przelot pomoc,rady primera p11
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- gizmo
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2014-06-08, 19:10
- Lokalizacja: Praga Płd, Warszawa
Superoes Tor Kielce: http://youtu.be/VouZYEf2njw 2:25-2:27 to jest ten dzwiek upragniony na obr powyzej 3 tys.
Building a Nismo #daily #stay tuned
Nieprawda, do tego celu potrzebujesz mocno rozprężny spiralny tłumik przelotowy, ale jakaś firmówka, a nie badziew. Musisz mieć jedynie na uwadze, że taki wydech nie będzie szczytem osiągów SR20, bo zostawiasz wąski wydech z rozprężającym końcowym.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
to jest pierdzenie a nie ładny dzwiek wydechu. słychac dokładnie jaki rezonans jest... jak dlamnie lipanissanek94 pisze:Superoes Tor Kielce: http://youtu.be/VouZYEf2njw 2:25-2:27 to jest ten dzwiek upragniony na obr powyzej 3 tys.
XXX
Że pierdzi, to się zgodzę ale nie musi to oznaczać mniejszej mocy. Pytanie czy komuś zależy bardziej na dźwięku czy na mocy.
Mój też podobnie pierdzi w zakresie 3-4tys. (wyżej już nie) a moc ma jak najbardziej słuszną.
Edit:
Mój też podobnie pierdzi w zakresie 3-4tys. (wyżej już nie) a moc ma jak najbardziej słuszną.
Edit:
Nagrałem dzisiaj filmik na hamowni ale niestety stanąłem w środku zamiast na zewnątrz i hałas hamowni wszystko zagłuszyłnissanek94 pisze:latwiej by bylo , gdyby cos tam posluchac roznych rozwiazan, bo kazde inne rozwiazanie brzmi inaczej. Jakby ktos mial nagrane na yt dzwiek tlumika to niech tu wstawi, pomoze mi bardzo.
teoretycznie:
Tłumik sportowy, przelotowy jest tym cichszy, im jego wymiary zewnętrzne (średnica zewnętrzna oraz długość ) są większe, a przekrój rury perforowanej w środku jest jak najmniejszy. Oczywiście jesteśmy ograniczeni wymiarami zewnętrznymi tłumika, gdyż nie mamy za wiele miejsca pod samochodem, a średnica wewnętrzna ogranicza moc silnika. Trzeba tu znaleźć złoty środek, w czym GT Performance zawsze chętnie pomoże.
Zazwyczaj układ wydechowy (sportowy) wykonuje sie z 1-3 tłumików przelotowych plus ewentualnie sportowy katalizator o większej przepustowości. Wszystko zależy od rodzaju silnika (diesel czy benzynowy) i średnicy rur, z których układ wydechowy ma zostać wykonany oraz preferencji właściciela samochodu. W zależnośc od tego, czy ,,wydech’’ ma być cichy, czy też robić trochę hałasu. Na krótkie trasy (1/4mili) sprawdzają się układy sportowe z rasowym dźwiękiem, natomiast na dłuższe odcinki - cichsze.
Silnik diesla a szczególnie turbo-diesla nie osiąga tak wysokich obrotów jak silnik benzynowy. Ma większą sprawność, a więc dużo łatwiej jest wykonać taki układ, aby nie był za głośny a dał spory przyrost mocy – dwa porządnie wykonane tłumiki przelotowe wystarczą. W większości wykonuje się układ z jednym tłumikiem przelotowym (końcowym), gdyż ta wersja jest tańsza, a nie jest na tyle głośna, zeby nie dało sie jeździć w dłuższe trasy (słychać tylko delikatny pomruk). Dzieje się tak głównie za sprawą turbosprężarki, która wykorzystuje dość sporą energię spalin, co ma również spore znaczenie w silnikach turbo-benzynowych.
W silnikach benzynowych wolnossących wygląda to zupełnie inaczej i nie jest to takie proste jak wydawać by sie mogło . Sporą role odgrywa kolektor wydechowy, który w pierwszej fazie przejmuje spaliny z komory spalania (pomijając głowice) do dalszej części układu wydechowego. Ważna jest również kwestia oporu układu wydechowego dla silnika wolnossącego, którego funkcję może pełnić np. katalizator i nie za duża średnica rur, gdyż rozprężając układ wydechowy, zmniejszamy prędkość gazów wylotowych, co nie ma pozytywnego wpływu, ani na moc, ani na dźwięk układu wydechowego.
zassane z jakiegoś neta
im więcej o tym czytam tym bardziej się przekonuje ze nie robi się niczego na pałe, odpowiednia dlugosc rur, tlumikow, srednice, oraz rodzaje uzytych puszek (komorowe, przelotowe) wpływają różnie na moc, moment i dźwięk ukladu
Tłumik sportowy, przelotowy jest tym cichszy, im jego wymiary zewnętrzne (średnica zewnętrzna oraz długość ) są większe, a przekrój rury perforowanej w środku jest jak najmniejszy. Oczywiście jesteśmy ograniczeni wymiarami zewnętrznymi tłumika, gdyż nie mamy za wiele miejsca pod samochodem, a średnica wewnętrzna ogranicza moc silnika. Trzeba tu znaleźć złoty środek, w czym GT Performance zawsze chętnie pomoże.
Zazwyczaj układ wydechowy (sportowy) wykonuje sie z 1-3 tłumików przelotowych plus ewentualnie sportowy katalizator o większej przepustowości. Wszystko zależy od rodzaju silnika (diesel czy benzynowy) i średnicy rur, z których układ wydechowy ma zostać wykonany oraz preferencji właściciela samochodu. W zależnośc od tego, czy ,,wydech’’ ma być cichy, czy też robić trochę hałasu. Na krótkie trasy (1/4mili) sprawdzają się układy sportowe z rasowym dźwiękiem, natomiast na dłuższe odcinki - cichsze.
