[Z50] Lampy przednie Xennon
Moderator: azorek
[Z50] Lampy przednie Xennon
Witam czy ktoś z kolegow moze mi podpowiedzieć co zrobic z lampa która zapala sie na chwilkę i po jakiś 20sekundach gaśnie murano z50 USA , czy wystarczy wymiana palnika? I jaki jest tam model d2s? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 10:44 przez Pulsar, łącznie zmieniany 1 raz.
Zamień palniki - przełóż palnik z 2 lampy i sprawdź czy jest to samo. Jeżeli NIE czyli świeci to palnik jest do wymiany (pamiętaj że trzeba kupić 2 a nie tylko 1), natomiast jeżeli dalej gaśnie to stawiam na przetwornicę.
Powinieneś mieć D2R tak przynajmniej twierdzi strona Osram
Powinieneś mieć D2R tak przynajmniej twierdzi strona Osram
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 10:44 przez berny_p, łącznie zmieniany 1 raz.
Pulsar, nie żarówkach, a palnikach. Główna różnica to żywotność, dwa to geometria wiązki, trzy jakość użytych materiałów.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Nie żarnik tylko palnik. Żarówka ma żarnik - wolframowy. Xenon to jest palnik - wyładowanie elektryczne w gazie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Nie polecam takich G. za 30 pln bo będziesz wymieniał co rusz. Lepiej jest zainwestować w porządne za 300 pln. Nie dość że te takie szybko się przepalą to jeszcze wiązka światła jest do kitu (źle drogę oświetlają) oraz potrafią wypalić odbłyśnik.
Jeszcze jedno - takie palnik za 300 złotych jest w stanie wytrzymać kilka lat zanim się przepali - moje mają 9 lat
Jeszcze jedno - takie palnik za 300 złotych jest w stanie wytrzymać kilka lat zanim się przepali - moje mają 9 lat
D2R mają naniesioną za szkło osłony palnika zasłonę umożliwiającą prawdłowe ukształtowanie wiązki światła w oprawach (reflektorach) bezsoczewkowych.
Tak, że możesz w miejsce D2S zainstalować D2R, ale odwrotnie, to raczej nie (oślepianie).
Taniochy to bym nie polecał. Może nie mieć filtra UV, niska trwałość, możliwość zwarć itp.
Polecam GE.
Dobra cena (ok. 100,-). Dobra firma, dobra jakość.
Ja polecam barwę ok. 4000K (mgła, deszcz)
wkar
Uważaj na podróbki szczególnie Philips, Osram. Nie kupuj z niesprawdzonych źródeł.
Tak, że możesz w miejsce D2S zainstalować D2R, ale odwrotnie, to raczej nie (oślepianie).
Taniochy to bym nie polecał. Może nie mieć filtra UV, niska trwałość, możliwość zwarć itp.
Polecam GE.
Dobra cena (ok. 100,-). Dobra firma, dobra jakość.
Ja polecam barwę ok. 4000K (mgła, deszcz)
wkar
Uważaj na podróbki szczególnie Philips, Osram. Nie kupuj z niesprawdzonych źródeł.
Ostatnio zmieniony 2015-03-02, 14:40 przez wkar, łącznie zmieniany 1 raz.
Switała
Witam mam jeszcze jedno pytanie czy aby wymienić żarniki xenonowe muszę wyciągnąć lampy , i czy ktoś ma może zamontowane światełka do jazdy dziennej można prosić o info jakie i jak je zamontować (słyszałem że muszą być w światłach by były zgodne z przepisami), pozdrawiam
Murano ma parę wad (serwisowych), ale wymiana żarówek lub palników w leflektorach jest luksusowa.
Aby wymienić w/w trzeba: zbezpieczyć szmatę i średniej wielkości śrubokręt.
Szmatkę podkładasz pod kolano gdy klękasz przy kole.
Następnie odginasz zakole w przedniej - górnej jego części i blokujesz je śrubokrętem.
