[Murano] swiecaca kontrolka airbag
Moderator: azorek
[Murano] swiecaca kontrolka airbag
Witam mam klopot moze ktos mi pomoze w moim muranoSL 2007 kupiony z salonu w usa bezwypadkowy w 100% zapalila sie kontrolka poduszek .Bylem sprawdzic na komp.i wynik problem z komputerem poduszek .Jaka moze byc tego przyczyna i gdzie jej szukac ,czy mozna ten komputer naprawic czy musze kupic nowy a jezeli okaze sie ze jest gdzies problem to w naprawionym czy w nowym komputerze moze nastapic taka sama sytauacja .Usterki nie mozna zresetowac co oznacza ze jest uszkodzony komp.? Pozdawiam
jozef - tak na "szybkiego" - twoj objaw jest taki,ze w ogóle nie gasnie kontrolka poduszek, tak?
czyli masz przypadek 3-ci z ponizszego zalacznika:
W takim przypadku wg powyzszej instrukcji, zapalona kontolka wskazuje na:
- odpalona poduszka
- odpalony napinasz pasa bezp.
- uszkodzona "jednostka testujaca/ sterujaca" (czyli komputer)
- uszkodzony obwod elektryczny poduszki
- uszkodzony obwod elektryczny kontrolki poduszki
(sorry za moje szybkie tlumaczenia)
Procedura kontroli bez wykorzystania testu Consult II (czyli podlaczenia do komputera w serwisie) jest nastepujaca:
Czyli w pierwszym kroku powinienes sprawdzic bezpiecznik 10A, ktory znajduje sie w "fuse block (J/B)". Dostep od wewnatrz kabiny, po stronie kierowcy po lewej stronie od kierownicy. Jak sie tam dostac, to juz nie mam pojecia - zdaje sie ze jest tam jakas klapka (kurcze, nie pamietam jak wyglada moje auto od srodka w tym miejscu
Jak to nie pomoze, to dalej jest sprawdzenie wiazki elektrycznej itp.
W serwisie za pomoca testu Consult II moga calkiem dokladnie sprawdzic, gdzie tkwi blad. Cala procedura jest opisana w instrukcji serwisowej (do pobrania tutaj: viewtopic.php?t=231)
Pozdr,
[ Dodano: 2010-01-25, 14:08 ]
znalazlem jeszcze sterownik (komputer) poduszek na allegro:
http://allegro.pl/item873956841_sensor_ ... urano.html
czyli masz przypadek 3-ci z ponizszego zalacznika:
W takim przypadku wg powyzszej instrukcji, zapalona kontolka wskazuje na:
- odpalona poduszka
- odpalony napinasz pasa bezp.
- uszkodzona "jednostka testujaca/ sterujaca" (czyli komputer)
- uszkodzony obwod elektryczny poduszki
- uszkodzony obwod elektryczny kontrolki poduszki
(sorry za moje szybkie tlumaczenia)
Procedura kontroli bez wykorzystania testu Consult II (czyli podlaczenia do komputera w serwisie) jest nastepujaca:
Czyli w pierwszym kroku powinienes sprawdzic bezpiecznik 10A, ktory znajduje sie w "fuse block (J/B)". Dostep od wewnatrz kabiny, po stronie kierowcy po lewej stronie od kierownicy. Jak sie tam dostac, to juz nie mam pojecia - zdaje sie ze jest tam jakas klapka (kurcze, nie pamietam jak wyglada moje auto od srodka w tym miejscu
Jak to nie pomoze, to dalej jest sprawdzenie wiazki elektrycznej itp.
W serwisie za pomoca testu Consult II moga calkiem dokladnie sprawdzic, gdzie tkwi blad. Cala procedura jest opisana w instrukcji serwisowej (do pobrania tutaj: viewtopic.php?t=231)
Pozdr,
[ Dodano: 2010-01-25, 14:08 ]
znalazlem jeszcze sterownik (komputer) poduszek na allegro:
http://allegro.pl/item873956841_sensor_ ... urano.html
Dzieki za zainteresowanie jestem zaskoczony podpowiedziami a co do ostatniej wlasnie mialem wpiety komputer i gosc stwierdzil ze to wlasnie sterownik poduszek i w zaden sposob nie udalo sie go zresetowac.Podobno mozna ten element naprawic moze ktos zna takie punkty,dlatego pytam aby troche taniej to bylo jezeli jest to mozliwe .Tylko jezeli uszkodzil sie komputer to zastanawiam sie nad przyczyna samochod mam od nowosci i nie mial wypadku zadnego wiec nawet jezeli bym kupil nowy moze to samo sie przydarzyc co w tej chwili dlatego moim skromnym zdaniem trzeba jakos znalesc przyczyne tego uszkodzenia chyba .
jozef, poszperalem troche w sieci, w USA jest prowadzaona kampania usuwania usterki dotyczaca airbagow dotyczaca min. Murano z lat 2007-2009, wiec przyczyna moze byc w wadzie fabrycznej.
