Wczoraj po kilkugodzinnym postoju odkryłem przy odpaleniu silnika w Dieslu 2,0 2010r twardy pedał hamulca, twardy jak skała, nadusiłem kilka razy, potem odpaliłem silnik, pedał zmiękł, chwilę myślałem czy wcześniej też tak było, ale nie przypominam sobie takiej sytuacji, a raczej nie da się wsiąść, odpalić i nie poczuć różnicy w twardości hamulca. OK. Ruszyłem wolno i ostrożnie. W zegarze pali się kontrolka 4 WD! Nie ta, sygnalizująca przełączenie na cztery koła automat i nie ta na cztery koła LOCK. Nieco wyżej, wcześniej jej nie zauważałem bo - jak się okazuje - jest z grupy tych, co gasną po włączeniu silnika. Jadę i nerwowo zerkam na kontrolkę, potem usiłuję włączyć 4 WD Automat lub 4 WD LOCK - nie działa. Zahamowałem trzy razy ostro, ABS działa, wóz hamuje, dojechałem na parking po domem. Wyłączyłem silnik, włączyłem. Wszystko w porządku. Włączyłem 4 WD - OK. Rano sprawdzam hamulec - beton, po włączeniu silnika mięknie i działa normalnie, czy to możliwe żebym przegapił i to jest NORMALNY stan? Byłbym idiotą, ale - czemu nie? No i kontrolka 4 WD nie pali się, czytam instrukcję, wynika z niej, że świecenie tej ikony nie wróży nic dobrego. Ma ktoś opinię na temat? Doświadczenie? Rokowania? Polecany serwis we Wrocławiu? Będę silnie wdzięczny!
Ta kontrolka może palić się stale, chyba sygnalizuje podwyższoną temperaturę oleju w przekładni, może migać na dwa sposoby, u mnie paliła się, ale tylko kilka minut, potem, po ponownym włączeniu silnika zgasła. Temperatura oleju mogła wzrosnąć tylko na skutek upału, bo wóz stał w pełny słońcu, ale było może 24 stopnie, samochód stał kilka godzin, wcześniej parkowałem w gorszych warunkach i nic. No i ten pedał - jest związek jakiś czy to tylko moja nieuwaga?
kontrolka 4 WD zachowuje się nietypowo
Moderator: mimier
Re: kontrolka 4 WD zachowuje się nietypowo
Wspomaganie hamulca działa na zasadzie podciśnienia, czyli przy zapaleniu dusiłeś na chama, serwo pociągnęło i pedał spadł w dół gdyż zaczęło działać wspomaganie. Dodatkowo system odczuł zbyt duży spadek podciśnienia w układzie i wywalił checka od 4x4 gdyż napęd zapina się zapewne pneumatycznie. Ogólnie podciśnienie w dizlu wytwarzane jest za pomocą wacupompy, więc po odpaleniu silnik musi chwilę popracować żeby stworzyć nominalne podciśnienie. Na moje oko wszystko jest w porządku.
Re: kontrolka 4 WD zachowuje się nietypowo
Dzięki. I pewnie tak jest, bo zachowując pewną kulturę startu - wszystko w OK.