Strona 1 z 1

Zmiana oleju z 5w-30 na 5w-40?

: 2016-09-29, 09:09
autor: ROBERTJ
Witam.Jak w temacie.Ktoś to przerabiał?

: 2016-09-29, 11:38
autor: smeru
Jest tutaj kilka tematów o olejach np.:
viewtopic.php?t=705&postdays=0&postorde ... &start=120
Ja osobiście zmieniałem 5W30 na 5W50 w P11. W P11.144 zmieniałem 5W50 na 10W40 i potem na 5W40 i nic się nie działo złego.

: 2016-09-29, 11:48
autor: ROBERTJ
Dzięki za odzew.A jeżeli zmienię z 5w30 na 5w40 to jest szansa,że będzie brał mniej oleju?

: 2016-09-29, 12:04
autor: janusz
ROBERTJ, niewielka, ale jest...... Ile oleju Ci łyka?

: 2016-09-29, 12:41
autor: ROBERTJ
O wiele za dużo.Jak kupiłem to nie wiem czym był zalany.Smigałem ze 2 tyg.nim wymieniłem olej.Przed wymianą było wszystko ok.Zaczęło się po wymianie.Zalałem 5w30 castrola.Wcinał ostro.Po ok 4tkm wymieniłem na 5w30 valvoline maxlife.Bierze mniej ale jeszcze za dużo.Jak śmigam spokojnie to nie wiele.Ale jak dostanie po garach to na drugi dzień stan na połowie-pomiędzy minimum a końcem bagnetu.I ten olej jest jakiś za czarny.

: 2016-09-29, 14:05
autor: janusz
Zrób płukankę i zalej jakiś dobry olej. Przy okazji sprawdź, czy nie ma gdzieś wycieków.

Określ te wartości - sporo, niewiele.

Olej zrobił się czarny, bo zaczął wymywać syfy z silnika.

: 2016-09-29, 16:38
autor: ROBERTJ
Mam wyciek pod pokrywa zaworów.Więcej nic nie widac.Boję się,że po płukance zaczną się wycieki.a kolego dobry olej,to....?A 5w30 czy 5w40?

: 2016-09-30, 01:01
autor: janusz
ROBERTJ, przeczytaj - viewtopic.php?t=13837&start=0

Dobry olej - hmmm z tańszych czy z droższych?

: 2016-09-30, 18:08
autor: ROBERTJ
Może ENEOS 5w30 ?

: 2016-09-30, 18:23
autor: janusz
Dobre oleje :]

: 2016-09-30, 19:29
autor: ROBERTJ
Czyli płukanka +Eneos.Ale wg.Ciebie zaryzykowac może 5w40?

P.S.Zrobione.Przed wymianą płukanka.Zalane NESTE 5W40+CERATEC. Minęło 4 dni i na razie nic nie dolewałem.Ale jeszcze czekam.Zobaczymy za 2 tygodnie.Mam wrażenie,że auto jest cichsze.Pozdrawiam.

: 2017-03-21, 15:16
autor: farciaz86
polecam Shell 10w60 do silników wyczynowych. I w żadnym wypadku castrol'a

: 2017-03-21, 21:49
autor: janusz
10W60 to przegięcie, w normalnych warunkach, to ten olej nawet nie złapie temperatury roboczej. Do normalnego użytkowania 5W30 lub 5W40 i wymiana co maks 7,5kkm.

: 2017-03-22, 10:35
autor: farciaz86
Przegięcie ??? nie sądze.A po co sie tak bawić co 7,5kkm ???
nie lepiej taki olej i wymiana normalnie co 10kkm a filtr oleju ze względu na swoje "gabaryty" co 5kkm??
według mnie lepsze rozwiązanie... ale co kto woli :)

: 2017-03-22, 11:21
autor: arczar
Problemem oleju po 7,5kkm nie jest jego "brud" (a wyłaćznie temu ma zapobiegać filtr) tylko powolna utrata parametrów. Wymiana filtra nie spowoduje, że olej odzyska parametrów.
Ale akurat zgodzę się, że przy dobrym oleju można spokojnie robić DO 10kkm (ale nie więcej - raczej z tendencją "w dół")

: 2017-08-12, 13:23
autor: marba1977
Witam po zakupie 12-letniego Nissana okazało się że poprzedni właściciel nie dolewał oleju i praktycznie silnik jeździł na oparach- suchy bagnet. Po uzupełnieniu 2,5 litra bagnet coś tam pokazuje w połowie wskaźnika. Jest ok, chociaż lekkie przecieki są, bo pod akumulatorem znalazłem trochę oleju. I tu moje pytanie: słyszałem o takim patencie na uszczelnienie silnika w postaci zalania go minerałem dwukrotnie, a potem dopiero syntetykiem. Czy warto coś takiego zrobić? Pozdrawiam

: 2017-08-13, 00:19
autor: nanab
Jak chcesz go na chwilę uszczelnić, np. do sprzedaży żeby tydzień czy dwa podziałał a potem się zatarł to wlej motodoktora.
Jak chcesz zrobić normalnie to wymień zużyte części i nie baw się w jakieś januszowe patenty.

