[X-trail I] A może kupiłbym X-trail'a?
[X-trail I] A może kupiłbym X-trail'a?
Nie wiem czy dobrze trafiam, ale...
Od dłuższego czasu poruszam się "zwykłymi" autami (obecnie Avensisem T25) i jakoś coraz częściej myślę o zakupie auta, które ma w sobie coś oryginanego. Wraz z małżonką doszliśmy jakiś czas temu do wniosku, że przydałby nam się jakiś SUV. Ale musimy znaleźć jakiś złoty środek, bo nie da sie pogodzić zajefajności (stosunkowo zawodnego i mało ekonomicznego) Grand Cherokee z niezawodnością (za małej) RAV4... I tak ostatnio zobaczyłem, że za założoną przeze mnie kwotę 35.000zł (tyle i tylko tyle, bo na zakup auta nie przeznaczam określonej ilosci "oszczędniości", tylko pewną krotność mojej pensji) można kupić X-traila, który wydaje się być autem zdecydowanie większym od (zdecydowanie za małej) RAV4...
Mam w związku z tym prośbę o kilka odpowiedzi:
1. Wydaje mi sie, że X-trail pierwszej generacji przeszedł około '04 jakiś lifting - mam rację?
2. Auta po tym liftingu są lepsze czy gorsze?
3. jakim silnikiem się interesować z uwagi na niezawodność? Benzynowym 2.0 (który z uwagi na moje przebiegi musiałbym wyposażyć w dobrą instalację LPG), czy też stereotypowo dieslem 2.2d (ale jakoś nie chcę, bo jestem zdecydowanym anty-fanem ropniaków).
4. czy można kupić auto z napędem 4x2 (nie potrzebuję 4-napędówki)
Generalnie powodem mojego zainteresowania X-trailem jest poniższe ogłoszenie - nie widać w nim jakichś "zonków"?
http://otomoto.pl/nissan-x-trail-2-0b-4 ... 91343.html
Tu drugie ciekawe ogłoszenie, ale zakładam, że to żadna okazja, bo sprzedawana przez jest komis: http://otomoto.pl/nissan-x-trail-bezwyp ... 64000.html
Aha, chciałbym kupić auto z przynajmniej 2004 roku...
Od dłuższego czasu poruszam się "zwykłymi" autami (obecnie Avensisem T25) i jakoś coraz częściej myślę o zakupie auta, które ma w sobie coś oryginanego. Wraz z małżonką doszliśmy jakiś czas temu do wniosku, że przydałby nam się jakiś SUV. Ale musimy znaleźć jakiś złoty środek, bo nie da sie pogodzić zajefajności (stosunkowo zawodnego i mało ekonomicznego) Grand Cherokee z niezawodnością (za małej) RAV4... I tak ostatnio zobaczyłem, że za założoną przeze mnie kwotę 35.000zł (tyle i tylko tyle, bo na zakup auta nie przeznaczam określonej ilosci "oszczędniości", tylko pewną krotność mojej pensji) można kupić X-traila, który wydaje się być autem zdecydowanie większym od (zdecydowanie za małej) RAV4...
Mam w związku z tym prośbę o kilka odpowiedzi:
1. Wydaje mi sie, że X-trail pierwszej generacji przeszedł około '04 jakiś lifting - mam rację?
2. Auta po tym liftingu są lepsze czy gorsze?
3. jakim silnikiem się interesować z uwagi na niezawodność? Benzynowym 2.0 (który z uwagi na moje przebiegi musiałbym wyposażyć w dobrą instalację LPG), czy też stereotypowo dieslem 2.2d (ale jakoś nie chcę, bo jestem zdecydowanym anty-fanem ropniaków).
4. czy można kupić auto z napędem 4x2 (nie potrzebuję 4-napędówki)
Generalnie powodem mojego zainteresowania X-trailem jest poniższe ogłoszenie - nie widać w nim jakichś "zonków"?
http://otomoto.pl/nissan-x-trail-2-0b-4 ... 91343.html
Tu drugie ciekawe ogłoszenie, ale zakładam, że to żadna okazja, bo sprzedawana przez jest komis: http://otomoto.pl/nissan-x-trail-bezwyp ... 64000.html
Aha, chciałbym kupić auto z przynajmniej 2004 roku...
