Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[X-trail I] A może kupiłbym X-trail'a?

Moderatorzy: bonzo, azorek

Agamek12
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2010-01-01, 23:46
Lokalizacja: Radzymin

[X-trail I] A może kupiłbym X-trail'a?

Post autor: Agamek12 » 2011-12-07, 21:15

Nie wiem czy dobrze trafiam, ale...
Od dłuższego czasu poruszam się "zwykłymi" autami (obecnie Avensisem T25) i jakoś coraz częściej myślę o zakupie auta, które ma w sobie coś oryginanego. Wraz z małżonką doszliśmy jakiś czas temu do wniosku, że przydałby nam się jakiś SUV. Ale musimy znaleźć jakiś złoty środek, bo nie da sie pogodzić zajefajności (stosunkowo zawodnego i mało ekonomicznego) Grand Cherokee z niezawodnością (za małej) RAV4... I tak ostatnio zobaczyłem, że za założoną przeze mnie kwotę 35.000zł (tyle i tylko tyle, bo na zakup auta nie przeznaczam określonej ilosci "oszczędniości", tylko pewną krotność mojej pensji) można kupić X-traila, który wydaje się być autem zdecydowanie większym od (zdecydowanie za małej) RAV4...
Mam w związku z tym prośbę o kilka odpowiedzi:
1. Wydaje mi sie, że X-trail pierwszej generacji przeszedł około '04 jakiś lifting - mam rację?
2. Auta po tym liftingu są lepsze czy gorsze?
3. jakim silnikiem się interesować z uwagi na niezawodność? Benzynowym 2.0 (który z uwagi na moje przebiegi musiałbym wyposażyć w dobrą instalację LPG), czy też stereotypowo dieslem 2.2d (ale jakoś nie chcę, bo jestem zdecydowanym anty-fanem ropniaków).
4. czy można kupić auto z napędem 4x2 (nie potrzebuję 4-napędówki)
Generalnie powodem mojego zainteresowania X-trailem jest poniższe ogłoszenie - nie widać w nim jakichś "zonków"?
http://otomoto.pl/nissan-x-trail-2-0b-4 ... 91343.html
Tu drugie ciekawe ogłoszenie, ale zakładam, że to żadna okazja, bo sprzedawana przez jest komis: http://otomoto.pl/nissan-x-trail-bezwyp ... 64000.html

Aha, chciałbym kupić auto z przynajmniej 2004 roku...

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2011-12-09, 11:27

Agamek12 pisze:1. Wydaje mi sie, że X-trail pierwszej generacji przeszedł około '04 jakiś lifting - mam rację?
Tak.
Agamek12 pisze:2. Auta po tym liftingu są lepsze czy gorsze?
Lepsze. Wnętrze jest dużo lepsze stylistycznie, poza tym w autach po FL zwylke eliminowane są niedociągnięcia pierwszej generacji.
Agamek12 pisze:3. jakim silnikiem się interesować z uwagi na niezawodność? Benzynowym 2.0 (który z uwagi na moje przebiegi musiałbym wyposażyć w dobrą instalację LPG), czy też stereotypowo dieslem 2.2d (ale jakoś nie chcę, bo jestem zdecydowanym anty-fanem ropniaków).
Benzyna 2.0 to dobry wybór.
Agamek12 pisze:4. czy można kupić auto z napędem 4x2 (nie potrzebuję 4-napędówki)
Chyba nie było wersji 4X2 ale pewności nie mam.

Agamek12
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2010-01-01, 23:46
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: Agamek12 » 2011-12-12, 20:57

Witam,
wracając dziś z pracy znalazłem takie oto auto: http://moto.allegro.pl/nissan-x-trail-2 ... 82418.html (stoi na ul. Płochocińskiej w Warszawie). Odbyłem rozmowę z właścicielem i dowiedziałem, sie, że:
- auto wydaje się być bezwypadkowe (właściciel twierdzi, ze nic nie wskazuje na jakąkolwiek naprawę)
- auto było sprowadzone do PL w 2007 i obecny właściciel nie jest jego pierwszym polskim właścicielem (dostał kilka tygodni temu auto w ramach rozliczenia za inny wóz)
- opony letnie w słabym stanie, zimowych brak,
- brak dokumentów potwierdzających przebieg,
- wnętrze wymaga wyprania, ale nie jest zniszczone,
- auto nie wymaga napraw.
Co sądzicie? Warto się nim zainteresować? Wstępnie umówiłem się na piątek...