Wiecej na ten temat (po angielsku):
1/ http://www.volunteertv.com/home/headlines/31012799.html
2/ http://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/probl ... =DrillDown
3/ http://www.nissanmurano.org/forums/show ... hlight=srs
Dla zainteresowanych - na stronie NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) mozna znalezc wszystkie oficjalnie kampanie naprawcze dla samochodow sprzedawanych na rynku amerykanskim:
http://www-odi.nhtsa.dot.gov/recalls/recallsearch.cfm
Jest tam tez kilka innych akcji dotyczacych Murano.
Wracajac do resetowania bledu poduszek.
Mozna to zrobic teoretycznie samemu, procedura jest nastepujaca:
Wejscie do trybu diagnostycznego SRS (sterownika air bagow):
czyli po "naszemu" to bedzie mniej wiecej tak:
1/ kluczyk przekrecamy na pozycje ON
2/ Po tym jak kontrolka poduszek zapali sie na 7 sekund, w ciagu sekundy przekrecamy kluczyk na pozycje OFF
3/ czekamy ponad 3 sekundy
4/ powtarzamy dwukrotnie kroki od 1-3 ( w sumie robimy to 3 razy)
5/ Przekrecamy kluczyk do pozycji ON
... i jestesmy w trybie diagnostycznym - robimy sobie 5 minut przerwy, nich sie sterownik sam przetestuje. Po tym przelaczmy kluczyk na pozycje OFF. Czekamy minimum 1 sek, i po kolejnym przekreceniu kluczyka w pozycje ON jestesmy znowu w "trybie uzytkownika". Problem powinien sie rozwiazac.
... zeby nie bylo, ze sam to wymyslilem to znalazlem powyzsze informacje tutaj:
http://www.nissanmurano.org/forums/show ... hlight=srs
Jest tam tez jeszcze jeden schemacik, ale to co wyzej rozpisalem wystarczy w zupelnosci.
Jeszcze jedno - wejscie w tryb diagnostyczny SRS (sterownika poduszek) jest mozliwe wylacznie w sytuacji kiedy kontrolka sygnalizuje blad. Jezeli bledu nie ma - nie ma mozliwosci wejscia w tryb diagnostyczny w/w moetoda. Tak czy inaczej wcale nie jest to takie proste jak powyzszy opis, wiec sie nie zniechecaj. Trzeba jak najdokladniej odmierzac czas na wykonanie poszczegolnych czynnosci.
(wiem cos o tym - walczylem przed chwila z resetowaniem kontrolki silnika i bledu katalizatora (i to z powodzeniem!!!)- ale to opisze przy okazji w osobnym watku)
Wiecej na ten temat (po angielsku):
1/ http://www.volunteertv.com/home/headlines/31012799.html
2/ http://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/probl ... =DrillDown
3/ http://www.nissanmurano.org/forums/show ... hlight=srs
Dla zainteresowanych - na stronie NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) mozna znalezc wszystkie oficjalnie kampanie naprawcze dla samochodow sprzedawanych na rynku amerykanskim:
http://www-odi.nhtsa.dot.gov/recalls/recallsearch.cfm
Jest tam tez kilka innych akcji dotyczacych Murano.
Wracajac do resetowania bledu poduszek.
Mozna to zrobic teoretycznie samemu, procedura jest nastepujaca:
Wejscie do trybu diagnostycznego SRS (sterownika air bagow):
czyli po "naszemu" to bedzie mniej wiecej tak:
1/ kluczyk przekrecamy na pozycje ON
2/ Po tym jak kontrolka poduszek zapali sie na 7 sekund, w ciagu sekundy przekrecamy kluczyk na pozycje OFF
3/ czekamy ponad 3 sekundy
4/ powtarzamy dwukrotnie kroki od 1-3 ( w sumie robimy to 3 razy)
5/ Przekrecamy kluczyk do pozycji ON
... i jestesmy w trybie diagnostycznym - robimy sobie 5 minut przerwy, nich sie sterownik sam przetestuje. Po tym przelaczmy kluczyk na pozycje OFF. Czekamy minimum 1 sek, i po kolejnym przekreceniu kluczyka w pozycje ON jestesmy znowu w "trybie uzytkownika". Problem powinien sie rozwiazac.
... zeby nie bylo, ze sam to wymyslilem to znalazlem powyzsze informacje tutaj:
http://www.nissanmurano.org/forums/show ... hlight=srs
Jest tam tez jeszcze jeden schemacik, ale to co wyzej rozpisalem wystarczy w zupelnosci.
Jeszcze jedno - wejscie w tryb diagnostyczny SRS (sterownika poduszek) jest mozliwe wylacznie w sytuacji kiedy kontrolka sygnalizuje blad. Jezeli bledu nie ma - nie ma mozliwosci wejscia w tryb diagnostyczny w/w moetoda. Tak czy inaczej wcale nie jest to takie proste jak powyzszy opis, wiec sie nie zniechecaj. Trzeba jak najdokladniej odmierzac czas na wykonanie poszczegolnych czynnosci.
