Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Z50] Wentylatory chlodnicy

Moderator: azorek

Spider
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2016-01-10, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

[Z50] Wentylatory chlodnicy

Post autor: Spider » 2016-01-10, 11:34

Witam,to moj pierwszy post na forum wiec korzystajac z okazji chcialem sie przywitac(nie znalazlem zadnej powitalni itpitp.

Zauwazylem u siebie ze wiatraki wentylatorow po zalaczeniu niechca sie wylaczyc(temp. Na zewnatrz -3,maska otwarta,czekalem 5 minut i ciagle sie kreca).silnik trzyma normalnie temperature nie grzeje sie ani temperatura na wskazniku nie spada.po wylaczeniu silnika wiatraki tez sie wylaczaja.po ponownym uruchomieniu wiatraki sie nie kreca,trzeba odczekac troche czasu do momentu zlapania tempetatury i znowu oba wiatraki zaczynaja dzialac.
Czy ktos moze zasugerowac gdzie szukac przyczyny..bledu na komuterze nie ma.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2016-01-29, 02:34 przez Spider, łącznie zmieniany 1 raz.

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: KKrzysztof » 2016-01-12, 21:46

może klima Ci się załącza, wyłącz ją i zobacz czy się wiatraki wyłącza.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

Spider
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2016-01-10, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Spider » 2016-01-28, 21:43

KKrzysztof pisze:może klima Ci się załącza, wyłącz ją i zobacz czy się wiatraki wyłącza.
Przy włączonej klimie wszystko działa prawidłowo,sprężarka się załącza wiatraki się kręcą i po chwili się wyłąćzają. Problem zauważyłem przy wyłączonej klimie.
P.S. w moim drugim aucie jest tak ze jak temperatura spada do +3 klima się automatycznie wyłąćza..czy w murano też tak jest?? u mnie przycisk A/C mimo niskich temperatur świeci się(czyli klima działa??czy jednak niska temeratura automatycznie odłącza klimę mimo że kontrolka świeci???)

KKrzysztof
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: KKrzysztof » 2016-01-30, 22:23

mi też się kontrolka świeci nawet jak było minus, ale czy ona działa w mrozach to nie mam pojęcia, przy +3 raczej działa bo zaparowane szyby schodzą szybciej.

W autach jest dość różnie jeżeli chodzi o załączanie się klimatyzacji w mrozach w jednych działa w innych nie działa.
Jak jest w nisanie nie mam pojęcia bo nie zwróciłem uwagi.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558

Spider
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2016-01-10, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Spider » 2016-05-10, 22:16

KKrzysztof pisze:mi też się kontrolka świeci nawet jak było minus, ale czy ona działa w mrozach to nie mam pojęcia, przy +3 raczej działa bo zaparowane szyby schodzą szybciej.

W autach jest dość różnie jeżeli chodzi o załączanie się klimatyzacji w mrozach w jednych działa w innych nie działa.
Jak jest w nisanie nie mam pojęcia bo nie zwróciłem uwagi.
Ponawiam pytanie konkretnie...czy u was przy wyłączonej klimie lub włacząnej(obojetnie :mrgreen: ) wiatraki włączaja sie po osiagnieciu okreslonej temperatury i po schlodzeniu wylacxaja sie?????
P.s po jezdzie na podlaczonym kompie u mnie wiatraki wlaczaja sie przy 95 st. i jak pyrkam po miescie to trzyma temperature w zakresie 91-95,ale wiatraki caly czas sie kreca...dzis zauwazylem ze chyba przez wielkie CH wylaczyly mi sie dwa razy.Bylem jakis czas temu u magikow ktorzy niby kiedys pracowali w nissanie i teraz zalozyli wlasny warsztat i powiedzial mi ze to tak ma BYC!!!aczkolwiek co do reszty prac ktore mieli zrobic mozna a nawet trzeba miec wiele zastrzezen to tak do konca nie ufam diagnozie...

