Strona 8 z 10
: 2015-05-18, 17:56
autor: janusz
A3d4g6, na początek wywalenie katalizatorów i włożenie kolektora wydechowego 4-2-1 z Sunnego N14GTI lub Primery P10GT - wiąże się to z przeniesieniem sondy lambda.
: 2015-05-18, 21:24
autor: Vendo
Jeśli ma być tanio i dobrze, to wg, mnie:
1. Cały stary wydech out wraz z katami
2. Kolektor wydechowy N14 GTI P10GT lub jak są finanse to chińczyk 4-2-1
3. Środkowy z Saaba lub inna duża puszka
4. Końcowy wg. uznania ale najlepiej komorowy
5. Wydech po całości ze stali aluminiowanej 55 ewentualnie 60mm.
: 2015-05-18, 21:26
autor: janusz
A3d4g6, sondę mogę Ci podpiąć, ale to dopiero w sierpniu, jak będę w Lbn.
: 2015-05-18, 21:32
autor: vixo
Kolektorem z VVL służę jbc
: 2015-05-19, 10:33
autor: goago
adam_N14 pisze:Jak tak patrzę na zdjęcie tego kolektora z Czech to cylindry schodzą się 1-4 i 2-3 więc to dalej jest 4-2-1. W Tri-y łączą się 1-2 i 3-4 sporo jest na SR20.forum tam po przespawaniu flanszy pakowali do VE kolektory z B serii i o ile dobrze kojarzę ok 10km dało się zyskać.
Dokładnie...spostrzegawczy jesteś
fotka tri-y z czech
I mój nowy nabytek za oceanu
Jak Coobcio wystroi okaże się co wart, bo razem z cłem przesyłką itd. kosztuję za dużo
: 2015-05-19, 12:33
autor: Ad@mus
goago, a czemu od wuja Sama brałeś a nie z Czech?
i czemu nie kombinujesz w strone 4-1
: 2015-05-19, 15:36
autor: goago
Nie wiedziałem że jest taka opcja. Ktoś w Czechach sprzedaję te kolektory?
Chętnie kupiłbym 4-1 ale nic ciekawego nie znalazłem w rozsądnych pieniądzach, ten myślę że będzie stanowił kompromis miedzy 4-2-1 a 4-1. Wszystko się okaże na rolkach, chociaż moja dupa mówi że jest dobrze, nie chcę zapeszać ale sunny zapierdziela aż miło
: 2015-05-19, 16:02
autor: gizmo
4-2-1 kolektor , środkowy od Saaba 95 2.0 T (słuchajcie się Ryby bo wie co mówi) elegancko wycisza, końcowy i na koniec
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen ... 97147.html fi 60 i fi100. tak jest u mnie :
https://www.youtube.com/watch?v=adrDOLyzSKQ jak auto wróci od blacharza to nagram z lepszą jakością.
*Przepisy nowe to czy sens jest w daily robić moc, której nie ma gdzie wykorzystać?
**Chyba,że dołączamy do akcji : Nie zatrzymam się, będę uciekał,prawka nie oddam
: 2015-05-19, 21:39
autor: Ad@mus
goago, są 4-1 w pl dostępne-polskiej produkcji
: 2015-05-20, 05:00
autor: goago
a waży taki kolektor ze 20kg
Chińczyk jest fajny bo z cienkościennych rur spawany. Druga sprawa czy istnieje chociaż jeden wykres od tego 4-1?
: 2015-05-20, 07:56
autor: Ad@mus
istnieje, a i owszem, ale przy modach jakie były w tym silniku to czy jest w ogole sens? tu chodzi o cos innego, o zasade działania. Uważam, że pod wysokokręcące VE 4-1 to jak strzał w dyche. Waga pewno nie przeraża skoro samochód był wyścigówką a właściciel auta to znany w motorsporcie konstruktor... trza uwierzyć, że taka konstrukcja podziała, tak samo jak wierzymy w działanie przy wsadzaniu SSACa
: 2015-05-21, 08:04
autor: adam_N14
goago
Kolektor wygląda ciekawie
Sam jestem ciekaw jak wpłynie na przebieg Nm.
Ad@mus
Zajebiście było by porównać oba kolektory na jednym aucie.
: 2015-05-21, 12:42
autor: Ad@mus
myślę, że jeśli ktoś chciał by wytestować 4-1 to po wpłaceniu kaucji dało by rad podesłać na testy
uspawany jest z takiej samej scianki jak chinol
waga porównywalna
długość kanałów pojedynczo o 100% dłuższa jak w ssac
: 2015-05-21, 12:45
autor: Arias
Kolektor 4-1 daje większy przyrost od 4-2-1 ale zamula dół, w przy VE sobie chwalą bo i tak się lata na wysokich obrotach co by zmienna faza się nie wyłączyła. Do jazdy na co dzień 4-2-1 ma szersze zastosowanie, jeśli nie robimy streetowej wyścigówki. Nie wyobrażam sobie gnać primerą cały czas powyżej 4,5k rpm, żeby nie odstawać od reszty na ulicy
Ale ciekawi mnie inny temat ostatnio stosowany wszędzie, a mianowicie zawór na wydechu. Niestety zrobienie obejścia środkowego tłumika jest niemal niemożliwe z braku miejsca, a obejście końcowego nie wiem czy ma sens
: 2015-05-21, 15:17
autor: adam_N14
Kolektor goago to tri-y, angole twierdzili że to taki kompromis pomiędzy 4-1 a 4-2-1.
Max wartości niższe niż na 4-1, ale dół i środek obrotów porównywalny z 4-2-1.
Jak goago sprawdzi swój na rolkach to przynajmniej do 4-2-1 będzie jakieś porównanie.