Tak.Agamek12 pisze:1. Wydaje mi sie, że X-trail pierwszej generacji przeszedł około '04 jakiś lifting - mam rację?
Lepsze. Wnętrze jest dużo lepsze stylistycznie, poza tym w autach po FL zwylke eliminowane są niedociągnięcia pierwszej generacji.Agamek12 pisze:2. Auta po tym liftingu są lepsze czy gorsze?
Benzyna 2.0 to dobry wybór.Agamek12 pisze:3. jakim silnikiem się interesować z uwagi na niezawodność? Benzynowym 2.0 (który z uwagi na moje przebiegi musiałbym wyposażyć w dobrą instalację LPG), czy też stereotypowo dieslem 2.2d (ale jakoś nie chcę, bo jestem zdecydowanym anty-fanem ropniaków).
Chyba nie było wersji 4X2 ale pewności nie mam.Agamek12 pisze:4. czy można kupić auto z napędem 4x2 (nie potrzebuję 4-napędówki)
Witam,
wracając dziś z pracy znalazłem takie oto auto: http://moto.allegro.pl/nissan-x-trail-2 ... 82418.html (stoi na ul. Płochocińskiej w Warszawie). Odbyłem rozmowę z właścicielem i dowiedziałem, sie, że:
- auto wydaje się być bezwypadkowe (właściciel twierdzi, ze nic nie wskazuje na jakąkolwiek naprawę)
- auto było sprowadzone do PL w 2007 i obecny właściciel nie jest jego pierwszym polskim właścicielem (dostał kilka tygodni temu auto w ramach rozliczenia za inny wóz)
- opony letnie w słabym stanie, zimowych brak,
- brak dokumentów potwierdzających przebieg,
- wnętrze wymaga wyprania, ale nie jest zniszczone,
- auto nie wymaga napraw.
Co sądzicie? Warto się nim zainteresować? Wstępnie umówiłem się na piątek...
wracając dziś z pracy znalazłem takie oto auto: http://moto.allegro.pl/nissan-x-trail-2 ... 82418.html (stoi na ul. Płochocińskiej w Warszawie). Odbyłem rozmowę z właścicielem i dowiedziałem, sie, że:
- auto wydaje się być bezwypadkowe (właściciel twierdzi, ze nic nie wskazuje na jakąkolwiek naprawę)
- auto było sprowadzone do PL w 2007 i obecny właściciel nie jest jego pierwszym polskim właścicielem (dostał kilka tygodni temu auto w ramach rozliczenia za inny wóz)
- opony letnie w słabym stanie, zimowych brak,
- brak dokumentów potwierdzających przebieg,
- wnętrze wymaga wyprania, ale nie jest zniszczone,
- auto nie wymaga napraw.
Co sądzicie? Warto się nim zainteresować? Wstępnie umówiłem się na piątek...
Tak na słowo bym nie wierzył, zawsze lepiej to sprawdzić- podjechać do serwisu.Agamek12 pisze:- auto wydaje się być bezwypadkowe (właściciel twierdzi, ze nic nie wskazuje na jakąkolwiek naprawę)
Skoro wziął to dlaczego sprzedaje i to tak szybko?Agamek12 pisze:- auto było sprowadzone do PL w 2007 i obecny właściciel nie jest jego pierwszym polskim właścicielem (dostał kilka tygodni temu auto w ramach rozliczenia za inny wóz)
Pierwszy wydatek.Agamek12 pisze:- opony letnie w słabym stanie, zimowych brak,
Daje do myślenia.Agamek12 pisze:- brak dokumentów potwierdzających przebieg,
Byłeś nastawiony na benzyniaka, nie kupuj pierwszego lepszego z brzegu. Zabierz ze sobą kogoś kto ostudzi Twój zapał.
azorek, mam plan pojechać oglądać ten wóz, żeby "nauczyć" się oglądać X-traila.