Krotko...u was sie wlaczaja i po schlodzeniu sie wylaczaja czy dzialaja caly czas po osiagnieciu 95 stopni???
Dzieki za informacje

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2016-05-11, 08:55

http://www.nicoclub.com/FSM/Murano/2006/ec.pdf EC-128 dół strony + EC-502/503.
Obrazek

Spider
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2016-01-10, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Spider » 2016-05-11, 13:13

ulisses pisze:http://www.nicoclub.com/FSM/Murano/2006/ec.pdf EC-128 dół strony + EC-502/503.
Dzieki EC rozumiem ze rozdzial Engine Coolant ale 128 i 502/503???(strony to nie sa bo plik ma 32 strony:-))

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-05-11, 13:38

Spider, to numery stron ;)
670 stron ma cały plik.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Spider
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2016-01-10, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Spider » 2016-05-11, 13:41

Zielkq pisze:Spider, to numery stron ;)
670 stron ma cały plik.
Mi na telefonie scuagnelo tylko 32 strony to zaraz zaglebie sie w temat i moze sie dolicze wszystkich stronB-)

NO TO SIE POSMIALISMY..HEHE...ALE SERIO PIERWSZY PLIK MOAL 32 STRONY..jeszcze raz sciagnalem i jest:-)
P.s to chyba musze silnok wentylatora posprawdzac ..wiazki itp.

Pytan ciag dalszy...co do wentylatorow to na razie jutro odbieram czujnik temperatury,ale...ubywa mi plynu chlodzacego w samej chlodnicy, w zbiorniku wyrownwaczym jest ciagle w tym samym zakresie co mnie troche dziwi bo jak brakuje w chlodnicy to powinno chyba sciagnac ze zbiornika.dodam ze auto sie nie grzeje, nie dymi, olej w normie,plyn chlodzacy wyglada normalnie, przewody jak sie zagrzeje sa twarde i gorace ale na tyle ze mozna je ugiac, test za co2 nic nie wykazal.
Pod autem nic nie cieknie,przewody te co moge zobavzyc od gory wygladaja normalnie chlodnica zakryta jest od przodu chlodnica klimy wiec ciezko ocenic,ale od strony wentylatorow to co mozna zobaczyc to wyglada ladnie.
P.s w grudniu wymienialem plyn chlodnica zalana,zbiornik wyrownawczy tez nawet w nadmiarze z taka mysla ze jak cos tam jeszcze wciagnie to wezmie ze zbiornika a reszte wyrzuci przez korek!!!no i final byl taki ze faktycznie wywalalo caly czas przez korek po czym w zbiorniku caly czas na fulla a w chlodnicy ubytki plynu.postanowilem zalac chlodnice, a ze zbiornika sciagnalem do lekko ponizej max(na zimnym)na cieplym jest lekko powyzej max i plynu teraz przez zbiorniczek nie wyrzuca ale w samej chlodnicy caly czas sa ubytki i to spore, a napewno za duze :(
Jakis HELP!!!!????
Ps2 co do nie wylaczajacych sie wentylatorow to tak jak pisalem auto trzyma na postoju okolo 91 stopni ale jak przytrzymam na wyzszych obrotach okolo 10 sekund to temperatura spada do 88 stopni puszczam gaz i wentylatory sie wylaczaja potem przy 95 znowu startuja i tak w kolko macjeju :razz: :razz:

wkar
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-07-28, 19:22
Lokalizacja: Wilga-las

Post autor: wkar » 2016-06-02, 00:25

Witaj. Jeśli nie uporałeś się z tym problemem, to:

Jeśli wywala płyn chłodniczy, to na 99,9% uszczekka na którejś głowicy..
Pęknięta głowica.
Objaw ten potwierdza też nienormalna praca wntylatorów.

Sprawdź sprężanie poszczególnych cylindrów.

Słabo to wgłąda.

wkar

Spider
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2016-01-10, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Spider » 2016-09-17, 14:16

Temat generalnie zamknięty,
problem tkwił w pompie wody....ciekła ale w zasadzie nie było widać bo nie lało a sączyło się z niej w takie miejsce że w zasadzie od razu odparowywało...z pomocą przyszło lusterko żeby zlokalizować miejsce i upewnić się ze to napewno pompa wody.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Murano”