Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Owijanie kolektora

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-04-16, 17:11

qwasar pisze:I jak tam? Wszyscy pozawijali kolektory? Czuć jakąś różnicę w jeździe na nowym wydechu?
Jest git. :) Trochę zaczął rezonować w zakresie 1,5 - 2 ts obrotów. Poza tym fajnie pierdzi.

A wygląda to teraz tak: Obrazek

I tak. Odnośnie uwagi kolegi Hiszpana, tak dwie śruby pomiędzy 2 a 3 cylindrem muszą być mniejsze. Poza tym ja owijałem kolektor na sucho, potem zakładałem, przy czym końcówki przy flanszy głowicy odwijałem nieco, dokręciłem kolektor i owinąłem do końca ale już lekko zwilżoną taśmę. Pierdzielenia też było trochę przy dwururce bo tam nie ma jak ręki włożyć.
Wbrew opiniom, wentylatorów odkręcać nie musiałem. Wszystko poszło w miarę bezinwazjnie. Aaaa byłbym zapomniał. Mała niespodzianka. Otwory na śruby z głowicy nie pasowały idealnie na flanszy. Trzeba było lekko pilnikiem podziałać. Poza tym uszczelki bły do dupy. Tą uszczelkę przy głowicy dałem dedkowaną pod normalny kolektor, (pasuje idealnie) pozostałe traktowałem pilnikiem bo były zdupiałe.

Dodam, że wmianiałem kolektor wraz z ojczulkiem pod domem stawiając przód auta na kobyłkach. Nie potrzeba do tego warsztatu.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-04-16, 19:41

ja tez robilem pod domem, tylko męczyłem sie z tym nieziemsko, z powodów o których pisałem wcześniej.
p'xxl, a gdzie sobie załatwiles te mniejsze nakrętki, bo to takie nietypowe są M7 na klucz 14. Ty włożyłeś M7 na klucz 13? gdzie takie dostałeś? bo ja obskoczyłem wszystkie sklepy metalowe w mojej okolicy i nic takiego nigdzie nie mieli?

u mnie uszczelki były ok.
czy jest jakiś przyrost to nie wiem, niedlugo wybieram sie na hamownie, ale najpierw chce ustawic dobrze blosa.

ogólnie z nowym SSACiem 4-2-1 wydech jest u mnie dużo głośniejszy i jak puszcze noge z gazu i hamuje silnikiem. jak obroty spadają od 2000 do okolo 1300 to strzela z wydechu, ale całkiem cicho :-P
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-04-16, 19:43

No dobra koledzy ,poczytałem trochę o tym bandażowaniu,ale nurtuje mnie jedna rzecz...
Owinięcie kolektora ma na celu utrzymanie temperatury spalin w miarę najwyższych parametrach,chodzi o lepsze opróżnienie cylindrów...OK! Czy zwyżka mocy jest na tyle zauwazalna? aby było warto się tym bawić?,jak się ma spalanie po takim zabiegu?Przecież podnosząc temperaturę w kolektorze automatycznie sonda odczytuje inne wartości,ktoś to badał,sprawdzał?...jak sie ma wydech po takiej modyfikacji,wyższa temp spalin?
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
alib1984
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alib1984 » 2010-04-16, 19:44

Mój w końcu tez zamontowałem, jest głośniej, niższy dźwięk, ogólnie ładnie. Z montażem nie było problemu, tylko te dwie nakrętki, o których mowa wyżej dałem bez oryginalnych podkładek. Nie demontowałem wentylatora. Nie pasował u mnie gwint na sondę, wyciąłem ze starego i wspawałem w miejscem gdzie jest w oryginalnym. Wiercenie w tym nie należy do łatwych i przyjemnych, o niebo lepiej radzi sobie frezik. W poniedziałek muszę zrobić przegląd... :roll:

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-04-16, 20:15

JACKO29, temperatura jest taka jaka ma byc z praw fizyki podczas spalania w cylindrach. tu sie nic nie zmienia. konstrukcja kolektora ułatwia wylot spalin z cylindrów, stawiając im mniejszy opór. mniejszy opór, to mniejsze straty. stąd wyższe osiągi. Jak chcesz zmieniać sam kolektor i niczego innego nie ruszać, to raczej nie ma sensu. on podniesie moc w zakresie wysokich obrotów.
ale jak jeszcze zrobisz dolot, przyspieszyć zapłon, to taki kolektor da już troche więcej niż kolektor seryjny.
spalanie samo z siebie nie wzrasta. ale jak silnik może więcej, to ty z tego korzystasz, a jak korzystasz to więcej spala ;-)
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-04-18, 19:31