Dalej wsadzasz rękę do środka, ściągasz osłonę z palnika i obracasz go w lewo.
Dobrze mieć lampkę (optymalnie czołówkę ), żeby cała operacja przebiegła bezproblemowo.
Koło obrócić tak, by odsłoniło miejsce na wsadzenie łapy.
Lampy dzienne nie muszą być w zespolone ze światłami, ale powinny mieć homologację jakiegoś kraju euro.
W Murano jest ciężko zainstalować uniwersalne (płaskie) lampy, bo zderzak przodu jest bardzo opływowy.
Fajnym rozwiązaniem są lampy DRL zespolone w całość z przeciwmgłowymi lub okrągłe (czterodiodowe) zamiast przeciwmgłowych.
Jest kilka modeli na Allegro.
Podstawa dobrej lampy DRL to: homologacja,moc ok. 6W, elektroniczna stabilizacja prądu diód.
Pozdrawiam wkar
Aby wymienić w/w trzeba: zbezpieczyć szmatę i średniej wielkości śrubokręt.
Szmatkę podkładasz pod kolano gdy klękasz przy kole.
Następnie odginasz zakole w przedniej - górnej jego części i blokujesz je śrubokrętem.
Dalej wsadzasz rękę do środka, ściągasz osłonę z palnika i obracasz go w lewo.
Dobrze mieć lampkę (optymalnie czołówkę ), żeby cała operacja przebiegła bezproblemowo.
Koło obrócić tak, by odsłoniło miejsce na wsadzenie łapy.
Lampy dzienne nie muszą być w zespolone ze światłami, ale powinny mieć homologację jakiegoś kraju euro.
W Murano jest ciężko zainstalować uniwersalne (płaskie) lampy, bo zderzak przodu jest bardzo opływowy.
Fajnym rozwiązaniem są lampy DRL zespolone w całość z przeciwmgłowymi lub okrągłe (czterodiodowe) zamiast przeciwmgłowych.
Jest kilka modeli na Allegro.
Podstawa dobrej lampy DRL to: homologacja,moc ok. 6W, elektroniczna stabilizacja prądu diód.
Pozdrawiam wkar
Jest o wiele lepszy i łatwiejszy sposób na wymianę prawej żarówki, bez potrzeby szmatki, zamiast której jest potrzeba zabezpieczenia klucza oczkowego. Nie dajmy się zwariować z tym nadkolem i nie bądźmy szogunami….
Uwaga nadaję, gdyż dzisiaj sprawdziłem.
1. Kluczykiem oczkowym odkręcamy dwie śruby trzymające zbiorniczek wyrównawczy. Zbiorniczek odkładamy niedaleko w prawo, na tyle, na ile starczy rurki.
2. Swobodnie wkładamy rękę i odkręcamy objemkę, wyciągamy żarówkę, czy co tam mamy i po kłopocie.
3. Szmatką czystą wycieramy czoło.
Ps. Przy światłach "zwykłych" - żarówka "specjalna" tj. zatopiona w czarnej obudowie, złotych 25 za 1 szt.
Uwaga nadaję, gdyż dzisiaj sprawdziłem.
1. Kluczykiem oczkowym odkręcamy dwie śruby trzymające zbiorniczek wyrównawczy. Zbiorniczek odkładamy niedaleko w prawo, na tyle, na ile starczy rurki.
2. Swobodnie wkładamy rękę i odkręcamy objemkę, wyciągamy żarówkę, czy co tam mamy i po kłopocie.
3. Szmatką czystą wycieramy czoło.
Ps. Przy światłach "zwykłych" - żarówka "specjalna" tj. zatopiona w czarnej obudowie, złotych 25 za 1 szt.
pozdrawiam
kifer
kifer
Jedna ogólna uwaga do wszystkich - odróżniajcie palnik od żarówki. Palnik jest lampą wyładowczą - łuk elektryczny, wyładowanie elektryczne w gazie. Żarówka to element, gdzie jest żarnik wolframowy. Ciałem świecącym jest włókno wykonane wolfram. Drut wolframowy osiąga temperaturę ok. 2500–3000 K na skutek przepływu prądu elektrycznego - "świeci".
