Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Moderator: mimier
Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Dzień dobry wszystkim.
Problem jak w temacie. Auto - Qashqai +2 j10 2011r. Mruga kontrolka poduchy. Do tej pory przeprowadzone zabiegi:
1) podłączenie pod komputer - brak błędów
2)Sprawdzenie wizualnie kostek pod fotelem.
Dodam kierownica multimedialna z bajerami - wszystko działa łącznie z podświetleniem.
Pytanie gdzie szukać problemu? Czy będzie to taśma zwijaka, czy może być problem w którejś z kostek?
Czy jeśli uszkodzona taśma, działałoby podświetlenie kierownicy i wszystkie przyciski na niej?
Jeśli problem kostki - jak dokonać pomiaru multimetrem, aby sprawdzić w którym kabelku leży problem?
Z góry dziękuje jeśli ktoś pomoże.
Problem jak w temacie. Auto - Qashqai +2 j10 2011r. Mruga kontrolka poduchy. Do tej pory przeprowadzone zabiegi:
1) podłączenie pod komputer - brak błędów
2)Sprawdzenie wizualnie kostek pod fotelem.
Dodam kierownica multimedialna z bajerami - wszystko działa łącznie z podświetleniem.
Pytanie gdzie szukać problemu? Czy będzie to taśma zwijaka, czy może być problem w którejś z kostek?
Czy jeśli uszkodzona taśma, działałoby podświetlenie kierownicy i wszystkie przyciski na niej?
Jeśli problem kostki - jak dokonać pomiaru multimetrem, aby sprawdzić w którym kabelku leży problem?
Z góry dziękuje jeśli ktoś pomoże.
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Dodam tylko, że kasowałem błąd w sposób opisany poniżej:
1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)
2. 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala
3. 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie )
4. 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i
6. 8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i
7. 9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie.
Rzeczywiście metodą super, ale kontrolka po pewnym czasie mruga znowu.
1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)
2. 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala
3. 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie )
4. 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i
6. 8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i
7. 9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie.
Rzeczywiście metodą super, ale kontrolka po pewnym czasie mruga znowu.
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
W związku z tym, że nikt nie pokusił się o podpowiedź, zaryzykowałem i dokonałem wymiany taśmy kierownicy. Zwijak zamówiony na alledrogo, trochę zabawy i po problemie....choć nie obyło się bez wpadek(jednak się usprawiedliwiam, gdyż robiłem to po raz pierwszy raz w życiu). Wpadka - ściągnąłem zabezpieczenie nowego zwijaka na samym początku, więc później musiałem ręcznie liczyć obroty zwijaka, bo wyrzuciło błąd ESP ( czujnik skrętu kół), więc dodatkowe pieniążki na kalibrację i kasowanie kontrolki ESP. RADA: plastikowe zabezpieczenie nowego zwijaka ściągamy na samym końcu, po zamontowaniu kierownicy. Unikniemy kosztów związanych z kalibracją, kasowaniem błędów i ryzyka zerwania nowej taśmy. Po założeniu nowego zwijaka, wykasowaniu migającej kontrolki poduszki sposobem opisanym wyżej i po kalibracji oraz skasowaniu błędu ESP na razie wszystko ok. Pozdrawiam.
-
- nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 2021-08-28, 09:57
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Witam, znałeś numer części tego zwijaka czy po prostu kupiłeś pierwszy lepszy na allegro?
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
NISSAN QASHQAI J10 10- ZWIJAK KIEROWNICY TAŚMA PODUSZKI AIRBAG B5567-BH00A
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Taśmę zakupiłem po uprzednim podaniu numeru Vin.
