Strona 1 z 10
budujemy układ wydechowy
: 2014-01-08, 20:36
autor: Ad@mus
jest temat o dolocie wiec niech zacznie się dywagacja na temat wydechu, bylo na forum w roznych watkach ale niech bedzie w jednym wszystko i na temat:
-kolektor, mam sr20de, który bedzie najlepszy z dostępnych na rynku wtornym? Dużo już było o kolektorze z p10gt/sunny gti, czy napewno jest najlepszy? P11GT też ma inny kolektor niz cywile wiec w czym teoretycznie taki moze byc dobry?
-4-2-1 dobry dla szerszego zakresu obrotowego, 4-1 lepszy na mocną góre, korzystając z doświdczenia w moim ex małym fordziku posprawdzałem conieco, i mam pomysła:
to jest oryginalny kolektor z mondeo mk3 duratec, ma szerokie kanały, konstrukcja 4-1, miałem taki w fiescie i duzo on poprawił, rozstaw kanałów prawie ze taki sam jak w sr20, dysponując flanszą mozna by usmarkac cos ciekawego, tym bardziej ze uzywki chodzą po 50zł
-fi reszty układu bardziej 55 czy 60? W 1/3 długości umiescic wg teori puszcke rozprezna czy ładować przelot az do konca z komorowym na zadzie??
lets bigejn:D
: 2014-01-08, 21:01
autor: Arias
U mnie w P11GT siedzi taki setup:
Kolektor z P10GT, połączony rurą o średnicy wyjścia kolektora z tłumikiem środkowym z Saaba Turbo, następnie idzie rura 2,5" do tylnej belki. Dalej oem rurka i tłumik środkowy przelotowy, spiralny RAGE'a. Nie wiem jaki dało to przyrost, ale dopiero po włożeniu tłumika z Saaba poczułem, że się zbiera, do tego skutecznie wycisza cały wydech. W środku jest przyjemnie mruczy sobie, a w połączeniu ze stożkiem powyżej 4000, zaczynają się dźwięki jak w Szybkich i Wściekłych

: 2014-01-08, 22:25
autor: Maniek-ol
Ja u siebie ostatnio zrobiłem praktycznie cały przelot 2,6". Z małym szczegółem , bo przelot w kształcie kata ma 60 mm. Tłumik środkowy przelot własnego wyrobu z przetłoczeniami do środka. Końcowy przelot WM Sport. Nie ma tragedii , w czasie jazdy można normalnie rozmawiać. Basowy dźwięk tylko na wolnych obrotach , po dodaniu gazu robi się ciszej.
: 2014-01-09, 06:08
autor: Sajmooon
Ooo fajny temacik to ja się podpytam w planach jest do mnie wydech zbudowany na ori kolektorze wydechowym ( wymienionym tylko na ten bez katalizatora, bo obecnie mam z katem) i generalnie całość 2", może przelot w kształcie kata ( ale się jeszcze nad tym zastanawiam), końcowy WM Sport który już i tak siedzi w aucie i oczywiście tłumik środkowy i tutaj moje pytanie jaki najlepiej tłumik dobrać żeby dało to wszystko pozytywny efekt w mocy ( nawet 1 KM mnie ucieszy

) głośno nie musi być ważne żeby auto z tym wydechem jakoś lepiej jechało

z góry dzięki za podpowiedzi

: 2014-01-09, 09:44
autor: wod2u
Sajmooon, jak masz całość 2 cale, to nie zrobisz tak jak ja ale...
Zamówiłem sobie środkowy tłumik w jednym warsztacie w Krakowie, chciałem coś cichego, ale warsztat robi tylko na nierdzewce i tylko przeloty. Więc pan mi nie gwarantował, że się uda. Pomierzył wszystko, uzgodniliśmy, że zrobi największy, jaki się da. I mały szczegół: wejście na 2.5 cala (jak przed tłumikiem), wyjście 2.17 (55mm) jak reszta układu (to są chyba zewn. średnice, już nie pamiętam). I efekt wyszedł super, co prawda wyciszenie tylko (albo aż) zauważalne, za to poprawiony moment obrotowy od razu i wyraźnie lepszy. Nie mam hamowni z tego, mam tylko wynik na niesprawnym przepływomierzu i przy całej masie innych zmian.
Wg wszystkich poradników żeby utrzymać szybkość spalin przy spadającej temperaturze należy zwężać wydech ku końcowi (dotyczy silnków wolnossących).
: 2014-01-09, 09:53
autor: hayboss
generalnie o ile w silnikach turbo wydech ma poprostu wyciszać układ ( czasem