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2011-12-13, 09:16

Agamek12 pisze:- auto wydaje się być bezwypadkowe (właściciel twierdzi, ze nic nie wskazuje na jakąkolwiek naprawę)
Tak na słowo bym nie wierzył, zawsze lepiej to sprawdzić- podjechać do serwisu.
Agamek12 pisze:- auto było sprowadzone do PL w 2007 i obecny właściciel nie jest jego pierwszym polskim właścicielem (dostał kilka tygodni temu auto w ramach rozliczenia za inny wóz)
Skoro wziął to dlaczego sprzedaje i to tak szybko?
Agamek12 pisze:- opony letnie w słabym stanie, zimowych brak,
Pierwszy wydatek.
Agamek12 pisze:- brak dokumentów potwierdzających przebieg,
Daje do myślenia.
Byłeś nastawiony na benzyniaka, nie kupuj pierwszego lepszego z brzegu. Zabierz ze sobą kogoś kto ostudzi Twój zapał.

Agamek12
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2010-01-01, 23:46
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: Agamek12 » 2011-12-13, 11:01

azorek, mam plan pojechać oglądać ten wóz, żeby "nauczyć" się oglądać X-traila.
Mój wpis miał na celu raczej otrzymanie informacji o tym, czy auto wygląda przyzwoicie, czy też coś się nie zgadza w wyposażeniu (np zderzak przedni przed FL a tylny po, albo fotele czy kierownica od innej wersji, itp.).
Na szczęscie ja w sposób badzo chłodny podchodzę do kupna auta...

macig7
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 13:08
Lokalizacja: Kórnik

Post autor: macig7 » 2011-12-27, 14:09

azorek , a Twoim zdaniem X będzie miał mniejszy promień skrętu od WP11.144 ?
bo do X-a podają 10,8 m , a do WP11.144 jak dotąd nigdzie nie znalazłem ,choć jeżdzę nią już ponad 3.5 roku , ale z codziennego użytkowania oceniam że nie jest wygodna w tej kwestii

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-27, 16:30


Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-12-09, 11:13

Odświeżam temat. Jaki silnik lepszy? 2,2 czy 2,0 Diesel?

Pytam też dlatego, że te 2,2 były montowane w autach przed zmianą w 2008 r. i są tańsze :)

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2012-12-27, 15:57

To ja zapytam podobnie.
2.2 diesel, czy 2.5 benzyna + gaz ??
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

czaplik
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2013-07-03, 13:14
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: czaplik » 2013-07-03, 13:30

Witam wszystkich serdecznie
Podpinam się do tematu, otóż mam okazję kupić fajnego X-a, dobrze wyposażony, udokumentowany przebieg - 150000 km, silinik YD22ETI, rok 2004, jestem po oględzinach i próbnej jeździe, fajnie się prowadzi, wnętrze zadbane, silnik pali na dotyk. Że jestem skrupulatny i podchodzę do tego chłodno, zawsze doszukam się jakiegoś "ALE". W tym wypadku martwi mnie ten silnik, nie mogę znaleźć informacji czy to awaryjna jednostka, jak z wytrzymałością turbiny? Zastanawia mnie fakt że po odkręceniu wlewu oleju na zapalonym silniku, dość mocno dmucha, czy one tak mają? Jak jechałem to autko idzie przyzwoicie, nie brak mu mocy, turbo świszcze milutko, nie kopci (specjalnie przesiadłem się do mojego i wracałem za gościem żeby zobaczyć a deptał momentami ostro) dla porównania KIA Cee'd 2.0 CRDI dmucha połowę słabiej. Co sądzicie o tych silniczkach?

Awatar użytkownika
ija-francja
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2012-08-18, 18:25
Lokalizacja: FR

Post autor: ija-francja » 2015-08-23, 14:34

Witam,

Rozważam z żoną zakup T30 w dieslu. Mieszkamy w górach a zima przed nami, a wiadomo, do pracy trzeba będzie dojechać. Oprócz Laguny, mamy awaryjnie Forestera, ale generalnie chcemy zakupić Nissana, a po zimie pozbyć się Subaru. Wcześniej przez około 2-3 lata miałem Terrano z '93 w dieslu i byłem zadowolony, do momentu wysypania się 5-tego biegu w skrzyni.

