przelot pomoc,rady primera p11
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- gizmo
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2014-06-08, 19:10
- Lokalizacja: Praga Płd, Warszawa
przelot pomoc,rady primera p11
potrzebuję układ wydechowy pod kolektor 4-2-1.
najchetniej uzywka. Gdzie moge kupic do P11 ? Czy musze sam kompletowac (kolektor,strumienica,tlumiki ?) Czy od innych aut sa zestawy ktore podejda ? np s13 itp itd ?
najchetniej uzywka. Gdzie moge kupic do P11 ? Czy musze sam kompletowac (kolektor,strumienica,tlumiki ?) Czy od innych aut sa zestawy ktore podejda ? np s13 itp itd ?
Ostatnio zmieniony 2015-01-25, 12:18 przez gizmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Building a Nismo #daily #stay tuned
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
aaa... tam takie wasze gadanie obliczanie, wymiarowanie, wróżenie z fusów.....
Chłopak ma zwykły samochód. To nie bolid F1. Standardy są proste a wszystko zależy od $$$
Chce tanio, to zrobić można 2.25 ze zwykłej stali na jakimś środkowym z SAABA + WM/HKS STYLE na koniec.
Inna opcja z kwasa, 2m rury i 12 kolanka 90", środkowy i końcowy magnaflow, ewentulanie dodatkowo jakaś ładna końcówka z rurki 2.5
Fajny dźwięk, zachowujemy komfort, zyskujemy elastyczności i odrobinę konia i niuta.
Wszystko zależy od mamony
Chłopak ma zwykły samochód. To nie bolid F1. Standardy są proste a wszystko zależy od $$$
Chce tanio, to zrobić można 2.25 ze zwykłej stali na jakimś środkowym z SAABA + WM/HKS STYLE na koniec.
Inna opcja z kwasa, 2m rury i 12 kolanka 90", środkowy i końcowy magnaflow, ewentulanie dodatkowo jakaś ładna końcówka z rurki 2.5
Fajny dźwięk, zachowujemy komfort, zyskujemy elastyczności i odrobinę konia i niuta.
Wszystko zależy od mamony
- gizmo
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2014-06-08, 19:10
- Lokalizacja: Praga Płd, Warszawa
na koniec chciałem wm sport mugen , taki niepozorny z silencerem. Slyszalem ze 2.25 bedzie elegancko, zwykla stal moze nie koniecznie, bo jak juz zrobic to niekoniecznie na bogato ale ladnie i skromnie oraz pozytecznie.
Ostatnio zmieniony 2015-01-08, 17:49 przez gizmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Building a Nismo #daily #stay tuned
To jeśli chcesz rozłożyć koszty, może robić to partiami? Są 3 części, od silnika do środkowego tłumika, od środkowego do końcowego i sam końcowy. Jak sobie zrobisz z kwasówki i to po kolei będziesz rozkładał wydatki, nie pociągnie aż tak mocno po kieszeni w jednym momencie
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
[ Dodano: 2015-01-08, 19:31 ]
Chyba ze zrobisz na raty tak jak radzi wiooreck
Jedno jak pojdziesz w ta stronę i daj skusić na tanie środkowe i inne wynalazki z allegro.
Niekoniecznie ten z linku bo to jest jakiś parch. Każdy z modelów od 95r. w gore z silnikiem 2.0 turbo
Zaproponowanej z Saaba bo jest tani i mieści się do srodkowego tunelu primery. Jeśli chodzi o końcowy nie pchaj się w to gowno. Będziesz robił tylko hałas i każdy będzie zniesmaczony. Zwykły komorowy z fajna koncowk. Przy 2.25 i takiej konstrukcji silnik juz odetchnie i będzie elastyczniej.
Nie wiem czy wydech może być pożyteczny czy nie ale wiem jedno zrobienie z 'kwasu' wydechu nie jest tanie. Jeżeli nie chcesz na bogato to zwykła stal spokojnie ci starczy.nissanek94 pisze:na koniec chciałem wm sport mugen , taki niepozorny z silencerem. Slyszalem ze 2.25 bedzie elegancko, zwykla stal moze nie koniecznie, bo jak juz zrobic to niekoniecznie na bogato ale ladnie i skromnie oraz pozytecznie.
Chyba ze zrobisz na raty tak jak radzi wiooreck
Jedno jak pojdziesz w ta stronę i daj skusić na tanie środkowe i inne wynalazki z allegro.
Niekoniecznie ten z linku bo to jest jakiś parch. Każdy z modelów od 95r. w gore z silnikiem 2.0 turbo
Zaproponowanej z Saaba bo jest tani i mieści się do srodkowego tunelu primery. Jeśli chodzi o końcowy nie pchaj się w to gowno. Będziesz robił tylko hałas i każdy będzie zniesmaczony. Zwykły komorowy z fajna koncowk. Przy 2.25 i takiej konstrukcji silnik juz odetchnie i będzie elastyczniej.
Stal aluminiowa, nie gnije tak jak zwykła i dobrze się spawa
Zgadzam sięz Rybą, z tym że ja mam WM Sport w cherry, bo muszę mieć tam dość lekki tłumik.
Generalnie nawet w 1.3 bez silencera jest tak głośno, że nie da się jeździć. Z silencerem w środku cisza.