)o i go nie zapychać o tyle w silnikach wolnossących sytuacja jest duzo bardziej skomplikowana . do wolossaka wydech nie może być za ciasny bo zamuli usilnik ani za luzny bo gazy wydechowe bedą za szybko opuszczały układ , przeciwciśnienie w wydechu zmaleje i komory spalania nie bede włąściwie napełniane . układ wydechowy to bardzo skomplikowany ale i bardzo wazny element w czasie przebudowy silnika
ja do vvl planuje kolektor ssący wyjście z głowicy na 2' przejeście w tzw portki na 2,25 " i dalej w 2,5 cala , łącznik elastyczny i 2,5 dala az do przelotowego turbo worksa za nim jakies 60 cm 2,5 cala a potem przejście w 2,25 i na końcu komorowy oem lool z kwasiaka ..
: 2014-01-09, 18:29
autor: Chochlik
Ja teraz też jestem na etapie budowy wydechu w N14 GTi.
W planach jest 2,5 cala po całości. Kolektor wydechowy ori + porting. Środkowy przelot m-techa, dość długi. A na koniec też przelot coś ala mugen (
KLIK ).
Zobaczymy jak to wyjdzie, jeśli będzie niezbyt ciekawie to gdzieś za połową wydechu przerobię na 2,25.
Udało mi się także ogarnąć temat flansz

Najeździłem się po złomach iślusarzach za kawałkiem blachy nierdzewki na flansze, pół dnia zmarnowane i nic... Wróciłem do domu, gadam z ojcem a on mi na to że chyba ma taką blachę

5mm gruba to idealna. Znajomy ogarnie flansze na tokarce na wzór z uszczelki 2,5 cala z fmic. Także myślę że dość przyzwoicie to wyjdzie, ale wszystko się okaże

: 2014-01-10, 07:54
autor: Boro1989
Ja u siebie mam kolektor wydechowy z n14GTI , do tego caly wydech na 2.5cala , srodkowy rmsporta 2.5cala i koncowy rm sport oem look, jest fajnie cicho az do momentu zalaczenia fazy

w planach mam zmienic tylko kolektor na ssaca

: 2014-01-10, 09:01
autor: DubSon
Fajny temat

Mam tam jakieś swoje pomysły, obecnie realizuję jeden z nich.
Mam GA16 i bez żadnej wiedzy zrobiłem przelot po całości 2" na seryjnym kolektorze,
bo każdy tak robił

Jestem na etapie przebudowy wydechu

Teraz będzie 4-2-1 2", dalej atrapa kata 2", dłuuuuugi środkowy 2",
kolano 2", zwężenie na 1,75", kolano 1,75", kawałek rury i na koniec TwinLoop 1,75".
Zobaczymy jakie da to efekty.
Naczytałem się już dużo o działaniu wydechu i wiem na czym polega jego zadanie,
aczkolwiek nie robię auta do sportu i nie będę wyliczał średnic i długości rur kolektora itp.
Idę trochę na łatwiznę kupując gotowca

: 2014-01-10, 10:04
autor: Boro1989
Szkoda ze nie masz pomiaru z hamowni na starym wydechu

fajnie by bylo porownac te 2 wykresy , ja bd hamowal na tym kolektorze i pozniej z czasem na ssacu zobaczyc jakie sa realne przyrosty, kiedys obilo mi sie o uszy ze kolektor od n14gti jest najlepszy z seryjnych..
: 2014-01-10, 10:58
autor: DubSon
Boro1989 pisze:kolektor od n14gti jest najlepszy z seryjnych
To jest rurowy 4-2-1 o ile się nie mylę, tak?
Co do pomiarów - specjalnie nie pojadę prawie 100km, poza tym i tak zmieniałem silnik z 90KM na 120KM w serii

: 2014-01-10, 11:04
autor: Boro1989
Znam ten bol odnosnie hamowni

tez u mnie nie ma zadnej normalnej

,
Tak rurowy, u mnie w temacie jest zdjecie jak on wyglada zamontowany

: 2014-01-10, 15:49
autor: Arias
Kolektor z n14GTI i P10GT jest taki sam i owszem jest najlepszy z dostępnych europejskich kolektorów, bo w USA w Infiniti G20 Sport był montowany fabrycznie kolektor na wzór SSAC'a
: 2014-01-10, 17:12
autor: Zielkq
Hm... Tak przeglądam sobie aukcje i pochodne i zastanawia mnie, o którym kolektorze z P10 mówimy, że jest najlepszy? Bo widzę 3 pochodzące z P10 SR20

1.
2.
3.
?
: 2014-01-10, 17:15
autor: zuh
Mowa jest o tym z P10 ale GT czyli ten na ostatnim zdjęciu.
4-2-1 rurowy.
: 2014-01-10, 18:13
autor: Boro1989
mowa jest o 3cim

o tym :
coś na wzór tego 2ego miałem u siebie seryjnie w moim sr20de , tragedia nad tragedią

