kolektor 4-1 oznacza że z każdego cylindra wychodzi jedna rura i dalej wszystkie 4 cztery schodzą się w jedną. jesli będziemy mieli 6 cylindrów to będzie 6-1.
![Obrazek](http://img560.imageshack.us/img560/158/23022013215.jpg)
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
4-1MacGayver pisze:Co się lepiej sprawdza na wyższych obrotach, 4-1 czy 4-2-1 ?
czasami teoria nie idzie w parze z praktyką.MacGayver pisze:z tego co mi wiadomo to właśnie jest odwrotnie ale chciałem żeby Czajnik się wypowiedział na ten temat, może ma inną teorię
I o tym też gdzieś wcześniej wspomniałem. Kolektor ma pomagać by cylinder był dobrze przepłukany - co owocuje lepsze pracą i osiągami na wyższych obrotach. Im dłuższa rura od pojedynczego cylindra przy ostrych wałkach tym lepiej.czajnik pisze: istotą jednak jest faza przepłukania cylindra.
przypomnę że dział dotyczy modyfikacji zatem przedstawiam tu rozwiazanie kolektora do mojego silnika. giełda jest troche ponizej zatem jesli zechce sie go pozbyć dam ogłoszenie w odpowiednim dziale. mogę uzyczyć do testów porównawczych na hamowni i to wszystko:)Ad@mus pisze:no to jak ten kolektor ma lezec w garazu i sie kurzyc to przyjade se po niegohahaha
i tym sposobem Czajnik pozbyl sie fantu i zrobil miejsce w garazu