Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

budujemy układ wydechowy

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-04-23, 10:54

Wiooreck, a nie jest przypadkiem odwrotnie ,może mnie pamięć myli. Ale to właśnie 4-1 daje większe przyrosty w górnym zakresie obrotów.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-23, 11:09

WuWa jest tak jak napisałeś. 4-2-1 daje moc w środkowym zakresie prędkości obrotowej silnika, natomiast 4-1 w górnym zakresie.
Tak właśnie zacząłem się zastanawiać - zrobić 4-1, ale takie, które schodzi się dość daleko - dalej niż to,które jest przedstawione na tej czeskiej stroni. Jakie to miałoby efekty - połączenie zalet 4-2-1 i 4-1?


Tu jest porównanie wydechów:
http://www.hondacivicforum.co.uk/17-hea ... 4-1-a.html
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-23, 12:23

Dzięki chłopaki z poprawkę. Jak widać na benzynach nie znam się tak jak na dieslach :-P
janusz pisze:Jakie to miałoby efekty - połączenie zalet 4-2-1 i 4-1?
Dążycie do uzyskania wyższego momentu w średnio-wyższym zakresie?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-04-23, 12:44

już jeden taki był co liczył i konstruował kolektor przez trzy lata - nic z tego nie wyszło. ja zrobiłem bez wyliczeń w przeciągu dwóch dni i się sprawdził, ale i tak większość woli ładować chińskie bo są bardziej dostępne i ładne :-P

p.s. co do 4-2-1 i 4-1 to właśnie jest odwrotnie, do rajdów używają najczęściej 4-1 z racji częstszego używania średnich zakresów obrotowych. Wszyscy pakują 4-2-1 bo lepiej wpływa na cyferki i na ćwiartkę jak najbardziej - zresztą co tu dużo ukrywać - tylko one są dostępne w sprzedaży :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-04-23, 13:08

MacGayver, mną kierowała cena. Bo samochód mam na codzień :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-04-23, 13:15

nie chodzi nawet o cenę, bo jest praktycznie taka sama, ale przede wszystkim ja nie robię już na wysyłkę bo wychodzą różne rzeczy. Raz się sparzyłem i stwierdziłem że to nie ma sensu. Jest u mnie, znam auto, widzę co mam i robię :) Teraz tylko składam kolektory u siebie :)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-04-23, 13:20

To jaki kolektor aby poprawić na niskich i średnich obrotach?

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-04-23, 13:22

MacGayver, Ważne , że uczysz się na błędach ,a opiniam... No cóż ,zawsze znajdzie się jakiś nie zadowolony :-/ zerknij na PW.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-04-24, 08:03

Wiecie może jakiej średnicy w mm jest wydech w p11 po lifcie silnik 2.0 pomiędzy złączem elastycznym a katalizatorem?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-24, 08:42

pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-04-24, 08:56

Dzięki
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-24, 09:45

Czyli widzę, że jest podobnie jak przy turbo z tymi średnicami. Porażka, żeby nawet 2" wewnątrz nie było...

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-26, 21:33

czas na dywagację:
-kolektor seria n14gti
-rura do końca
i jaki końcowy dać, bo czuję że obecny seryjny komorowy z 1.8 na tyle dławi padlinę

jaki końcowy polecacie, ale bez atomowego harczkora, cos codziennego, jaka długość puszki, czy przelot czy komor?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-10-27, 01:07

Mam u siebie komorowo przelotowy Supersprinta i jest spoko :P
Taki dedykt niby
http://www.supersprint.com/en/IT/prod-8 ... ___95.aspx
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-27, 07:23

karol282 pisze: Potrzeba kogoś kto ma łeb jak sklep co policzy w końcu jakiś sensowny wydech 4-1 i go uspawa bo możliwe że jesteśmy wszyscy w błędzie.
a w czym tu kolega problem widzi?

sęk w tym że wydech liczy się pod konkretny silnik... bo to co w jednym da konkretny przyrost w innym nie koniecznie
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-14, 22:32

fajny materiał teoretyczny konfrontujący kolektor wydechowy 4-2-1 i 4-1:
https://www.youtube.com/watch?v=zi2BexMQlZY
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-16, 08:12

4-2-1 jest łatwiejszy do wykonania i zajmuje miniej miejsca pod maską dlatego jest taki popularny.
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-16, 16:57

VE Killer, nie rozpatruje trudności wykonania tylko efekty :)
na tym filmiku zapoznałem się z teorią i gdzie 4-2-1 ma dużo lepsze przyrosty ode serii tam 4-1 bije możliwościami 4-2-1

zaznacze jeszcze ze p11gt miało zeliwny odlew 4-1 i jak to góra fajnie jedzie :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-12-16, 20:18

Ad@mus pisze:zaznacze jeszcze ze p11gt miało zeliwny odlew 4-1
mylisz się, P11GT ma 4-2-1 żeliwny i o krótkich kanałach
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-16, 21:09

hmmmm moze chodzi o to ze takie to krotkie :D
patrze na foto to wyglada jak 4-1-2-1 :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-12-16, 22:01

wierz mi jest 4-2-1, żeliwna część 4-2 i portki 2-1, z tym, że kolektor z p10 ma o 10cm dłuższą część 4-2
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-12-16, 22:05

Arias, widziałeś fotki w moim temacie? Tam jest foto kolektora wydechowego z P11GT - odcinek 4-2, gdzie wsadzałem pędzel w otwór po sondzie - stąd się wzięło 4-1-2-1 :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-12-16, 22:40

No bo tak w sumie to wygląda od środka, 4 schodzą się w jedną komorę, która dzieli się na 2 i schodzi do 1, daje to dobry odczyt na sondzie z 4 garów, a nie 2 jak w większości bądź jednego.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-17, 01:05

seryjne kolektory sa kompromisem pomiedzy osiagamia miejscem zajmowanym pod maska poza tym koszty czyli tanie do wykonania jak to w produkcji seryjnej...ale chyba nie o tym jest ten dział :)))
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-01, 23:19

jaki środkowy tłumik wstawić najlepiej?
ma być długi czy nie? pytam teoretycznie bo w styczniu zamiar mam wspawać srodkowy i nie wiem czy dac fi60 ale musial bym wiedzieć z jakiego auta czy dac ori z p11 fi55
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-01, 23:44

Ad@mus, ja u siebie mam 2 przelotowe :d Średnicy nie pamiętam......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-01, 23:48

a za głośno nie jest na dwóch przelotach?
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-01, 23:49

VE Killer, jest cicho, bo ostatni jest normalny :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-01, 23:51

czyli masz trzy tłumiki?? dwa przelotowe i na końcu jeszcze komorowy??
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-01, 23:54

VE Killer, dokładnie tak.

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”