Strona 8 z 10

: 2015-05-18, 17:56
autor: janusz
A3d4g6, na początek wywalenie katalizatorów i włożenie kolektora wydechowego 4-2-1 z Sunnego N14GTI lub Primery P10GT - wiąże się to z przeniesieniem sondy lambda.

: 2015-05-18, 21:24
autor: Vendo
Jeśli ma być tanio i dobrze, to wg, mnie:
1. Cały stary wydech out wraz z katami
2. Kolektor wydechowy N14 GTI P10GT lub jak są finanse to chińczyk 4-2-1
3. Środkowy z Saaba lub inna duża puszka
4. Końcowy wg. uznania ale najlepiej komorowy
5. Wydech po całości ze stali aluminiowanej 55 ewentualnie 60mm.

: 2015-05-18, 21:26
autor: janusz
A3d4g6, sondę mogę Ci podpiąć, ale to dopiero w sierpniu, jak będę w Lbn.

: 2015-05-18, 21:32
autor: vixo
Kolektorem z VVL służę jbc :)

: 2015-05-19, 10:33
autor: goago
adam_N14 pisze:Jak tak patrzę na zdjęcie tego kolektora z Czech to cylindry schodzą się 1-4 i 2-3 więc to dalej jest 4-2-1. W Tri-y łączą się 1-2 i 3-4 sporo jest na SR20.forum tam po przespawaniu flanszy pakowali do VE kolektory z B serii i o ile dobrze kojarzę ok 10km dało się zyskać.
Dokładnie...spostrzegawczy jesteś :)
fotka tri-y z czech
Obrazek
I mój nowy nabytek za oceanu
Obrazek
Jak Coobcio wystroi okaże się co wart, bo razem z cłem przesyłką itd. kosztuję za dużo :)

: 2015-05-19, 12:33
autor: Ad@mus
goago, a czemu od wuja Sama brałeś a nie z Czech?
i czemu nie kombinujesz w strone 4-1 :)

: 2015-05-19, 15:36
autor: goago
Nie wiedziałem że jest taka opcja. Ktoś w Czechach sprzedaję te kolektory?
Chętnie kupiłbym 4-1 ale nic ciekawego nie znalazłem w rozsądnych pieniądzach, ten myślę że będzie stanowił kompromis miedzy 4-2-1 a 4-1. Wszystko się okaże na rolkach, chociaż moja dupa mówi że jest dobrze, nie chcę zapeszać ale sunny zapierdziela aż miło :)

: 2015-05-19, 16:02
autor: gizmo
4-2-1 kolektor , środkowy od Saaba 95 2.0 T (słuchajcie się Ryby bo wie co mówi) elegancko wycisza, końcowy i na koniec http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen ... 97147.html fi 60 i fi100. tak jest u mnie : https://www.youtube.com/watch?v=adrDOLyzSKQ jak auto wróci od blacharza to nagram z lepszą jakością.






*Przepisy nowe to czy sens jest w daily robić moc, której nie ma gdzie wykorzystać?
**Chyba,że dołączamy do akcji : Nie zatrzymam się, będę uciekał,prawka nie oddam

: 2015-05-19, 21:39
autor: Ad@mus
goago, są 4-1 w pl dostępne-polskiej produkcji :)

: 2015-05-20, 05:00
autor: goago
a waży taki kolektor ze 20kg :-| Chińczyk jest fajny bo z cienkościennych rur spawany. Druga sprawa czy istnieje chociaż jeden wykres od tego 4-1?

