[Z50] Murano dziwne zachowanie skrzyni
Moderator: azorek
[Z50] Murano dziwne zachowanie skrzyni
Witam wszystkich. Posiadam autko z 2005r wersja europejska 4WD Sprawa wygląda następująco. Ok 4 miesięce temu pojawił mi się błąd dotyczący niskiego poziomu oleju w skrzyni. Autko przeszlo w tryb serwisowy. Odpowiedni olej dolany (sprawdzając bagnetem ponad stan utrzymuje się do dnia dzisiejszego) i wszystko było ok aż do tego roku. Otóż podczas jazdy po odpuszczeniu pedału gazu auto zaczyna powoli zwalniać, jednakże przy delikatnym użyciu pedału hamulca czuć szarpnięcie przy zrzuceniu biegu na mniejszy. Zaniepokojony ta sytuacja udałem się do serwisu nissana na diagnostykę. System wykrył 4 bledy na skrzyni (P0725 engine speed; P0746 PC Solenoid A; P0868 Fluid Press low; P1778 Step motor) Niestety serwis nie byl w stanie powiedziec co to są za bledy i czego mogą dotyczyć. Dodatkowo wczoraj po powrocie z trasy i parkowaniu auta czułem szarpnięcia (drgania chwilowe) podczas zatrzymywania się. Dotyczyło to zarówno ruszania jak również cofania. Dalej normalna jazda odbywa się bez zarzutu. Czy ktos jest w stanie powiedziec mi co to są za bledy czego mogą dotyczyć opisane objawy jak również koszty naprawy
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Supernissan
- wiem o czym pisze
- Posty: 55
- Rejestracja: 2009-12-10, 16:47
- Lokalizacja: Staniowice/k/Kielc
- Kontakt:
Proponuję pojechać do serwisu skrzyń cvt.
To nie są banalne błędy i same się nie naprawią.
Wskazują na zużycie skrzyni.
Czujnik a i silnik krokowy odpowiadają bezpośrednio za zmianę przełożeń.
Filtr nie jest przepływowym, więc ciśnienie od niego nie zaleźy.
Za wysoki poziom oleju jest szkodliwy dla skrzyni.
Wszytkie usterki objawy i ich przyczyny są bardzo dokładnie opisane w service manual
wkar
To nie są banalne błędy i same się nie naprawią.
Wskazują na zużycie skrzyni.
Czujnik a i silnik krokowy odpowiadają bezpośrednio za zmianę przełożeń.
Filtr nie jest przepływowym, więc ciśnienie od niego nie zaleźy.
Za wysoki poziom oleju jest szkodliwy dla skrzyni.
Wszytkie usterki objawy i ich przyczyny są bardzo dokładnie opisane w service manual
wkar
Odwiedziłem dzis serwis skrzyń cvt. Właściciel spoko gość pojeździł, potestował i jak się okazało przyczyną szarpnięć jest jazda na gazie. Na benzynie jest tez wyczuwalna ale w bardzo małym stopniu. A co do błędów to mowil by się nie przejmować jesli skrzynia działa poprawnie. Oczywiście jesli mam za dużo kasy to on może niektóre części powymieniać ale w tej formie co jest to nie ma sensu jej zaczepiać