Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Z50] Lampy przednie Xennon

Moderator: azorek

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

[Z50] Lampy przednie Xennon

Post autor: Pulsar » 2015-02-25, 10:09

Witam czy ktoś z kolegow moze mi podpowiedzieć co zrobic z lampa która zapala sie na chwilkę i po jakiś 20sekundach gaśnie murano z50 USA , czy wystarczy wymiana palnika? I jaki jest tam model d2s? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 10:44 przez Pulsar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-02-25, 10:17

Zamień palniki - przełóż palnik z 2 lampy i sprawdź czy jest to samo. Jeżeli NIE czyli świeci to palnik jest do wymiany (pamiętaj że trzeba kupić 2 a nie tylko 1), natomiast jeżeli dalej gaśnie to stawiam na przetwornicę.
Powinieneś mieć D2R tak przynajmniej twierdzi strona Osram :)
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 10:44 przez berny_p, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2015-02-25, 13:36

Zalecany D2S ale można też użyć D2R

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2015-02-25, 16:10

Witam a jaka jest różnica pomiędzy nimi i co sądzicie o tanich zarowkach dostępnych na aukcjach tak za 30pln? A i jak dobrać barwę świateł ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-25, 16:29

Pulsar, nie żarówkach, a palnikach. Główna różnica to żywotność, dwa to geometria wiązki, trzy jakość użytych materiałów.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2015-02-25, 16:33

Tak tak żarniki sory za pomyłkę i jeszcze czy musza mieć chomologacje czy nie?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-25, 17:03

Nie żarnik tylko palnik. Żarówka ma żarnik - wolframowy. Xenon to jest palnik - wyładowanie elektryczne w gazie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-02-25, 17:21

Nie polecam takich G. za 30 pln bo będziesz wymieniał co rusz. Lepiej jest zainwestować w porządne za 300 pln. Nie dość że te takie szybko się przepalą to jeszcze wiązka światła jest do kitu (źle drogę oświetlają) oraz potrafią wypalić odbłyśnik.
Jeszcze jedno - takie palnik za 300 złotych jest w stanie wytrzymać kilka lat zanim się przepali - moje mają 9 lat :)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2015-02-25, 19:25

D2R mają naniesioną za szkło osłony palnika zasłonę umożliwiającą prawdłowe ukształtowanie wiązki światła w oprawach (reflektorach) bezsoczewkowych.
Tak, że możesz w miejsce D2S zainstalować D2R, ale odwrotnie, to raczej nie (oślepianie).

Taniochy to bym nie polecał. Może nie mieć filtra UV, niska trwałość, możliwość zwarć itp.
Polecam GE.
Dobra cena (ok. 100,-). Dobra firma, dobra jakość.

Ja polecam barwę ok. 4000K (mgła, deszcz)

wkar

Uważaj na podróbki szczególnie Philips, Osram. Nie kupuj z niesprawdzonych źródeł.
Ostatnio zmieniony 2015-03-02, 14:40 przez wkar, łącznie zmieniany 1 raz.

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Switała

Post autor: Pulsar » 2015-03-02, 14:11

Witam mam jeszcze jedno pytanie czy aby wymienić żarniki xenonowe muszę wyciągnąć lampy , i czy ktoś ma może zamontowane światełka do jazdy dziennej można prosić o info jakie i jak je zamontować (słyszałem że muszą być w światłach by były zgodne z przepisami), pozdrawiam

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2015-03-02, 14:39

Murano ma parę wad (serwisowych), ale wymiana żarówek lub palników w leflektorach jest luksusowa.
Aby wymienić w/w trzeba: zbezpieczyć szmatę i średniej wielkości śrubokręt.
Szmatkę podkładasz pod kolano gdy klękasz przy kole.
Następnie odginasz zakole w przedniej - górnej jego części i blokujesz je śrubokrętem.
Dalej wsadzasz rękę do środka, ściągasz osłonę z palnika i obracasz go w lewo.
Dobrze mieć lampkę (optymalnie czołówkę ), żeby cała operacja przebiegła bezproblemowo.
Koło obrócić tak, by odsłoniło miejsce na wsadzenie łapy.

Lampy dzienne nie muszą być w zespolone ze światłami, ale powinny mieć homologację jakiegoś kraju euro.

W Murano jest ciężko zainstalować uniwersalne (płaskie) lampy, bo zderzak przodu jest bardzo opływowy.

Fajnym rozwiązaniem są lampy DRL zespolone w całość z przeciwmgłowymi lub okrągłe (czterodiodowe) zamiast przeciwmgłowych.