: 2015-05-22, 08:35
autor: Ad@mus
różnice w dolnych partiach między 4-1 i 4-2-1 są marginalne, a tam gdzie się kończy 4-2-1 to 4-1 jeszcze daje rade.
Sprawdzałem ostatnio różne porównania w Hondach, Fiatach i Roverach, zasada ta sama, 4-1 przebijał wyniki 4-2-1
problematyka 4-2-1 i 4-1 jest taka, że z braku miejsca i trudności wykonania bardziej dostępny na rynku i znacznie tańszy jest 4-2-1 (tańszy i szybszy w produkcji a poprawia seryjne osiągi dość zauważalnie)
Druga kwestia to długości kanałów, żeby dobrze zrobić równe kanały w 4-1 trzeba się też dobrze nakombinować i dodatkowo zadbać o miejsce pod maską, taka to teoria i praktyka
Jak bym miał więcej czasu i Krzych by mi udostępnił 4-1 to bym se to obadał organoleptycznie jak zapitala
: 2015-06-08, 12:35
autor: BeNeK
Panowie z jakiego materiału można zrobić kompletny wydech do b13 ? Coś taniego najlepiej i łatwego do pospawania
No i czy ktoś orientuje się ile metrów rury mi będzie potrzebne oraz ile i jakich kolanek
: 2015-06-08, 14:02
autor: foo
Ogólnodostępna stal aluminiowana, masz tego od groma na alledrogo i w każdym szanującym się sklepie z układami wydechowymi. 4-5 lat jak dobrze pospawane spokojnie wytrzymuje.
: 2015-06-08, 19:42
autor: Ad@mus
2m prostej rury plus odpowiednie kolana to max na b13
P11 mod wydechu na 2"
: 2015-06-23, 18:17
autor: howard512
Po doprowadzeniu swojego wozidła do bardzo przyzwoitego stanu tec. zabrałem się za "tjuning" .
Na hamowni seria wypluła 129,6 kuca i 165,2 Niutków.
Stage I - wydech , wywalilem katy i kolektor 4-1 . Wpadło 4-2-1 z P10 GT , nowy łącznik , kawałek rurki i dalej oemowy środkowy i końcowy. Całość na 2" Dzwięk na wolnych znośny, ale przy jeździe masakra jak stary cadett z urwanym końcowym
--- >
https://www.youtube.com/watch?v=0O_Dvf0 ... e=youtu.be
Moc jest , lepiej sie zbiera ( o wiele lepiej) ale z tym dzwiekiem musze cos zrobic. I teraz pytanie: dać nowy końcowy czy dodatkowy środkowy przelotowy? Końcowy jest od nowości 17lat i 200 tys. Ma być cicho
Fotki z całej operacji --- >
https://plus.google.com/photos/10858267 ... 4686296625
: 2015-06-23, 18:35
autor: Zielkq
howard512, to kolektor z P10 (jak piszesz na forum i jest na zdjęciach), czy SSAC (jak w opisie filmu)?
Ogólnie to przeczytaj ten temat, sporo wiedzy tutaj jest
Pozdrawiam
: 2015-06-23, 19:30
autor: howard512
z P10 GT , poniosła mnie fantazja
[ Dodano: 2015-06-23, 22:30 ]
A tak to jedzie i tak hałasuje, na zewnątrz o wiele głośniej
https://www.youtube.com/watch?v=wwL4kxx ... e=youtu.be
: 2015-06-24, 06:19
autor: gizmo
końcowy zmień, dużo osób poleca rm motors , ja polecę Ci turboworks fi 10cm nawet bez silencera jest ladnie i w miarę cicho jak na przelot.
Nie obiecuje ze bedzie cicho , poniewaz mam taki koncowy,ale z innym srodkowym
: 2015-06-24, 10:16
autor: howard512
Myślałem wrzucić dodatkowo przed środkowy takie cudo i zostac przy oryginalnym końcowym --- >
http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-przel ... 13560.html
: 2015-06-24, 12:53
autor: HakeN
dołóż przelotwy środkowy i końcowy rm motors i będzie Pan zadowolony albo wez stary rozpruj i zbuduj sobie nowy na jego podstawie
: 2015-06-24, 12:56
autor: howard512
na początek wlasnie wrzucę środkowy turboworksa , zobacze co sie zmienilo,
o koncowym pomyśle jak ten środek nie poradzi. na dniach hamownia więc zamieszczę wykres na obecnym hondowym ryku
: 2015-06-24, 13:04
autor: Zielkq
howard512, czyli będziesz miał pomiar jedynie po zmianie tego wydechu (czy coś tam jeszcze doszło)? Jak możesz to wrzuć gdzieś wykres z poprzedniego pomiaru i tego przyszłego.
: 2015-06-24, 13:08
autor: howard512
Hamownie robię po każdym modzie. Mam wykres z serii (wyzej link d ogalerii) . Najpierw badam wpływ wydechu, wrzucę dodatkowy środkowy i znow jadę na rolki. Bezpośrednio po tym wrzucam wałek ssacy z GTI , o 0,2mm wyższe krzywki i +4st -hamownia i na koniec moda kółka zrobię lekkiego i znów hamowanie
: 2015-06-24, 13:19
autor: Zielkq
howard512, zakładaj temat o tej P11 i chwal się! Będę pierwszym, który będzie go śledził z tymi wykresami!
(ah, gdyby we Wro była tania hamownia...)
: 2015-06-24, 13:23
autor: howard512
Możesz być 2 lub 3 , bo Janusz z Adamusem też trzymają rękę na pulsie
Hamownie mam 4 free unlimited
[ Dodano: 2015-06-24, 14:24 ]
Założe później temat, ale tyle co tam zrobiłem jak opiszę to serwer padnie