
[Murano] Chłodniczka ??????
Moderator: azorek
[Murano] Chłodniczka ??????
Witam kolegów mam takie pytanie dzisiaj wymieniałem żarówki w światłach pozycyjnych przód i z prawej strony od kierowcy z przodu po zdemontowaniu nadkola ukazała się jakaś chłodniczka tuż za obudową i jest z niej niewielki wyciek!! Co to jest i od czego 

Ostatnio zmieniony 2013-06-05, 13:46 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
taka jak poniżejFaceOff71 pisze: z przodu po zdemontowaniu nadkola ukazała się jakaś chłodniczka

http://nissan4u.com/parts/murano/el_z50 ... tration_3/
Na tym zdjęciu za bardzo nie widać czy to taka bonzo ale możliwe, wygląda jak zwykła chłodnica tyle, że mniejsza gdzieś około 3/4 formatu A4 i z 6-8cm grubości (szkoda że jak miałem rozebrane to nie cyknąłem foty) i gdzieś z tego wężyka się bardzo delikatnie sączy olej. Będę musiał sprawę zbadać bo to pewnie ważna sprawa jeśli dotyczy przekładni.
Po tym zdjęciu rozpoznaje ...tak zgadza się właśnie o to mi chodziło i to się znajduje z lewej strony kierowcy z przodu pod światłami jak się zdejmie plastikowe nadkole. Gdzieś na połączeniu wężyka mam niewielki wyciek od dołu. Żeby to ściągnąć i usunąć wyciek pewnie trzeba cały zderzak zdemontować bo tu od nadkola to odrobinę mało chyba miejsca, w sumie nie wiem będę musiał pomyśleć. Jak uzupełnić olej w tej chłodniczce? czy wystarczy uzupełnić w skrzyni? a jak w skrzyni to którędy się dolewa? Dziękuję i pozdrawiam
Płyn uzupełniasz przez bagnet sprawdzania płynu CVT pod maską (tylko nie pomyl z bagnetem oleju
)
Jeżeli masz wyciek, to bardzo możliwe że skorodowały rurki do których podpięte są przewody. U mnie wycieku nie było, ale przy wymianie płynu, kiedy trzeba było zsunąć zdjąć przewody z tych rurek najzwyczajniej się ułamały z powodu przerdzewienia. Odporność tego elementu na korozje była fatalna. Dla świętego spokoju skończyło się to na wymianie chłodnicy. Nie chciałem tego naprawiać.

Jeżeli masz wyciek, to bardzo możliwe że skorodowały rurki do których podpięte są przewody. U mnie wycieku nie było, ale przy wymianie płynu, kiedy trzeba było zsunąć zdjąć przewody z tych rurek najzwyczajniej się ułamały z powodu przerdzewienia. Odporność tego elementu na korozje była fatalna. Dla świętego spokoju skończyło się to na wymianie chłodnicy. Nie chciałem tego naprawiać.