Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11]Kolektor wydechowy

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

[P11/WP11]Kolektor wydechowy

Post autor: Zielkq » 2013-04-29, 16:45

Cześć,
zastanawiam się nad montażem polecanego na forum kolektora wydechowego z P10GT/N14GTI do przedliftowej WP11 (SR20De). Z tego co się zdążyłem zorientować, to od strony bloku silnika wszystko jest p&p. Jak jednak sytuacja wygląda z drugiej strony kolektora? Wszystko podpasuje bez przeróbek, czy trzeba coś zmieniać/rzeźbić?

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-04-29, 17:49

W P10 SR20DE/SR20Di oraz P11 SR20DEH masz 4-2-1, a w P11 z SR20DE oraz P10 SR20De masz 4-1 więc trzeba robić rzeźbę aż do łącznika elastycznego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-04-29, 20:04

Ja u siebie musialem rzeźbić z sondą

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-30, 17:39

drobne spawanie nazywacie rzeźbą? to normalne że czasem trzeba cos pospawać ale nie znaczy że to jakaś mega rzeźba

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-04-30, 17:56

czajnik, nie każdy ma spawarkę, żeby sobie "poheftać" i po sprawie ;)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-04-30, 21:21

DubSon, racja.
Dla mnie albo coś jest P&P ale jest rzeźba.

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-05-01, 17:37

ja mam od N14 GTI , możesz zobaczyć u mnie w temacie jak to wygląda, gdzieś powinny być fotki, rzeźby nie było, kupiłem od razu z 2- rurką cały kolektor, jedyne co to przeniosłem sondę lambda w inne miejsce, ale to raptem 2 kabelki jak dobrze pamiętam musiałem przedłużyć :) a odczucia i różnica jest na prawdę spora ;)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-02, 09:10

no cóz czyli mamy inny obraz na pojęcie rzeźby:)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-05-02, 11:32

czajnik, tak, Ty masz konkretny warsztat, a jak ktoś nie ma czasem nawet garażu, to i przeniesienie lambdy to rzeźba.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-02, 11:39

wymiana koła to rzeźba ;)
Mam na handel kolektor i dwururkę ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-02, 12:38

Vixo, daj mi chwile czasu, to po majówce podjadę do specjalistów i zapytam ile sobie zażyczą za dopasowanie i czy mój portfel to zniesie ;)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-05-02, 12:57

U mnie w P11 musiałem przedłużyć kable od sondy co oczywiście każdy może sam zrobić kto ma lutownice. Ale i gniazdo sondy musiałem przenieść co już wiąże się ze spawaniem a nie każdy ma u siebie spawarke. Albo coś pasuje bez przeróbki albo nie.
czajnik, dobrze napisał, że mamy inny obraz pojęcia rzeźby. I niech tak zostanie :)

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-05-03, 09:56

sonda pasuje P&P w Gniazdo które jest w kolektorze od N14 GTI :P jedyny " problem " to kabelki ;) i tak jak mówiłem, jedyna robota jaka jest przy tym to okręcić stary kolektor , ( uważając aby nic nie urwać ) i przykręcić nowy ;) do tego kable po lutować :) i najlepiej to postaraj się jakoś je po podwieszać aby luuzem nie latały ;) a co do robocizny to więcej niż 50zł nie powinni wziąść bo tam na prawdę nie ma co robić..
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-05-03, 10:39

Z tymi kablami też trzeba uważać. Dobrać grubość i dobrze polutować żeby nie było przekłamań, jeśli zmienimy za bardzo oporność kabelka ;))

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-03, 10:41

proponuję nie rozcinać kabli sondy bo to linki z nierdzewki i trzeba kombinować aby to polutować. lepiej juz za kostką na wiazce rozcinać

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-03, 11:00

Raczej wiadoma sprawa to jest. Inaczej przy każdej wymianie sondy czekałoby lutowanie :roll:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-03, 11:35

vixo pisze:Inaczej przy każdej wymianie sondy
tak często sondy wymieniasz?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-03, 11:43

Ja jeżdżę bez sondy ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-05-03, 11:45

czajnik pisze:trzeba kombinować aby to polutować.
przewodów od sondy nie można lutować. Żeby łączyć przewody od sondy trzeba je zaciskać tulejkami
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-03, 11:49

MacGayver pisze:przewodów od sondy nie można lutować.
?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-03, 11:54

MacGayver pisze:(...)przewodów od sondy nie można lutować. (...)
Że co? Bierze się stacje lutownicą i lutuje. Jeśli weźmie się tulejki zaciskowe to nie ma takiej pewności połączenia i jest większa rezystancja połączenia.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-03, 11:58

można owinąć mienianym drucikiem i polutujesz:) tylko po co sie meczyć:)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-08-05, 00:15