Mój wpis miał na celu raczej otrzymanie informacji o tym, czy auto wygląda przyzwoicie, czy też coś się nie zgadza w wyposażeniu (np zderzak przedni przed FL a tylny po, albo fotele czy kierownica od innej wersji, itp.).
Na szczęscie ja w sposób badzo chłodny podchodzę do kupna auta...
Mój wpis miał na celu raczej otrzymanie informacji o tym, czy auto wygląda przyzwoicie, czy też coś się nie zgadza w wyposażeniu (np zderzak przedni przed FL a tylny po, albo fotele czy kierownica od innej wersji, itp.).
Na szczęscie ja w sposób badzo chłodny podchodzę do kupna auta...
Witam wszystkich serdecznie
Podpinam się do tematu, otóż mam okazję kupić fajnego X-a, dobrze wyposażony, udokumentowany przebieg - 150000 km, silinik YD22ETI, rok 2004, jestem po oględzinach i próbnej jeździe, fajnie się prowadzi, wnętrze zadbane, silnik pali na dotyk. Że jestem skrupulatny i podchodzę do tego chłodno, zawsze doszukam się jakiegoś "ALE". W tym wypadku martwi mnie ten silnik, nie mogę znaleźć informacji czy to awaryjna jednostka, jak z wytrzymałością turbiny? Zastanawia mnie fakt że po odkręceniu wlewu oleju na zapalonym silniku, dość mocno dmucha, czy one tak mają? Jak jechałem to autko idzie przyzwoicie, nie brak mu mocy, turbo świszcze milutko, nie kopci (specjalnie przesiadłem się do mojego i wracałem za gościem żeby zobaczyć a deptał momentami ostro) dla porównania KIA Cee'd 2.0 CRDI dmucha połowę słabiej. Co sądzicie o tych silniczkach?
Podpinam się do tematu, otóż mam okazję kupić fajnego X-a, dobrze wyposażony, udokumentowany przebieg - 150000 km, silinik YD22ETI, rok 2004, jestem po oględzinach i próbnej jeździe, fajnie się prowadzi, wnętrze zadbane, silnik pali na dotyk. Że jestem skrupulatny i podchodzę do tego chłodno, zawsze doszukam się jakiegoś "ALE". W tym wypadku martwi mnie ten silnik, nie mogę znaleźć informacji czy to awaryjna jednostka, jak z wytrzymałością turbiny? Zastanawia mnie fakt że po odkręceniu wlewu oleju na zapalonym silniku, dość mocno dmucha, czy one tak mają? Jak jechałem to autko idzie przyzwoicie, nie brak mu mocy, turbo świszcze milutko, nie kopci (specjalnie przesiadłem się do mojego i wracałem za gościem żeby zobaczyć a deptał momentami ostro) dla porównania KIA Cee'd 2.0 CRDI dmucha połowę słabiej. Co sądzicie o tych silniczkach?
- ija-francja
- nowy na forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2012-08-18, 18:25
- Lokalizacja: FR
Witam,
Rozważam z żoną zakup T30 w dieslu. Mieszkamy w górach a zima przed nami, a wiadomo, do pracy trzeba będzie dojechać. Oprócz Laguny, mamy awaryjnie Forestera, ale generalnie chcemy zakupić Nissana, a po zimie pozbyć się Subaru. Wcześniej przez około 2-3 lata miałem Terrano z '93 w dieslu i byłem zadowolony, do momentu wysypania się 5-tego biegu w skrzyni.
Mam pytanie do posiadaczy, co w wersji T30 sprawia najwięcej problemów ? Tylko 2.2dci wchodzi w grę. Jak rozwiązany jest napęd, czy można go dowolnie zmieniać w trakcie jazdy ? (w Foresterze mogę załączyć reduktor bez zatrzymanki, w Terrano też było to możliwe do pewnych prędkości). Jak z przydziałem mocy na koła/osie ? (w Scenicu RX4 miałem 70/30 a w Foresterze mam symetryczny 50/50)
Zbieram opinie, wszelki + i - przed zakupem.
