Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Z50] P1283 - gdzie znaleźć czego dotyczy ten błąd

Moderator: azorek

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

[Z50] P1283 - gdzie znaleźć czego dotyczy ten błąd

Post autor: KKrzysztof » 2016-06-01, 18:45

Witam

Czy ktoś wie może gdzie można poszukać informacji na temat błędu P1283

Auto ma silnik 3,5 V6 wersja Europa z 2006 roku.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-06-01, 22:14

KKrzysztof, http://www.autocodes.com/p1283_nissan.html
wychodzi, że błąd z mieszanką paliwo/powietrze ;)
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2016-06-02, 00:04

Witaj. Przejżałem dość uważnie service manuala i nie znalazłem takiego błędu.
Jeśli wyświetlił go skaner uniwersalny (nie dekodujący błędów Nissana), to powdzenia...
wkar

Jeśli chcesz dokładnie wiedzieć, co nawaliło to trzeba dobrze odczytać nr. Błędu i skonfrontować z service manual.

Tam dokładnie napisane jest o co chodzi.

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: KKrzysztof » 2016-06-02, 08:34

Zielkq pisze:KKrzysztof, http://www.autocodes.com/p1283_nissan.html
wychodzi, że błąd z mieszanką paliwo/powietrze ;)
a podpowiesz co należy wymienić, sonda ? Bo w zasadzie pokazuje, że 1 bank coś źle podaje.

Jeżeli sonda to czy ktoś wie czy da się ją wykręcić bez wyjmowania wózka ?
wkar pisze:Witaj. Przejżałem dość uważnie service manuala i nie znalazłem takiego błędu.
Jeśli wyświetlił go skaner uniwersalny (nie dekodujący błędów Nissana), to powdzenia...
wkar

Jeśli chcesz dokładnie wiedzieć, co nawaliło to trzeba dobrze odczytać nr. Błędu i skonfrontować z service manual.

Tam dokładnie napisane jest o co chodzi.
przez OBD auto mi się łączy, czy muszę jechać do serwisu ?
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3622
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2016-06-02, 14:15

Uboga mieszanka sensor 1 bank 2 czyli pierwsza sonda od strony chłodnicy. Albo leży sama sonda, albo układ paliwowo-powietrzny czyli też przepływka ale to raczej odpada bo wyświetliłoby więcej błedów albo po prostu przypchany katalizator co jest nagminne w Murano. Trzeba by również sprawdzić jak pracują wszystkie sondy.
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2016-06-02, 23:21

Sondy dają się wykręcać wszystkie 4. O ile oczywiście nie są całkowicie zardzewiałe.

Błędy musisz odczytać na zewnętrznym skanerze.
Najlepiej w serwisie Nissana.

Komputer pokładowy ma wyłącznie ogólną diagnostykę i moźna nim zweryfikować poszególne bloki elektroniki.

wkar

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: KKrzysztof » 2016-06-03, 10:57

wielkie dzięki za pomoc, jak znajdę chwilkę czasu to pojadę do mojego mechanika i będzie oglądał czy da się je wyklecić czy już się scaliły z resztą auta :)

Zastanawiam się jeszcze czy jak coś to wymieniać dwie sondy czy tylko tą która padła.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że to sonda ponieważ miałem uszkodzony wydech i mogło się coś tam wydarzyć jak trochę auto pojeździło z takim uszkodzeniem.

Nasuwa mi się jeszcze jedna sprawa:
Jeździłem z podłączonym pod OBD urządzeniem i na jednym banku pokazywało jakąś anomalię a na drugim nic, dodatkowo jak auto w pełni się dogrzało czyli po około 1 godzinie jeżdżenia błędu nie było. A jeszcze na postoju siedzieliśmy i gadaliśmy to samo błędu nie było i nie wyskoczył.
Następnego dnia moja żona wyjechała z podwórka i po kilku minutach jazdy błąd wywaliło ponownie.
Więc może grzałka w sondzie nie działa poprawnie czy coś takiego.