(wiem cos o tym - walczylem przed chwila z resetowaniem kontrolki silnika i bledu katalizatora (i to z powodzeniem!!!)- ale to opisze przy okazji w osobnym watku)
Hej dzieki za checi i nastepne wiadomosci dotyczace poduszek,piszesz ze sa przypadki zamontowania wadliwych czesci do ukladu poduszek w murano,w moim przypadku samochod byl kupiony w usa i jest w polsce wiec pewnie niczego z dilerem nie wygram bo gwarancja w polsce tego samochodu nie obejmuje,bede musial wiec chyba szukac rozwiazania przy pomocy portfela.Teraz chyba juz nie mam innego wyjscia jak znalesc dobrego elektronika aby znalazl przyczyne uszkodzenia komputera poduszek i naprawic komputer lub kupic nowy.Mialem tez w glowie wersje ze moze to byc cos z wady fabrycznej ale czy to mozna sprawdzic w mojes sytuacji.
niedlugo sie odezwe jak zrobie test dzieki i pozdrowienia
[ Dodano: 2010-02-05, 02:41 ]
Witam zima troche lzejsza wiec mozna robic testy ,niestety mnie nie udalo sie zgasic kontrolki od poduszek,chyba ze z tym odliczaniem nie miescilem sie w czasie ale chyba to komputer ,robilem tez wywiad odnosnie tych usterek nissana ten rocznik w USA i powiedziano mi w serwisie ze ten vin nr. samochodu ktory ja posiadam nie podlega usterkom fabrycznym poduszek tak wiec pozostaje mi tylko chyba szukac zlotej raczki aby cos z tym zrobic we wlasnym zakresie .Jeszcze tak na marginesie w serwisie w usa powiedziano mi ze zakup nowego komputera musi byc zsynchronizowany z numerem samochodu czyli vin.nr. A moze jeszcze ma ktos jakies pomysly chetnie z nich skorzystam pozdrawiam i zycze jak najmniej klopotow z nissanami.Dzieki dla BILRO za checi i dorady i pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-02-05, 02:41 ]
Witam zima troche lzejsza wiec mozna robic testy ,niestety mnie nie udalo sie zgasic kontrolki od poduszek,chyba ze z tym odliczaniem nie miescilem sie w czasie ale chyba to komputer ,robilem tez wywiad odnosnie tych usterek nissana ten rocznik w USA i powiedziano mi w serwisie ze ten vin nr. samochodu ktory ja posiadam nie podlega usterkom fabrycznym poduszek tak wiec pozostaje mi tylko chyba szukac zlotej raczki aby cos z tym zrobic we wlasnym zakresie .Jeszcze tak na marginesie w serwisie w usa powiedziano mi ze zakup nowego komputera musi byc zsynchronizowany z numerem samochodu czyli vin.nr. A moze jeszcze ma ktos jakies pomysly chetnie z nich skorzystam pozdrawiam i zycze jak najmniej klopotow z nissanami.Dzieki dla BILRO za checi i dorady i pozdrawiam.
jozef, szkoda, ze sie nie udalo, ale faktycznie z tym odliczaniem sekund to najlepiej miec w reku stoper. Nie mam wiecej pomyslow co moglbys zrobic poza wymiana tego felernego komputera...
A czy czasami ostatnio nie wymontowywales foteli? gdzies czyatlem na www.nissanmurano.org, ze ludzie mieli problem z kontrolka poduszek po wyjeciu i poniwnym wlozeniu fotela.
A czy czasami ostatnio nie wymontowywales foteli? gdzies czyatlem na www.nissanmurano.org, ze ludzie mieli problem z kontrolka poduszek po wyjeciu i poniwnym wlozeniu fotela.
Witam wszystkich! Odnośnie tej poduszki, to właśnie u mnie wystąpił problem z kontrolką poduszki i tak jak na poprzednim forum pisałem okazało się że zerwała się jedna wiązka w taśmie poduszki w kierownicy i to właśnie odpowiadająca za poduszkę, więc chyba warto jechać do dobrego elektryka, aby rozmontował to wszystko i sprawdził taśmę. Pozdrawiam!
Czesc wszystkim ,hej nora666 mam pytanko co do tej twojej usterki poduszek ,ja mam prawie nowy samochod 2007 bardzo malo uzywany i jakos nie moge sie przekonac do tego ze to moze byc ten problem ale musze pojechac do dobrego elektryka ,a pytanko do ciebie jaki jest twoj rocznik samochodu czy starszy .Pozdrawiam
Murano SL 2007 USA
Witam mam prośbę poproszę o info gdzie szukać wiązek odpowiedzialnych za tę kontrolkę tz. kilkukrotnie kasowałem błąd stacyjką ale po około 50km znowu się zapalał i tak w kółko , chciałbym sprawdzić może jakiś z przewodów jest uszkodzony tylko nie za bardzo wiem gdzie szukać czy przy fotelu czy przy kierownicy , pozdrawiam!