Jest kilka modeli na Allegro.

Podstawa dobrej lampy DRL to: homologacja,moc ok. 6W, elektroniczna stabilizacja prądu diód.

Pozdrawiam wkar

kifer
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2015-01-25, 11:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kifer » 2015-03-03, 21:49

Jest o wiele lepszy i łatwiejszy sposób na wymianę prawej żarówki, bez potrzeby szmatki, zamiast której jest potrzeba zabezpieczenia klucza oczkowego. Nie dajmy się zwariować z tym nadkolem i nie bądźmy szogunami…. :hah:

Uwaga nadaję, gdyż dzisiaj sprawdziłem.

1. Kluczykiem oczkowym odkręcamy dwie śruby trzymające zbiorniczek wyrównawczy. Zbiorniczek odkładamy niedaleko w prawo, na tyle, na ile starczy rurki.
2. Swobodnie wkładamy rękę i odkręcamy objemkę, wyciągamy żarówkę, czy co tam mamy i po kłopocie.
3. Szmatką czystą wycieramy czoło.

Ps. Przy światłach "zwykłych" - żarówka "specjalna" tj. zatopiona w czarnej obudowie, złotych 25 za 1 szt.

:papa:
pozdrawiam
kifer

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2015-03-03, 22:37

Brawo. Polak potrafi. Proponuję teraz wymienić lewą źarówkę lub obrysówkę ;)

Ja wolę schylić się i wyjąć którąkolwiek z żarówek bez jakiegokolwiek demontażu.
Zdjęcie nakładki zderzaka jest również banalnie prosta.
Ale o to chodzi, by szukać najlepszych dla siebie rozwiązań.

Pozdrawiam wkar :papa:

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-03, 23:22

Jedna ogólna uwaga do wszystkich - odróżniajcie palnik od żarówki. Palnik jest lampą wyładowczą - łuk elektryczny, wyładowanie elektryczne w gazie. Żarówka to element, gdzie jest żarnik wolframowy. Ciałem świecącym jest włókno wykonane wolfram. Drut wolframowy osiąga temperaturę ok. 2500–3000 K na skutek przepływu prądu elektrycznego - "świeci".
W żarówkach halogenowych oprócz gazu obojętnego jest halogen. Halogen tworzy związek z wolframem. Związek ten krąży wraz z gazem w bańce. W temperaturze panującej blisko żarnika rozpada się na wolfram i jod, co w efekcie powoduje przenoszenie cząstek wyparowanego wolframu z bańki na żarnik - regeneracja żarnika. Pozwala to zwiększyć temperaturę żarnika do około 3200 K - więcej lumenów z jednego wata.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2015-03-04, 00:56

Kolega Janusz nie przeczytał uważnie powyższych postów. Nikt nie myli tu lamp wyładowczych z żarówkami.
Ogólnie ludziom to się myli,gdyż na codzień nie mieli doczynienia z tego typu żródłami światła.
Nie każdy pracował na planie filmowym, w kinie lub był instalatorem oświetlenia ulicznego.
Na marginesie warto wspomnieć, że temperatura barwowa źródła nie jest bezpośrednio pochodną temperatury
żarnika, tak jak temp. barwowa źródła wyładowczego nie jest prostą pochodną temperatury łuku.
Nieprawdą jest też, że wyższa temp. barwowa powoduje wyższy strumień świetlny, tak jak w skrócie
napisał szanowny kolega Janusz.
W skrócie to i to lampa i to lampa.
Serdecznie pozdrawiam :)

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Xenon

Post autor: Pulsar » 2015-03-13, 10:22

Witam światełka zrobione tz żarniki wymienione , mam jeszcze jedno pytanie czy w przypadku zmian z lamp xenonowych na tradycyjne potrzeba jakiejś modyfikacji w instalacji czy wystarczy wypiąć kostki i podpiąć nowe lampy ?

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2015-03-13, 11:26

Witam. Przy zmianie z xenon na żarówki teoretycznie powinien być zmieniony sposób zasilania lamp (w elektronice sterującej).

Ja jeździłem ze dwa lata na takiej opcji i nic się nie stało.
Trzeba jednak mieć świadomość tego, że wzrasta znacznie pobór prądu - zamiast 2 X 35W (xenon) do 2 x 55W (św. mijania) i 2 X 55W + 2 X 65 = 240W ( św. długie )
I tyle.
Pozdrawiam wkar

ODPOWIEDZ

Wróć do „Murano”