Wyciszanie wydechu przelotowego
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Wyciszanie wydechu przelotowego
Witam.
Mój 2,5" przelot jest już na tyle głośny, że jechać stałą prędkością 90km/h po prostu się nie da Albo 80, albo 110
Obstawiam, że po materiałach wygłuszeniowych nie zostało już nic, więc postanowiłem własnoręcznie odbudować wygłuszenie tłumika końcowego. Analizując wątki na rożnych forach (począwszy od samochodowych skończywszy na motocyklowych), dowiedziałem się, że najefektywniejsze jest zastosowanie 2 różnych materiałów. Pierwszy (stosowany w pierwszej kolejności) służy do owinięcia rury perforowanej- to wata stalowa. Drugi, natomiast to typowy wypełniacz. Musi być niepalny, nie gnilny, najlepiej nie chłonący wody, odporny na różne syfy wypluwane z silnika.
I teraz pytanko do Was- jaki materiał polecacie? Jakąś watę szklaną, może ceramiczną? Czytałem nie raz nawet o zastosowaniu nawet koca gaśniczego
Może ktoś się dobrze zna na jakiś materiałach typowo budowlanych spełniających w/w wymagania?
P.S.
Watę stalową już kupiłem. Wziąłem ciut droższą, ale za to kwasoodporną- dłużej posłuży.
Pozdrawiam
Mój 2,5" przelot jest już na tyle głośny, że jechać stałą prędkością 90km/h po prostu się nie da Albo 80, albo 110
Obstawiam, że po materiałach wygłuszeniowych nie zostało już nic, więc postanowiłem własnoręcznie odbudować wygłuszenie tłumika końcowego. Analizując wątki na rożnych forach (począwszy od samochodowych skończywszy na motocyklowych), dowiedziałem się, że najefektywniejsze jest zastosowanie 2 różnych materiałów. Pierwszy (stosowany w pierwszej kolejności) służy do owinięcia rury perforowanej- to wata stalowa. Drugi, natomiast to typowy wypełniacz. Musi być niepalny, nie gnilny, najlepiej nie chłonący wody, odporny na różne syfy wypluwane z silnika.
I teraz pytanko do Was- jaki materiał polecacie? Jakąś watę szklaną, może ceramiczną? Czytałem nie raz nawet o zastosowaniu nawet koca gaśniczego
Może ktoś się dobrze zna na jakiś materiałach typowo budowlanych spełniających w/w wymagania?
P.S.
Watę stalową już kupiłem. Wziąłem ciut droższą, ale za to kwasoodporną- dłużej posłuży.
Pozdrawiam
QG15+
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
pisz na PW, załatwię Ci co trzeba, niepalność 800 st. a w wydechu jest max 350 st. w materiały budowlane się nie baw, szkoda czasu i zachodu
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Tłumik wyciszony. Jest znacząca poprawa i polecam każdemu, komu przeszkadza głośny wydech taki zabieg, bo warto.
Parę foto:
1. Otwarcie tłumika i widok pozostałości po profi wygłuszeniu wełną mineralną :
2. Stare wygłuszenie out.
3. Pierwsza część wygłuszenia- wełna stalowa kwasoodporna.
Został mi metr, więc zużyłem ją do końca:
4. Drugi etap, to wypełnienie włókniną Powertex odporną na temp. 800st.:
Dodatkowo po bokach ścieśniłem to wszystko starym wygłuszeniem.
Mod na duży plus. Podziękowania należą się koledze Lukicrx, za fachową poradę i szybką wysyłkę włókniny
P.S.
Do pełni szczęścia brakuje wyciszenia środkowego dziada, który pękł mi już 4 raz. Ogólnie Motowydech z Konstancina jest mega drutem i nie polecam nikomu. Wygłuszenie marne, spawy do dupy, wytrzymałość średnia, np. po zdjęciu końcowego okazało się, że...
To samo było w przypadku drugiego wąsa
Pozdrawiam
Parę foto:
1. Otwarcie tłumika i widok pozostałości po profi wygłuszeniu wełną mineralną :
2. Stare wygłuszenie out.
3. Pierwsza część wygłuszenia- wełna stalowa kwasoodporna.
Został mi metr, więc zużyłem ją do końca:
4. Drugi etap, to wypełnienie włókniną Powertex odporną na temp. 800st.:
Dodatkowo po bokach ścieśniłem to wszystko starym wygłuszeniem.
Mod na duży plus. Podziękowania należą się koledze Lukicrx, za fachową poradę i szybką wysyłkę włókniny
P.S.
