Witam użytkowników NQ.
W Nissanie Qashqaiu 2.0 dci 150KM 4x4 2007 przy przebiegu 155000 km., jaką zalecilibyście wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów, metodą dynamiczną czy statyczną? Podobno przy tym przebiegu wymiana dynamiczna niesie ze sobą pewne ryzyko. Która metoda będzie bezpieczniejsza i przedłuży żywotność i przyzwoitą pracę skrzyni? 
Proszę o pomocne odpowiedzi.
Pozdrawiam, szerokiej i bezpiecznej drogi.
			
									
									
						Wymiana oleju w automatycznej skrzyni.
Moderator: mimier
Re: Wymiana oleju w automatycznej skrzyni.
Na pewno dynamiczna metoda jest bardziej skuteczna co do usuwania zanieczyszczeń, ale jednak bardziej narażona na ryzyko. Ja wolałbym statyczną - nie usunie tak dokładnie zanieczyszczeń, ale przynajmniej jest większe bezpieczeństwo.
			
									
									
						Re: Wymiana oleju w automatycznej skrzyni.
Cześć... mam zamiar wymienić olej w automacie i wymyśliłem, że zrobię to dynamicznie ale bez urządzeń czyli chcę rozłączyć przewody przy chłodnicy oleju atf którą mam z przodu i węże ewentualnie przedłużyć, a następnie jeden dać do zbiornika ze świeżym atf , a drugi do pustego. Ostanio udało mi się jedynie zlać z miski 1,5 l oleju, a chciałem wymienić przynajmniej 90%. 
Mam podnośnik więc auto lekko do góry, odpalić silnik i wtedy .... nie wiem co się będzie działo![:]](./images/smilies/kwadr.gif) 
  zakładam że olej będzie wypływał z jednego węża a drugi będzie pobierał atf. Jest to stare nissan 300zx z32 i skrzynia  RE4R03A to nie powinno mieć zabezpieczeń w postaci czujnika temp itp.
  zakładam że olej będzie wypływał z jednego węża a drugi będzie pobierał atf. Jest to stare nissan 300zx z32 i skrzynia  RE4R03A to nie powinno mieć zabezpieczeń w postaci czujnika temp itp.
			
									
									
						Mam podnośnik więc auto lekko do góry, odpalić silnik i wtedy .... nie wiem co się będzie działo
![:]](./images/smilies/kwadr.gif) 
  zakładam że olej będzie wypływał z jednego węża a drugi będzie pobierał atf. Jest to stare nissan 300zx z32 i skrzynia  RE4R03A to nie powinno mieć zabezpieczeń w postaci czujnika temp itp.
  zakładam że olej będzie wypływał z jednego węża a drugi będzie pobierał atf. Jest to stare nissan 300zx z32 i skrzynia  RE4R03A to nie powinno mieć zabezpieczeń w postaci czujnika temp itp.