Panowie ja dałem nową sondę lambda NGK o symbolu OZA446-E45. Po kilkuset kilometrach przejechanych organoleptycznie stwierdzam, że spalanie spadło. Nie mówię, że to norma, ponieważ moja stara sonda pewnie była walnięta. Odnośnie owijania kolektora bandażem to dla mnie najważniejsze było zmniejszenie temperatury pod maską. Odnośnie osiągów to mnie to średnio interesuje. Jak pisali poprzednicy sam kolektor nie da zbyt wiele. Trzeba odetkać dolot i pokręcić rozrządem, ewentualnie wrzucić wydajniejszą pompę itd. Jedna modyfikacja mocy nie czyni.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-04-18, 21:51

Sam kolektor dodaje ok. 5-6KM więcej w stosunku do seryjnego z GTI więc jak na wolnossaka to już coś. Z luźniejszym wydechem nawet 15KM jest do ugrania. Rozluźnianie wydechu daje najlepsze efekty jak się wejdzie w łeb czyli wałeczki, rozrząd, planowanie itp. Dolot nie ma związku z kolektorem i dodatkowo musi być zrobiony z głową bo wiele można popsuć.
A niska temperatura pod maską, jak ma się stożek, to podstawa
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-05-26, 19:35

Dziś się zabrałem za owinięcie kolektora, najlepiej chyba idzie owinąć jak jest mokry
teraz pozostaje jedynie montaż

Tak oto wyszło :

Obrazek

Obrazek
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-05-26, 21:38

Sznurek jak mi podpowiada doświadczenie z moim kolektorem bedziesz musiał bandaż lekko odwinąć przy końcach bo jest problem z przykręceniem.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
Kondziu_L
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-02-24, 10:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kondziu_L » 2010-05-29, 15:11

Sznurek i jak kolektor zamontowany?? Jestem ciekaw jak ci poszło bo ja wczoraj wrzucilem swój też do P11.144 i musiałem przerobić mocowanie chłodnicy tj. przysunąć ją do tej od klimy bo wentylator dotykał do kolektora. Poza tym wywaliłem kata bo problemy z nim miałem przy montazu a w zamian jest strumienica co kata udaje (check'a na razie nie wywaliło). Nie wiem jak u reszty ale mi najwiecej radochy daje to że ta dziura w momencie między 3,7 a 4 tyś. obr znikneła.

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-05-30, 00:02

Zamontowałem

po montażu odpaliłem i smród na pół osiedla wypala się bandaż który (jest/był) mokry bo lepiej się go owijało , śmierdzi strasznie.. aż nawiew wyłączyłem.. :-|

Problem miałem też z kolektorem a wiatrakiem, miałem już opcje wyciągnąć kolektor i zakończyć temat wrócić do serii , ale wpadłem na pomysł wywiercenia otworów do mocowania chłodnicy i bardziej naciągnąłem ją i odsunął się silnik wiatraka od kolektora jak i sonda nie haczy o śmigło , i 2 nakrętki inne musiałem dać do przykręcenia kolektora bo oryginalne nie dało rady

dziwnie rezonować zaczął da się to usunąć??

Obrazek
Obrazek
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-05-30, 00:56

Silnik ma to do siebie, że się rusza na poduszkach i jeśli coś jest blisko to będzie się obijał tak jak widać (przetarcie) na jednej z fotek.

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-05-30, 08:01

U mnie w Almerce mam więcej miejsca między kolektorem a wiatrakami. Jedyny problem to kabelek od sondy, który się niebezpiecznie majtał koło wiatraka. Uniwersalna plastikowa opaska załatwiła temat.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-05-30, 08:59

Kenet pisze:Silnik ma to do siebie, że się rusza na poduszkach i jeśli coś jest blisko to będzie się obijał tak jak widać (przetarcie) na jednej z fotek.
Te przetarcie to wystąpiło podczas wciskania kolektora, mam nadzieję że podczas ruszania się na poduchach sonda nie rozwali śmigła od wiatraka
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-05-30, 09:50

W takim razie o co chodzi z tym rezonowaniem? :?: Skoro słychać, że gdzieś wali to znaczy, że wali i lepiej nie będzie.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-30, 11:03

Dziwne. Tak u mnie wyglądało. Fakt, że bez bandaża, ale mnostwo miejsca było

Obrazek

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-05-30, 11:10

bombel pisze:Dziwne. Tak u mnie wyglądało. Fakt, że bez bandaża, ale mnostwo miejsca było

Obrazek
Po zdjęciu widzę że masz inny wentylator :roll:
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-30, 12:04

Jak chcesz to możemy sie zamienić :)

Awatar użytkownika
Kondziu_L
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-02-24, 10:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kondziu_L » 2010-06-02, 07:23

Koledzy pytanie trochę z innej beczki ale związane z tematem. Przy zakładaniu SSAC'a sondę wkręciłem w rurkę od 4 cylindra a na fotkach u Bombla i Sznurka widać że mają w tej od 3. Ma to jakieś znaczenie w której to ustrojstwo siedzi??

