Strona 2 z 4

: 2013-03-23, 10:26
autor: Ali-En
Jak ruszę parcha to przyjadę do Ciebie, pomierzysz sobie wszystko.

: 2013-03-23, 10:59
autor: czajnik
zajebiscie:) a masz zhamowaną furę? bo moze by kolektor przetestować?

: 2013-03-23, 12:03
autor: Ali-En
Nie mam.

: 2013-03-23, 15:06
autor: Dreams
czajnik 4-1 będzie miał na pewno lepszy dół ale góra będzie gorsza od 4-2-1.

ale sprawdzić faktycznie można.

: 2013-03-23, 15:15
autor: DubSon
NissanDreams pisze:czajnik 4-1 będzie miał na pewno lepszy dół ale góra będzie gorsza od 4-2-1.
odwrotnie :roll:

: 2013-03-23, 15:41
autor: SPOKOjny
Święta Prawda Dubson ;-)

: 2013-03-23, 15:53
autor: Limon
Czajnik wysyłaj go na testy do nas. Sprawdzimy na coobciowym vvl. Autko zostanie wczesniej zhamowane a pozniej montaż i ponowny pomiar mocy.

: 2013-03-23, 19:15
autor: czajnik
:))

: 2013-03-23, 23:08
autor: MacGayver
to może w końcu się uda tego mojego sprawdzić ale jak znam życie to nie będzie się chciało :-P Zresztą prosiłem już kiedyś żeby ktoś mi podesłał na kilka dni SSAC'a żebym mógł się na nim oprzeć przy dopasowaniu :-P

: 2013-03-24, 10:26
autor: czajnik
ja sobie montuje goły słupek silnika i na tym dopasowuję

: 2013-03-24, 11:00
autor: MacGayver
akurat formę pod kolektor 4-2-1 mam, problem pojawia się na załamaniach żeby nie obijać stablizatora. Mój kolektor pasuje pod primerę ale już pod Sunny dotyka o stabilizator.

: 2013-03-24, 11:03
autor: czajnik
mój się kończy gdzieś pod półosia więc dalejmożna dać plecionkię i poprowdzić dowolnie zależnie od samochodu

: 2013-03-24, 11:46
autor: MacGayver
tyle że SSAC jest tak wyprofilowany że pasuje do każdego SR20 niezależnie od nadwozia, stąd moja prośba żebym mógł dopracować formę pod każde auto

: 2013-03-24, 11:54
autor: czajnik
ale Tobie chodzi o tą rurę zbiorczą bo przecież chyba kolektor tak dalego nie sięga. czy sie myle?

: 2013-03-24, 12:03
autor: Arias
"Wy" tu gadu, gadu a ja na wykresy czekam, co marka to inny efekt jest, chciałbym wiedzieć jaki byłby efekt w 140-150KM Sr20 z modem rozrządu.

: 2013-03-24, 13:02
autor: bombel
MacGayver pisze:tyle że SSAC jest tak wyprofilowany że pasuje do każdego SR20 niezależnie od nadwozia
Ale w P11.144 miejsce na drugą sondę lambda jest za daleko

: 2013-03-24, 13:16
autor: MacGayver
bombel pisze:Ale w P11.144 miejsce na drugą sondę lambda jest za daleko
akurat miejsce na sonde to najmniejszy problem. Dlatego chciałem zrobić coś idealnego dopasowanego do każdego SR20. Można wspawać miejsce na drugą sondę tam gdzie potrzeba do każdego kolektora a nie każdy musi go wykorzystać. To samo z przednią sondą - w SSAC'u to jakieś nieporozumienie że prawie centralnie wychodzi w chłodnice. Chce złożyć uniwersalny kolektor, ale brakuje mi wiedzy jak dokładnie są te dwa załamania z tyłu.
ale Tobie chodzi o tą rurę zbiorczą bo przecież chyba kolektor tak dalego nie sięga. czy sie myle?
tak, chodzi mi o zbiorczą, samo 4-2 może być osobno składane i pasuje do każdego nissana ale tak jak napisałem problem pojawia się z tymi dwoma zagięciami

: 2013-04-09, 08:09
autor: PumaRST
Limon pisze:Czajnik wysyłaj go na testy do nas. Sprawdzimy na coobciowym vvl. Autko zostanie wczesniej zhamowane a pozniej montaż i ponowny pomiar mocy.
I co Czajnik , będziesz wysyłał kolektor do wawy na testy?? bo sam jestem ciekaw efektu.

: 2013-04-09, 08:15
autor: czajnik
tak ale z całym silnikiem i samochodem bo już jest przykręcony:)

: 2013-08-25, 20:35
autor: Coobcio
4-2-1 Lepsze będzie w zakresie 1000-7000obr.min a 4-1 kosztem gorszego poniższego zakresu będzie lepsze od tych 7000obr.min...