Do pełni szczęścia brakuje wyciszenia środkowego dziada, który pękł mi już 4 raz. Ogólnie Motowydech z Konstancina jest mega drutem i nie polecam nikomu. Wygłuszenie marne, spawy do dupy, wytrzymałość średnia, np. po zdjęciu końcowego okazało się, że...
To samo było w przypadku drugiego wąsa
Pozdrawiam
QG15+
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
ale żeś dał czadu z trytytkami , muszę to posłać do konstrukcyjnego, a goście wymyślają a tu k*** tadammm
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
wod2u, szczerze mówiąc nie rozumiem pytania. Wydech zrobił się cichszy, nie rezonuje co jest równoznaczne z tym, że nie wydala na zewnątrz już takich niskich częstotliwości, jakie były przed modem
[ Dodano: 2014-12-13, 16:52 ]
To samo spotkało środkowy:
Obstawiam kilka dB mniej i to jest spore osiągnięcie jak na samo wypełnienie. Polecam
[ Dodano: 2014-12-13, 16:52 ]
To samo spotkało środkowy:
Obstawiam kilka dB mniej i to jest spore osiągnięcie jak na samo wypełnienie. Polecam
QG15+
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
To wyrób własny firmy Motowydech. W kwestii użytego materiału nie mam zastrzeżeń, ale jakość wykonania i spawów poniżej krytyki. Środkowy pękł 3 razy w miejscu łączenia denek... Końcowy można obejrzeć na początku tematu. Nie polecam. Za niecałe 400zł więcej miałbym pięknie wykonany i cichy wydech El-Tec'a. Ale to następnym razem może już w X-Trail'u...KTR pisze:Jakiej firmy to tłumiki?
Ryba, moje tłumiki nie są z Alle
QG15+
UWAGA UWAGA ODKOPUJE !!
Mam końcowy przelotowo-komorowy proexa i po 30 tys zaczyna coraz bardziej drzeć jape , na mieście spoko jak w kamienicach szyby pękają ale jak zrobiłem dzisiaj 500 km prawie ciągiem to robi sie słabo . Da radę u mnie zrobić to samo przy przelotowo-komorowy jest inaczej tłumiony? Nigdy nie zagłębiałem sie w szczegóły. Wiem jedno wydech za prawie 500 zł powinien dłużej pochodzić
Mam końcowy przelotowo-komorowy proexa i po 30 tys zaczyna coraz bardziej drzeć jape , na mieście spoko jak w kamienicach szyby pękają ale jak zrobiłem dzisiaj 500 km prawie ciągiem to robi sie słabo . Da radę u mnie zrobić to samo przy przelotowo-komorowy jest inaczej tłumiony? Nigdy nie zagłębiałem sie w szczegóły. Wiem jedno wydech za prawie 500 zł powinien dłużej pochodzić
hayboss, komorowo przelotowy ma komore rozprezna w srodku a przelot to tylko rura perforowana wsadzona w drugą, większa... w zaleznosci od producenta wyciszona włóknem mniej lub bardziej
coraj częściej myślę, że dobry wydech to po prostu seryjna pojemność puszek + większa średnica rur. Po sprawie. Przykłądem jest Vilkowa wp co na końcowym komorowym/a nie przelocie robi 170ps, drugi przykład to Howard z seryjnym końcowym i większą średnicą rur na 421 z gti co zyskało po wydechu 7ps(zasługa kolektora i flow)
Kiedyś też ,,,,pamiętam wielki test końcowych tłumików w GT. Tłumiki tam np. końcowy WM ala Mugen z wkładką robił więcej cyferek na hamowni jak bez wkładki... Za niedługo będę modził kolejny raz swój wydech, wpakuje duuuuzy srodkowy z Signum i końcowy prawdopodobnie seryjny na seryjnej pitkowatej końcówce fi 50. Mam dziwne wrażenie że mocy nie stracę a zyskam ciszę
coraj częściej myślę, że dobry wydech to po prostu seryjna pojemność puszek + większa średnica rur. Po sprawie. Przykłądem jest Vilkowa wp co na końcowym komorowym/a nie przelocie robi 170ps, drugi przykład to Howard z seryjnym końcowym i większą średnicą rur na 421 z gti co zyskało po wydechu 7ps(zasługa kolektora i flow)
Kiedyś też ,,,,pamiętam wielki test końcowych tłumików w GT. Tłumiki tam np. końcowy WM ala Mugen z wkładką robił więcej cyferek na hamowni jak bez wkładki... Za niedługo będę modził kolejny raz swój wydech, wpakuje duuuuzy srodkowy z Signum i końcowy prawdopodobnie seryjny na seryjnej pitkowatej końcówce fi 50. Mam dziwne wrażenie że mocy nie stracę a zyskam ciszę
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 71
- Rejestracja: 2014-09-07, 19:44
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
- Kontakt:
Majstry mam u siebie takie setup SSAC --> Fi60 --> środkowy oem --> 2.25 Cala --> RM Motors Elipsa Przelot ( wejście 2.25 i w środku sie rozbiega na 2 wyloty 2.25 i końcówki 2.5 cala ) dźwięk fajny w a to ci klops w zakresie jakoś do 3.5k rpm jak subaryna ale jest troche za głośno i nie chcał bym zmieniać końcowego , ktoś ma sprawdzony pomysł jak skubańca troche wyciszyć tak żebym mógł sobie nad morze z dziewczyną pojechać bez zakładania nauszników
Ja
środkowy z saaba?