No i generalnie są dostępne chyba tylko 2,5"
Zgadzam sięz Rybą, z tym że ja mam WM Sport w cherry, bo muszę mieć tam dość lekki tłumik.
Generalnie nawet w 1.3 bez silencera jest tak głośno, że nie da się jeździć. Z silencerem w środku cisza.
No i generalnie są dostępne chyba tylko 2,5"
Im mniejsza puszka przelotowa tym będzie głośniej. Rybka poleca to z saaba, bo jest na prawdę spora, to już duzo da. Do tego daj na koniec dużą puchę i będzie na prawdę nieźle. Ja co prawda nie mam się co podpierać swoim przykładem, bo diesel całkiem inny dźwięk daje, a na dodatek suszarka wycisza wiele, ale na jednym przelotowym jest cichuteńko. Byłem mega zdziwiony
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Tak jak koledzy piszą. Wydech z nierdzewki tani nie jest szczególnie jeśli ma być zrobiony zgodnie ze sztuką (gaz formujący itp.). Jeśli auto nie jest oczkiem w głowie i nie zamierzasz wydawać na wydech 2500-3000zł to odpuść "kwasa". Zrób sobie 60mm po całości za stali aluminiowanej (czy jak to się piszę) dwa maksymalnej wielkości tłumiki przelotowe lub środkowy przelotowy, a końcowy komorowy i jest cichutko. Jeśli dołożysz katalizator sportowy to i na przeglądzie masz spokój i wydech jeszcze cichszy, a na mocy za bardzo nie stracisz. W razie czego pytaj:)
- gizmo
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2014-06-08, 19:10
- Lokalizacja: Praga Płd, Warszawa
-zwykla stal 2.5 lub 2.25 (ile tej rury ? ~3m ?)
- srodkowy od Saaba 95 2.0 od 95 rocznika,
- koncowy najlepiej komorowy (takie przelotowe z silencerem dla upartych tez okej ?
-kolektor od GT mam już. (4-2-1)
Co potrzebne jeszcze by ulepić wydech ? Chodzi o to zeby wydech bylo slychac na niskich obrotach ze jest nieseryjny a na wysokich (WRC SOUND).
- srodkowy od Saaba 95 2.0 od 95 rocznika,
- koncowy najlepiej komorowy (takie przelotowe z silencerem dla upartych tez okej ?
-kolektor od GT mam już. (4-2-1)
Co potrzebne jeszcze by ulepić wydech ? Chodzi o to zeby wydech bylo slychac na niskich obrotach ze jest nieseryjny a na wysokich (WRC SOUND).
Building a Nismo #daily #stay tuned
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Na primerę 3m rury może być mało lub na styk.
Jeszcze potrzebujesz:
- kolanka (można też zrobić samemu ale to strasznie dużo zabawy)
- jakiś metr pręta na wieszaki
- łączniki, bo przecież nie zespawasz wszystkiego razem do kupy. Po jakości - v-band, po taniości - zwykłe flansze do wspawania.
- jak kupisz flansze to będziesz potrzebował śrub i uszczelek do nich (w przypadku v-band nie potrzebujesz tego)
Jeśli na niskich ma być nieseryjny a na wysokich WRC to polecam końcowy przelotowy tylko dużą puchę - allegro i do boju!
Jeszcze potrzebujesz:
- kolanka (można też zrobić samemu ale to strasznie dużo zabawy)
- jakiś metr pręta na wieszaki
- łączniki, bo przecież nie zespawasz wszystkiego razem do kupy. Po jakości - v-band, po taniości - zwykłe flansze do wspawania.
- jak kupisz flansze to będziesz potrzebował śrub i uszczelek do nich (w przypadku v-band nie potrzebujesz tego)
Jeśli na niskich ma być nieseryjny a na wysokich WRC to polecam końcowy przelotowy tylko dużą puchę - allegro i do boju!
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze nic nie sprawdzałem, ale z tymi tłumikami będzie milo mruczeć na razie nie słyszałem przyje mniszego dźwięku wydechu ja niestety musiałem zrezygnować z takiego setupu, ze względu na gabaryty tłumika i na pewno odmuli silnik ale nie spełnia twoich oczekiwań dźwiękowych bo on naprawdę będzie cichy i będzie dopiero hałasować powyżej 3 tys/obr. Pomyśl Ja namawiał bym cie na ten tłumik, ale każdy lubi co innego tymbarskiej ze nie masz zbytnio zmodyfikowanego silnika.nissanek94 pisze:chyba pójdę w stal, od saaba srdk i koncowy wm lub turboworks. Czekam na odp od Mariusza , zobaczymy co to wyjdzie.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Jak się przesadzi ze średnicą rur to niestety "w miarę cicho" zaczyna przeszkadzać w dłuższej trasie
Zastanawiam się jakby brzmiał przelot na końcowym tłumiku z dwoma mniejszymi końcówkami zamiast jednej, oczywiście żeby to miało sens w środku tłumika musiały by być dwie rury perforowane mniejszej średnicy niż rura wejściowa. Na logikę powinno być ciszej bez zwiększania restrykcji.
Zastanawiam się jakby brzmiał przelot na końcowym tłumiku z dwoma mniejszymi końcówkami zamiast jednej, oczywiście żeby to miało sens w środku tłumika musiały by być dwie rury perforowane mniejszej średnicy niż rura wejściowa. Na logikę powinno być ciszej bez zwiększania restrykcji.
pozdr. Kamil