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
W przypadku migającej kontrolki airbag można w prosty sposób sprawdzić czy to wina zwijaka czy naboju w poduszce - bo tak w 99% diagnozuje tę usterkę serwis, wystarczy wyjąć airbag :
1. odłączyć aku,
2. płaskim długim śrubokrętem (łopatka ustawiona poziomo) nacisnąć zatrzask sprężyny poduszki - po jednym otworze w kierownicy, z tyłu, z prawej i lewej strony, dół poduszki pociągnąć do siebie palcami (zatrzaski)
3. kabelki lub jeden - zależnie od typu, odczepić (malutkim śrubokręcikiem podważyć czarny plastykowy zatrzask na czerwonej i żółtej wtyczce) od gniazd
4. w odłączone wtyczki włożyć po rezystorze 2,7 Ohm by zewrzeć dwa piny i przykleić taśmą by za szybko nie odpadł
5. wcisnąć poduszkę palcami w zatrzaski kierownicy
6. podłączyć aku
7. skasować błąd znaną metoda "z kluczyka".
Jeżeli po jakimś czasie znowu wyskoczy błąd airbag to na 100% do wymiany zwijak. Jeżeli nie będzie błędu to wina poduszki (nabój).
Montaż rezystora czy jak kto woli "emulatora airbag" jest na Twoje ryzyko i odpowiedzialność czyli wybij sobie z głowy pomysł by tak "naprawić" auto które chcesz sprzedać bo skończy się to kryminałem. Rezystor służy tylko i wyłącznie w celu sprawdzenia powodu usterki.
1. odłączyć aku,
2. płaskim długim śrubokrętem (łopatka ustawiona poziomo) nacisnąć zatrzask sprężyny poduszki - po jednym otworze w kierownicy, z tyłu, z prawej i lewej strony, dół poduszki pociągnąć do siebie palcami (zatrzaski)
3. kabelki lub jeden - zależnie od typu, odczepić (malutkim śrubokręcikiem podważyć czarny plastykowy zatrzask na czerwonej i żółtej wtyczce) od gniazd
4. w odłączone wtyczki włożyć po rezystorze 2,7 Ohm by zewrzeć dwa piny i przykleić taśmą by za szybko nie odpadł

5. wcisnąć poduszkę palcami w zatrzaski kierownicy
6. podłączyć aku
7. skasować błąd znaną metoda "z kluczyka".
Jeżeli po jakimś czasie znowu wyskoczy błąd airbag to na 100% do wymiany zwijak. Jeżeli nie będzie błędu to wina poduszki (nabój).
Montaż rezystora czy jak kto woli "emulatora airbag" jest na Twoje ryzyko i odpowiedzialność czyli wybij sobie z głowy pomysł by tak "naprawić" auto które chcesz sprzedać bo skończy się to kryminałem. Rezystor służy tylko i wyłącznie w celu sprawdzenia powodu usterki.
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Napiszę coś jeszcze (ku uciesze gawiedzi i potomnych) o samym zwijaku, przeciętna jego cena to 100 zł., są tez takie po 50 zł. ale i po 150 zł. więc w tym momencie człowiek główkuje o co tu chodzi ? Bedzie działać czy też nie ? Czym się różni ten tańszy od droższego itp.
Może wyjaśnię wpierw co to jest ten tajemniczy
zwijak - jest to taśma, nawinięta na plastykową szpulkę, w plastykowej obudowie, która zależnie od ruchu kierownicy - nawija się lub rozwija. Taśma ta ma na wyjściu i wejściu piny czyli jest to taki elastyczny przedłużacz. Nie ma tu żadnej elektroniki, układów, CPU, mikrochipów, kompletnie nic, tylko styki, czyli gniazdo tylne wejściowe oraz prawe i lewe przełącznika (światła , kierunkowskazy, wycieraczki) , gniazdo przycisków sterowania multimediami, tempomatem itp. z kierownicy. oraz wtyczki do airbag.
Spotkałem się z taką usterką zwijaka że na maksymalnym skręcie kierownicą zmieniała się rezystancja jednej żyły do airbaga czyli od razu jest to odpowiedź na początkowe pytanie Ernest80 - przy takim uszkodzeniu wszystko będzie działać poprawnie, oprócz oczywiście airbaga i tu można spojrzeć na mój poprzedni post czyli sprawa emulatora poduszki, jest to zwykły rezystor który zwiększa rezystancję (opór) przewodu i w ten sposób oszukuje komputer. W takim przypadku kręcenie kierownicą raz zwiększa raz zmniejsza rezystancje przez co komputer głupieje, mówiąc krótko
i wykazuje błąd.