Więc zaryzykuję o ile można wymienić jedną sondę i o ile da się ją wykręcić koszty około 400 pln są do zaakceptowania. Jak dalej wywalać będzie błąd to katalizator ale tego już się wykręcić nie da bez rozkręcenia samochodu.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2016-06-03, 21:47

Na zapas, to lepiej kupić nowe auto.... :)
Orginalna sonda regulacyjna to ok 670-700,- (DENSO, prod china)
Sonda BOSH OK. 300,-

Sondy pomiarowe możesz założyć nawet uniwersalne (taniej)

Dlatego trzeba użyć dobrego skanera ( w Nissanie - CONSULT), bo pokazuje dokładnie co jest
zwalone, widać jak pracują sondy itp.

Unikasz w ten sposób napraw przez wymianę kolejnych podzespołów auta.

Zleć samą diagnozę, bez naprawy.
Albo kup skaner (ok 800,-) za 4 marki aut.

wkar

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: KKrzysztof » 2016-06-09, 19:27

wkar pisze:Na zapas, to lepiej kupić nowe auto....
zależy jak to się policzy :)
wkar pisze:Sonda BOSH OK. 300,-
i chyba taką własnie kupię to raczej dobra firma,

Jeszcze zapominałem wspomnieć o tym, że falują obroty silnika przy dojeździe do skrzyżowania jak hamuję silnikiem to przy zatrzymaniu obroty raz lub dwa zafalują. Nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na postawienie diagnozy, że to sonda.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

Awatar użytkownika
mały v8
fanatyk nissana
Posty: 459
Rejestracja: 2016-03-21, 19:35
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: mały v8 » 2016-06-10, 21:12

Z sondami są takie historie, że w sumie nikt na żadną nie da gwarancji czy ta za 600 , czy ta za 300 ma prawo się zje..ć po kilku minutach pracy, i powiedzą ci że to zły skład mieszanki , zapchany kat, lub filtr...a auta na gazie to w ogóle nie mają o czym gadać. Mi w Maximie w tym samym silniku stało się dokładnie to samo. Zapaliła się żółta kontrolka, zaczął czasem falować , po skasowaniu dzień było dobrze, potem to samo....kupiłem używkę za 70 pln z gwarancją rozruchową , i trzeci rok jest ok. Jak masz gaz nawet się nie zastanawiaj kup używkę za grosik zmień i śmigaj dalej.

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: KKrzysztof » 2016-06-29, 19:54

No i kupilem.sonde przed wymiana mechanik podlaczyl do komputera i wywalilo jeszcze druga sonde wiec zmieniona jest jedna i musze zamowic nastepna
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2016-07-13, 10:55

A te falujące obroty to może być przepływka do wyczyszczenia.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: KKrzysztof » 2016-07-14, 19:04

przepływka wyczyszczona, generalnie falujące obroty są teraz w tak mikroskopijnym stopniu widoczne, że jak jadę nissanem czasami to o tym zapomina, wymiana sond dużo zmieniła.

Teraz wszystko jest ok, błędu nie ma tylko jak włączę LPG, więc czekam aż mój gazownik wróci z wczasów to się auto od nowa wystroi teraz na nowych sondach dodatkowo poszły nowe cewki świece, czyszczenie przepustnicy i inne rzeczy.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

Wojtas74
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2021-11-19, 15:18

Re: [Z50] P1283 - gdzie znaleźć czego dotyczy ten błąd

Post autor: Wojtas74 » 2021-11-19, 15:39

Witam
Podepnę się pod temat . U mnie też wywaliło błąd P1283. Jakieś 200 km wcześniej wymienione katalizatory , 2 sąda na 2 bloku. Po tych wymianach wyszedł właśnie błąd p1283. Odczyt pokazał pierwszą sądę na 2 bloku. Wymieniłem ją na zamiennik....i zero zmiany. Nadal ten sam błąd. Wydech szczelny , dolot także....Auto jeździ na benzynie. Macie może pomysł co może być przyczyną tego błędu ??? Czy powodem może być zamiennik pierwszej sądy ??
Dodam jeszcze że silnik pracuje idealnie , bez pływających obrotów itp...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Murano”