Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Sterownik silnika BCM

Moderator: azorek

Paweł7
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2017-01-24, 13:42
Lokalizacja: USA

Sterownik silnika BCM

Post autor: Paweł7 » 2017-01-24, 14:03

Witam wszystkich, szukam osoby która naprawdę potrafi naprawiać MURANO.
Problem jest taki, mianowicie skrzynia po przeglądzie i wymianie oleju podobno wszystko OK, dalej rozrząd wymieniony podobno OK, a auto nie jedzie.
Silnik wkręca się na obroty po wrzuceniu D nie jedzie, auto stoi teraz w serwisie NISSANA, Panowie drapią się po głowie i zastanawiają się co to może być, najlepiej wymieniali by wszystko po kolei i wtedy powiedzą zobaczymy co dalej. A ktoś ma za ich naukę płacić.
Stanęło teraz na tym że może to sterownik silnika jest walnięty, tak więc załatwiłem cały zestaw, ale okazało się że zapomnieli powiedzieć że jeden sterownik ma 3 piny a ja zakupiłem na 5. Nie mogę w tej chwili znaleźć całego zestawu a mogę mieć taki jeden BCM na 3 piny, czy w takim przypadku można całość spiąć razem i przeprogramować i wgrać od nowa cały program.
KAŻDA INFORMACJA I PORADA BĘDZIE BARDZO CENNA

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2017-01-25, 21:49

Pytanie podstawowe: czy zrobili wymianę oleju zgodnie z procedurą, bo nie do końca to tak samo jak w silniku.
Pytanie dodatkowe: co się dzieje po podłączeniu do consulta. Jeżeli nie wykrywa sterownika silnika to jest prawdopodobieństwo że coś z nim się stało, ale stawiam na to że coś Ci zjeb**** w skrzyni a teraz kombinują....
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2017-01-25, 21:57

A ja stawiam ze zalali nie ten olej do skrzyni. Objawy dosyć podobne. Mielismy juz takie przypadki ze trafiały skrzynie po zalaniu zamiennikowego oleju a jeszcze lepszy był Pan który u Nas na własne życzenie chciał zalać zamiennik mimo ostrzeżeń. Wiadomo jak to się skończyło. Auto nie miało mocy, z każdym dniem coraz mniej mocy było przekazywane na koła.
Ile płaciłes za sam olej ? Bo litr oleju powinien kosztować ponad 150 zł w docelowo wchodzi ok 10L. Może chcieli przyoszczedzic.
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Pulsar
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2013-11-24, 20:24
Lokalizacja: BDG

Post autor: Pulsar » 2017-01-26, 08:25

A ja mam skrzynię zalaną właśnie zamiennikiem od Revanola i wszystko śmiga aż miło !

Paweł7
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2017-01-24, 13:42
Lokalizacja: USA

Post autor: Paweł7 » 2017-01-26, 13:38

Murano mam z 2007 wersja USA, auto jeździło bez problemu do momentu kiedy przyjechałem z trasy i następnego dnia ledwo ruszyłem na jakieś 50m i tak samo ledwo co cofnąłem pod dom.
Oczywiście telefon po lawetę i do serwisu, i od tej pory, przegląd skrzyni z potrzebnymi wymianami, przy okazji robiony rozrząd.


Co do oleju to na fakturze mam olej ATF CVT, był przy okazji wymieniony uszczelniacz od strony skrzyni biegów, kpl uszczelnień skrzyni, uszczelnienie reduktora, regeneracja konwertera.

[ Dodano: 2017-02-09, 12:07 ]
Dzień dobry, jeszcze parę dodatkowych informacji,
posiadam nissana murano z 2007 roku. z50 nr VIN: JN8AZ08W87W606600.

mam problem ponieważ sterownik cały czas zapisuje błąd świadczący o przestawionym rozrządzie.
Wymieniono kpl. rozrząd na nowy, niestety bez efektu.
Zaprowadziłem do autoryzowanego serwisu który potwierdził poprawność zamontowania rozrządu - wszystko OK.
Błędy cały czas występują, czujniki położenia wałków również wymienione.