W żarówkach halogenowych oprócz gazu obojętnego jest halogen. Halogen tworzy związek z wolframem. Związek ten krąży wraz z gazem w bańce. W temperaturze panującej blisko żarnika rozpada się na wolfram i jod, co w efekcie powoduje przenoszenie cząstek wyparowanego wolframu z bańki na żarnik - regeneracja żarnika. Pozwala to zwiększyć temperaturę żarnika do około 3200 K - więcej lumenów z jednego wata.
W żarówkach halogenowych oprócz gazu obojętnego jest halogen. Halogen tworzy związek z wolframem. Związek ten krąży wraz z gazem w bańce. W temperaturze panującej blisko żarnika rozpada się na wolfram i jod, co w efekcie powoduje przenoszenie cząstek wyparowanego wolframu z bańki na żarnik - regeneracja żarnika. Pozwala to zwiększyć temperaturę żarnika do około 3200 K - więcej lumenów z jednego wata.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Kolega Janusz nie przeczytał uważnie powyższych postów. Nikt nie myli tu lamp wyładowczych z żarówkami.
Ogólnie ludziom to się myli,gdyż na codzień nie mieli doczynienia z tego typu żródłami światła.
Nie każdy pracował na planie filmowym, w kinie lub był instalatorem oświetlenia ulicznego.
Na marginesie warto wspomnieć, że temperatura barwowa źródła nie jest bezpośrednio pochodną temperatury
żarnika, tak jak temp. barwowa źródła wyładowczego nie jest prostą pochodną temperatury łuku.
Nieprawdą jest też, że wyższa temp. barwowa powoduje wyższy strumień świetlny, tak jak w skrócie
napisał szanowny kolega Janusz.
W skrócie to i to lampa i to lampa.
Serdecznie pozdrawiam
Ogólnie ludziom to się myli,gdyż na codzień nie mieli doczynienia z tego typu żródłami światła.
Nie każdy pracował na planie filmowym, w kinie lub był instalatorem oświetlenia ulicznego.
Na marginesie warto wspomnieć, że temperatura barwowa źródła nie jest bezpośrednio pochodną temperatury
żarnika, tak jak temp. barwowa źródła wyładowczego nie jest prostą pochodną temperatury łuku.
Nieprawdą jest też, że wyższa temp. barwowa powoduje wyższy strumień świetlny, tak jak w skrócie
napisał szanowny kolega Janusz.
W skrócie to i to lampa i to lampa.
Serdecznie pozdrawiam
Xenon
Witam światełka zrobione tz żarniki wymienione , mam jeszcze jedno pytanie czy w przypadku zmian z lamp xenonowych na tradycyjne potrzeba jakiejś modyfikacji w instalacji czy wystarczy wypiąć kostki i podpiąć nowe lampy ?
Witam. Przy zmianie z xenon na żarówki teoretycznie powinien być zmieniony sposób zasilania lamp (w elektronice sterującej).
Ja jeździłem ze dwa lata na takiej opcji i nic się nie stało.
Trzeba jednak mieć świadomość tego, że wzrasta znacznie pobór prądu - zamiast 2 X 35W (xenon) do 2 x 55W (św. mijania) i 2 X 55W + 2 X 65 = 240W ( św. długie )
I tyle.
Pozdrawiam wkar
Ja jeździłem ze dwa lata na takiej opcji i nic się nie stało.
Trzeba jednak mieć świadomość tego, że wzrasta znacznie pobór prądu - zamiast 2 X 35W (xenon) do 2 x 55W (św. mijania) i 2 X 55W + 2 X 65 = 240W ( św. długie )
I tyle.
Pozdrawiam wkar