Strona 1 z 1

[X-trail I] Proszę o pomoc

: 2010-10-17, 11:40
autor: piotr1974
Witam
Dwa miesiące temu nabyłem droga kupna Nissana X-Trial ( 2001 rok ) 2,2 d - 114 KM . Autko zostało sprawdzone w serwisie Nissana ( Gdańsk ) oraz w serwisie w Niemczech . Potwierdzono , iż auto jest bezwypadkowe i stan licznika 171000 pln jest zgodny z książką . Komputer wykazał , iż przepływomierz jest Boscha i nie jest od tego modelu ( auto przy dodawaniu gazu kopciło na czarno ) . Kupiłem autko dla żony . Następnego dnia miałem problem z odpaleniem samochodu : auto odpala bez problemu tylko nie mogę przekroczyć 2000 obrotów . Podczas ruszania lecą kłęby dymu , auto koziołkuje i dusi się - mija chwila i jest wszystko ok . Moc auta jest dobra - spalanie w mieście około 9 litrów . Wymieniłem wszystkie filtry , olej , przepływomierz - bez zmian . Pojechałem do warsztatu - okazało się , że egr jest zaślepiony . Serwis Nissana w Gdyni podłączył auto do komputera - brak błędów - odesłano mnie do Boscha - tam diagnoza była wymiana egr ( ale to nie jest jedyna przyczyna - nie potrafią powiedzieć gdzie jest błąd ) Może ktoś ma pojęcie co może dolegać mojemu x-trialowi ???? Gdzie mogę kupić egr - w serwisie cena zaporowa 2000 pln . Powoli tracę już siłę do ukochanego autka żony ( miłość przeradza się w nienawiść ) Proszę o pomoc

PS AUTO KUPIŁEM JAK MIAŁO CIEPŁY SILNIK OCZYWIŚCIE

: 2010-10-21, 21:12
autor: dzidek
A może by spróbować najtańszego sposobu tzn. dodania do paliwa praparatu do czyszczenia wtrysków? Dużo aut jeżdzi z zaślepionym EGR bo właściciele twierdzą, że silnik równiej pracuje ponieważ dostaje tylko czyste powietrze bez podmieszania spalin. Uważam, że nadmierne kopcenie to wina wtrysków i ja bym zaczął od próby ich oczyszczenia j.w.

: 2010-10-26, 06:23
autor: azorek
Być może auto jest trochę "przymulone " czyli ktoś ciągle jeździ na niskich obrotach. Wlej preparat do czyszczenia wtrysków + preparat do usuwania nagaru i przegoń auto trochę (poza miastem ;-) ) jak zacznie kopcić to nie odpuszczaj gazu.
Mam podobny problem, na co dzień jeżdżę po kilka kilometrów i gaszę auto, silnik się nie dogrzewa. Diesle tego nie lubią, więc jak jest okazja to daję mu " w palnik" .

: 2010-10-26, 06:57
autor: bonzo
A jak ma się do tego wszystkiego filtr cząstek stałych, jeśli jest może w tym kierunku trzeba uderzyć

: 2010-10-26, 22:33
autor: dzidek
bonzo pisze:A jak ma się do tego wszystkiego filtr cząstek stałych, jeśli jest może w tym kierunku trzeba uderzyć
O ile wiem ten rocznik nie miał takiego urządzenia / może się mylę ?/

: 2010-10-27, 06:24
autor: azorek
Gdyby był filtr, to przy dużym kopceniu już by się zapchał i auto traciło by na mocy. No i paliła by się kontrolka PDF.

: 2010-10-29, 19:20
autor: dzidek
azorek pisze: No i paliła by się kontrolka PDF.
Moze DPF?

: 2010-10-31, 08:38
autor: azorek
dzidek pisze:
azorek pisze: No i paliła by się kontrolka PDF.
Moze DPF?
jak zwał, tak zwał :]