Mam pytanie do posiadaczy, co w wersji T30 sprawia najwięcej problemów ? Tylko 2.2dci wchodzi w grę. Jak rozwiązany jest napęd, czy można go dowolnie zmieniać w trakcie jazdy ? (w Foresterze mogę załączyć reduktor bez zatrzymanki, w Terrano też było to możliwe do pewnych prędkości). Jak z przydziałem mocy na koła/osie ? (w Scenicu RX4 miałem 70/30 a w Foresterze mam symetryczny 50/50)

Zbieram opinie, wszelki + i - przed zakupem.

Pozdrawiam
Był:
Renault Scenic RX4 1.9dci 105KM
Terrano wd21 2.7TD 100KM ... gdzie on nie wjechał ;)
Subaru Forester AWD 2.0 125KM
Jest:
T30 2.2dci 136KM jeszcze nie zepsuty przez Renault

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-08-23, 15:26

ija-francja pisze:Tylko 2.2dci wchodzi w grę.
Z przykrością stwierdzam, że jest to nagorszy silnik renault i nie znam osoby, która nie ma z nim mniejszych bądz większych problemów, a jestem równiez na forum Espace. O wiele lepsze było 2,2 Di

krawiec74
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2013-08-30, 11:05
Lokalizacja: N. Sącz

Post autor: krawiec74 » 2015-08-23, 17:56


Z przykrością stwierdzam, że jest to najgorszy silnik renault
i nie znam osoby, która nie ma z nim mniejszych bądz większych problemów, a jestem równiez na forum Espace. O wiele lepsze było 2,2 Di[/quote]
Bombel nie jest to silnik renówki tylko NISSANA i wcale nie jest taki zły
http://www.motodiesel.pl/silniki/3164-s ... 2-dci.html
z NISSANEM od 2009 roku

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-08-23, 18:57

Blok tak, ale DCi się wzięło stąd, że Renault dało swój system Common Rail do tego silnika. Tak więc osprzęt typu wtryski, pompy i turbo sa od Renault, a to najczesciej pada

krawiec74
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2013-08-30, 11:05
Lokalizacja: N. Sącz

Post autor: krawiec74 » 2015-08-23, 19:28

Może i pada przed TIIDĄ miałem TINO z tym silnikiem sprzedałem kuzynowi, od momentu kupna przeze mnie na silniku zrobiono 50 tyś i prócz wym. pompy wody zero dokładki do silnika, więc jeżeli o mnie chodzi to byłem z tego auta zadowolony.
z NISSANEM od 2009 roku

Awatar użytkownika
ija-francja
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2012-08-18, 18:25
Lokalizacja: FR

Post autor: ija-francja » 2015-08-24, 08:30

bombel pisze:Blok tak, ale DCi się wzięło stąd, że Renault dało swój system Common Rail do tego silnika. Tak więc osprzęt typu wtryski, pompy i turbo sa od Renault, a to najczesciej pada
Silnik 2.2dci to 100% konstrukcja Nissan. A co do systemu wtrysku CR, to Francuzi w tym okresie nie posiadali żadnego takiego układu zasilania, do wszystkich silników 1.9 i 2.2dci, sytemy CR były projektowane prze BOSCH.

Natomiast do silników Nissan, wtrysk CR został wykonany przez firmę DENSO. Z tego co wiem, to modelu T30 nie dotykali Francuzi, choć jeśli idzie o sam CR w autach Renault, to chyba też nie ma co narzekać, moja Laguna 1.9dci 120KM (czipowana na 135KM) ma przejechane 210 tys. i wtrysk działa poprawnie, natomiast padła turbina i IC. Poprzednio miałem Scenica RX4 z silnikiem 1.9dci 105KM (sprzedałem ojcu) i również przy przebiegu lekko ponad 200 tys padła mu turbina. Chyba to była największa bolączka francuskich silników z CR, właśnie turbo Garrett.



Ale nie o tym ten wątek, tylko o X-Trail i jego ewentualnych dolegliwościach.

Różnica w oznaczeniu 2.2Di oraz 2.2dci to pompa niskiego i wysokiego ciśnienia na zasilaniu układu wtryskowego, przy czym konstrukcja samego silnika jest niezmienna. Turbina Garrett GT 1849V czyli typu VNT zasila i jednostki 114 i 136KM, zakładam, że 2.2Di 114KM można przeprogramować do 136KM jak w przypadku silnika 2.2dci montowanego od 2003 roku.

No i kupiłem, T30 2.2dci z 10/2006 z silnikiem 136KM, wersja Columbia, pełna opcja. Poznajemy się :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „X-trail”