[X-trail I] Proszę o pomoc
[X-trail I] Proszę o pomoc
Witam
Dwa miesiące temu nabyłem droga kupna Nissana X-Trial ( 2001 rok ) 2,2 d - 114 KM . Autko zostało sprawdzone w serwisie Nissana ( Gdańsk ) oraz w serwisie w Niemczech . Potwierdzono , iż auto jest bezwypadkowe i stan licznika 171000 pln jest zgodny z książką . Komputer wykazał , iż przepływomierz jest Boscha i nie jest od tego modelu ( auto przy dodawaniu gazu kopciło na czarno ) . Kupiłem autko dla żony . Następnego dnia miałem problem z odpaleniem samochodu : auto odpala bez problemu tylko nie mogę przekroczyć 2000 obrotów . Podczas ruszania lecą kłęby dymu , auto koziołkuje i dusi się - mija chwila i jest wszystko ok . Moc auta jest dobra - spalanie w mieście około 9 litrów . Wymieniłem wszystkie filtry , olej , przepływomierz - bez zmian . Pojechałem do warsztatu - okazało się , że egr jest zaślepiony . Serwis Nissana w Gdyni podłączył auto do komputera - brak błędów - odesłano mnie do Boscha - tam diagnoza była wymiana egr ( ale to nie jest jedyna przyczyna - nie potrafią powiedzieć gdzie jest błąd ) Może ktoś ma pojęcie co może dolegać mojemu x-trialowi ?? Gdzie mogę kupić egr - w serwisie cena zaporowa 2000 pln . Powoli tracę już siłę do ukochanego autka żony ( miłość przeradza się w nienawiść ) Proszę o pomoc
PS AUTO KUPIŁEM JAK MIAŁO CIEPŁY SILNIK OCZYWIŚCIE
Dwa miesiące temu nabyłem droga kupna Nissana X-Trial ( 2001 rok ) 2,2 d - 114 KM . Autko zostało sprawdzone w serwisie Nissana ( Gdańsk ) oraz w serwisie w Niemczech . Potwierdzono , iż auto jest bezwypadkowe i stan licznika 171000 pln jest zgodny z książką . Komputer wykazał , iż przepływomierz jest Boscha i nie jest od tego modelu ( auto przy dodawaniu gazu kopciło na czarno ) . Kupiłem autko dla żony . Następnego dnia miałem problem z odpaleniem samochodu : auto odpala bez problemu tylko nie mogę przekroczyć 2000 obrotów . Podczas ruszania lecą kłęby dymu , auto koziołkuje i dusi się - mija chwila i jest wszystko ok . Moc auta jest dobra - spalanie w mieście około 9 litrów . Wymieniłem wszystkie filtry , olej , przepływomierz - bez zmian . Pojechałem do warsztatu - okazało się , że egr jest zaślepiony . Serwis Nissana w Gdyni podłączył auto do komputera - brak błędów - odesłano mnie do Boscha - tam diagnoza była wymiana egr ( ale to nie jest jedyna przyczyna - nie potrafią powiedzieć gdzie jest błąd ) Może ktoś ma pojęcie co może dolegać mojemu x-trialowi ?? Gdzie mogę kupić egr - w serwisie cena zaporowa 2000 pln . Powoli tracę już siłę do ukochanego autka żony ( miłość przeradza się w nienawiść ) Proszę o pomoc
PS AUTO KUPIŁEM JAK MIAŁO CIEPŁY SILNIK OCZYWIŚCIE
Potr1974
A może by spróbować najtańszego sposobu tzn. dodania do paliwa praparatu do czyszczenia wtrysków? Dużo aut jeżdzi z zaślepionym EGR bo właściciele twierdzą, że silnik równiej pracuje ponieważ dostaje tylko czyste powietrze bez podmieszania spalin. Uważam, że nadmierne kopcenie to wina wtrysków i ja bym zaczął od próby ich oczyszczenia j.w.
Być może auto jest trochę "przymulone " czyli ktoś ciągle jeździ na niskich obrotach. Wlej preparat do czyszczenia wtrysków + preparat do usuwania nagaru i przegoń auto trochę (poza miastem ) jak zacznie kopcić to nie odpuszczaj gazu.
Mam podobny problem, na co dzień jeżdżę po kilka kilometrów i gaszę auto, silnik się nie dogrzewa. Diesle tego nie lubią, więc jak jest okazja to daję mu " w palnik" .
Mam podobny problem, na co dzień jeżdżę po kilka kilometrów i gaszę auto, silnik się nie dogrzewa. Diesle tego nie lubią, więc jak jest okazja to daję mu " w palnik" .