Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.

Moderator: mimier

Ernest80
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2020-09-06, 18:11

Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.

Post autor: Ernest80 » 2021-09-04, 08:48

Dzień dobry wszystkim.
Problem jak w temacie. Auto - Qashqai +2 j10 2011r. Mruga kontrolka poduchy. Do tej pory przeprowadzone zabiegi:
1) podłączenie pod komputer - brak błędów
2)Sprawdzenie wizualnie kostek pod fotelem.
Dodam kierownica multimedialna z bajerami - wszystko działa łącznie z podświetleniem.
Pytanie gdzie szukać problemu? Czy będzie to taśma zwijaka, czy może być problem w którejś z kostek?
Czy jeśli uszkodzona taśma, działałoby podświetlenie kierownicy i wszystkie przyciski na niej?
Jeśli problem kostki - jak dokonać pomiaru multimetrem, aby sprawdzić w którym kabelku leży problem?
Z góry dziękuje jeśli ktoś pomoże.

Ernest80
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2020-09-06, 18:11

Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.

Post autor: Ernest80 » 2021-09-04, 09:04

Dodam tylko, że kasowałem błąd w sposób opisany poniżej:
1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)
2. 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala
3. 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie )
4. 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i
6. 8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i
7. 9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie.
Rzeczywiście metodą super, ale kontrolka po pewnym czasie mruga znowu.

Ernest80
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2020-09-06, 18:11

Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.

Post autor: Ernest80 » 2021-09-11, 08:56

W związku z tym, że nikt nie pokusił się o podpowiedź, zaryzykowałem i dokonałem wymiany taśmy kierownicy. Zwijak zamówiony na alledrogo, trochę zabawy i po problemie....choć nie obyło się bez wpadek(jednak się usprawiedliwiam, gdyż robiłem to po raz pierwszy raz w życiu). Wpadka - ściągnąłem zabezpieczenie nowego zwijaka na samym początku, więc później musiałem ręcznie liczyć obroty zwijaka, bo wyrzuciło błąd ESP ( czujnik skrętu kół), więc dodatkowe pieniążki na kalibrację i kasowanie kontrolki ESP. RADA: plastikowe zabezpieczenie nowego zwijaka ściągamy na samym końcu, po zamontowaniu kierownicy. Unikniemy kosztów związanych z kalibracją, kasowaniem błędów i ryzyka zerwania nowej taśmy. Po założeniu nowego zwijaka, wykasowaniu migającej kontrolki poduszki sposobem opisanym wyżej i po kalibracji oraz skasowaniu błędu ESP na razie wszystko ok. Pozdrawiam.

damiano2609
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2021-08-28, 09:57

Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.

Post autor: damiano2609 » 2022-01-10, 18:44

Witam, znałeś numer części tego zwijaka czy po prostu kupiłeś pierwszy lepszy na allegro?

Ernest80
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2020-09-06, 18:11

Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.

Post autor: Ernest80 » 2022-01-25, 20:25

NISSAN QASHQAI J10 10- ZWIJAK KIEROWNICY TAŚMA PODUSZKI AIRBAG B5567-BH00A

Ernest80
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2020-09-06, 18:11

Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.

Post autor: Ernest80 » 2022-01-25, 20:28

Taśmę zakupiłem po uprzednim podaniu numeru Vin.

Wacek_Chl
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2022-08-23, 18:18
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.

Post autor: Wacek_Chl » 2022-08-23, 19:44

W przypadku migającej kontrolki airbag można w prosty sposób sprawdzić czy to wina zwijaka czy naboju w poduszce - bo tak w 99% diagnozuje tę usterkę serwis, wystarczy wyjąć airbag :
1. odłączyć aku,
2. płaskim długim śrubokrętem (łopatka ustawiona poziomo) nacisnąć zatrzask sprężyny poduszki - po jednym otworze w kierownicy, z tyłu, z prawej i lewej strony, dół poduszki pociągnąć do siebie palcami (zatrzaski)
3. kabelki lub jeden - zależnie od typu, odczepić (malutkim śrubokręcikiem podważyć czarny plastykowy zatrzask na czerwonej i żółtej wtyczce) od gniazd
4. w odłączone wtyczki włożyć po rezystorze 2,7 Ohm by zewrzeć dwa piny i przykleić taśmą by za szybko nie odpadł ;)
5. wcisnąć poduszkę palcami w zatrzaski kierownicy
6. podłączyć aku
7. skasować błąd znaną metoda "z kluczyka".
Jeżeli po jakimś czasie znowu wyskoczy błąd airbag to na 100% do wymiany zwijak. Jeżeli nie będzie błędu to wina poduszki (nabój).
Montaż rezystora czy jak kto woli "emulatora airbag" jest na Twoje ryzyko i odpowiedzialność czyli wybij sobie z głowy pomysł by tak "naprawić" auto które chcesz sprzedać bo skończy się to kryminałem. Rezystor służy tylko i wyłącznie w celu sprawdzenia powodu usterki.

Wacek_Chl
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2022-08-23, 18:18
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.

