej i wygodniej.
Mam w darmowozie P11 QG18 i Stag-4 plus. Jest na tyle rozbudowany że mi wystarczy
Ad@mus pisze:kolega chyba nie ma rozbudowanego LPG a Ecumaster to min 400zl (...)
U mnie też jest Stag 4 plus z tego co pamiętam, ale ja tego kompletnie nie ogarniam.
W Marcu/Kwietniu jak będę w PL, to zapytam znajomego, który zakładał mi instalację, czy pomoże mi z tym.
On to na bank ogarnie.
Ad@mus pisze:cesiu111, masz gotowca, zakasaj rekawy i do roboty:)
Jak tylko uporam się z sesją
Mas, pamiętam jakie cojones były po ruszeniu TPSa. Ciągły check i tryb serwisowy.
Jeżeli będę zmieniał przepustnicę, to na tą z SRa, bo w moim przypadku ta z fałki to już trochę przerost formy nad treścią
: 2014-01-23, 17:03
autor: wod2u
Rozumiem, że strojenie na STAG-u i tak trzeba robić z szerokopasmówką?
: 2014-01-23, 17:33
autor: yapko
Mas pisze:Nie pamiętam już, czy przy zmianie przepustnicy miałem już Ecumastera...
...
Aby wszystko dobrze działało trzeba ustawić TPSa identycznie jak w oryginalnej przepustnicy - wystarczy do tego najprostszy multimetr.
Dochodzi jeszcze jeden problem
TPSy mogą podawać różne napięcia przy tych samych uchyleniach ( podobnie jak MAP sensory). Znaczy to tyle że idealną opcją jest narysować wykres zależności uchylenie/napięcie. Takie coś można zrobić w EcuMasterze
cesiu111 na początek zostaw mnożnik i obniżaj/podwyższaj komórki mapy 3D. Po mapie bedzie Ci skakała żółta piłeczka. Jeżeli sonda pokazuje za dużo gazu to zmniejszasz dawkę paliwa. Proste jak cep
Nie ma się czego bać i ciężko jest popsuć auto na tyle żeby złomować
wod2u tak.
Niektóre Stagi mają opcję podłączenia bezpośrednio szerokopasmówki w kompa. Nie mówi już o tym że niektóre samochody mają szerokopasmówkę w oryginale w wydechu. Myśle że zrobienie loga na szerokopasmówce nie jest problemem
: 2014-01-23, 18:49
autor: Mas
yapko, tylko że oryginalny TPS został przełożony do przepustnicy z VQ30 - jest dokładnie identyczna z tą z QG18 tylko o większej średnicy.
I po ustawieniu tego samego napięcia uchylenia zostały te same, tylko powietrza więcej
IMO w kolejnym etapie największym ograniczeniem jest już kolektor ssący i kanały wlotowe do głowicy - ale to już grubsze prace.
[ Dodano: 2014-01-23, 18:50 ]
cesiu111 pisze:Mas, pamiętam jakie cojones były po ruszeniu TPSa. Ciągły check i tryb serwisowy.
Jeżeli będę zmieniał przepustnicę, to na tą z SRa, bo w moim przypadku ta z fałki to już trochę przerost formy nad treścią
heh
do tej pory mam zapisane pierwotne wartości nastaw TPSa z przed paru lat
: 2014-01-23, 19:13
autor: Chochlik
Właśnie ja się zastanawiam czy podłączać sobie szerokopasmówkę pod Staga 300 Plus ISA2, oprócz tego, że będę miał ją podłączoną pod EcuMastera...
: 2014-01-26, 14:05
autor: Sebastian2991
troche kotlet, ale pytanko jest, jak bym zamówił, to istnieje opcja kupna złożonego ? żeby tylko podmienić P&P
bo sam wątpie żebym złożył, a troche obawy mam co do warsztatów...
: 2014-01-26, 14:21
autor: DubSon
Sebastian2991, najszybsza odpowiedź dostaniesz jak napiszesz do Maca na PW lub zadzwonisz
PS.
Cytat z aukcji:
Mogę również wykonać taki sportowy kolektor
: 2014-01-26, 14:30
autor: Sebastian2991
musze spytac, bo przydałoby sie odetkac troszke mojego nissana
musze napisac do niego ale dzieki za odpowiedz
: 2014-03-17, 13:26
autor: cesiu111
Powoli, ale jednak coś tam się dzieje.
Re: Kolektor 4-2-1 QG18DE DIY
: 2018-04-21, 05:30
autor: bandito
Trochę odkopie
Jak tam wydech?;-)