Teraz porównanie zwijaków :
Zwijak oryginalny fabryczny (ten bardzo drogi) posiada - miedziane przewody w taśmie, miedziane styki, płytka łącząca styki z taśmą jest zalana plastykiem i 100% odporna na wilgoć czy nawet zatopienie pojazdu. Plastykowa obudowa jest bdb spasowana i porządnie nasmarowana.
Zwijak chiński (tani) - NIE POSIADA MIEDZI. Styki - zwykła blaszka wycięta chyba z puszek po coca coli
, przewody w taśmie - cienki pleciony drucik aluminiowy, płytka łącząca styki z taśmą to zwykła tania płytka pcb, niczym nie zabezpieczona, wrażliwa na wilgoć i zabrudzenia. Elementy obudowy czasem zbyt ciasne albo zbyt luźne, smaru ćwierć naparstka przez co później coś trzeszczy w kierownicy.
Spotkałem się z opiniami że chiński zwijak komuś działa od razu a innemu użytkownikowi nie. Komuś po montażu zwijaka błąd od razu znikał, innemu po skasowaniu z kluczyka a jeszcze inny musiał pojechać od serwisu na komputer bo błąd nie chciał zniknąć, a jeszcze ktoś wymieniał u sprzedawcy zwijak trzy krotnie aż w końcu mu zadziałał.
Dlaczego tak się dzieje ? Jak tłumaczyłem wcześniej : problem z rezystancją, miedź wiadomo jest bardzo dobrym przewodnikiem, a aluminium i garażowa produkcja w stylu pijanego mnicha shaolin to ryzyko czyli "widziały gały co brały". Wystarczy zmiana na jednym przewodzie rezystancji na 2,7 Ohm (a uwierz, to bardzo niska wartość oporu) w stosunku do drugiego przewodu, wynikająca tylko i wyłącznie z użycia kiepskiej jakości materiału, a już komputer pokaże błąd.
Jeżeli zdecydujesz się na chińszczyznę to mam taką radę, kup najtańszy np. ten z olx bo i tak niczym się nie różni od droższego (czyli i jedno i drugie to g...). W pierwszej kolejności sprawdź rezystancję każdego pinu wejścia/wyjścia multimetrem, czy jest taka sama, kręcąc zwijakiem na maks prawo i lewo. Jeżeli elektrycznie jest wszystko okay to przejdź do kolejnych kroków czyli : rozbierz zwijak najbardziej jak potrafisz
. Blokadą się nie przejmuj, ustawia się ten szpindel (jak będziesz mieć zwijak w ręku, zrozumiesz który) zwijaka u góry, dwa i pół obrotu od prawej licząc i trzy obroty od lewej czyli po prostu na środku. Jak nie wierzysz to zdejmij zabezpieczenie i pokręć do oporu licząc obroty. Zainwestuj parę złotych w lakier PVB 60 i pomaluj wszystkie połączenia i płytkę pcb w zwijaku. Elementy plastykowe nasmaruj wewnątrz obudowy, nie żałuj wazeliny technicznej. Złóż spowrotem jak było, pamiętaj o ustawieniu szpindla na środku i włóż jego zabezpieczenie. Brawo ! Być może teraz kilka sezonów przejeździsz bez problemu 
Może wyjaśnię wpierw co to jest ten tajemniczy

Spotkałem się z taką usterką zwijaka że na maksymalnym skręcie kierownicą zmieniała się rezystancja jednej żyły do airbaga czyli od razu jest to odpowiedź na początkowe pytanie Ernest80 - przy takim uszkodzeniu wszystko będzie działać poprawnie, oprócz oczywiście airbaga i tu można spojrzeć na mój poprzedni post czyli sprawa emulatora poduszki, jest to zwykły rezystor który zwiększa rezystancję (opór) przewodu i w ten sposób oszukuje komputer. W takim przypadku kręcenie kierownicą raz zwiększa raz zmniejsza rezystancje przez co komputer głupieje, mówiąc krótko

Teraz porównanie zwijaków :
Zwijak oryginalny fabryczny (ten bardzo drogi) posiada - miedziane przewody w taśmie, miedziane styki, płytka łącząca styki z taśmą jest zalana plastykiem i 100% odporna na wilgoć czy nawet zatopienie pojazdu. Plastykowa obudowa jest bdb spasowana i porządnie nasmarowana.