: 2015-05-20, 07:56
autor: Ad@mus
istnieje, a i owszem, ale przy modach jakie były w tym silniku to czy jest w ogole sens? tu chodzi o cos innego, o zasade działania. Uważam, że pod wysokokręcące VE 4-1 to jak strzał w dyche. Waga pewno nie przeraża skoro samochód był wyścigówką a właściciel auta to znany w motorsporcie konstruktor... trza uwierzyć, że taka konstrukcja podziała, tak samo jak wierzymy w działanie przy wsadzaniu SSACa :)

: 2015-05-21, 08:04
autor: adam_N14
goago
Kolektor wygląda ciekawie :-D Sam jestem ciekaw jak wpłynie na przebieg Nm.
Ad@mus
Zajebiście było by porównać oba kolektory na jednym aucie.

: 2015-05-21, 12:42
autor: Ad@mus
myślę, że jeśli ktoś chciał by wytestować 4-1 to po wpłaceniu kaucji dało by rad podesłać na testy :)

uspawany jest z takiej samej scianki jak chinol ;) waga porównywalna :) długość kanałów pojedynczo o 100% dłuższa jak w ssac ;)

: 2015-05-21, 12:45
autor: Arias
Kolektor 4-1 daje większy przyrost od 4-2-1 ale zamula dół, w przy VE sobie chwalą bo i tak się lata na wysokich obrotach co by zmienna faza się nie wyłączyła. Do jazdy na co dzień 4-2-1 ma szersze zastosowanie, jeśli nie robimy streetowej wyścigówki. Nie wyobrażam sobie gnać primerą cały czas powyżej 4,5k rpm, żeby nie odstawać od reszty na ulicy ;/


Ale ciekawi mnie inny temat ostatnio stosowany wszędzie, a mianowicie zawór na wydechu. Niestety zrobienie obejścia środkowego tłumika jest niemal niemożliwe z braku miejsca, a obejście końcowego nie wiem czy ma sens ??

: 2015-05-21, 15:17
autor: adam_N14
Kolektor goago to tri-y, angole twierdzili że to taki kompromis pomiędzy 4-1 a 4-2-1.
Max wartości niższe niż na 4-1, ale dół i środek obrotów porównywalny z 4-2-1.
Jak goago sprawdzi swój na rolkach to przynajmniej do 4-2-1 będzie jakieś porównanie.

: 2015-05-22, 08:35
autor: Ad@mus
różnice w dolnych partiach między 4-1 i 4-2-1 są marginalne, a tam gdzie się kończy 4-2-1 to 4-1 jeszcze daje rade.

Sprawdzałem ostatnio różne porównania w Hondach, Fiatach i Roverach, zasada ta sama, 4-1 przebijał wyniki 4-2-1

problematyka 4-2-1 i 4-1 jest taka, że z braku miejsca i trudności wykonania bardziej dostępny na rynku i znacznie tańszy jest 4-2-1 (tańszy i szybszy w produkcji a poprawia seryjne osiągi dość zauważalnie)

Druga kwestia to długości kanałów, żeby dobrze zrobić równe kanały w 4-1 trzeba się też dobrze nakombinować i dodatkowo zadbać o miejsce pod maską, taka to teoria i praktyka :)

Jak bym miał więcej czasu i Krzych by mi udostępnił 4-1 to bym se to obadał organoleptycznie jak zapitala

: 2015-06-08, 12:35
autor: BeNeK
Panowie z jakiego materiału można zrobić kompletny wydech do b13 ? Coś taniego najlepiej i łatwego do pospawania :P No i czy ktoś orientuje się ile metrów rury mi będzie potrzebne oraz ile i jakich kolanek :)

: 2015-06-08, 14:02
autor: foo
Ogólnodostępna stal aluminiowana, masz tego od groma na alledrogo i w każdym szanującym się sklepie z układami wydechowymi. 4-5 lat jak dobrze pospawane spokojnie wytrzymuje.

: 2015-06-08, 19:42
autor: Ad@mus
2m prostej rury plus odpowiednie kolana to max na b13

P11 mod wydechu na 2"

: 2015-06-23, 18:17
autor: howard512
Po doprowadzeniu swojego wozidła do bardzo przyzwoitego stanu tec. zabrałem się za "tjuning" .
Na hamowni seria wypluła 129,6 kuca i 165,2 Niutków.