Nie testowałem jeszcze i w sumie nie zamierzam bo teraz głownie modyfikuje silniki VQ35 ale ponoć dla SR20 najlepszy kolektor wydechowy to jest TRI-Y że 1-3 się łączy daleko i 2 z 4 a następnie w całość tak samo jak w 4-2-1 ale inne gary biorą udział i są znacznie dłuższe ramiona... Ponoć lepsze od SSAC po całości...

[ Dodano: 2013-08-25, 21:39 ]
czajnik pisze:owszem i do tego silnik charakteryzyje się lepszą pracą na wyższych obrotach. kolektor 4-2-1 łatwiej jest upchnąć pod maskę i jest łatwiejszy do wykonania. najłatwiej jest kupić tak zachwalanego przez wszystkich chinola. tani jest ale i wart swojej ceny:) jesli miałbym wybierać to sam zrobiłbym lepszy 4-2-1 niż ten SSACA. ładnie wyglada na fotach to jest fakt.

[ Dodano: 2013-02-23, 20:24 ]
jesli jest ktoś chętny dam do przetestowania na hamowni mój kolektor. będzie miarodajna opinia. może i chinola uda się do porównania zorganizować.
Piszę się na to :)
NA seryjnym SSAC miałem tak:
Obrazek

Po zmienie w nim dwu rurki z 2x42mm na 2x48mm spadły mi 4-ry niutony, generalnie spiepszył się środek troszkę a reszta całkowcie bez zmian...

Latając trochę po poznaniu brakuje mi paruset obrotów więcej na III biegu, więc będę limiter podnosić do ok 8300 i fajnie by było jakby od 7000 tak mi nie spadały niuty

: 2013-08-25, 20:41
autor: czajnik
czyli sugerujesz że kolektor 4-1 nie nadaje się do żadnego seryjnego silnika? dobierając ( obliczajac) odpowiednio średnicę i długość 4-1 moze przy 5000 też dobrze działać.

to wykres do wolnossacego SR20?
jak uzyskałeś ponad 240KM samym kolektorem? :-o

: 2013-08-25, 20:58
autor: Coobcio
Nie tylko samym kolekotrem...
Wałki agresywniejsze 288*/12mm sący i 282*/11,9mm wydechowy
Tłoki doprężające do 12,5:1
Kolektor wydechowy SSAC
Wydech 2,5 przelot"
Przepustnica 64mm (maks taki liść w seryjną obudowe wchodzi)
Głowica seria ale VVL :D
Wtryski 330ccm
No i wystrojone na ecu majstrze

: 2013-08-25, 21:14
autor: czajnik
no oki tylko że trudno w takim silniku porównywać kolektory.

te czasy wałka to przy jakim uchyleniu zaworów.? przy jakim luzie?

: 2013-08-25, 21:32
autor: Coobcio
0,15mm ssące i 0,2mm wydechowe

High Intake Duration: 288
High Intake Lift: 12.0
High Intake Center Angle: 104

High Exhaust Duration: 288
High Exhaust Lift: 11.9
High Exhaust Center Angle:110

Wałki takie dosyć mało męskie ale dają radę z dobrym kolekotrem ssącym i wydechowym do 270KM powinno się dać na nich zrobić według tego co w USA robią :D

: 2013-08-25, 22:35
autor: czajnik
e no to spoko mam mocniejsze:))))

: 2013-08-25, 23:11
autor: Coobcio
poka wykresy porównamy :)

: 2013-08-26, 06:53
autor: czajnik
jakie wykresy czasoprzekroje wałków? są na stronie Cat Camsa

: 2013-08-26, 11:03
autor: Coobcio
Ja mam oryginalne wałki z Nissanoowskiego 1.6 o mocy 200KM nie żadne tuningowane...
Tuningowane do tego silnika są jedna fajne Frankliny o wzniosie 12,5 oraz 11,8 i czasach przeszło 300 stopni, do 300KM w sam raz i niuta pewno ze 260 by produkowały :)

Ciekawe czy użyteczność auta by na nich nie spadła czy równie mocny by był zakres 1000-4000obr.min

: 2013-08-26, 20:43
autor: czajnik
jakie znów tuningowane wałki? prawie 300stopni to raczej wyczynowe a nie tuningowane. zerknij na strone Cat Camsa i zobacz przy jakich parametrach podaja czasy wałka. zrozumiesz gdzie jest ich zaleta.

nie składałem silnika na ulicę wiec mam w dupie jego uzytecznoćć w dolnych partiach obrotów.

: 2013-08-27, 21:06
autor: Coobcio
Piszesz o zwykłych SR20 a ja o zmiennofazowych...
CAT CAMS nie robi do tych silników wałków, zresztą ta firma robi kiepskie wałki do Nissana tzn. małe przyrosty mocy do oferowanej kultury pracy...