Strona 1 z 1

[Murano] Chłodniczka ??????

: 2013-04-23, 12:39
autor: Gość
Witam kolegów mam takie pytanie dzisiaj wymieniałem żarówki w światłach pozycyjnych przód i z prawej strony od kierowcy z przodu po zdemontowaniu nadkola ukazała się jakaś chłodniczka tuż za obudową i jest z niej niewielki wyciek!! Co to jest i od czego ??

: 2013-04-23, 21:47
autor: thompson
Prawdopodobnie jest to chłodnica oleju skrzyni CVT. Wrzuć fotki jak masz.

: 2013-04-24, 07:04
autor: bonzo
FaceOff71 pisze: z przodu po zdemontowaniu nadkola ukazała się jakaś chłodniczka
taka jak poniżej ?? jest tak jak pisze thompson,
http://nissan4u.com/parts/murano/el_z50 ... tration_3/

: 2013-04-24, 09:58
autor: Gość
Na tym zdjęciu za bardzo nie widać czy to taka bonzo ale możliwe, wygląda jak zwykła chłodnica tyle, że mniejsza gdzieś około 3/4 formatu A4 i z 6-8cm grubości (szkoda że jak miałem rozebrane to nie cyknąłem foty) i gdzieś z tego wężyka się bardzo delikatnie sączy olej. Będę musiał sprawę zbadać bo to pewnie ważna sprawa jeśli dotyczy przekładni.

: 2013-04-24, 10:48
autor: bonzo
Lepsze foto
Obrazek

: 2013-04-24, 11:38
autor: Gość
Po tym zdjęciu rozpoznaje ...tak zgadza się właśnie o to mi chodziło i to się znajduje z lewej strony kierowcy z przodu pod światłami jak się zdejmie plastikowe nadkole. Gdzieś na połączeniu wężyka mam niewielki wyciek od dołu. Żeby to ściągnąć i usunąć wyciek pewnie trzeba cały zderzak zdemontować bo tu od nadkola to odrobinę mało chyba miejsca, w sumie nie wiem będę musiał pomyśleć. Jak uzupełnić olej w tej chłodniczce? czy wystarczy uzupełnić w skrzyni? a jak w skrzyni to którędy się dolewa? Dziękuję i pozdrawiam

: 2013-04-25, 21:01
autor: bilro
Płyn uzupełniasz przez bagnet sprawdzania płynu CVT pod maską (tylko nie pomyl z bagnetem oleju ;-) )
Jeżeli masz wyciek, to bardzo możliwe że skorodowały rurki do których podpięte są przewody. U mnie wycieku nie było, ale przy wymianie płynu, kiedy trzeba było zsunąć zdjąć przewody z tych rurek najzwyczajniej się ułamały z powodu przerdzewienia. Odporność tego elementu na korozje była fatalna. Dla świętego spokoju skończyło się to na wymianie chłodnicy. Nie chciałem tego naprawiać.