[Z50] Wentylatory chlodnicy
Moderator: azorek
[Z50] Wentylatory chlodnicy
Witam,to moj pierwszy post na forum wiec korzystajac z okazji chcialem sie przywitac(nie znalazlem zadnej powitalni itpitp.
Zauwazylem u siebie ze wiatraki wentylatorow po zalaczeniu niechca sie wylaczyc(temp. Na zewnatrz -3,maska otwarta,czekalem 5 minut i ciagle sie kreca).silnik trzyma normalnie temperature nie grzeje sie ani temperatura na wskazniku nie spada.po wylaczeniu silnika wiatraki tez sie wylaczaja.po ponownym uruchomieniu wiatraki sie nie kreca,trzeba odczekac troche czasu do momentu zlapania tempetatury i znowu oba wiatraki zaczynaja dzialac.
Czy ktos moze zasugerowac gdzie szukac przyczyny..bledu na komuterze nie ma.
Pozdrawiam.
Zauwazylem u siebie ze wiatraki wentylatorow po zalaczeniu niechca sie wylaczyc(temp. Na zewnatrz -3,maska otwarta,czekalem 5 minut i ciagle sie kreca).silnik trzyma normalnie temperature nie grzeje sie ani temperatura na wskazniku nie spada.po wylaczeniu silnika wiatraki tez sie wylaczaja.po ponownym uruchomieniu wiatraki sie nie kreca,trzeba odczekac troche czasu do momentu zlapania tempetatury i znowu oba wiatraki zaczynaja dzialac.
Czy ktos moze zasugerowac gdzie szukac przyczyny..bledu na komuterze nie ma.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2016-01-29, 02:34 przez Spider, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 81
- Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
może klima Ci się załącza, wyłącz ją i zobacz czy się wiatraki wyłącza.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558
Przy włączonej klimie wszystko działa prawidłowo,sprężarka się załącza wiatraki się kręcą i po chwili się wyłąćzają. Problem zauważyłem przy wyłączonej klimie.KKrzysztof pisze:może klima Ci się załącza, wyłącz ją i zobacz czy się wiatraki wyłącza.
P.S. w moim drugim aucie jest tak ze jak temperatura spada do +3 klima się automatycznie wyłąćza..czy w murano też tak jest?? u mnie przycisk A/C mimo niskich temperatur świeci się(czyli klima działa??czy jednak niska temeratura automatycznie odłącza klimę mimo że kontrolka świeci???)
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 81
- Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
mi też się kontrolka świeci nawet jak było minus, ale czy ona działa w mrozach to nie mam pojęcia, przy +3 raczej działa bo zaparowane szyby schodzą szybciej.
W autach jest dość różnie jeżeli chodzi o załączanie się klimatyzacji w mrozach w jednych działa w innych nie działa.
Jak jest w nisanie nie mam pojęcia bo nie zwróciłem uwagi.
W autach jest dość różnie jeżeli chodzi o załączanie się klimatyzacji w mrozach w jednych działa w innych nie działa.
Jak jest w nisanie nie mam pojęcia bo nie zwróciłem uwagi.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558
Ponawiam pytanie konkretnie...czy u was przy wyłączonej klimie lub włacząnej(obojetnie ) wiatraki włączaja sie po osiagnieciu okreslonej temperatury i po schlodzeniu wylacxaja sie?????KKrzysztof pisze:mi też się kontrolka świeci nawet jak było minus, ale czy ona działa w mrozach to nie mam pojęcia, przy +3 raczej działa bo zaparowane szyby schodzą szybciej.
W autach jest dość różnie jeżeli chodzi o załączanie się klimatyzacji w mrozach w jednych działa w innych nie działa.
Jak jest w nisanie nie mam pojęcia bo nie zwróciłem uwagi.
P.s po jezdzie na podlaczonym kompie u mnie wiatraki wlaczaja sie przy 95 st. i jak pyrkam po miescie to trzyma temperature w zakresie 91-95,ale wiatraki caly czas sie kreca...dzis zauwazylem ze chyba przez wielkie CH wylaczyly mi sie dwa razy.Bylem jakis czas temu u magikow ktorzy niby kiedys pracowali w nissanie i teraz zalozyli wlasny warsztat i powiedzial mi ze to tak ma BYC!!!aczkolwiek co do reszty prac ktore mieli zrobic mozna a nawet trzeba miec wiele zastrzezen to tak do konca nie ufam diagnozie...
Krotko...u was sie wlaczaja i po schlodzeniu sie wylaczaja czy dzialaja caly czas po osiagnieciu 95 stopni???
Dzieki za informacje
http://www.nicoclub.com/FSM/Murano/2006/ec.pdf EC-128 dół strony + EC-502/503.
Dzieki EC rozumiem ze rozdzial Engine Coolant ale 128 i 502/503???(strony to nie sa bo plik ma 32 strony:-))ulisses pisze:http://www.nicoclub.com/FSM/Murano/2006/ec.pdf EC-128 dół strony + EC-502/503.
Spider, to numery stron
670 stron ma cały plik.
670 stron ma cały plik.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Mi na telefonie scuagnelo tylko 32 strony to zaraz zaglebie sie w temat i moze sie dolicze wszystkich stronB-)Zielkq pisze:Spider, to numery stron
670 stron ma cały plik.
NO TO SIE POSMIALISMY..HEHE...ALE SERIO PIERWSZY PLIK MOAL 32 STRONY..jeszcze raz sciagnalem i jest:-)
P.s to chyba musze silnok wentylatora posprawdzac ..wiazki itp.
Pytan ciag dalszy...co do wentylatorow to na razie jutro odbieram czujnik temperatury,ale...ubywa mi plynu chlodzacego w samej chlodnicy, w zbiorniku wyrownwaczym jest ciagle w tym samym zakresie co mnie troche dziwi bo jak brakuje w chlodnicy to powinno chyba sciagnac ze zbiornika.dodam ze auto sie nie grzeje, nie dymi, olej w normie,plyn chlodzacy wyglada normalnie, przewody jak sie zagrzeje sa twarde i gorace ale na tyle ze mozna je ugiac, test za co2 nic nie wykazal.
Pod autem nic nie cieknie,przewody te co moge zobavzyc od gory wygladaja normalnie chlodnica zakryta jest od przodu chlodnica klimy wiec ciezko ocenic,ale od strony wentylatorow to co mozna zobaczyc to wyglada ladnie.
P.s w grudniu wymienialem plyn chlodnica zalana,zbiornik wyrownawczy tez nawet w nadmiarze z taka mysla ze jak cos tam jeszcze wciagnie to wezmie ze zbiornika a reszte wyrzuci przez korek!!!no i final byl taki ze faktycznie wywalalo caly czas przez korek po czym w zbiorniku caly czas na fulla a w chlodnicy ubytki plynu.postanowilem zalac chlodnice, a ze zbiornika sciagnalem do lekko ponizej max(na zimnym)na cieplym jest lekko powyzej max i plynu teraz przez zbiorniczek nie wyrzuca ale w samej chlodnicy caly czas sa ubytki i to spore, a napewno za duze
Jakis HELP!!!!????
Ps2 co do nie wylaczajacych sie wentylatorow to tak jak pisalem auto trzyma na postoju okolo 91 stopni ale jak przytrzymam na wyzszych obrotach okolo 10 sekund to temperatura spada do 88 stopni puszczam gaz i wentylatory sie wylaczaja potem przy 95 znowu startuja i tak w kolko macjeju