Proszę o opinie, czy może to być uszkodzony sterownik silnika - (taka jest sugestia serwisu).

zapisane błędy to P0011 i P0021.

Ile ewentualnie kosztowałaby naprawa sterownika?

dankr
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2018-04-03, 16:34

Re: Sterownik silnika BCM

Post autor: dankr » 2018-08-12, 14:11

Witam,
pozwolę sobie wznowić temat.
@Pawel7 czy udało Ci się rozwiązać problem?
Mam również Murano 2007, wersja USA i po wymianie oleju w skrzyni auto zachowuje się tak jakby chciało jechać a nie może. Tak do 70-80 km/h da się odczuć w miarę odpowiednie przyspieszenie, ale im prędkość większa tym przyspieszenie spada lawinowo. Praktycznie nie możliwa staje się jazda powyżej 120 km/h (chyba że poprzez powolne operowanie gazem, co trwa wieki). Wciśnięcie mocniej gazu powoduje wkręcenie się silnika na wysokie obroty, ale auto dalej nie jedzie. Po diagnostyce aplikacją CVTz50 odczytane błędy:
CVT:
P0705 - błąd obwodu przełącznika pozycji lewarka (P/R/N/D)
P1722 - błędny sygnał z czujnika prędkości, który odczytuje skrzynia
P1777 - błąd silnika krokowego skrzyni
P0868 - błąd zaworu ciśnienia B

Pozostałe:
P0550 - błąd czujnika ciśnienia układu wspomagania (pompa do wymiany ale to najmniejszy problem z tym autem)

P0011 - tutaj trochę z instrukcji nissana:
- Intake valve timing control performance
- There is a gap between angle of target and phase-control angle degree.
Możliwe przyczyny:
Crankshaft position sensor (POS)
Camshaft position sensor (PHASE)
Intake valve control solenoid valve
Accumulation of debris to the signal pick-up portion of the camshaft
Timing chain installation
Foreign matter caught in the oil groove for
intake valve timing control

P1421 - błąd układu rozruchu zimnego silnika (faktycznie coś może być na rzeczy, bo na zimnym autko dłużej kręci zanim odpali)

Co ciekawe po skasowaniu wszystkich błędów został tylko ten od wspomagania. Jednak po przejechaniu kilkudziesięciu km ponownie wszedł błąd P0011. Odpukać póki co żadne błędy ze skrzyni nie wchodzą ponownie , ale sprawdzam to na bieżąco. Niestety zachowanie samochodu po skasowaniu błędów nie zmieniło się w żaden sposób więc zakładam trwałą usterkę a nie chwilowo błędny odczyt z któregoś z wymienionych czujników.

Bardzo proszę o jakieś fachowe rady, ponieważ moje zaufanie do okolicznych mechaników i ich diagnozy spadło do 0 po tym jak auto spędzało w warsztatach po 2-4 miesiące. Wolę odstawić samochód z konkretną diagnozą co i gdzie ma sprawdzić, a potem wymienić.

Z góry dziękuję i liczę na Waszą pomoc.

@Edit
Dziś wieczorem sprawdziłem jeszcze za pomocą aplikacji CVTz50 jak zachowuje się skrzynia przy próbie przyspieszania.
Mocno ponad normę wzrosła temperatura oleju po dłuższej jeździe (nawet do 112 st.C. )Póki temp. była poniżej 90 st.C to ciśnienia były raczej OK. Dopiero przy wyższych temperaturach mierzone zaczęło odbiegać od docelowego. Poniżej linki do zrzutów z aplikacji:

https://www.sendspace.com/file/9k2wxn
https://www.sendspace.com/file/7gn94a

Może komuś więcej to powie o stanie samej skrzyni. Zastanawia mnie tylko czemu olej tak się grzeje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Murano”