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-06-02, 19:07

Kondziu_L pisze:Ma to jakieś znaczenie w której to ustrojstwo siedzi??
Nie. Gwint w miejscu na sondę na rurce idącej od 4 cylindra jest szerszy. Po prostu. To uniwersalna funkcja kolektora.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-12, 07:06

Najlepiej by było gdyby sonda zbierała odczyty ze wszystkich garów czyli była wkręcona pod samochodem
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2010-11-05, 23:57

Mam taki mały problem, mój oryginalny kolektor jest zespawany z całym wydechem :-? nie ma żadnej flanszy, chce zamontować ssac za nim przelot mtecha 2,5'' i na razie połaczyć to z seryjnym wydechem. Zastanawia mnie jak zrobić przejscie z 2,5'' na ori średnice, podobno przy kacie którego nie mam były flansze 2,5''.
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
pulp
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-01-09, 15:11
Lokalizacja: chotomow

Post autor: pulp » 2010-11-06, 09:57

Idziesz dobrym tropem ;-) kazdy zakład tłumikarski ma dużo złomu....dobieracz pasujaca flansze ze starego katalizatora,tłumika,itp i dospawujesz do niej kawałek rurki z redukcja i łączeniem np.na opaske do reszty wydechu.powinno wydac ;-)
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-11-06, 10:40

2,5 to chyba masz jakieś grube plany... 2.25 spokojnie by wystarczył w wolnossaku jednocześnie przy zastosowaniu tłumika środkowego koło 60cm i przelotówki na końcu masz meski głos :)

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2010-11-06, 12:15

Plany sa i to dużo ;-) chce zrobić po całości 2,5'', już pól roku leży SSAC o takiej średnicy i czeka juz taki sam mtech środkowy przelot, na koniec mam plan wsadzić przelotowy lub przelotowo komorowy el tec sam jeszcze nie wiem chce by było jak najciszej. Z racji, że w tym momecie robie co innego przy aucie chce na razie połaczyć kolektor i tłumik z seryjnym wydechem i jak dobrze pujdzie na wiosne sklepać całość :) Ma ktoś może dostep do flansz 2,5'' z nierdzewki?? przez ten miesiac bede miał pewnie dostep do TIGA i przyspawał bym sobie je do tłumika. a puzniej na poczatek już coś bede kombinował by to połaczyć z ori wydechem :) Pulp dzieki za info :) może ktoś z forum dysponuje jakaś niepotrzebna flansza z kata :-P
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-11-06, 12:37

jak chcesz zeby było cicho to proponuje twinlop-a :) Dostepny jest na Allegro. cena 550zł :)

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2010-11-06, 17:06

no niby tak, ale nie bardzo mam kase na eksperymenty, śmigał już ktoś na takim w SR20??
Myśle ze taki el tec też jest znośny, MRC ma u siebie 2,5'' na przelotach z tej firmy i śmiga sie bez przypału :-P no mogło by być troszke ciszej jak dla mnie ale primera jest dłuższa a ostatnia pucha praktycznie poza kabina
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-11-07, 09:42

KTR, z tymi flanszami to jak nie ogarniesz to jest inny sposób na łączenie wydechu i nawet prostszy. Dospawujesz do tłumika kawałek rury o średnicy wewnętrznej takiej jak średnica zewnętrzna reszty układu. Nacinasz ten kawałek rurki, wsadzasz w niego resztę wydechu i zaciskasz obejmą. Normalnie to się rozpęcznia rurę na końcu a nie dospawuje do niej szerszy kawałek ale jak glutów nie nawalisz do środka to będzie git.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-05-01, 22:09

owinąłem swój koektor 10m starczyło w sam raz, pewnie jak bym inaczej owiną 4-2 to może udało by sie coś przyatakować za plecionką
ObrazekObrazekObrazek

pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2011-05-02, 08:52

KTR pisze:chce na razie połaczyć kolektor i tłumik z seryjnym wydechem
Ja zanim pociągnąłem cały 2,25" u siebie też przez jakiś czas jeździłem na serii po założeniu ssaca. Najlepszym łącznikiem byl KAT. Nie zamierzałem i nie zamierzam na razie go wywalać.

Poza tym kolego dobra robota. Jeszcze "smażenie taśmy" przed Tobą. :) Pomijam fakt, że zakładanie to fajna zabawa. :)
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”