Witam wszystkich.
Po przejechaniu dłuższego odcinka na autostradzie niemieckiej z prędkością prawie 200 km/h, samochód wyraźnie traci moc i ogranicza prędkość nie dając możliwości przyspieszania. Dzieje się tak podobno na skutek przegrzania oleju w skrzyni biegów. Komputer ogranicza prędkość pojazdu do momentu aż temperatura oleju w skrzyni obniży się, trwa to około kilkunastu minut, po czym auto powraca do normalnego trybu jazdy.
Proszę o informację, czy objaw ten jest normalny, czy świadczy o usterce.
Z góry dziękuję za pomoc
TKWRC
CVT Z51 2008 r. Europa
Moderator: azorek
Re: CVT Z51 2008 r. Europa
Cześć.
Nie jest normalny i świadczy o problemach z chłodzeniem oleju lub jego złą jakością.
Mogą być też jakieś kłopoty ze skrzynią, ale to wymaga dokładnej diagnostyki.
wkar
Nie jest normalny i świadczy o problemach z chłodzeniem oleju lub jego złą jakością.
Mogą być też jakieś kłopoty ze skrzynią, ale to wymaga dokładnej diagnostyki.
wkar
Re: CVT Z51 2008 r. Europa
Czy Murano nie posiada zabezpieczenia skrzyni CVT przed przegrzaniem, gdzieś czytałem, że coś takiego występuje. Może to jest powodem takiego zachowania się samochodu.
Re: CVT Z51 2008 r. Europa
Posiada, ale przy normalnej, nawet szybkiej jeżdzie nic się nie przegrzewa.
Ja przelatywałem całe Niemcy przy pełnej prędkości i nic nie zwalniało ( poza znakami).
Jeśli ciągniesz campera, łódkę itp. to może.
wkar
Ja przelatywałem całe Niemcy przy pełnej prędkości i nic nie zwalniało ( poza znakami).
Jeśli ciągniesz campera, łódkę itp. to może.
wkar