Post autor: Wacek_Chl » 2022-08-23, 21:24

Napiszę coś jeszcze (ku uciesze gawiedzi i potomnych) o samym zwijaku, przeciętna jego cena to 100 zł., są tez takie po 50 zł. ale i po 150 zł. więc w tym momencie człowiek główkuje o co tu chodzi ? Bedzie działać czy też nie ? Czym się różni ten tańszy od droższego itp.
Może wyjaśnię wpierw co to jest ten tajemniczy ;) zwijak - jest to taśma, nawinięta na plastykową szpulkę, w plastykowej obudowie, która zależnie od ruchu kierownicy - nawija się lub rozwija. Taśma ta ma na wyjściu i wejściu piny czyli jest to taki elastyczny przedłużacz. Nie ma tu żadnej elektroniki, układów, CPU, mikrochipów, kompletnie nic, tylko styki, czyli gniazdo tylne wejściowe oraz prawe i lewe przełącznika (światła , kierunkowskazy, wycieraczki) , gniazdo przycisków sterowania multimediami, tempomatem itp. z kierownicy. oraz wtyczki do airbag.

Spotkałem się z taką usterką zwijaka że na maksymalnym skręcie kierownicą zmieniała się rezystancja jednej żyły do airbaga czyli od razu jest to odpowiedź na początkowe pytanie Ernest80 - przy takim uszkodzeniu wszystko będzie działać poprawnie, oprócz oczywiście airbaga i tu można spojrzeć na mój poprzedni post czyli sprawa emulatora poduszki, jest to zwykły rezystor który zwiększa rezystancję (opór) przewodu i w ten sposób oszukuje komputer. W takim przypadku kręcenie kierownicą raz zwiększa raz zmniejsza rezystancje przez co komputer głupieje, mówiąc krótko ;) i wykazuje błąd.

Teraz porównanie zwijaków :
Zwijak oryginalny fabryczny (ten bardzo drogi) posiada - miedziane przewody w taśmie, miedziane styki, płytka łącząca styki z taśmą jest zalana plastykiem i 100% odporna na wilgoć czy nawet zatopienie pojazdu. Plastykowa obudowa jest bdb spasowana i porządnie nasmarowana.

Zwijak chiński (tani) - NIE POSIADA MIEDZI. Styki - zwykła blaszka wycięta chyba z puszek po coca coli ;), przewody w taśmie - cienki pleciony drucik aluminiowy, płytka łącząca styki z taśmą to zwykła tania płytka pcb, niczym nie zabezpieczona, wrażliwa na wilgoć i zabrudzenia. Elementy obudowy czasem zbyt ciasne albo zbyt luźne, smaru ćwierć naparstka przez co później coś trzeszczy w kierownicy.

Spotkałem się z opiniami że chiński zwijak komuś działa od razu a innemu użytkownikowi nie. Komuś po montażu zwijaka błąd od razu znikał, innemu po skasowaniu z kluczyka a jeszcze inny musiał pojechać od serwisu na komputer bo błąd nie chciał zniknąć, a jeszcze ktoś wymieniał u sprzedawcy zwijak trzy krotnie aż w końcu mu zadziałał.

Dlaczego tak się dzieje ? Jak tłumaczyłem wcześniej : problem z rezystancją, miedź wiadomo jest bardzo dobrym przewodnikiem, a aluminium i garażowa produkcja w stylu pijanego mnicha shaolin to ryzyko czyli "widziały gały co brały". Wystarczy zmiana na jednym przewodzie rezystancji na 2,7 Ohm (a uwierz, to bardzo niska wartość oporu) w stosunku do drugiego przewodu, wynikająca tylko i wyłącznie z użycia kiepskiej jakości materiału, a już komputer pokaże błąd.

Jeżeli zdecydujesz się na chińszczyznę to mam taką radę, kup najtańszy np. ten z olx bo i tak niczym się nie różni od droższego (czyli i jedno i drugie to g...). W pierwszej kolejności sprawdź rezystancję każdego pinu wejścia/wyjścia multimetrem, czy jest taka sama, kręcąc zwijakiem na maks prawo i lewo. Jeżeli elektrycznie jest wszystko okay to przejdź do kolejnych kroków czyli : rozbierz zwijak najbardziej jak potrafisz ;). Blokadą się nie przejmuj, ustawia się ten szpindel (jak będziesz mieć zwijak w ręku, zrozumiesz który) zwijaka u góry, dwa i pół obrotu od prawej licząc i trzy obroty od lewej czyli po prostu na środku. Jak nie wierzysz to zdejmij zabezpieczenie i pokręć do oporu licząc obroty. Zainwestuj parę złotych w lakier PVB 60 i pomaluj wszystkie połączenia i płytkę pcb w zwijaku. Elementy plastykowe nasmaruj wewnątrz obudowy, nie żałuj wazeliny technicznej. Złóż spowrotem jak było, pamiętaj o ustawieniu szpindla na środku i włóż jego zabezpieczenie. Brawo ! Być może teraz kilka sezonów przejeździsz bez problemu :hah:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Qashqai”