Zwijak chiński (tani) - NIE POSIADA MIEDZI. Styki - zwykła blaszka wycięta chyba z puszek po coca coli

Spotkałem się z opiniami że chiński zwijak komuś działa od razu a innemu użytkownikowi nie. Komuś po montażu zwijaka błąd od razu znikał, innemu po skasowaniu z kluczyka a jeszcze inny musiał pojechać od serwisu na komputer bo błąd nie chciał zniknąć, a jeszcze ktoś wymieniał u sprzedawcy zwijak trzy krotnie aż w końcu mu zadziałał.
Dlaczego tak się dzieje ? Jak tłumaczyłem wcześniej : problem z rezystancją, miedź wiadomo jest bardzo dobrym przewodnikiem, a aluminium i garażowa produkcja w stylu pijanego mnicha shaolin to ryzyko czyli "widziały gały co brały". Wystarczy zmiana na jednym przewodzie rezystancji na 2,7 Ohm (a uwierz, to bardzo niska wartość oporu) w stosunku do drugiego przewodu, wynikająca tylko i wyłącznie z użycia kiepskiej jakości materiału, a już komputer pokaże błąd.
Jeżeli zdecydujesz się na chińszczyznę to mam taką radę, kup najtańszy np. ten z olx bo i tak niczym się nie różni od droższego (czyli i jedno i drugie to g...). W pierwszej kolejności sprawdź rezystancję każdego pinu wejścia/wyjścia multimetrem, czy jest taka sama, kręcąc zwijakiem na maks prawo i lewo. Jeżeli elektrycznie jest wszystko okay to przejdź do kolejnych kroków czyli : rozbierz zwijak najbardziej jak potrafisz


Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Witam wszystkich!
Od dodania tego postu minęło już ze 4 lata.
Tyle wytrzymała taśma (zamiennik). Zmuszony byłem znowu ją wymienić. Niestety tym razem wytrzymała mi 3 miesiące....
Moje pytanie do forumowiczów : Czy ktoś może polecić taśmę dobrej firmy? Dodam że obydwie były zakupione u tego samego sprzedawcy. Jedna 4 lata, druga 3 miesiące. W natłoku ofert chciałbym wybrać jakąś lepszej jakości....
Od dodania tego postu minęło już ze 4 lata.
Tyle wytrzymała taśma (zamiennik). Zmuszony byłem znowu ją wymienić. Niestety tym razem wytrzymała mi 3 miesiące....
Moje pytanie do forumowiczów : Czy ktoś może polecić taśmę dobrej firmy? Dodam że obydwie były zakupione u tego samego sprzedawcy. Jedna 4 lata, druga 3 miesiące. W natłoku ofert chciałbym wybrać jakąś lepszej jakości....
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
B5567BH00A to symbol taśmy pasujący do mojego modelu. Tym razem nie mruga żadna kontrolka. Objawy standardowe: brak podświetlenia przycisków na kierownicy, nie działające sterowanie tempomatem oraz brak sygnału dźwiękowego. Dodam że znalazłem taśmie firmy SKV (niemiecka). Pytanie czy to dobry zamiennik i czy ktoś posiada wiedzę jaki inny jeszcze jest jakościowo dobry i wytrzymały.
