Strona 1 z 10

budujemy układ wydechowy

: 2014-01-08, 20:36
autor: Ad@mus
jest temat o dolocie wiec niech zacznie się dywagacja na temat wydechu, bylo na forum w roznych watkach ale niech bedzie w jednym wszystko i na temat:
-kolektor, mam sr20de, który bedzie najlepszy z dostępnych na rynku wtornym? Dużo już było o kolektorze z p10gt/sunny gti, czy napewno jest najlepszy? P11GT też ma inny kolektor niz cywile wiec w czym teoretycznie taki moze byc dobry?

-4-2-1 dobry dla szerszego zakresu obrotowego, 4-1 lepszy na mocną góre, korzystając z doświdczenia w moim ex małym fordziku posprawdzałem conieco, i mam pomysła:

Obrazek

to jest oryginalny kolektor z mondeo mk3 duratec, ma szerokie kanały, konstrukcja 4-1, miałem taki w fiescie i duzo on poprawił, rozstaw kanałów prawie ze taki sam jak w sr20, dysponując flanszą mozna by usmarkac cos ciekawego, tym bardziej ze uzywki chodzą po 50zł

-fi reszty układu bardziej 55 czy 60? W 1/3 długości umiescic wg teori puszcke rozprezna czy ładować przelot az do konca z komorowym na zadzie??

lets bigejn:D

: 2014-01-08, 21:01
autor: Arias
U mnie w P11GT siedzi taki setup:

Kolektor z P10GT, połączony rurą o średnicy wyjścia kolektora z tłumikiem środkowym z Saaba Turbo, następnie idzie rura 2,5" do tylnej belki. Dalej oem rurka i tłumik środkowy przelotowy, spiralny RAGE'a. Nie wiem jaki dało to przyrost, ale dopiero po włożeniu tłumika z Saaba poczułem, że się zbiera, do tego skutecznie wycisza cały wydech. W środku jest przyjemnie mruczy sobie, a w połączeniu ze stożkiem powyżej 4000, zaczynają się dźwięki jak w Szybkich i Wściekłych :P

: 2014-01-08, 22:25
autor: Maniek-ol
Ja u siebie ostatnio zrobiłem praktycznie cały przelot 2,6". Z małym szczegółem , bo przelot w kształcie kata ma 60 mm. Tłumik środkowy przelot własnego wyrobu z przetłoczeniami do środka. Końcowy przelot WM Sport. Nie ma tragedii , w czasie jazdy można normalnie rozmawiać. Basowy dźwięk tylko na wolnych obrotach , po dodaniu gazu robi się ciszej.

: 2014-01-09, 06:08
autor: Sajmooon
Ooo fajny temacik to ja się podpytam w planach jest do mnie wydech zbudowany na ori kolektorze wydechowym ( wymienionym tylko na ten bez katalizatora, bo obecnie mam z katem) i generalnie całość 2", może przelot w kształcie kata ( ale się jeszcze nad tym zastanawiam), końcowy WM Sport który już i tak siedzi w aucie i oczywiście tłumik środkowy i tutaj moje pytanie jaki najlepiej tłumik dobrać żeby dało to wszystko pozytywny efekt w mocy ( nawet 1 KM mnie ucieszy :P ) głośno nie musi być ważne żeby auto z tym wydechem jakoś lepiej jechało :) z góry dzięki za podpowiedzi :)

: 2014-01-09, 09:44
autor: wod2u
Sajmooon, jak masz całość 2 cale, to nie zrobisz tak jak ja ale...
Zamówiłem sobie środkowy tłumik w jednym warsztacie w Krakowie, chciałem coś cichego, ale warsztat robi tylko na nierdzewce i tylko przeloty. Więc pan mi nie gwarantował, że się uda. Pomierzył wszystko, uzgodniliśmy, że zrobi największy, jaki się da. I mały szczegół: wejście na 2.5 cala (jak przed tłumikiem), wyjście 2.17 (55mm) jak reszta układu (to są chyba zewn. średnice, już nie pamiętam). I efekt wyszedł super, co prawda wyciszenie tylko (albo aż) zauważalne, za to poprawiony moment obrotowy od razu i wyraźnie lepszy. Nie mam hamowni z tego, mam tylko wynik na niesprawnym przepływomierzu i przy całej masie innych zmian.
Wg wszystkich poradników żeby utrzymać szybkość spalin przy spadającej temperaturze należy zwężać wydech ku końcowi (dotyczy silnków wolnossących).