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Akurat mam środkowy magnaflow od miesiąca to się wypowiem.
Magnaflow 12641 mieści się do P11.144 tylko zmniejsza prześwit lekko, ale po długości bez problemu, jak nie masz kata. Sama pucha ma chyba 78 cm, średnica koło 16cm.
https://www.magnaflow.com/products?partNumber=12641
Mam tego środkowego 3" i mam ciszej niz miałem wczesniej na 2.25" strumienica + proex srodowy do primery dedykowany, ale miałem kiepskie spawy, lekko mówiąc, na tym przejsciu nad belką. Na końcu mam zwężenie 2,5" na wejsciu i wyjście 2x2,5" (Y w srodku), ale to do poprawki. Ogólnie z silencerami można jeździć, choć nie jest to cisza, bo zostaje to buczenie jak odpuścisz gaz i koło 3krpm. Brzmienie ma bardzo fajne przy przyspieszaniu:) Jeżeli wierzyć pomiarom z komórki to podczas jazdy będzie koło 90 dB z wydechu, na luzie 80-85, w środku 65 - 75 .
Nie wiem czy ktoś testował, ale taki sposób na wyciszenie polecaja:
http://www.camaro5.com/forums/showthrea ... 75&page=14
nawet są wzory podane jak ktoś chce sobie liczyć.
lub prościej:
http://www.dynomax.com/mufflers/dynomax-vt-mufflers
tutaj jest klapka ktora sie przymyka jak odpuścisz i podobno nie ma w ogole buczenia.
Filmik z czeską Primerą VE + Dynomax VT
https://www.youtube.com/watch?v=LReKWNeuvPU
tylko ten tłumik to raczej tylko z USA trzeba ściagać, koszt samego 80-90 dolarów.
Alternatywnie to elektroniczna przepustnica wydechu lub jak w BMW sterowana podciśnieniem chyba. Na facebooku polecam profil GTPerformance, robią bardzo fajne układy, jest filmik z Focusem z elektroniczna przepustnicą wydechu, post 9. X. 2015
Magnaflow 12641 mieści się do P11.144 tylko zmniejsza prześwit lekko, ale po długości bez problemu, jak nie masz kata. Sama pucha ma chyba 78 cm, średnica koło 16cm.
https://www.magnaflow.com/products?partNumber=12641
Mam tego środkowego 3" i mam ciszej niz miałem wczesniej na 2.25" strumienica + proex srodowy do primery dedykowany, ale miałem kiepskie spawy, lekko mówiąc, na tym przejsciu nad belką. Na końcu mam zwężenie 2,5" na wejsciu i wyjście 2x2,5" (Y w srodku), ale to do poprawki. Ogólnie z silencerami można jeździć, choć nie jest to cisza, bo zostaje to buczenie jak odpuścisz gaz i koło 3krpm. Brzmienie ma bardzo fajne przy przyspieszaniu:) Jeżeli wierzyć pomiarom z komórki to podczas jazdy będzie koło 90 dB z wydechu, na luzie 80-85, w środku 65 - 75 .
Nie wiem czy ktoś testował, ale taki sposób na wyciszenie polecaja:
http://www.camaro5.com/forums/showthrea ... 75&page=14
nawet są wzory podane jak ktoś chce sobie liczyć.
lub prościej:
http://www.dynomax.com/mufflers/dynomax-vt-mufflers
tutaj jest klapka ktora sie przymyka jak odpuścisz i podobno nie ma w ogole buczenia.
Filmik z czeską Primerą VE + Dynomax VT
https://www.youtube.com/watch?v=LReKWNeuvPU
tylko ten tłumik to raczej tylko z USA trzeba ściagać, koszt samego 80-90 dolarów.
Alternatywnie to elektroniczna przepustnica wydechu lub jak w BMW sterowana podciśnieniem chyba. Na facebooku polecam profil GTPerformance, robią bardzo fajne układy, jest filmik z Focusem z elektroniczna przepustnicą wydechu, post 9. X. 2015