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Kiedyś w jakimś Reno (to podobne konstrukcje) Wysyłałem swój zwijak do regeneracji. Może lepiej i taniej będzie naprawić oryginalny?
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Być może i lepiej, o ile ma się oryginał. Powiem szczerze, że taśma wymieniana była już dwa razy i nie wiem czy za pierwszym razem awarii uległ oryginał. Oryginał kosztuje ok 650-700zl. Regeneracja nie mam pojęcia ile i ile czasu zajmie. Tym razem po prostu trafił się jakiś bubel skoro wytrzymał 3 miesiące. Przy montażu nic nie zostało uszkodzone ( nie robiłem tego pierwszy raz). Dlatego uważam, że jak się kupi dobrej firmy zamiennik (nawet taki do 300zl) to "polata" długo. SKV to niemiecka firma, reklamująca się jako ta, która wykonuje dobrej jakości elementy. Dlatego chciałem tutaj zasiegnąć opinii. A może ktoś zna dobrą firmę, która robi nie złej jakości zamienniki.
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Już nie ma tematu. Zakupiłem zwijak w sklepie stacjonarnym firmy Meat&Doria. Jest to włoska firma, robiąca podobno dosyć dobrej jakości części. Trochę poczytałem tu i tam i stwierdziłem, że opinie o firmie są dobre. Cena zwijaka przewyższa ceny na alledrogo itp. ale mam nadzieję, że zamiennik za 3,5 stówki sprawdzi się lepiej niż te za 1,5stowki oraz przełoży się to również na czas eksploatacji. Zobaczymy....
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Zwijak wymieniony. Tu nasuwa mi się spostrzeżenie.....
Rozebrałem dwie stare uszkodzone taśmy. Wyjąłem je i stwierdziłem, że w jednej taśmie były przerwane 3 ścieżki, w drugiej 2 ścieżki ALE dokładnie na samym środku. Nasunął mi się więc jeden wniosek....
Czy aby nie jest tak, że te zamienniki robią 2-4mm krótsze???? Dowodziłoby to temu, że podczas energicznego skrętu kół na maksa w lewo bądź w prawo dochodzi własnie do zerwania ścieżek....Jeśli by komuś kiedyś się chciało i miałby w dłoni oryginał i uszkodzony zamiennik, to proponuję co do milimetra zmierzyć długości tych taśm i porównać, czy czasem zamiennik nie jest minimalnie krótszy.
Pozdrawiam.
Rozebrałem dwie stare uszkodzone taśmy. Wyjąłem je i stwierdziłem, że w jednej taśmie były przerwane 3 ścieżki, w drugiej 2 ścieżki ALE dokładnie na samym środku. Nasunął mi się więc jeden wniosek....
Czy aby nie jest tak, że te zamienniki robią 2-4mm krótsze???? Dowodziłoby to temu, że podczas energicznego skrętu kół na maksa w lewo bądź w prawo dochodzi własnie do zerwania ścieżek....Jeśli by komuś kiedyś się chciało i miałby w dłoni oryginał i uszkodzony zamiennik, to proponuję co do milimetra zmierzyć długości tych taśm i porównać, czy czasem zamiennik nie jest minimalnie krótszy.
Pozdrawiam.
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Dodam na koniec, że musiałem robić adaptacje ESP. Objaw był taki, że zapalały się kontrolki ESP ale najgorsze było to że do godziło do niekontrolowanego wyhamowania koła podczas skrętu
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Długość na pewno jest taka sama, tylko taśma łamie się w najsłabszym punkcie. Ci co to regenerują wstawiają jakieś wysokogatunkowe połączenie z drukarek czy tam z czegoś tego typu. Ja bym chyba jednak założył używkę. 

Re: Migająca kontrolka poduszki powietrznej kierowcy.
Podsumowując, chciałbym tutaj udzielić kilka ważnych rad.