Pozdrawiam
Rozważam z żoną zakup T30 w dieslu. Mieszkamy w górach a zima przed nami, a wiadomo, do pracy trzeba będzie dojechać. Oprócz Laguny, mamy awaryjnie Forestera, ale generalnie chcemy zakupić Nissana, a po zimie pozbyć się Subaru. Wcześniej przez około 2-3 lata miałem Terrano z '93 w dieslu i byłem zadowolony, do momentu wysypania się 5-tego biegu w skrzyni.
Mam pytanie do posiadaczy, co w wersji T30 sprawia najwięcej problemów ? Tylko 2.2dci wchodzi w grę. Jak rozwiązany jest napęd, czy można go dowolnie zmieniać w trakcie jazdy ? (w Foresterze mogę załączyć reduktor bez zatrzymanki, w Terrano też było to możliwe do pewnych prędkości). Jak z przydziałem mocy na koła/osie ? (w Scenicu RX4 miałem 70/30 a w Foresterze mam symetryczny 50/50)
Zbieram opinie, wszelki + i - przed zakupem.
Pozdrawiam
Był:
Renault Scenic RX4 1.9dci 105KM
Terrano wd21 2.7TD 100KM ... gdzie on nie wjechał
Subaru Forester AWD 2.0 125KM
Jest:
T30 2.2dci 136KM jeszcze nie zepsuty przez Renault
Renault Scenic RX4 1.9dci 105KM
Terrano wd21 2.7TD 100KM ... gdzie on nie wjechał
Subaru Forester AWD 2.0 125KM
Jest:
T30 2.2dci 136KM jeszcze nie zepsuty przez Renault
Z przykrością stwierdzam, że jest to najgorszy silnik renault i nie znam osoby, która nie ma z nim mniejszych bądz większych problemów, a jestem równiez na forum Espace. O wiele lepsze było 2,2 Di[/quote]
Bombel nie jest to silnik renówki tylko NISSANA i wcale nie jest taki zły
http://www.motodiesel.pl/silniki/3164-s ... 2-dci.html
z NISSANEM od 2009 roku
- ija-francja
- nowy na forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2012-08-18, 18:25
- Lokalizacja: FR
Silnik 2.2dci to 100% konstrukcja Nissan. A co do systemu wtrysku CR, to Francuzi w tym okresie nie posiadali żadnego takiego układu zasilania, do wszystkich silników 1.9 i 2.2dci, sytemy CR były projektowane prze BOSCH.bombel pisze:Blok tak, ale DCi się wzięło stąd, że Renault dało swój system Common Rail do tego silnika. Tak więc osprzęt typu wtryski, pompy i turbo sa od Renault, a to najczesciej pada
Natomiast do silników Nissan, wtrysk CR został wykonany przez firmę DENSO. Z tego co wiem, to modelu T30 nie dotykali Francuzi, choć jeśli idzie o sam CR w autach Renault, to chyba też nie ma co narzekać, moja Laguna 1.9dci 120KM (czipowana na 135KM) ma przejechane 210 tys. i wtrysk działa poprawnie, natomiast padła turbina i IC. Poprzednio miałem Scenica RX4 z silnikiem 1.9dci 105KM (sprzedałem ojcu) i również przy przebiegu lekko ponad 200 tys padła mu turbina. Chyba to była największa bolączka francuskich silników z CR, właśnie turbo Garrett.
Ale nie o tym ten wątek, tylko o X-Trail i jego ewentualnych dolegliwościach.
Różnica w oznaczeniu 2.2Di oraz 2.2dci to pompa niskiego i wysokiego ciśnienia na zasilaniu układu wtryskowego, przy czym konstrukcja samego silnika jest niezmienna. Turbina Garrett GT 1849V czyli typu VNT zasila i jednostki 114 i 136KM, zakładam, że 2.2Di 114KM można przeprogramować do 136KM jak w przypadku silnika 2.2dci montowanego od 2003 roku.
No i kupiłem, T30 2.2dci z 10/2006 z silnikiem 136KM, wersja Columbia, pełna opcja. Poznajemy się