A czy miał ktoś taki problem, że kolektoz z P10GT/N14GTI dotykał, rurki z klimatyzacji ?? Tej cienkiej co wychodzi z kompresora. Dokładnie dotyka mi jej "nakrętka" z osłony termicznej. Trochę dogiąłem tą rurkę, ale boję się bardziej, żeby jej nie złamać, już wsadziłem w tym roku ponad 200zł w klime :P Obecnie mam odstęp ok 5-6mm.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-05, 07:19

odetnij nakrętkę. a zresztą 5-6 mm to wystarczy przecież sie nie przetrze

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2013-08-05, 09:10

janusz pisze:
MacGayver pisze:(...)przewodów od sondy nie można lutować. (...)
Że co? Bierze się stacje lutownicą i lutuje. Jeśli weźmie się tulejki zaciskowe to nie ma takiej pewności połączenia i jest większa rezystancja połączenia.
Akurat te kabelki, to odkąd pamiętam to zaciska się i przedłuża tego samego rodzaju przewodami, a wpływ na konduktywność takiego połączenia jest pomijalna. Niektóre sondy mają bardzo krótki odcinek do wtyczuni - lut po prostu spłynąłby w pizdu przy podziale. Taki sposób połączenia determinuje środowisko pracy sondy. Gdzie miedź - tam lutujemy. Tak, że podzielam zdanie MacGayvera.

Pozdr,
foo

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-08-05, 09:45

dopiero teraz zerknąłem w ten temat i widzę że macie odmienne zdanie do mojego ;-) No cóż każdy robi jak uważa. Każda z osób która mogłaby być autorytetem mówiła że sondy się nie lutuje i to zdanie podtrzymuje :) Głównie właśnie chodzi o temperaturę pracy

[ Dodano: 2013-08-05, 10:47 ]
janusz, są miedziane rurki w które wkłada się przewody od sondy i zaciska. Jesteś zdania że takie połączenie jest niepewne? ;-) Że pewniejsze jest lutowanie?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-08-05, 10:48

MacGayver każde sposób łączenia ma swoje wady i zalety. Największą pewność połączenia i najmniejszą rezystancję będzie miało połączenie lutowane. Stop lutowniczy łączy wszystkie żyły w przewodzie typu linka. Wadą jest to, że musimy grzać przewód lutownicą. Przy krótkich odcinkach przewodów ma to znaczenie. Przy dłuższych już niekoniecznie. Pojemność cieplna jest na tyle duża, że nie dostarczymy tego ciepła do obiektu i nie uszkodzimy go. Ważny jest też rodzaj lutownicy. W przypadku wrażliwych obiektów wymagane jest, żeby stosować lutownice grzałki (stacje lutownicze, najlepiej z ESD). Jeśli weźmiemy transformatorową i przepali się nam grot podczas lutowania, to możemy ubić obiekt - ładunki elektrostatyczne albo iskra a w zasadzie łuk, który powstaje w chwili przepalenia grotu. Raz sobie uwaliłem układ scalony - właśnie przez elektrostatykę.
Co do pojemności cieplnej to dobrym przykładem są tu kondensatory polipropylenowe. Przegrzanie powoduje ich uszkodzenie. Dlatego też ważne jest, aby odpowiednio dobrać pola lutownicze w procesie projektowania PCB. Damy za duże, to uwalimy kondensator, bo będziemy musieli długo grzać pole lutownicze, żeby rozprowadzić cynę, a zarazem grzejemy wyprowadzenie kondensatora. Za małe też nie może być, bo odparzy się folię miedzianą z podłoża.

W przypadku połączeń zaciskanych występuje pewna rezystancja połączenia. Dzieje się tak na skutek tego, że żyły w lince są okrągłe, a nie kwadratowe. Okręgi są styczne (chyba, że odkształcimy je. Fabrycznie przewody są zaciskane prasą i w odpowiedniej formie do końcówek. Zaciskając ręcznie nie dostarczamy takiej siły. Żyły znajdujące się w środku linki mogą (aczkolwiek nie muszą, bo nie jest to regułą) być luźne. Podczas drgań żyły mogą się przemieszczać w wyniku czego to co było ciasno zaciśnięte nagle stanie się luźne. Efekt końcowy może być taki, że cały przewód wyleci. Szczerze powiedziawszy raz lub dwa razy spotkałem się takim czymś. Podstawową zaletą tego rodzaju połączeń jest to, że nie dostarczamy żadnego ciepła.

Stop lutowniczy SnPb topi się w temperaturze ok 180-200st. Na końcu przewodu raczej nie występuje taka temperatura (no chyba, że damy jakiś krótki przewód i jeszcze w izolacji silikonowej, żeby się nie stopiła).

Nie ma rozwiązania idealnego. Fakt jest faktem cięgle powstają nowe coraz lepsze technologie, jednak niekiedy stare rozwiązania sprawdzają się dużo lepiej.
Tyle ode mnie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-05-25, 21:52

W którym miejscu wstawić tuleje dla pierwszej sondy, tak jak jest w ssac'u czyli na połączeniu 1 i 4 kanału czy już przed złączem elastycznym jak wszystko idzie w jednej rurze?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”