Dzień dobry,
jestem użytkownikiem Nissana Murano Z50 2007r wersja amerykańska, jak pisałem w tytule mam problem ze skrzynią po kolizji, Murano zostało uderzone w lewy przód, bezpośrednio po kolizji już nie można było zmienić biegu, pozostało na D i pomimo przesuwania drążka nie można było zmienić na nic innego. Ponieważ uszkodziło chłodnicę wody i wyciekł płyn byłem zmuszony wyłączyć silnik. Niestety przy ponownej próbie uruchomienia autko już nie odpaliło, lewarek luźno przesuwa się pomiędzy P, R, N, D ale na wyświetlaczu cały czas świeci D i na inny się nie zmienia. Autko unieruchomione i nie mam jak zawieźć do lakiernika. Próbuję znaleźć jakiegoś diagnostę z komputerem żeby sczytać błędy ze skrzyni, o ile takie się pojawią.
Czy ktoś z forumowiczów miał może taką przygodę? Może ktoś coś pomoże? poradzi?
Będę wdzięczny za pomoc.
Zablokowana skrzynia CVT po kolizji
Moderator: azorek
-
- nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2014-10-17, 07:39
- Lokalizacja: Mielec
Re: Zablokowana skrzynia CVT po kolizji
Witaj kolego kapitan0058.
Samochód na lawetę. Holowanie nie jest wskazane zwłaszcza przy zablokowanym biegu.
Jeśli auto "dostało" w lewy przód, to usterki mogą być dość powaźne ( mam nadzieję, źe się jednak nic powaźnego nie stało).
1 moźliwe uszkodzenie złącza wiązki skrzyni - zablokuje się wszystko.
2 uszkodzenie poduszek silnika i skrzyni - tam są czujniki (odpowiednie błędy OBD).
3 uszkodzenie (najpowaźniejsza usterka) chłodnico- nagrzewnicy oleju na skrzyni (wyciek) lub i pęknięcie obudowy skrzyni przy
mocowaniu w/wym.
Uszkodzenie na tyle poważne, że nie da się tym autem jeździć, bo cały olej wylatuje.
I to prosto na wydech, półoś, maglownicę.
Śmierdzi niemiłosiernie.
Można to tylko zalepić specjaną ( elastyczną) masą lub wymienić lewą obudowę skrzyni (drogo!).
4. Jeśli wywaliły poduszki, napinacze lub kurtyny. Blokada skrzyni.
Pozdrawiam.
Ps. Może nie będzie tak źle.
wkar
Samochód na lawetę. Holowanie nie jest wskazane zwłaszcza przy zablokowanym biegu.
Jeśli auto "dostało" w lewy przód, to usterki mogą być dość powaźne ( mam nadzieję, źe się jednak nic powaźnego nie stało).
1 moźliwe uszkodzenie złącza wiązki skrzyni - zablokuje się wszystko.
2 uszkodzenie poduszek silnika i skrzyni - tam są czujniki (odpowiednie błędy OBD).
3 uszkodzenie (najpowaźniejsza usterka) chłodnico- nagrzewnicy oleju na skrzyni (wyciek) lub i pęknięcie obudowy skrzyni przy
mocowaniu w/wym.
Uszkodzenie na tyle poważne, że nie da się tym autem jeździć, bo cały olej wylatuje.
I to prosto na wydech, półoś, maglownicę.
Śmierdzi niemiłosiernie.
Można to tylko zalepić specjaną ( elastyczną) masą lub wymienić lewą obudowę skrzyni (drogo!).
4. Jeśli wywaliły poduszki, napinacze lub kurtyny. Blokada skrzyni.
Pozdrawiam.
Ps. Może nie będzie tak źle.
wkar
Re: Zablokowana skrzynia CVT po kolizji
Nie wiem jak jest w murano rozwiązane zmiana biegów ale może poprostu wypieła się linka (cięgło) zmiany biegów i dlatego cały czas jest zapięty D pomimo ruchu lewarkiem.