Dzień dobry,
Mam podobny problem jak Pulsar. Czy udało Ci się go rozwiązać?
W moim Murano wyglądało to tak: żona rozładowała akumulator nie wyłączając ogrzewania siedzeń, ktoś podłączył kable i uruchomił auto. Od tego momentu skrzynia pracuje w trybie awaryjnym i nie wyświetlają się na wskaźniku pozycje P i N. Błędy w sterowniku skrzyni to:
P0840 - TRANSMISSION FLUID PRESSURE SENSOR A CIRCUIT (SEC
PRESSURE SENSOR)
P0845 -TRANSMISSION FLUID PRESSURE SENSOR B CIRCUIT (PRI PRESSURE
SENSOR)
P1715- INPUT SPEED SENSOR CIRCUIT (PRI SPEED SENSOR)
Pomiary przewidziane w instrukcji wykazały:
1. dla błędu P0840 (czujnik ciśnienia oleju A) - zasilanie ok, brak otwartych obwodów. Na pracującym silniku w pozycji N wskazanie to 5V, a powinno być 0,8-1,0 V
2. dla błędu P0845 (czujnik ciśnienia oleju B) - zasilanie ok, brak otwartych obwodów. Na pracującym silniku w pozycji N wskazanie to 5V, a powinno być 0,7-3,5 V
3. dla błędu p1715 (czujnik prędkości koła pasowego) - błąd zarejestrowany przez ECU na podstawie danych z modułu skrzyni TCM, zasilanie czujnika ok, wskazań nie mam czym sprawdzić, lecz wydaje się, że może być spowodowany 2-ma błędami opisanymi powyżej.
Dodatkowo, podczas pomiarów wyjściowych z TCM wykryłem jeszcze jedną anomalię. Na pinie odpowiadającym za sygnał wychodzący do przekaźnika rozrusznika w pozycji P i N powinno być 12V i tak jest, natomiast w pozostałych pozycjach lewarka powinno być 0V, natomiast u mnie jest 5V.
Pomiary sygnałów wejściowych do TCM z lewarka zgadzają się z instrukcją. Wszystko to co opisałem wygląda mi na awarię modułu TCM.
Jakie jest wasze zdanie - będę wdzięczny za podpowiedzi.
[ Dodano: 2016-11-24, 14:24 ]
Dzień dobry,
Mam mały postęp z moim problemem, chciałbym się podzielić wiedzą w tym zakresie.
A więc wychodzi na to, że w moim przypadku na pewno mam uszkodzony moduł skrzyni TCM (za schowkiem po prawej stronie obok ECU). Udało mi się znaleźć kontakt do człowieka w Warszawie, który posiada interfejs Consult II. Skasował mi błędy w sterowniku skrzyni i pomógł znaleźć przyczynę.
Jak pisałem, u mnie nie wyświetla się w zegarach pozycja P i N. Po podłączeniu drugiego modułu TCM ( z innymi numerami), bez odpalania silnika od razu zaczęły wyświetlać się pozycje P i N na wyświetlaczu. Więc na pewno mam ujaranego TCM-a - prawdopodobnie na skutek nieprawidłowego podłączenia kabli rozruchowych. TCM został zamówiony. Czy to jedyny spalony element - tego nie wiem.
Potwierdzę jak wymienię TCM. Jeśli ktoś ma podobny przypadek, służę pomocą i kontaktem.
I pamiętajcie - nauczcie swoje żony / kobiety podłączać kable rozruchowe
Pozdrawiam,
Karol W