1)Dobierajcie taśmę po numerze części, jeśli dobieracie po numerze VIN, zanim zamontujecie porównajcie z tą która uległa awarii, zwracając szczególnie uwagę na ilość kostek, ilość pinów w tych kostkach(niektóre mają 3 piny, niektóre 6 ) Do Qashqai jest podobno 5 różnych opcji taśm, różniących się małymi szczegółami i po numerze Vin też może być problem z dopasowaniem.
2) Zwróćcie uwagę na średnicę pierścienia wewnętrznego - jedne mają 51mm inne tę średnicę mają mniejszą, co w niektórych modelach może być przyczyną,że podczas obracania kierownica zbyt mały pierścień nie będzie obracał się razem z pierścieniem w module czujnika skrętu kół.
3) zabezpieczenie zdejmujcie na końcu. Jeśli z jakiegoś powodu ściągnięcie zabezpieczenie i zdarzy wam się taśma pokręcić, to żeby ją poprawnie ustawić TRZEBA policzyć 2,5 obrotu od prawej i 3 obroty od lewej, ustawiając ten "dzyndzel" na środku od góry.
4)kasowanie błędu airbag (swiecąca lub mrugająca kontrolka) kasujemy metoda kluczykową. Jeśli wyrzuci błąd ESP, SKT (dwie żółte kontrolki) należy zrobić adaptacje czujnika skrętu kół.
5) Adaptacje najlepiej robić dobrym komputerem albo dobrym programem Np. Lunch ogarnia to w 5 minut.
Ja na początku adaptacje robiłem jakimś chińskim programem i niestety nie można było adaptacji zrobić, a co ciekawe wyskakiwał błąd : "PRZERWA W OBWODZIE" ,co sugerowało problem połączeń w kostce, czy jakiś wypięty pin - była to błędna diagnoza....Program ten po prostu pokazał bzdurę. Przerwy w obwodzie nie było, a po kalibracji czujnika Lunchem, kontrolki zniknęły a czujnik został skalibrowany.
Pozdrawiam.
1)Dobierajcie taśmę po numerze części, jeśli dobieracie po numerze VIN, zanim zamontujecie porównajcie z tą która uległa awarii, zwracając szczególnie uwagę na ilość kostek, ilość pinów w tych kostkach(niektóre mają 3 piny, niektóre 6 ) Do Qashqai jest podobno 5 różnych opcji taśm, różniących się małymi szczegółami i po numerze Vin też może być problem z dopasowaniem.
2) Zwróćcie uwagę na średnicę pierścienia wewnętrznego - jedne mają 51mm inne tę średnicę mają mniejszą, co w niektórych modelach może być przyczyną,że podczas obracania kierownica zbyt mały pierścień nie będzie obracał się razem z pierścieniem w module czujnika skrętu kół.
3) zabezpieczenie zdejmujcie na końcu. Jeśli z jakiegoś powodu ściągnięcie zabezpieczenie i zdarzy wam się taśma pokręcić, to żeby ją poprawnie ustawić TRZEBA policzyć 2,5 obrotu od prawej i 3 obroty od lewej, ustawiając ten "dzyndzel" na środku od góry.
4)kasowanie błędu airbag (swiecąca lub mrugająca kontrolka) kasujemy metoda kluczykową. Jeśli wyrzuci błąd ESP, SKT (dwie żółte kontrolki) należy zrobić adaptacje czujnika skrętu kół.
5) Adaptacje najlepiej robić dobrym komputerem albo dobrym programem Np. Lunch ogarnia to w 5 minut.
Ja na początku adaptacje robiłem jakimś chińskim programem i niestety nie można było adaptacji zrobić, a co ciekawe wyskakiwał błąd : "PRZERWA W OBWODZIE" ,co sugerowało problem połączeń w kostce, czy jakiś wypięty pin - była to błędna diagnoza....Program ten po prostu pokazał bzdurę. Przerwy w obwodzie nie było, a po kalibracji czujnika Lunchem, kontrolki zniknęły a czujnik został skalibrowany.
Pozdrawiam.