[X-trail II] Problem z mocą T31 2.0 M9R
: 2016-11-07, 22:59
Mam problem.
Auto zimne pracuje jak należy, jest moc. Po rozgrzaniu i przekroczeniu 3000 obr/min następuje odcięcie mocy. Pali się check engine, jednak nie pokazuje żadnych błędów. Jedyny błąd, który pojawiał się do tej pory związany był ze spaloną świecą w obwodzie A i spadkami napięcia związanymi ze słabym akumulatorem - ale to historia. Mechanik w gdyńskim Pitstopie powiedział, że czujnik powietrza dolotowego pokazuje cały czas temperaturę powietrza ok. 200C i należałoby go wymienić. Jednak pewności z przyczyną utraty mocy nie ma.
Dodatkowo okazało się, że w obudowie filtra powietrza i na samym filtrze pojawił się olej. Zasugerowano mi, że być może turbo ma nieszczelności i zasysa olej. Jednak po lekturze forum, zakładam typowe zjawisko dręczące silniki M9R.
Pytanie. Czy można ten czujnik zbadać miernikiem? Z tego co wiem jest tam zastosowany termistor, jednak pewności nie mam. Czy ten czujnik jest elementem osławionego przepływomierza i może dawać takie objawy? Czekam na info! Chciałbym spróbować zmierzyć się z tematem samodzielnie. I czy na pewno czujnik, który mi pokazano jest tym za co go mam - znajduje się blisko turbiny.
>>> Czy ktoś ma dostęp do serwisówki silników M9R? A może jest ktoś w Trójmieście kto pomógłby mi w kwestii diagnozy. Chętnie bym podmienił ten czujnik i zobaczył co się dzieje. Poprzednio obstawiałem problem z EGR, jednak komputer jedyny problem wychwycił z czujnikiem.
>>> Dodam tylko, że obecnie nie pojawiają się żadne błędy. Auto zimne ciągnie jak trzeba, po nagrzaniu odcina moc powyżej 3tyś/min. Wyczyściłem czujnik masowy przepływki i bez zmian - nawet nie był mocno zabrudzony. Po odłączeniu przepływomierza pojawia się jego bład. Więc wnioskuję, że problem leży gdzie indziej. Który z pozostałych czujników w układzie zasilania także czyta temperaturę?
Auto zimne pracuje jak należy, jest moc. Po rozgrzaniu i przekroczeniu 3000 obr/min następuje odcięcie mocy. Pali się check engine, jednak nie pokazuje żadnych błędów. Jedyny błąd, który pojawiał się do tej pory związany był ze spaloną świecą w obwodzie A i spadkami napięcia związanymi ze słabym akumulatorem - ale to historia. Mechanik w gdyńskim Pitstopie powiedział, że czujnik powietrza dolotowego pokazuje cały czas temperaturę powietrza ok. 200C i należałoby go wymienić. Jednak pewności z przyczyną utraty mocy nie ma.
Dodatkowo okazało się, że w obudowie filtra powietrza i na samym filtrze pojawił się olej. Zasugerowano mi, że być może turbo ma nieszczelności i zasysa olej. Jednak po lekturze forum, zakładam typowe zjawisko dręczące silniki M9R.
Pytanie. Czy można ten czujnik zbadać miernikiem? Z tego co wiem jest tam zastosowany termistor, jednak pewności nie mam. Czy ten czujnik jest elementem osławionego przepływomierza i może dawać takie objawy? Czekam na info! Chciałbym spróbować zmierzyć się z tematem samodzielnie. I czy na pewno czujnik, który mi pokazano jest tym za co go mam - znajduje się blisko turbiny.
>>> Czy ktoś ma dostęp do serwisówki silników M9R? A może jest ktoś w Trójmieście kto pomógłby mi w kwestii diagnozy. Chętnie bym podmienił ten czujnik i zobaczył co się dzieje. Poprzednio obstawiałem problem z EGR, jednak komputer jedyny problem wychwycił z czujnikiem.
>>> Dodam tylko, że obecnie nie pojawiają się żadne błędy. Auto zimne ciągnie jak trzeba, po nagrzaniu odcina moc powyżej 3tyś/min. Wyczyściłem czujnik masowy przepływki i bez zmian - nawet nie był mocno zabrudzony. Po odłączeniu przepływomierza pojawia się jego bład. Więc wnioskuję, że problem leży gdzie indziej. Który z pozostałych czujników w układzie zasilania także czyta temperaturę?