Stage I - wydech , wywalilem katy i kolektor 4-1 . Wpadło 4-2-1 z P10 GT , nowy łącznik , kawałek rurki i dalej oemowy środkowy i końcowy. Całość na 2" Dzwięk na wolnych znośny, ale przy jeździe masakra jak stary cadett z urwanym końcowym

--- > https://www.youtube.com/watch?v=0O_Dvf0 ... e=youtu.be

Moc jest , lepiej sie zbiera ( o wiele lepiej) ale z tym dzwiekiem musze cos zrobic. I teraz pytanie: dać nowy końcowy czy dodatkowy środkowy przelotowy? Końcowy jest od nowości 17lat i 200 tys. Ma być cicho :)

Fotki z całej operacji --- > https://plus.google.com/photos/10858267 ... 4686296625

: 2015-06-23, 18:35
autor: Zielkq
howard512, to kolektor z P10 (jak piszesz na forum i jest na zdjęciach), czy SSAC (jak w opisie filmu)?
Ogólnie to przeczytaj ten temat, sporo wiedzy tutaj jest :)
Pozdrawiam

: 2015-06-23, 19:30
autor: howard512
z P10 GT , poniosła mnie fantazja :)

[ Dodano: 2015-06-23, 22:30 ]
A tak to jedzie i tak hałasuje, na zewnątrz o wiele głośniej
https://www.youtube.com/watch?v=wwL4kxx ... e=youtu.be

: 2015-06-24, 06:19
autor: gizmo
końcowy zmień, dużo osób poleca rm motors , ja polecę Ci turboworks fi 10cm nawet bez silencera jest ladnie i w miarę cicho jak na przelot.


Nie obiecuje ze bedzie cicho , poniewaz mam taki koncowy,ale z innym srodkowym

: 2015-06-24, 10:16
autor: howard512
Myślałem wrzucić dodatkowo przed środkowy takie cudo i zostac przy oryginalnym końcowym --- > http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-przel ... 13560.html

: 2015-06-24, 12:53
autor: HakeN
dołóż przelotwy środkowy i końcowy rm motors i będzie Pan zadowolony albo wez stary rozpruj i zbuduj sobie nowy na jego podstawie :)

: 2015-06-24, 12:56
autor: howard512
na początek wlasnie wrzucę środkowy turboworksa , zobacze co sie zmienilo,
o koncowym pomyśle jak ten środek nie poradzi. na dniach hamownia więc zamieszczę wykres na obecnym hondowym ryku :D

: 2015-06-24, 13:04
autor: Zielkq
howard512, czyli będziesz miał pomiar jedynie po zmianie tego wydechu (czy coś tam jeszcze doszło)? Jak możesz to wrzuć gdzieś wykres z poprzedniego pomiaru i tego przyszłego. :)

: 2015-06-24, 13:08
autor: howard512
Hamownie robię po każdym modzie. Mam wykres z serii (wyzej link d ogalerii) . Najpierw badam wpływ wydechu, wrzucę dodatkowy środkowy i znow jadę na rolki. Bezpośrednio po tym wrzucam wałek ssacy z GTI , o 0,2mm wyższe krzywki i +4st -hamownia i na koniec moda kółka zrobię lekkiego i znów hamowanie

: 2015-06-24, 13:19
autor: Zielkq
howard512, zakładaj temat o tej P11 i chwal się! Będę pierwszym, który będzie go śledził z tymi wykresami! :D
(ah, gdyby we Wro była tania hamownia...)

: 2015-06-24, 13:23
autor: howard512
Możesz być 2 lub 3 , bo Janusz z Adamusem też trzymają rękę na pulsie :D Hamownie mam 4 free unlimited

[ Dodano: 2015-06-24, 14:24 ]
Założe później temat, ale tyle co tam zrobiłem jak opiszę to serwer padnie :P