: 2014-01-09, 09:53
autor: hayboss
generalnie o ile w silnikach turbo wydech ma poprostu wyciszać układ ( czasem :P )o i go nie zapychać o tyle w silnikach wolnossących sytuacja jest duzo bardziej skomplikowana . do wolossaka wydech nie może być za ciasny bo zamuli usilnik ani za luzny bo gazy wydechowe bedą za szybko opuszczały układ , przeciwciśnienie w wydechu zmaleje i komory spalania nie bede włąściwie napełniane . układ wydechowy to bardzo skomplikowany ale i bardzo wazny element w czasie przebudowy silnika

ja do vvl planuje kolektor ssący wyjście z głowicy na 2' przejeście w tzw portki na 2,25 " i dalej w 2,5 cala , łącznik elastyczny i 2,5 dala az do przelotowego turbo worksa za nim jakies 60 cm 2,5 cala a potem przejście w 2,25 i na końcu komorowy oem lool z kwasiaka ..

: 2014-01-09, 18:29
autor: Chochlik
Ja teraz też jestem na etapie budowy wydechu w N14 GTi.
W planach jest 2,5 cala po całości. Kolektor wydechowy ori + porting. Środkowy przelot m-techa, dość długi. A na koniec też przelot coś ala mugen ( KLIK ).
Zobaczymy jak to wyjdzie, jeśli będzie niezbyt ciekawie to gdzieś za połową wydechu przerobię na 2,25.
Udało mi się także ogarnąć temat flansz :D Najeździłem się po złomach iślusarzach za kawałkiem blachy nierdzewki na flansze, pół dnia zmarnowane i nic... Wróciłem do domu, gadam z ojcem a on mi na to że chyba ma taką blachę :shock: 5mm gruba to idealna. Znajomy ogarnie flansze na tokarce na wzór z uszczelki 2,5 cala z fmic. Także myślę że dość przyzwoicie to wyjdzie, ale wszystko się okaże :P

: 2014-01-10, 07:54
autor: Boro1989
Ja u siebie mam kolektor wydechowy z n14GTI , do tego caly wydech na 2.5cala , srodkowy rmsporta 2.5cala i koncowy rm sport oem look, jest fajnie cicho az do momentu zalaczenia fazy :) w planach mam zmienic tylko kolektor na ssaca :P

: 2014-01-10, 09:01
autor: DubSon
Fajny temat :))
Mam tam jakieś swoje pomysły, obecnie realizuję jeden z nich.
Mam GA16 i bez żadnej wiedzy zrobiłem przelot po całości 2" na seryjnym kolektorze,
bo każdy tak robił :D
Jestem na etapie przebudowy wydechu :)
Teraz będzie 4-2-1 2", dalej atrapa kata 2", dłuuuuugi środkowy 2",
kolano 2", zwężenie na 1,75", kolano 1,75", kawałek rury i na koniec TwinLoop 1,75".
Zobaczymy jakie da to efekty.

Naczytałem się już dużo o działaniu wydechu i wiem na czym polega jego zadanie,
aczkolwiek nie robię auta do sportu i nie będę wyliczał średnic i długości rur kolektora itp.
Idę trochę na łatwiznę kupując gotowca ;)

: 2014-01-10, 10:04
autor: Boro1989
Szkoda ze nie masz pomiaru z hamowni na starym wydechu :) fajnie by bylo porownac te 2 wykresy , ja bd hamowal na tym kolektorze i pozniej z czasem na ssacu zobaczyc jakie sa realne przyrosty, kiedys obilo mi sie o uszy ze kolektor od n14gti jest najlepszy z seryjnych..

: 2014-01-10, 10:58
autor: DubSon
Boro1989 pisze:kolektor od n14gti jest najlepszy z seryjnych
To jest rurowy 4-2-1 o ile się nie mylę, tak?

Co do pomiarów - specjalnie nie pojadę prawie 100km, poza tym i tak zmieniałem silnik z 90KM na 120KM w serii :evil:

: 2014-01-10, 11:04
autor: Boro1989
Znam ten bol odnosnie hamowni :P tez u mnie nie ma zadnej normalnej :) ,

Tak rurowy, u mnie w temacie jest zdjecie jak on wyglada zamontowany :P

: 2014-01-10, 15:49
autor: Arias
Kolektor z n14GTI i P10GT jest taki sam i owszem jest najlepszy z dostępnych europejskich kolektorów, bo w USA w Infiniti G20 Sport był montowany fabrycznie kolektor na wzór SSAC'a

: 2014-01-10, 17:12
autor: Zielkq
Hm... Tak przeglądam sobie aukcje i pochodne i zastanawia mnie, o którym kolektorze z P10 mówimy, że jest najlepszy? Bo widzę 3 pochodzące z P10 SR20 :P
1.
Obrazek
2.
Obrazek
3.
Obrazek

?

: 2014-01-10, 17:15
autor: zuh
Mowa jest o tym z P10 ale GT czyli ten na ostatnim zdjęciu.
4-2-1 rurowy.