żeliwne g** które wchodziło w jakąś wielką puchę ala katalizator

po założeniu tego od N14GTI to autko na prawdę zdrowo odżyło

więc z własnego doświadczenia polecam ten kolektor każdemu który po prostu nie ma na SSACA:) i ciekawi mnie tylko jaka będzie różnica między tym od N14 a SSAC'iem,

: 2014-01-10, 19:03
autor: Arias
gdzieś po wykresach się walają wartości rzędu +/-5KM, +/-8Nm
: 2014-01-10, 19:20
autor: zuh
No ja też miałem żeliwny z katem. Katalizator sprzedałem a kupiłem kolektor taki sam jak masz Ty.
A z VE dlaczego nie wsadziłeś? Ten rurowy lepszy?
: 2014-01-10, 19:35
autor: Modzelitto
Można kombinować, ale na własną odpowiedzialność

Szlak pewny i przetarty (w przypadku SR20)- SSAC z wyjściem 2,5" + reszta tej samej średnicy na 2 tłumikach przelotowych (środkowy 40cm, końcowy OEM look z końcówką 70mm) daje przyrost 10KM, Nm nie pamiętam (na pewno powyżej 10). Poniżej wykres przed wydechowaniem i po. Przed zapłonem wypluło 201KM.
Zapomniałem dodać istotnej rzeczy- SSAC był już na pokładzie za czasów DEH'a, więc przyrost dotyczy tylko zmiany części wydechu począwszy za kolektorem

: 2014-01-10, 20:47
autor: Boro1989
zuh nie wsadziłem od VE bo to by była strata pieniędzy,

Wychodze z założenia że jeżeli jest powiedziane że N14GTI jest najlepszy z dostępnych seryjnych to i że bije VE też

, jeżeli będę miał zmieniać wydechowy to tylko na SSACA

: 2014-01-10, 23:07
autor: zuh
a z silnikiem ve kolektor wydechowy też dostajesz?
: 2014-01-10, 23:11
autor: Modzelitto
Dostajesz komplet. Nawet sprężarkę klimy

: 2014-01-10, 23:26
autor: hayboss
to prawda ale ja mam z ve tylko górę i miałem dorabiać dół ale postanowiłem policzyć pomierzyć pociąć pogiąć i pospawać własny kolektor na początku marca okaże sie czy jest coś wart bo plan na strojenie u coobcia ... wiecie ja do tej pory siedziałem po uszy w hondzie i znam tamtejsze tematy i po analizie kolektorów zakładanych do d-seri wiem ze połowa to szmelc złe średnice i nie równe długości rur ale są markowy kolektory na których bede sie wzorował co wyjedzie jak mówię czas pokaże
taki plan

: 2014-01-10, 23:40
autor: WuWa
Chochlik pisze:Ja teraz też jestem na etapie budowy wydechu w N14 GTi.
W planach jest 2,5 cala po całości. Kolektor wydechowy ori + porting. Środkowy przelot m-techa, dość długi. A na koniec też przelot coś ala mugen (
KLIK
Tego ala mugena to lepiej sobie przemyśl...... Masakra jest w środku a co dopiero na zewnątrz

: 2014-01-10, 23:46
autor: piotr100lica
Więc i ja coś napisze , mi na seryjnym wydechu w
Sunnym Gti po wsadzeniu ve wyszło 187 koni, ostatnio zamontowany został kolektor 4 2 1 i dwa tlumiki wszystko połączone 2,5 cala i przyrost mocy jest znaczny bo bez strojenia wyszło 213 koni .......
: 2014-01-11, 09:23
autor: hayboss
piotr100lica pisze:Więc i ja coś napisze , mi na seryjnym wydechu w
Sunnym Gti po wsadzeniu ve wyszło 187 koni, ostatnio zamontowany został kolektor 4 2 1 i dwa tlumiki wszystko połączone 2,5 cala i przyrost mocy jest znaczny bo bez strojenia wyszło 213 koni .......
czy pomiar był robiony na tej samej hamowni bo różnica jest spora , 26 koni na samym wydechu ..
: 2014-01-11, 09:24
autor: Boro1989
a ja chciałbym zobaczyć wykres bo to na prawdę bardzo duży przyrost jak na sam wydech...
: 2014-01-11, 15:58
autor: piotr100lica
Tak na tej samej hamowni, może jakos uda mi sie wstawić zdjęcie wykresu ale może to chwile zając gdyż korzystam z internetu na telefonie

: 2014-01-11, 19:13
autor: Seba WWA
na prośbę piotrka100licy wrzucam jego wykres z hamowni co byście mogli uwierzyć

: 2014-01-11, 20:40
autor: Arias
Ale przyrost momentu słaby, wręcz mega słabiutki, a jak po strojeniu wyszło

bo 213KM 220Nm to Hondą śmierdzi