: 2017-08-13, 10:49
autor: marba1977
nanab Dzięki za rozwianie wątpliwości

: 2017-08-14, 11:46
autor: Ad@mus
O siet, ale tematy poruszacie :)

Rozszczelnionego silnika nie uszczelnisz zdrowym olejem, ani gęstym ani srakim ani jako takim. Miejsce przecieku trzeba zreperować (zmienić uszczelką lub uszczelniacz).

Jeśli po płukance silnik zaczoł kapać to znaczy, że tam gdzie kapie, było już wyeksploatowane uszczelnienie, postąpić wg w/w trybu działania->wymienić.

Olej jaki powinno się wlewać do silnika powinien być jak najdłużej bdb jakości, nikt nie wciśnie mi smrodu, że semi czy mineral zabezpiecza tak samo, albo i lepiej silnik. Po prostu jest to nie możliwe. TYLKO syntetyk. I nie ma tu żadnych zryczałtowanych norm co do przebiegu (ktoś kiedyś próbował mi wciskać, że po 100tkm powinien zostać zalany semi a po 150tkm minerał). GÓWNO prawda. Nawet jak silnik żre olej, to niech żre, ale syntetyka.

To że żre to kwestia uszczelnienia cylindra (uszczelniacze zaworowe lub piecienie). Eksploatacja silnika lub jego fabryczna kontrukcja (luźne spasowanie) również przyczyniają się do skłonności nałogowych.

Róznica między danymi olejami w ilości jego spalania to bujda, albo inaczej traktowałeś auto, albo inna pora roku, albo miałeś dobry dzień, jeśli zauważyłeś spadek spalanego oleju.

Olej renomowanej marki za xxx złotych nie naprawi ci silnika, jeśli kopci na niebiesko, to naprawić to powinien mechanik-nie olej.

Olej innej marki niż reklamowana nie jest wcale gorszy i tak samo, jeśli silnik jest sprawny, to nie uszkodzi silnika.

I kończąc, używam jednych z tańszych oleii, a moje samochody nie owijają panewek, nie stukają i nie popijają oleju. Sekret ? :) Częsta zmiana oleju (7-10tkm) i płukanka co drugą zmianę. Oleje jakich używam obecnie to GM 5w30 i Specol gold 5w40 :)

: 2017-08-14, 18:30
autor: nanab
Ad@mus pisze: Róznica między danymi olejami w ilości jego spalania to bujda,
To jest realne, zwłaszcza jak z normalnego oleju zmienisz na marketowy mobil, gm, castrol czy inny syf gdzie połowa oleju to rozpuszczalnik który dosłownie wyparowuje.
Warto dodać, że mineralny potrafi wytworzyć tyle nagaru, że zalepia pierścienie które przestają pracować i uszczelniać. przez co silnik zaczyna palić olej. O klepiących szklankach nie wspominam.

: 2017-08-17, 14:04
autor: ROBERTJ
Ja po przesiadce z 5w30 na 5w40 i dolaniu ceramizera przez miesiąc nie dolałem ani kropelki.Teraz znów troszkę łyka-ale znacznie mniej niż 5w30.

: 2018-03-01, 11:43
autor: Niss0690
castrol syf? Ja korzystam z tego oleju i nigdy nie narzekałem ;o

: 2018-03-01, 18:50
autor: nanab
Niss0690 pisze:castrol syf? Ja korzystam z tego oleju i nigdy nie narzekałem
Jak byś wlał olej po frytkach też byś nie narzekał. Po zmianie z dobrego na syf silnik się nie zatrze po paru tysiącach, na krótką metę raczej nie zauważysz różnicy.

: 2018-03-01, 20:42
autor: bandito
A takie pytanko. Rozważał, bądź już ktoś przeszedł z 10w40 na 5w40 w qg18de?
Chodzi mi już od pewnego czasu ta myśl po głowie e nie wiem czy ryzykować. Jeżdżę na Shell helix i na shella też chce przejść

: 2018-03-02, 11:11
autor: arczar
smiało. Ryzyka brak. Poza tym sprawdź lepkość w kartach producenta - może się okazać, że wbrew pozorom 10W40 jest mniej lepki niż 5W40. Tak jest w przypadku Mobil1 Delvac XHP Extra 10W40 i Mobil1 Delvac 5W40. 10W40 ma niższe cst niż 5W40.

P.s. jak chcesz dość tani olej z pełnym pakietem dodatków to zalej Delvac XHP Extra 10W40. Ja byłem zadowolony w SR20DE.

: 2018-03-03, 12:03
autor: bandito
Muszę przejrzeć karty charakterystyki olei. Olej wymieniam do 8 tys km. Bym nie zmieniał ale teraz zimową porą potrafi trochę klekotać góra jak się lekko gazu da na zimnym silniku. Oczywiście wystarczy poczekać chwilę i już spokój. Ale chcę to wyeliminować

cialis 80mg online

: 2024-05-30, 19:30
autor: Canigma
SIA itself has ordered dozens of newAirbus A350s, and Boeing s 777- 300ERs and 787- 10s <a href=https://cialis.lat/discover-the-best-pr ... lis>cialis online pharmacy</a>