: 2014-01-10, 18:13
autor: Boro1989
mowa jest o 3cim :) o tym : Obrazek


coś na wzór tego 2ego miałem u siebie seryjnie w moim sr20de , tragedia nad tragedią :P żeliwne g** które wchodziło w jakąś wielką puchę ala katalizator :P po założeniu tego od N14GTI to autko na prawdę zdrowo odżyło :) więc z własnego doświadczenia polecam ten kolektor każdemu który po prostu nie ma na SSACA:) i ciekawi mnie tylko jaka będzie różnica między tym od N14 a SSAC'iem, :)

: 2014-01-10, 19:03
autor: Arias
gdzieś po wykresach się walają wartości rzędu +/-5KM, +/-8Nm

: 2014-01-10, 19:20
autor: zuh
No ja też miałem żeliwny z katem. Katalizator sprzedałem a kupiłem kolektor taki sam jak masz Ty.
A z VE dlaczego nie wsadziłeś? Ten rurowy lepszy?

: 2014-01-10, 19:35
autor: Modzelitto
Można kombinować, ale na własną odpowiedzialność :)
Szlak pewny i przetarty (w przypadku SR20)- SSAC z wyjściem 2,5" + reszta tej samej średnicy na 2 tłumikach przelotowych (środkowy 40cm, końcowy OEM look z końcówką 70mm) daje przyrost 10KM, Nm nie pamiętam (na pewno powyżej 10). Poniżej wykres przed wydechowaniem i po. Przed zapłonem wypluło 201KM.

Obrazek

Zapomniałem dodać istotnej rzeczy- SSAC był już na pokładzie za czasów DEH'a, więc przyrost dotyczy tylko zmiany części wydechu począwszy za kolektorem ;)

: 2014-01-10, 20:47
autor: Boro1989
zuh nie wsadziłem od VE bo to by była strata pieniędzy, :) Wychodze z założenia że jeżeli jest powiedziane że N14GTI jest najlepszy z dostępnych seryjnych to i że bije VE też :) , jeżeli będę miał zmieniać wydechowy to tylko na SSACA :)

: 2014-01-10, 23:07
autor: zuh
a z silnikiem ve kolektor wydechowy też dostajesz?

: 2014-01-10, 23:11
autor: Modzelitto
Dostajesz komplet. Nawet sprężarkę klimy :)

: 2014-01-10, 23:26
autor: hayboss
to prawda ale ja mam z ve tylko górę i miałem dorabiać dół ale postanowiłem policzyć pomierzyć pociąć pogiąć i pospawać własny kolektor na początku marca okaże sie czy jest coś wart bo plan na strojenie u coobcia ... wiecie ja do tej pory siedziałem po uszy w hondzie i znam tamtejsze tematy i po analizie kolektorów zakładanych do d-seri wiem ze połowa to szmelc złe średnice i nie równe długości rur ale są markowy kolektory na których bede sie wzorował co wyjedzie jak mówię czas pokaże

taki plan
Obrazek

: 2014-01-10, 23:40
autor: WuWa
Chochlik pisze:Ja teraz też jestem na etapie budowy wydechu w N14 GTi.
W planach jest 2,5 cala po całości. Kolektor wydechowy ori + porting. Środkowy przelot m-techa, dość długi. A na koniec też przelot coś ala mugen ( KLIK
Tego ala mugena to lepiej sobie przemyśl...... Masakra jest w środku a co dopiero na zewnątrz :-)

: 2014-01-10, 23:46
autor: piotr100lica
Więc i ja coś napisze , mi na seryjnym wydechu w
Sunnym Gti po wsadzeniu ve wyszło 187 koni, ostatnio zamontowany został kolektor 4 2 1 i dwa tlumiki wszystko połączone 2,5 cala i przyrost mocy jest znaczny bo bez strojenia wyszło 213 koni .......

: 2014-01-11, 09:23
autor: hayboss
piotr100lica pisze:Więc i ja coś napisze , mi na seryjnym wydechu w
Sunnym Gti po wsadzeniu ve wyszło 187 koni, ostatnio zamontowany został kolektor 4 2 1 i dwa tlumiki wszystko połączone 2,5 cala i przyrost mocy jest znaczny bo bez strojenia wyszło 213 koni .......
czy pomiar był robiony na tej samej hamowni bo różnica jest spora , 26 koni na samym wydechu ..

: 2014-01-11, 09:24
autor: Boro1989
a ja chciałbym zobaczyć wykres bo to na prawdę bardzo duży przyrost jak na sam wydech...

: 2014-01-11, 15:58
autor: piotr100lica
Tak na tej samej hamowni, może jakos uda mi sie wstawić zdjęcie wykresu ale może to chwile zając gdyż korzystam z internetu na telefonie ;-)

: 2014-01-11, 19:13
autor: Seba WWA
na prośbę piotrka100licy wrzucam jego wykres z hamowni co byście mogli uwierzyć

Obrazek

: 2014-01-11, 20:40
autor: Arias
Ale przyrost momentu słaby, wręcz mega słabiutki, a jak po strojeniu wyszło ?? bo 213KM 220Nm to Hondą śmierdzi :P