Silnik diesla a szczególnie turbo-diesla nie osiąga tak wysokich obrotów jak silnik benzynowy. Ma większą sprawność, a więc dużo łatwiej jest wykonać taki układ, aby nie był za głośny a dał spory przyrost mocy – dwa porządnie wykonane tłumiki przelotowe wystarczą. W większości wykonuje się układ z jednym tłumikiem przelotowym (końcowym), gdyż ta wersja jest tańsza, a nie jest na tyle głośna, zeby nie dało sie jeździć w dłuższe trasy (słychać tylko delikatny pomruk). Dzieje się tak głównie za sprawą turbosprężarki, która wykorzystuje dość sporą energię spalin, co ma również spore znaczenie w silnikach turbo-benzynowych.
W silnikach benzynowych wolnossących wygląda to zupełnie inaczej i nie jest to takie proste jak wydawać by sie mogło . Sporą role odgrywa kolektor wydechowy, który w pierwszej fazie przejmuje spaliny z komory spalania (pomijając głowice) do dalszej części układu wydechowego. Ważna jest również kwestia oporu układu wydechowego dla silnika wolnossącego, którego funkcję może pełnić np. katalizator i nie za duża średnica rur, gdyż rozprężając układ wydechowy, zmniejszamy prędkość gazów wylotowych, co nie ma pozytywnego wpływu, ani na moc, ani na dźwięk układu wydechowego.
zassane z jakiegoś neta
im więcej o tym czytam tym bardziej się przekonuje ze nie robi się niczego na pałe, odpowiednia dlugosc rur, tlumikow, srednice, oraz rodzaje uzytych puszek (komorowe, przelotowe) wpływają różnie na moc, moment i dźwięk ukladu
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Dlatego twierdziłem, że duża końcowa pucha przelotu nie gwarantuje ciszy, sam jestem tego przykładem: puszka taka, że ledwo weszła pod zderzak, a w trasie jednak hałas przeszkadza. Średnica rury wewnętrzna to chyba aż 63mm, co na 2.0 jest przesadą. Aczkolwiek dźwięk ekstra, głęboki, fajny bas, żadnego rezonansu. Gdzieś w temacie Modzelitto jest wykres z hamowni, że jego VE na rurach 48mm osiągało 199KM, po zmianie na szersze udało się wyciągnąć coś koło 215 (piszę z pamięci).Ad@mus pisze:teoretycznie:
Tłumik sportowy, przelotowy jest tym cichszy, im jego wymiary zewnętrzne (średnica zewnętrzna oraz długość ) są większe, a przekrój rury perforowanej w środku jest jak najmniejszy.
Ja planuję założyć tłumik zastępczy komorowy, rozciąć mój przelot i wspawać dwie węższe rurki perforowane zamiast tej jednej szerokiej, bardzo jestem ciekaw ile to da. Do tego nowe wygłuszenie. Te dwie rurki razem mają większą powierzchnię perforowaną niż jedna szeroka rura, myślę że to też pomoże w redukcji hałasu. No i teoretycznie przepustowość tłumika będę miał zachowaną.
pozdr. Kamil
- gizmo
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2014-06-08, 19:10
- Lokalizacja: Praga Płd, Warszawa
nie zrobię bolidu z tego, jeśli ten silnik w almerze gti wypluł 169KM, no to niech w primerze chociaz 160 wypluje, wydechem nie chcę osiągnąć dużej mocy, aczkolwiek nie mówie :nie . Dzwiek,moc,moment, trzeba znalezc kompromis i to wszystko pogodzic bo do tego tez finanse dochodza, nie jest łatwa sprawa, cieszę się, że temat się rozwinął i każdy wnosi coś do tematu, dzięki wielkie.
Jak na razie wydaję mi się, że to bedzie dobry zestaw : kolektor z gt 4-2-1, środkowy od saaba 95 2.0 , a koncowy to zastanawiam się jeszcze nad mugen apexi z silencerem
Jak na razie wydaję mi się, że to bedzie dobry zestaw : kolektor z gt 4-2-1, środkowy od saaba 95 2.0 , a koncowy to zastanawiam się jeszcze nad mugen apexi z silencerem
Building a Nismo #daily #stay tuned
Ad@mus, zależy czy mówimy o mocy na kołach czy na silniku
VE Killer, kolega nissanek94, raczej o replice pisze, bo raz że mugen, a apexi to dwie różne marki, dwa ciężko u nas dostępne, trzy ceny zaczynają się od 1200zł za sam tłumik końcowy
VE Killer, kolega nissanek94, raczej o replice pisze, bo raz że mugen, a apexi to dwie różne marki, dwa ciężko u nas dostępne, trzy ceny zaczynają się od 1200zł za sam tłumik końcowy
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Chłopie, to najtańszy nowy tłumik na allegro, on tylko wygląda.nissanek94 pisze: tlumik fajny elegancko, tylko wymiary potrzebne , co pewnie nie znajde .
O wymiarach już Ci pisałem, że podejdzie... nie wiem czego Ty jeszcze oczekujesz...
wymiary tłumika masz w aukcji, a rzucić okiem pod auto chyba nie jest tak ciężko?
Sam mam wm sport i nie jestem zadowolony. Wolałbym dołożyć 70zł i kupić zwykły środkowy od RM Motors.
ja mam przelot: ssac 2,5'' pózniej 2,5'' kwasa i tylko końcowy RM MOTORS
i chodzi tak:)
https://www.youtube.com/watch?v=E7F3Nia ... e=youtu.be
i chodzi tak:)
https://www.youtube.com/watch?v=E7F3Nia ... e=youtu.be
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!
Sztuka jest go zbudować!